דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E קלאס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


העלייה לירושלים היא כבר לא אתגר. ביום חם לא תמצאו מכוניות עומדות בשולי הכביש ומעלות עשן לבן. כיום גם קיה פיקנטו ופיג'ו 107 יכולות להעפיל לעיר הקודש בקצב שישפיל כמה מכוניות יוקרה נושנות. ממושב הנהג של מרצדס E400 החדשה, קשה לשים לב שמדובר בעלייה. במיוחד כשמד המהירות מצביע על קצב שיאפשר למטוס נוסעים לנתק מגע מהאדמה. ובכלל, בעולם בו קשה למצוא מכוניות בעלות מגרעות בולטות, איפה על הסקאלה אפשר למקם מכונית כמו מרצדס E קלאס?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס E קלאס


מרצדס E400, בנזין + מגדש על 3.0 ליטר, אוטו', 333 כ"ס, 557,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות מתקדמות

התנהגות כביש

איכות וליטוש

הנדסת אנוש

ביצועי מנוע

נוחות מעט פחות ממושלמת



מרצדס E קלאס

עיצוב

בין שלל המכוניות הארציות עם מנועי 1,600 סמ"ק ודיבורית בלוטות', מרצדס E קלאס בולטת כמו איש היי-טק באיצטדיון "טדי". אמנם, הסמל עם הכוכב המשולש כבר לא עומד בגאון על מכסה המנוע בשם הבטיחות להולכי הרגל, אבל זאת המחווה היחידה שה-E תעשה למי שלא ספון בתוכה. ה-E קלאס היא אחת המכוניות הכי פחות חברתיות בהן תוכלו להיתקל. המראה החיצוני מצהיר, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כמה כסף היא עלתה לבעליה (עם התוספות זה עלה הרבה יותר, תאמינו לי). מתיחת הפנים אמנם עידנה מעט את החזית הכבדה והעיצוב נראה הרבה יותר זורם מהקוביות שיצאו תחת ידי החברה הגרמנית בעשור האחרון, ובכל זאת קשה לפספס שמדובר במכונית יוקרה.

תא הנוסעים

כניסה פנימה מחדדת את הרושם. העור הלבן ואיכות החומרים המעולה הם רק הסיפתח. את האסמכתא הסופית לכך שאתם יושבים במשהו שעולה כמו דירה בפריפריה תקבלו כשתתחילו לשים לב לפרטים. במרצדס, כמו שרק הם יודעים, כל פרט ולו גם הקטן ביותר מטופל בפרפקציוניזם מוחלט. הדרך בה כל כפתור מרגיש, איכות ההרכבה המופלאה והחגורה שמודדת את מידות היושב במושב לצורך פעולה יעילה יותר במקרה חירום (אל דאגה, היא לא מספרת את זה לבן / בת הזוג). מושב חשמלי והגה חשמלי יאפשרו לכם להגיע לתנוחת ישיבה כמעט מושלמת. למה כמעט? כי יש הדום קטן בתחתית המושב שעלול להפריע לחלק מהנהגים. ברכב יוקרתי, ברור מאליו שהאבזור שופע. כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת חנייה אוטומטית ותא מטען חשמלי הם רק השמנת שמעבר לכל מה שמקובל למצוא ברכבים אחרים. עלה על דעתכם פריט שלא נכלל ברשימה? במרצדס ימהרו לספק לכם כל פריט נוסף, בתוספת תשלום סמלי כמובן.

מרצדס E קלאס

גם אחרי נהיגה על יותר ממרצדס אחת או שתיים, ולמרות הקילומטראז' המכובד עם רכבי הכוכב המשולש, עדיין קשה להתרגל לתפעול המסורבל של המערכות השונות. רוצים להפעיל בקרת שיוט? סבבה, אבל למה מגביל המהירות פועל במקום? ובכלל, איך מפעילים רק חלק ממערכות הבטיחות מבלי לנבור שעות בתפריטים שונים? רוצים למצוא כפתור ספציפי בקונסולה המרכזית? קריאה ליחידה לאיתור נעדרים היא פעולה מתבקשת. ועכשיו תחשבו על הגיל הממוצע של רוכשי הרכב הזה. לא בדיוק הקהל הכי טכנופילי בעולם...

נוחות נסיעה

אבל הכל נשכח כשיוצאים לדרך. ה-E מטפלת בכביש באותו אופן בו היא מטפלת בנהג. היא לא אחת המכוניות המשככות בהם יצא לנו לשבת (בכל זאת, גרמנייה); הכיול הנוקשה גורם לה להיות מכונית שיותר מתמודדת עם הכביש מאשר סופגת אותו, אבל היא עושה את זה מצויין. תנועת המתלים עוקבת אחר המהמורות, ומדווחת עליהן רק כדי שתדעו שהן שם. ריסון המרכב מעולה ואין שמץ של נדנוד מרכב לאחר מעבר על מהמורות. בכביש הבין עירוני הנוחות מצויינת אם כי מהמורות גדולות יעבירו טלטלה קצרה לתא הנוסעים. אבל תבינו, עדיף טלטלה אחת קצרה מנדנוד ארוך כך שלמעט אותו סוג מהמורות מסויים במהירויות מסויימות קשה למצוא ביקורת כלפי נוחות הנסיעה של ה-E.



מנוע ותיבת הילוכים

אם הגעתם לכאן בטח כבר הבנתם שה-E קלאס היא מכונה מאוד מוצלחת וזה פרט חשוב להמשך. הגרסה שהתייצבה למבחן היא ה-E400 בעלת מנוע טווין-טורבו בנפח 3.0 ליטר. אם ביום מן הימים תתלבטו בין גרסאות שונות של ה-E אנחנו ממליצים בחום על כל גרסה, כל עוד היא ה-E400 (או לחלופין גרסת ה-AMG העוד יותר מוטרפת). משושה הצילינדרים הזה פשוט משאיר את שאר המכונית בצד. הצורה שבה 333 הסוסים שלפניכם יוצאים מהמקום יכולה להמם גם אנשי ניסויים של נאס"א, ובתקופות מתיחות נסיעה בסביבת מערכות של "כיפת ברזל" היא על אחריותכם בלבד. אה, ודרך אגב, יש גם מצב ספורט שהופך את כל העניין לעוד יותר חד ומהיר. אז נכון שלאחת המתחרות הישירות יש את האמא של המנועים, אבל כאן אנחנו מתעסקים עם האבא. ולמרות שלא שואלים ילד את מי הוא אוהב יותר, במקרה הספציפי אני מעדיף את אבא. המומנט האדיר (כמעט 49 קג"מ) מגיע מסל"ד נמוך מים המלח וקורע את האחיזה של הגלגלים האחוריים בקלילות. לחיצה בריאה על דוושת התאוצה, בכל מהירות כמעט, והגרמניה שולחת את הזנב למרדף אחרי החרטום. איינשטיין אמר פעם שההגדרה לחוסר שפיות היא לעשות פעם אחר פעם את אותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה. מתברר שאני שפוי.

אבל לנהג בעל פחות ניסיון וידע, הצורה החדה והלא פרוגרסיבית בה הזנב יוצא עלולה להיות קיצונית מדי. גם הקצב שבו היא סוגרת מרחקים עם רכבים אחרים על הכביש יכול להיות מעט יותר גבוה ממה שאתם רגילים. לכן המרצדס מצויידת בכל פריט בטיחות אפשרי. בקרת השיוט האקטיבית תדע לשמור אותכם במרחק קבוע מהרכב שלפנים. מערכת קדם התנגשות תתריע במידה ובכל זאת התקרבתם אליו יתר על המידה, ומערכת נוספת תזהה רכבים בשטחים מתים. בנוסף יש זוג פנסי קסנון שיפנו מהדרך כלי רכב שלא יודעים להתנהל במהירויות אוטובאניות. מערכות הבטיחות טובות, אך לא עומדות ברף שמציבות מערכות דומות של וולוו, ועם העוצמה האדירה של המנוע חשוב לשמור על עירנות תמידית.



התנהגות כביש

ויש עניין אחרון. זה נכון שמרבית הרוכשים לא קונים רכב כזה כדי להשתולל איתו בסדום-ערד (למרות שזו צריכה להיות חתיכת חוויה), אבל ה-E קלאס מתקשה לעמוד ברף הדינאמי הגבוה שמציבות חלק ממתחרותיה. המרצדס עושה את הכל מעולה: היא אוחזת נפלא, ההגה מדוייק ותנודות הגוף נשלטות היטב. אך היא מוותרת בדרך על חוויית הנהיגה. למרות הכוח האדיר הנטייה הבסיסית היא לתת היגוי, והתקשורת מהשלדה לא עומדת ברף הגבוה שמציב המנוע (למרות שהיא לא רעה לכשלעצמה). ובכלל, המרצדס דאגה להבהיר לאורך המבחן שכביש 1עדיף מבחינתה על הדרך העולה מבית שמש לירושלים.

סיכום

אבל בסופו של יום, אלו שטויות. מעט מאוד מכוניות יכולות להצדיק תג מחיר כל כך גבוה. מרצדס E קלאס עושה את זה. אנחנו לא ממליצים לכם לקחת הלוואה של חצי מיליון שקל חלילה, אבל אם יש לכם כמות יפה של מזומנים מיותרים בבנק ואין לכם בעייה שרשויות המס ידעו מזה, מדובר באחת המכוניות הכי טובות לבעל האמצעים. וזה לפני שהגענו למנוע, שמפתיע ביכולת שלו להיות כל כך דומיננטי ברכב כל כך שלם.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה