דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אטראז' - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

וידאו: אסף בר-שי


בתקופה האחרונה קטגוריית המשפחתיות הקטנות צומחת כלפי מעלה. פיג'ו 301 וסקודה ראפיד, המצטרפות האחרונות לסגמנט, מציעות מימדים של משפחתית אמיתית ויש להן גם מנועים המוכרים מקבוצת המשפחתיות. MG350 הסינית, שהצטרפה לקטגוריה קצת לפניהם, מפגיזה עם ריפודי עור ואבזור של מכוניות מנהלים, ופתאום הימים של יונדאי אקסנט ושברולט אוואו נראים כמו תקופת הצנע מההיסטוריה הרחוקה.

מיצובישי אטראז', שהגיעה לישראל לאחרונה, מנסה להחזיר את השפיות והצניעות לסגמנט הזה. היא קטנה מהאחרות, מצוידת במנוע בנפח 1,200 סמ"ק בסך הכל - בלי טורבו - והכי חשוב: היא זולה. 94,900 שקל עולה הגרסה המאובזרת ביותר של האטראז', שזה 16,000 שקל פחות מיונדאי i25 ו-23,000 שקל פחות מסקודה ראפיד. עכשיו נותר רק לבדוק מה מקבלים תמורת הסכום הנמוך יחסית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי אטראז'

מיצובישי אטראז', 1.2 ליטר בנזין, 80 כ"ס, גיר רציף, החל מ-93,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ותא מטען

רעשים

צריכת דלק

איכות חומרים

אבזור בגרסת ה-Instyle

כסא נהג



צפייה בתוכן מיצובישי אטראז' - מבחן וידאו

עיצוב

מיצובישי אטראז', ואולי היינו צריכים לפתוח בזה, מבוססת על מיצובישי ספייס סטאר הקטנה. הקשר העיצובי בין השתיים ניכר, מה שלא הצליח לסחוט מחמאות רבות מצוות הבוחנים. גימורי הכרום בחזית לא מצליחים לשכנע ולתת תחושה יוקרתית, והזנב שהתווסף מאחור משתלב באופן לא הרמוני במראה הכללי. דווקא את הצבע האדום של רכב ההדגמה אהבנו.

מיצובישי אטראז'

תא הנוסעים

בתא הנוסעים זו אותה ספייס סטאר מוכרת. כהה מדי, פשוטה מדי, עם משטחי פלסטיק עצומים באיכות לא גבוהה. אבל שלא כמו בספייס סטאר, כאן האבזור העשיר תופס מיד את העין. בגרסת ה-Invite שמיועדת לציים אין הפתעות מיוחדות, אבל תוספת של 1,000 שקל בלבד תקפיץ אתכם לגרסת ה-Instyle שמצוידת בכל טוב. בין היתר יש כאן חישוקים קלים, פנסי ערפל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית הכוללת דיבורית בלוטות', GPS ומצלמת רוורס. בתוך כל העושר הזה היה קצת מוזר לגלות שאין אפילו כפתור אחד על ההגה.

הגרסה המאובזרת מצוידת גם במנגנון כוונון גובה למושב הנהג, אך זה לא ממלא את תפקידו כראוי ובעיקר מרים את החלק האחורי של הישבן. המושבים עצמם קטנים יחסית, קשים ולא מספיק נוחים, מה שהפריע בנסיעות ארוכות.

מיצובישי אטראז'

מאחור המצב משתפר משמעותית וכאן הכסא נוח הרבה יותר - ובעיקר הפתיע המרווח, שמוכר ממשפחתיות גדולות בהרבה. תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים (לעומת הספייס סטאר) יצרה כאן מרווח רגליים עצום, כאשר גם המרווח לראש יהיה טוב למרבית הנוסעים. הספסל עצמו שטוח ומקל על עיגון של מושבי בטיחות, אך הרכב צר יחסית כך שלא בטוח ש-3 כסאות יוכלו להיכנס זה לצד זה בנוחות. תא המטען גדול מאוד, עם נפח מכובד של 450 ליטר - וזה יותר ממה שיש במאזדה 3, למשל.

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של האטראז' מכויילת על הצד הרך של הסקאלה, מה שיוצר שיכוך מוצלח של שיבושים במהירויות עירוניות. כל עוד לא תפגשו בבור גדול מדי, כנראה שהמיצובישי הקטנה תישאר רגועה. לצערנו, בערי ישראל נתקלנו בכמה שיבושים יוצאי דופן שהעבירו טלטלה מוגזמת לנוסעים.

מחוץ לעיר הנוחות טובה כל עוד הכביש איכותי. כאשר הכביש הופך שבור, גלי או סתם מפותל, האטראז' מתנדנדת יותר מהרצוי.



מנוע ותיבת הילוכים

בשונה מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות הקטנות, מיצובישי אטראז' מצוידת במנוע קטן בנפח 1,200 סמ"ק בסך הכל. בלי טורבו ובלי כלום, עם 3 צילינדרים והספק של 80 כ"ס. על פניו זה לא נשמע מבטיח, אבל עם משקל עצמי של פחות מטון זה דווקא מספק בהחלט. היציאה מהמקום זריזה, ובתוך העיר האטראז' מתרוצצת בקצב שלא יבייש גם קטנועים. גם מחוץ לעיר היא מתמודדת היטב עם קצב התנועה המקובל ואפילו צפונה משם, ורק כשנדרשת תוספת כוח - בעקיפות או בעליות ממושכות - המנוע מזכיר לנהג שהוא בסך הכל די קטן.

המנוע הבסיסי, יחד עם תיבת ההילוכים הרציפה, יוצרים יותר מדי רעש. בעמידה המנוע מטרטר קלות ואפילו קצת רועד, בהאצה מצטרפת למקהלה גם תיבת ההילוכים, ורק בשיוט במהירות קבועה שומרים השניים על ווליום צנוע - אך אז נכנסים לתמונה רעשי רוח וכביש, שמזכירים שוב שמדובר במכונית פשוטה וזולה.

מנגד, התיבה הרציפה מסייעת להשיג צריכת דלק טובה מאוד. נתוני היצרן מדברים על יותר מ-20 ק"מ לליטר, ובמבחן שלנו שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית במהירות גבוהה יחסית מדדנו 16.1 ק"מ לליטר. אין עוד הרבה משפחתיות שמסוגלות לנפק נתון שכזה.

התנהגות כביש

כצפוי, האטראז' לא מהנה לנהיגה. המתלים רכים מדי ויוצרים זוויות גלגול מוגזמות, ההגה מנותק לגמרי והתקשורת עם הנהג לא קיימת. אבל ביחס לספייס סטאר הרופפת, משהו באטראז' מרגיש קצת יותר יציב, אוחז ובטוח. כשמדובר ברכב משפחתי, זו בהחלט בשורה חשובה.

מיצובישי אטראז'

סיכום

עד לא מזמן, רכבים בקטגוריה של המשפחתיות הקטנות דרשו לא מעט פשרות. זוכרים את האקסנט או את שברולט אוואו? בשנים ההן התפשרנו על הנוחות, המרווח, צריכת הדלק והאבזור - כדי לקבל מכונית עם בגאז' שהיא קצת יותר זולה ממשפחתית של ממש. מרבית הלקוחות, באופן מובהק, היו ציי הרכב. לאחרונה הלכה הקטגוריה הזו לכיוון של המשפחתיות, שיפרה את האיכות אבל לא נתנה מענה מספק בסעיפי החסכון, הן במחיר הרכישה והן בהוצאות התדלוק.

מיצובישי אטראז' לא מתפשרת על היסודות של הקטגוריה הזו. היא מספקת את הדרישות הבסיסיות של המשפחה בתחומי המרווח, הנוחות ותא המטען, מצ'פרת את הנהג עם אבזור נדיב, וחשוב מכל: חוסכת בעלות הרכישה ובתצרוכת הדלק. אז נכון, רמת הביצוע לא עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר; אבל האטראז' לפחות נותנת את כל מה שצריך, במחיר לא יקר.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה