בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מיני ONE - מבחן רכב



עדיין אין לכם ילדים? סיכוי טוב שאתם נוהגים במכונית הלא נכונה. ה המוזלת מגיעה לישראל ומתחרה לא רק באלפא מיטו אלא גם במאזדה 3



 
מאת אורן דורי
 
תארו לכם שבעתיד תצא לשוק היוקרה מכונית קטנה ואופנתית בשם סוזוקי אלטו. נשמע מוזר? ראו מה קרה למיני קופר, פיאט 500 ולחיפושית של פולקסווגן – מכוניות הפועלים של פעם שחזרו בגלגול חדש כאביזרי אופנה נחשקים. המיני הנוכחית היא כבר מזמן לא האוטו של מיסטר בין. כיום היא מתאימה יותר למיסטר ביג – משדרת כסף וסקס והעיר הגדולה. לפני מספר חודשים השתלטה חברת דלק מוטורס, שרגילה למכור מאזדה ופורד להמונים, על יבואן מיני לישראל. נוסף להוזלות במחירון המותג הבריטי החזירה "דלק" לשוק המקומי את גרסת המיני ONE – מהדורה מוזלת במחיר התחלתי של 110 אלף שקל. למבחן לקחנו את ה-ONE האוטומטית שעולה 127 אלף שקל, קצת פחות מאלפא רומיאו מיטו ואודי A1 המתחרות.     
 
מיני ONE, בנזין 1.6 ליטר, 98 כ"ס, אוטומט, 127,000 שקל
יתרונות
חסרונות
יפה כמו המיני המקורית
מאובזרת כמו המיני המקורית
 מהנה כמו המיני המקורית
נסיעה רועשת
 מחיר אטרקטיבי
שימושיות נמוכה
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיני ONE 

 

מיני ONE. מיסטר בין יכול לחלום עליה / צילומים: נועם ריין
 
מיני ONE - תא נוסעים ואבזור
 
כדי להביא את מיני למחיר אטרקטיבי חתכו לה עמוק בשומן האבזור. אין שליטה על הסטריאו מההגה, אין חישוקים קלים ("מגנזיום"), אין בקרת אקלים. מה כן השאירו במיני ONE? מערכת אחת, נקרא לה בקרת-דיסקו, שכל יעודה לשנות את התאורה בפנים הרכב מצהוב לירוק לכחול לסגול. באורח פלא, למרות המחסור בפינוקים, מזמן לא נהנינו לבלות בתא נוסעים כמו שנהנינו בתוך המיני. הקוקפיט מלא אופי תוסס וגדוש פרטים יחודיים כמו לוח מחוונים עצום במרכז הדשבורד, תא אכסון נסתר מימינו ופקדים לתפעול המזגן שנראים יחדיו כמו הסמל של מיני. מצד שני, ההתמקדות באסטתיקה באה על חשבון הפרקטיקה בחלק מהמערכות ופוגמת בהנדסת האנוש.
 
מיני ONE - ביצועים והתנהגות
 
למיני ONE יש מנוע בנפח 1.6 ליטר, מתוצרת ב.מ.וו, שמייצר 98 כוחות סוס. בעידן בו יונדאי מפיקה 140 סוסים ממנוע בנפח זהה, ב.מ.וו התאימה ל-ONE את הטכנולוגיה הבסיסית ביותר שהצליחה למצוא על המדף כדי לאפשר תג מחיר מפתה. עבור מכונית קטנה ששוקלת 1,070 ק"ג ההספק בהחלט מספק. המנוע גמיש מאוד בזכות רצועת כוח רחבה, שנמתחת משיא המומנט ב-3,000 סל"ד עד לשיא ההספק ב-6,000 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית יעילה מסייעת לסחוט את המיטב מהמנוע הצנוע, אבל נתפסת לעיתים לא מוכנה כשקצב התנועה משתנה בפתאומיות.


 
כל החסרונות הקטנים נשכחים באחת כשאנחנו מגיעים לכבישי הכרמל המפותלים. המיני חדה כמו קרטינג, מעבירה משקל כמו בלרינה וקלה לתמרון כמו זוג רגליים. ההגה מתקשר – מושג שכמעט פס מן העולם – ומוכיח שהיגוי חשמלי לא חייב לקלקל את החגיגה. יבואן מיני יכול לצאת בקמפיין בסגנון "מצאת רכב מהנה לנהיגה כמו ה-ONE במחיר זול יותר? אנחנו מתחייבים להשוות את ההצעה". הם לא יצטרכו להוציא אגורה שחוקה כיוון שאיש לא ימצא.
 
השליטה הקלילה במיני משתלמת גם אחרי שהכבישים המפותלים מתיישרים ויערות הכרמל מתחלפים בנוף האורבאני של חיפה. מיני שוחה בקלות בסמטאות צרות שנבנו לפני המצאת האוטומוביל, משתחלת בזריזות לחניות צפופות ולא מפחדת מאיזורי תעשייה שנהיגה בהם משולה ללוחמה בשטח בנוי. צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 9.8 ק"מ לליטר, נתון סביר לנוכח התנאים המאומצים. בשיוט רגוע על 100 קמ"ש ניתן לחסוך כפליים ולהגיע אף ל-20 ק"מ/ליטר.   

 
מיני ONE – נוחות ומרווח פנים
 
המיני של שנת 1959 נודעה בתכנון פנים חכם, שאפשר נסיעה מרווחת יחסית ל-4 מבוגרים. מיני בת ימינו אמנם גדולה בהרבה אבל כבר לא מתיימרת לשנע משפחות אלא קורצת יותר לשוק הפנויים-פנויות. לכן, הספסל האחורי צפוף והחלונות מאחור אינם נפתחים כלל, בעוד שמקדימה מרחב המחייה מצוין. יש למיני תנוחת נהיגה "רטרו", שממוקמת גבוה בתוך רכב נמוך. התנוחה המוצלחת מאפשרת מעין רכיבה מעל הרכב ומבט עילי על הנקודה בה מסתיים הפרונט של המכונית. הטענה היחידה היא כלפי השמשה הקדמית הזעירה שמצמצמת את שדה הראייה. נהגים גבוהים צריכים לזכור לעצור כמה מטרים לפני הרמזור, אחרת לא יבחינו בו כשיתחלף לירוק. תא המטען, יש לציין, כמעט ואינו קיים.
 

 
המושבים הקדמיים קצרים מדי אבל נוחים. הנסיעה עצמה נוקשה אבל שיכוך המהמורות עובד היטב. רעשי רוח מוגזמים חודרים לתא הנוסעים כמו גם התקתוק המתכתי של בוכנות המנוע.
 
מיני ONE - סיכום
 
מי אמר שכבר לא עושים מכוניות כמו פעם? מיני ONE יודעת לחזור ליסודות. היא נראית כמו המיני המקורית, מהנה כמו המיני המקורית ועולה – טוב נו – לפחות כבר לא כמו 3 מיני מקוריות. הכבישים מלאים צעירים שנוהגים במכוניות אשר לא מתאימות עבורם – הם קנו מאזדה 3 או טויוטה קורולה פשוט כי אלה נחשבות לקניות בטוחות. כיום, בעבור סכום דומה, אותם נהגים יכולים להשתדרג למכונית שובה ושובבה שתעשה להם חשק לנהוג כמה שיותר רחוק. ה-ONE עומדת להזניק את מכירות מיני בישראל, ובצדק מוחלט.
 

לדגמי מיני בישראל – מיני

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. איפה טבלת הנתונים? (לת)  

עופר,04.06.2012

2. לעופר  www.icar.co.il/מיני/מיני_קופר/מיני_קופר_חדש/versio...

טבלת נתונים,04.06.2012

3. חיליק  אם כל הכבוד לוואן ובתור אספן רכבים יש לי כובד אבל ...

אם כל הכבוד,04.06.2012

4. ועדיין יכלו למכור בהרבה פחות  המחיר באירופה נמוך ממשפחתיות כגון 308/מגאן אוטומטי...

א,08.06.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים