דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי לאנסר 1.5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



שני קילומטר מערבה ממחלף גלילות. כביש 5. המזגן על עוצמה 2, 16 מעלות. השעה: שמונה בבוקר. המטרה: להגיע למשרד בהרצליה פיתוח. סביבה אכזרית היא הפקקים של הבוקר. רק החזק ישרוד. כאן אין רחמים. את המאזדה המזגזגת בין הנתיבים כאשר לצידה, כאות גבורה, מדבקה של חברת הייטק אלמונית כלשהי, זיהיתי כבר מזמן: ללא ספק - מקצוען - לוחם אמיתי, גיבור ישראל.


בנתיב הימני, משתרכת לה באיטיות פיג'ו 205 עם כיסוי גלגל יחיד אחד ושלושה צבעים. צפיתי בה בחמלה. הרע מכל לא איחר לבוא. פורד פוקוס בצבע כחול כהה חתכה אותה באכזריות, והצופר החלוש של הצרפתיה נשמע כמו זעקת שבר. אין זמן לניחומים, סליחות ומחילות. חייבים להמשיך להלחם.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי לאנסר


מיצובישי לאנסר 1.5 Invite
מיצובישי לאנסר 1.5. העיצוב מצויין / צילומים: טל ברונפר

היום אני נמצא עם לוחמת משלי: זוהי מיצובישי לאנסר בעלת מנוע בנפח 1.5 ליטרים, הנוחתת הישר לתוך שדה הקרב שהוא קבוצה 2 לשווי שימוש, ובמילים אחרות - ליסינג. האם היא מסוגלת לנצח במלחמה?

אם גרתם בישראל בשני העשורים האחרונים בוודאי נתקלתם בשם לאנסר שהוצמד לסדרת המשפחתיות של מיצובישי שגם נחלה הצלחה נאה מאוד בישראל. אלא שהדור הנוכחי שהוצג ב-2008 חרג מהמוסכמות, ולא הוצע עם מנוע 1.6 נדרש. במיצובישי החליטו, כנראה, לעשות דווקא לישראלים ולהציע את הלאנסר עם מנועי 1.8 ו-1.5. הראשון נחת אצלנו כבר לפני שנה עם תיבה רציפה אך לא הצליח להכנס לקבוצה 2 לחישוב שווי שימוש הפופולרית ביותר בליסינג.

עכשיו הגיע הדבר האמיתי: מיצובישי לאנסר עם תיבת הילוכים אוטומטית כשרה למהדרין ותג מחיר מפתה. לא שתוכלו להסיק את זה מבחוץ. למרות שהפכה למחזה נפוץ על כבישי ישראל, שומרת מיצובישי לאנסר על עיצוב נאה, עם חרטום אגרסיבי ופנסים אחוריים מלוכסנים. עם קצת דימיון, תוכלו לתאר לעצמכם שיש לכם מיצובישי אבולושן 10 בצבע אפור-עכבר בחנייה. יפה מאוד.

אבל לא ברפליקות ראלי עסקינן: מתחת למכסה המנוע של המיצובישי שלנו שוכנת יחידה בנפח 1.5 ליטרים. כן, 1.5 ליטרים - 100 סמ"ק דרומה מהנפח המיוחל - 1.6 ליטרים. ולמרות זאת, מפיקה מיצובישי לאנסר 109 כוחות סוס - חזקה יותר ממאזדה 3, למשל, אך חלשה מיונדאי i30. מקום טוב באמצע. תיבת ההילוכים, שלא כמו במיצובישי לאנסר 1.8, היא רגילה לגמרי ובעלת 4 יחסי העברה מאכזבים במעט לעידן המודרני, אך עדיין במרכז הקטגוריה. מקום טוב באמצע, כבר אמרנו?

מיצובישי לאנסר 1.5 Invite
מיצובישי לאנסר. העיצוב מאחור פחות מקורי, אך עדיין נאה למדי

אחרי התרשמות חיצונית קצרה, מבריח אותנו הגשם פנימה. הגיע הזמן להכיר מקרוב. תא הנוסעים מעולם לא היה מהמומחיות של מיצובישי, ואם העיצוב החיצוני פיתח אצלכם תקוות מיוחדות, בואו נחסל אותן כל עוד הן טריות - משכן הנוסעים מאכזב באיכות הפלסטיקים (זולה) ובחומרים הרכים למגע (איפה הם?). חבל.


ולמרות זאת, תא הנוסעים נקי ואסטתי יחסית - ויש היאמרו משעמם בהשוואה לאמרה של העיצוב החיצוני. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ובעלי ריפוד נעים למגע, ומאפשרים שפע של אפשרויות כיוונון ותמיכה צידית טובה. מערכת השמע המקורית מצויידת במחליף דיסקים ושליטה מגלגל ההגה ונשמעת לא רע בכלל. כך גם האבזור הבטיחותי: 7 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP).


המוזריות לא נעלמו מעיננו: גלגל ההגה שאמנם נאה למראה, מצופה בציפוי דמוי עור שמרגיש זול למגע ועלול להפוך לדביק מעט בנסיעות ארוכות ואת ידיות האיתות והמגבים בעלות העיצוב המיושן והתפעול הלא נעים היינו משאירים בשנות ה-90. וחיפשנו - באמת שחיפשנו - הסבר להיעדר כיוון מרחק להגה, אבל לא הצלחנו למצוא. המשענת רחוקה מדי מידי הנהג, וחבל.


מתניעים. הקטע הכואב: נתוני היצרן טוענים כי הלאנסר שלנו תשלים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-14.3 שניות תודות למשקל עצמי גבוה במעט וגם לתיבת הילוכים מיושנת. ואולי לא כל כך כואב, מבפני שבנסיעה עירונית מנהלתית קשה להבחין בהבדל הכוח אל מול המתחרות, בין היתר תודות לכיול דוושה רגיש (מדי), שעלול אפילו לעצבן בפקקים. את החסרון בכוח מרגישים בעליות תלולות ותאוצות דורשניות, אבל אם אתם לא נוהגים לחרוך צמיגים בדרך לקניון קשה יהיה לכם קשה להלין על הביצועים.


מיצובישי לאנסר 1.5 Invite

ואם חלמתם על כיבוש כבישים הרריים, נכונה לכם אכזבה. הלאנסר אינה מעודדת נהיגה ספורטיבית, ולא רק בגלל הביצועים הפושרים. בתחום זה, למרבה הצער, לא הורישה האחות הגדולה את מאפייניה: ההגה מתוגבר חשמלית וכיולו קל מדי - ובתוך כך הוא אינו מוסר מספיק אינפורמציה לנהג. בהחלט לא אחד ההגאים החשמליים המוצלחים ביותר בהם נתקלנו. עם זאת, משקלו הקל תורם לתנועה עירונית. התיבה האוטומטית, על אף שאינה מתקדמת במיוחד וחסרת תפעול ידני, מעבירה הילוכים ברוגע וללא התחכמויות מיותרות.


עוברים לכביש המהיר. כאן, במקום שבו אין דרישות דינמיות יוצאות דופן, מרגישה הלאנסר בבית, למרות בידוד הרעשים הלוקה בחסר - בטווח המהירויות הגבוהות יותר חודרים רעשי רוח ובעיקר צמיגים לתא הנוסעים. המנוע שקט ויש שפע של מקום בשביל כולם - גם במושבים הקדמיים וגם באחוריים - אך הנוסע החמישי יאלץ לקיים איתכם קשר פיזי מובהק, כמו גם עם משענת הנהג. תא המטען, לעומת זאת, מעט קטן - 390 ליטרים.


כיול המתלים של מיצובישי לאנסר הוא על הצד הנוקשה - וזה מורגש בנסיעות עירוניות ובעיקר במהמורות גדולות שיוציאו את הלאנסר משלוותה. עד כמה טובה נוחות הנסיעה? לא הכי טובה בקטגוריה, אבל בהחלט טובה.

מיצובישי לאנסר 1.5 Invite
מיצובישי לאנסר. תא הנוסעים מאובזר ומרווח, אך איכותו מתקשה להרשים

חוזרים לפקקים של יום חמישי. צלחנו את כביש חמש ועברנו את צומת גלילות - הסכנה מאחורינו. הקרב הוכרע בהצלחה. מיצובישי לאנסר היא מתחרה ראויה בקטגוריית המשפחתיות-ליסינג. היא אינה מבריקה באף תחום, אך כמו במקרים רבים השלם הוא יותר מסכום חלקיו - לאנסר היא מכונית נעימה, מאובזרת ומרווחת שאינה צריכה להרגיש נחותה בשל נפח המנוע הקטן מהמקובל או תדמיתו של הדור הקודם. בונוס: היא תראה מצויין בחניון של החברה.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה