בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מיצובישי אטראז' - מבחן וידאו



מיצובישי אטראז' מנסה לסמן V על כל הסעיפים ברשימת הדרישות ממכונית משפחתית, וגם לשמור על מחיר נמוך. מה זה אומר על רמת הביצוע?




מאת נועם ריין
וידאו: אסף בר-שי
צילומים: דנה גורלנד

בתקופה האחרונה קטגוריית המשפחתיות הקטנות צומחת כלפי מעלה. פיג'ו 301 וסקודה ראפיד, המצטרפות האחרונות לסגמנט, מציעות מימדים של משפחתית אמיתית ויש להן גם מנועים המוכרים מקבוצת המשפחתיות. MG350 הסינית, שהצטרפה לקטגוריה קצת לפניהם, מפגיזה עם ריפודי עור ואבזור של מכוניות מנהלים, ופתאום הימים של יונדאי אקסנט ושברולט אוואו נראים כמו תקופת הצנע מההיסטוריה הרחוקה.

מיצובישי אטראז', שהגיעה לישראל לאחרונה, מנסה להחזיר את השפיות והצניעות לסגמנט הזה. היא קטנה מהאחרות, מצוידת במנוע בנפח 1,200 סמ"ק בסך הכל - בלי טורבו - והכי חשוב: היא זולה. 94,900 שקל עולה הגרסה המאובזרת ביותר של האטראז', שזה 16,000 שקל פחות מיונדאי i25 ו-23,000 שקל פחות מסקודה ראפיד. עכשיו נותר רק לבדוק מה מקבלים תמורת הסכום הנמוך יחסית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי אטראז'

מיצובישי אטראז', 1.2 ליטר בנזין, 80 כ"ס, גיר רציף, החל מ-93,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח ותא מטען
רעשים
צריכת דלק
איכות חומרים
אבזור בגרסת ה-Instyle
כסא נהג



עיצוב

מיצובישי אטראז', ואולי היינו צריכים לפתוח בזה, מבוססת על מיצובישי ספייס סטאר הקטנה. הקשר העיצובי בין השתיים ניכר, מה שלא הצליח לסחוט מחמאות רבות מצוות הבוחנים. גימורי הכרום בחזית לא מצליחים לשכנע ולתת תחושה יוקרתית, והזנב שהתווסף מאחור משתלב באופן לא הרמוני במראה הכללי. דווקא את הצבע האדום של רכב ההדגמה אהבנו.

מיצובישי אטראז'

תא הנוסעים

בתא הנוסעים זו אותה ספייס סטאר מוכרת. כהה מדי, פשוטה מדי, עם משטחי פלסטיק עצומים באיכות לא גבוהה. אבל שלא כמו בספייס סטאר, כאן האבזור העשיר תופס מיד את העין. בגרסת ה-Invite שמיועדת לציים אין הפתעות מיוחדות, אבל תוספת של 1,000 שקל בלבד תקפיץ אתכם לגרסת ה-Instyle שמצוידת בכל טוב. בין היתר יש כאן חישוקים קלים, פנסי ערפל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית הכוללת דיבורית בלוטות', GPS ומצלמת רוורס. בתוך כל העושר הזה היה קצת מוזר לגלות שאין אפילו כפתור אחד על ההגה.

הגרסה המאובזרת מצוידת גם במנגנון כוונון גובה למושב הנהג, אך זה לא ממלא את תפקידו כראוי ובעיקר מרים את החלק האחורי של הישבן. המושבים עצמם קטנים יחסית, קשים ולא מספיק נוחים, מה שהפריע בנסיעות ארוכות.

מיצובישי אטראז'

מאחור המצב משתפר משמעותית וכאן הכסא נוח הרבה יותר - ובעיקר הפתיע המרווח, שמוכר ממשפחתיות גדולות בהרבה. תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים (לעומת הספייס סטאר) יצרה כאן מרווח רגליים עצום, כאשר גם המרווח לראש יהיה טוב למרבית הנוסעים. הספסל עצמו שטוח ומקל על עיגון של מושבי בטיחות, אך הרכב צר יחסית כך שלא בטוח ש-3 כסאות יוכלו להיכנס זה לצד זה בנוחות. תא המטען גדול מאוד, עם נפח מכובד של 450 ליטר - וזה יותר ממה שיש במאזדה 3, למשל.

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של האטראז' מכויילת על הצד הרך של הסקאלה, מה שיוצר שיכוך מוצלח של שיבושים במהירויות עירוניות. כל עוד לא תפגשו בבור גדול מדי, כנראה שהמיצובישי הקטנה תישאר רגועה. לצערנו, בערי ישראל נתקלנו בכמה שיבושים יוצאי דופן שהעבירו טלטלה מוגזמת לנוסעים.

מחוץ לעיר הנוחות טובה כל עוד הכביש איכותי. כאשר הכביש הופך שבור, גלי או סתם מפותל, האטראז' מתנדנדת יותר מהרצוי.



מנוע ותיבת הילוכים

בשונה מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות הקטנות, מיצובישי אטראז' מצוידת במנוע קטן בנפח 1,200 סמ"ק בסך הכל. בלי טורבו ובלי כלום, עם 3 צילינדרים והספק של 80 כ"ס. על פניו זה לא נשמע מבטיח, אבל עם משקל עצמי של פחות מטון זה דווקא מספק בהחלט. היציאה מהמקום זריזה, ובתוך העיר האטראז' מתרוצצת בקצב שלא יבייש גם קטנועים. גם מחוץ לעיר היא מתמודדת היטב עם קצב התנועה המקובל ואפילו צפונה משם, ורק כשנדרשת תוספת כוח - בעקיפות או בעליות ממושכות - המנוע מזכיר לנהג שהוא בסך הכל די קטן.

המנוע הבסיסי, יחד עם תיבת ההילוכים הרציפה, יוצרים יותר מדי רעש. בעמידה המנוע מטרטר קלות ואפילו קצת רועד, בהאצה מצטרפת למקהלה גם תיבת ההילוכים, ורק בשיוט במהירות קבועה שומרים השניים על ווליום צנוע - אך אז נכנסים לתמונה רעשי רוח וכביש, שמזכירים שוב שמדובר במכונית פשוטה וזולה.

מנגד, התיבה הרציפה מסייעת להשיג צריכת דלק טובה מאוד. נתוני היצרן מדברים על יותר מ-20 ק"מ לליטר, ובמבחן שלנו שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית במהירות גבוהה יחסית מדדנו 16.1 ק"מ לליטר. אין עוד הרבה משפחתיות שמסוגלות לנפק נתון שכזה.

התנהגות כביש

כצפוי, האטראז' לא מהנה לנהיגה. המתלים רכים מדי ויוצרים זוויות גלגול מוגזמות, ההגה מנותק לגמרי והתקשורת עם הנהג לא קיימת. אבל ביחס לספייס סטאר הרופפת, משהו באטראז' מרגיש קצת יותר יציב, אוחז ובטוח. כשמדובר ברכב משפחתי, זו בהחלט בשורה חשובה.

מיצובישי אטראז'

סיכום

עד לא מזמן, רכבים בקטגוריה של המשפחתיות הקטנות דרשו לא מעט פשרות. זוכרים את האקסנט או את שברולט אוואו? בשנים ההן התפשרנו על הנוחות, המרווח, צריכת הדלק והאבזור - כדי לקבל מכונית עם בגאז' שהיא קצת יותר זולה ממשפחתית של ממש. מרבית הלקוחות, באופן מובהק, היו ציי הרכב. לאחרונה הלכה הקטגוריה הזו לכיוון של המשפחתיות, שיפרה את האיכות אבל לא נתנה מענה מספק בסעיפי החסכון, הן במחיר הרכישה והן בהוצאות התדלוק.

מיצובישי אטראז' לא מתפשרת על היסודות של הקטגוריה הזו. היא מספקת את הדרישות הבסיסיות של המשפחה בתחומי המרווח, הנוחות ותא המטען, מצ'פרת את הנהג עם אבזור נדיב, וחשוב מכל: חוסכת בעלות הרכישה ובתצרוכת הדלק. אז נכון, רמת הביצוע לא עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר; אבל האטראז' לפחות נותנת את כל מה שצריך, במחיר לא יקר.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון אפריל 2014 של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אין ספק, הרכב הזה זוכה בתואר כרכב  הההמכוער ביותר!

גיא,21.04.2014

2. בדיחה של רכב.   פעם היה מוצובישי, היום - בדיחה. לא מבין גם טענה שה...

נהג,21.04.2014

3. יצרן בנסיגה גדולה- כלל לא מפתיע  ללא מפתיע כלל, שהיצרן נמצא בנסיגה מהותית. ליצר רכב...

פרופסור שיווקי,21.04.2014

4. קיה ריו ויונדאי I25 ברמה פי 10 יותר גבוהה (לת)  

מומחה לרכבים,22.04.2014

5. לדעתי עדיף לרכוש משפחתית אמיתית משומשת  לדעתי במחיר שלה העומד על 95 אלף ש"ח, עדיף לחפש מכו...

א.,22.04.2014

6. נראה משתלם במיוחד  למי שצריך רכב לעיר עם בגז זה הרכב המשתלם ביותר.החי...

בונבון,22.05.2014

7. נתן  למה לא 4 בוכנות,כדי שהמנוע לא יבכה,וירעד ברמזורים....

חמוד,זול,יותר מבסיסי.,19.06.2014

8. אילן  בפועל נסיעה לאילת ב140 ש"ח 5 מבוגרים ותא מטען מל...

חסכונית,07.09.2014

9. לא פתחו תא מטען ויש סיבה  תא המטען מצוייד בתחתית (כיסוי גלגל) שעשוי מקרטון ב...

ליאור,16.09.2014

10. אחלה אוטו  אוטו גדול בפנים, תא מטען ענק, מאובזרת, חסכונית, יכ...

אילון,10.10.2014

11. צריכת דלק  האם מה שרשמתם כאן - זה מה שהמחשב דרך הראה בפועל?

כפיר,10.04.2015

12. מיצובישי אטראז'   אוטו נחמד, עם בגאז' ומרווח טובים, צריכת דלק ואבזו...

יונתן, לא נוהג עוד אבל שרוף על רכבים,09.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים