דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השימושיות: סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

Getting your Trinity Audio player ready...


תופעה מעט מבלבלת מתרחשת בתקופה האחרונה בשוק הרכב. שמות של דגמים ישנים מהעבר חוזרים לחיים, ולא תמיד לאותה קטגוריה בה הם התמקמו בעבר. דוגמאות לא חסר: ניסאן אלמרה היתה בעבר משפחתית קלאסית, וחזרה אלינו לא מזמן בתור משפחתית קטנה; סוזוקי ויטרה, פעם רכב שטח קטנטן אך אגרסיבי, מצא את עצמו בגלגול הנוכחי בתור רכבי פנאי עירוני אופנתי; פיאט טיפו היתה פעם משפחתית האצ'בק, וגם היא שבה לחיים בתור משפחתית קטנה ומוזלת; וזה עוד לפני שדיברנו על שמות קלאסיים כמו DS של סיטרואן, אלפא ג'ולייטה, והמותג MG.

גם סוזוקי בלנו היא חלק מהמגמה הזו. רובנו זוכרים אותה בתור מכונית משפחתית משנות התשעים, ששווקה כאן בתצורת סדאן וסטיישן (האחרונה, אגב, הוצעה גם עם מנוע הדיזל של פיג'ו 306!), והיתה אלטרנטיבה פופולארית למיצובישי סופר לאנסר וטויוטה קורולה.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

לאחרונה חזרה הבלנו לישראל בדור חדש, עם מימדים שממקמים אותה בלב קטגוריית הסופר-מיני - אך גם עם מרווח פנימי גדול מהמקובל בסגמנט, מה שמאפשר לה לפנות גם ללקוחות של המכוניות המשפחתיות. כדי לבדוק עד כמה היא באמת שימושית והאם היא חורגת מגבולות סגמנט הסופר מיני, העמדנו את הבלנו למבחן שימושיות קצר מול סקודה פאביה, שנמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח. הפאביה מציגה מימדים צנועים ביחס לקבוצת הסופר מיני, אך כמו כל מכונית מתוצרת סקודה - גם היא שמה את תחום השימושיות והפרקטיקה גבוה בסדר העדיפויות.

מימדים
מערכת השוואת הנתונים של קטלוג iCar אפשרה לנו להבחין בקלות יחסית בהבדלים שבין השתיים. באופן מעט מפתיע, האורך של שתיהן זהה, וגם במימד הרוחב והגובה ההבדלים זניחים. מצד שני, בסיס הגלגלים של סוזוקי בלנו נהנה מיתרון משמעותי של 5 ס"מ על פני זה של הפאביה - וזה הנתון המשמעותי ביותר בכל הנוגע למרווח הפנימי.
לא הסתפקנו בהשוואה בין השתיים, ובדקנו גם את הנתונים הממוצעים בקטגוריית הסופר מיני, בה נמכרים כיום 18 דגמים שונים בישראל. התוצאות: גם הפאביה וגם הבלנו ארוכות ורחבות במעט מהממוצע, נמוכות מהמקובל בקטגוריה - ובעוד בסיס הגלגלים של הסקודה ארוך רק מזה של סוזוקי סוויפט, ניסאן מיקרה ומיצובישי ספייס סטאר הקטנטנות - זה של הבלנו ממקם אותה בחלק העליון הקבוצה, אם כי לא בצמרת.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

מושב אחורי
הכנסנו לשתי המכוניות צמד בוחנים בגובה ממוצע, מיקמנו כסא בטיחות ביניהם וגם לבדו, ומצאנו שההבדלים פחות גדולים משחשבנו. לבלנו יתרון משמעותי במרווח לרגליים - אבל בפועל, זה לא מתבטא בשיפור אמיתי במרחב לנוסעים. גם בפאביה המרווח יספק, אפילו לנוסע בגובה 1.80 מ', כך שעוד קצת חלל ריק לפני הברכיים לא יתרום הרבה. מנגד, לפאביה מושבים נוחים יותר עם תמיכה טובה לשני הנוסעים שבצדדים, ולכן נעדיף להעביר בה נסיעות ארוכות. המושב האמצעי של הפאביה מעט צר יותר וגם סובל מתעלת הינע דומיננטית.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

לבלנו מושב שטוח לגמרי וגם רצפה שטוחה, כך שלשלושה נוסעים היא תעניק מעט יותר מרווח (אם כי פחות נוחות, בשל התמיכה החסרה). אם אתם מכניסים מושבי בטיחות - כנראה ש-3 מושבים בגודל מלא יהוו אתגר רציני בשתיהן, אבל שילוב של שני מושבים ובוסטר יהיה עדיף בבלנו בזכות הספסל השטוח. מושבים גדולים מהממוצע יאלצו להסיט את המושבים הקדמיים מעט לפנים בפאביה, בעוד מרווח הרגליים העדיף של הבלנו יעניק לה יתרון במקרים כאלו. לפאביה מרווח ראש עדיף במעט. ובכל מקרה - הפערים במרווח קטנים.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

תא המטען
לשתי המכוניות נפח כמעט זהה: 320 ליטר לסוזוקי, 305 ליטרים לסקודה. בשני המקרים מדובר בנפח גדול מהממוצע בקטגוריית הסופר מיני (287 ליטרים). מבחינת האורך והרוחב של התא לא מצאנו כמעט פערים, אך בכל מה שנוגע לשימושיות - יש כאן נוק אאוט לטובתה של הסקודה. קודם כל, רף ההעמסה שלה נמוך יותר, מה שמקל על שליפת חפצים כבדים. בבלנו רף ההעמסה גבוה בצורה חריגה.

בנוסף, הפאביה מציעה תאי אחסון קטנים בצדדים, רצועות עיגון, "סלסילה" לחפצים שונים, ווים לשקיות ורשת תליה. לבלנו וו אחד בלבד, ויתרון הנפח שלה "מתבזבז" ככל הנראה על שקעים מאחורי בתי הגלגלים, שלא מגדילים את חלל ההטענה באופן פרקטי.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה


סיכום
למרות הפער בבסיס הגלגלים, נתון שאמור לקבוע את המרווח הפנימי, גילינו כי ההבדלים בין המכוניות לא גדולים: לפאביה יתרון בהסעת מבוגרים, בזכות מושב אחורי איכותי ותומך יותר ומרווח ראש עדיף במעט; לבלנו יתרון קל במקרים בהם נדרשת הכנסה של 3 התקני ריסון לילדים, וגם במקרים של כסא בטיחות גדול מהממוצע - זו המשמעות העיקרית של מרווח הרגליים העדיף. בתא המטען מציגה הפאביה יתרון באבזור הפנימי ובנגישות, אך שתיהן יוכלו לאכלס מזוודה או עגלה בלי בעיה מיוחדת.

אז האם מישהי מהן יכולה להיות מוגדרת כמשפחתית? האמת היא שגם סוזוקי בלנו וגם סקודה פאביה הן מכוניות סופר מיני לכל דבר ועניין, אך למרות זאת שתיהן יוכלו לספק כמעט כל מה שצריכה משפחה עם ילד או שניים.

סוזוקי בלנו מול סקודה פאביה

ומה באשר לזכרונות מסוזוקי בלנו המשפחתית של שנות התשעים? אולי תופתעו לשמוע, אבל למעט האורך הכללי - תוצאה של תא המטען הגדול בתצורת הסדאן - הבלנו ההיא קטנה בכל פרמטר מהבלנו של ימינו. אז מי מהן היא המשפחתית ה"אמיתית"...?

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה