דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס C63 AMG - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



מעמד המסירה

"תיזהר ממנה" הפציר מנהל רכבי ההדגמה במרצדס. "היא לא מפסיקה להפתיע אותך, תבעט בה והיא תבעט בך חזרה". לאחר מכן, הוציא טופס בו רשום כי המכונית נמסרה אליי עם סט צמיגים חדש וכי עליי להחזירם במצב זה. "מחירם אגב, 15 אלף שקל ופרט לאלו אין עוד בארץ".
מעט מלחיץ אך אין ברירה – בידי המפתח של מרצדס C63 AMG. 


לעמוד הדגם בקטלוג iCar:מרצדס C63 AMG

זאב בעור כבש

 

חדי העין יבחינו מיד כי לא מדובר במרצדס C קלאס מן המניין.
על מכסה המנוע צמחו להן שתי קרניים, הספויילר הקדמי נראה שהוחלף עם זה של קטר.

מלפנים, ג'נטים עצומים בקוטר 18" חבוקים בצמיגים ברוחב 40235 וממולאים בדיסקים ענקיים העונדים קליפרים ענקיים מעוטרי AMG.
מאחור, צמיגים נפוחים אף יותר – 35255 רוחבם.
ספויילר קטנטן וחד על קצה תא - המטען ותחתיו, זוג מפלטי ענק, כפולים כמובן, מעוגנים בתוך דיפיוזר.
המראה מסגיר אך למרות כל אלה מצליחה המפלצת לא להיראות מוגזמת.

מרצדס C63 AMG - מבט מאחור
מרצדס C63 AMG מאחור. זוג מפלטים כפולים מעוגנים בתוך דיפיוזר / צילומים: אבי בנון

טירוף פרקטי


גם בתוך תא הנוסעים ניתן להתבלבל ולטעות כי מדובר בעוד מרצדס.
אז נכון, שצמד המושבים הקרביים מלפנים אינו אופייני ונכון, שגלגל ההגה שמנמן וקטום בתחתית נכון גם שמאחוריו מבצבצים מנופי מתכת גדולים לברירת ההילוכים. מסך המולטימדיה מתרומם לו מתוך הקונסולה וההנעה נעשית ללא מפתח בסוויץ' (keyless).

פרט לאלה ועוד מספר תגי AMG פה ושם, אין כל שוני בין זו למונית המקומית.
הנדסת האנוש מעולה, הכל נמצא היכן שצריך ומיד מרגישים בבית. מאחור יישבו שלושה מבוגרים ותא המטען נדיב במידותיו – עושה רושם של משפחתית אמיתית לא?

 

מרצדס C63 AMG - תא הנוסעים
מרצדס C קלאס AMG. תא נוסעים תמים למראה


חוש – הומור גרמני

 

אז זהו, שלא. ממש לא. ה - C63 משתייכת לזן נדיר ביותר של מכוניות.
כמה נדיר? אנסה להסביר: פורשה קאררה מאיצה למאה ב -5 שניות, קאררה S משפרת ל -4.8  שניות, ב.מ.וו M5 עושה זאת ב-4.7 ואילו אודי R8 ב- 4.6 שניות.

המרצדס שלנו מאיצה, על ארבע דלתותיה, מ-0 ל- 100 קמ"ש תוך 4.5 שניות (!).
למעשה, למעט פורשה פאנמרה טורבו וגרסאות קיצוניות אף יותר של ה -911, אאודי RS6, מרצדס SL65 ו...זהו, זו המכונית המהירה ביותר שנמכרת היום בישראל.

לא נושכת

למרות האזהרות, קל לשלוט במפלצת. ההיגוי מדויק להפליא, תיבת ההילוכים מגיבה בצייתנות וכאשר נברר מצב ספורט, לא עושה לעצמה הנחות ושומרת הילוך נמוך בכל מחיר.
לתאוצה, קשה להתרגל אולם קל מאוד להתמכר.

בקרת המשיכה עובדת שעות נוספות ומוודאת שהנהג לא הולך שבי אחריי האגו ההולך ומתנפח נוכח פיצוצי 8 הצילנדרים והשאגות מפי 4 המעודדות שמאחור.
 ישנו מצב ספורט גם בבקרת המשיכה אך על מנת לשחרר את מלוא הסוסים יש לנתקה לחלוטין.
כשמנותקת, מבינים את חשיבותה. מאות הסוסים (457) ומאות הניוטונים (61 קג"מ) מתעללים בגומי הרך שלגלגליה האחוריים וניתן להבין את חרדת נציג המכירות.

מרצדס C63 AMG - ג'אנטים בקוטר 18 אינץ'
מרצדס C63 AMG. גומי חסר מזל

זן הולך ונעלם?

יש שיגידו שאזל המקום בעולמנו לרכבים מסוג זה. במבחן הדרכים, צרכה בממוצע ליטר בנזין לכל 4 ק"מ, אפשר שהיה גם יותר. נתוני פליטת ה - CO2, באופן תמוה, מעולם לא תועדו.
יגידו גם שבארצנו בטח אין הצדקה לכל-כך הרבה כוח ושתג – המחיר (720,000 שקל) דמיוני.

כל אלה, סביר שמעולם לא חוו את עוצמתם של 457 כ"ס אשר בתגובה להטיה קלה של כף רגלם עטים כל הדרך למאה קמ"ש ומעבר בקול צהלה גדול. 
לאחר סופ"ש בחברתה, נשבינו בקסמיה. קשה להאמין כמה מהר מתרגלים לטוב וכמה קשה לרדת מה- C63 AMG ולהיכנס ל...כמעט כל דבר אחר.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

חוות דעת נוספת: בהמה דו-פרצופית / דניאל סקלי

 

בהמה מתכתית ניצבת לפני. החישוקי הענקיים המחומשים, תצוגת החצאיות האופנתיות והבליטות במכסה המנוע - זו בהחלט לא חברה במסדר המוניות הלבנות, אבל מתאים לה להיות רינג-טקסי במסלול גרמני נודע. מסכים נשלפים, מושבים מתכווננים, אבל למי זה אכפת: הצליל הבריא שיוצא מארבעת המפלטים הללו יגרום גם למפכ"ל המשטרה להצטמרר. התאוצה מדהימה ופס הקול הנלווה פשוט מחרמן: זו מכונה מהונדסת להדהים. הבהמה הזו צולחת כבישים מפותלים כמו קטר. זווית הגלגול שטוחה, אך הבהמה לא שוברת עצמות. מערכת ה-ESP במצב ספורט משחררת קצת חבל לנהג ומאפשרת משחקי תפוס-את-הזנב. חיוך גדול על הפנים. המושבים החובקים לא נותנים לי לזוז לאנשהו, גם אם חשבתם שאני רוצה. כמה חבל שנסיעת המבחן הזו לא התקיימה במסלול ההוא בגרמניה. אני מקווה שרוכשי הבהמה באמת ינהגו בה, כי מי שיישב מאחור יתנדנד כמו שק תפודים. בדרך חזרה, עם ארבעה אנשים ספונים במושבי העור האפורים, היא מפתיעה. החיה הופכת למונית למהדרין. אפשר לנהוג בה לאט בלי פיתוי. אפשר לנסוע בה רגוע מבלי להתעייף. איזה יופי. הבהמה היא כנראה הדבר הכי קרוב לגרסת מירוץ של מכונית סאלון שניתן לקנות בארץ. כשאקנה אחת כזו בגיל 64, כמאמר החיפושיות, היא תפנק אותי באחלה התקף לב. קניתי.

 

 

מרצדס C63 AMG, אוטומטית, 6.2 ליטר

יתרונות

חסרונות

זמינות כוח אינסופית

צמאה לבנזין

צליל מנוע משכר

מסוכנת לרישיון

מדויקת להפליא

תג-מחיר גבוה

פרקטית ליומיום

720,000 ? ולא מקבלים חיישני חניה?

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה