בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מאזדה CX5 (מתיחת פנים, 2019) - מבחן רכב

מאזדה CX5 (מתיחת פנים, 2019) - מבחן רכב


רכב הפנאי הפופולארי של מאזדה עבר מתיחת פנים שלא נגעה כמעט בעיצוב, אך שיפרה באופן מהותי את רמת הבטיחות



כתב וצילם: דניאל סקלי
 
קבוצת הג'יפונים ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי. מאזדה CX5, אחד השמות הותיקים בתחום, הוא כיום אחד מהדגמים הנמכרים של קבוצת דלק מוטורס, בין אם ברכישה פרטית או בחברות הליסינג. בשנתיים שחלפו מאז שהגיע אלינו יצא לנו לעמת אותו מול מתחריו השונים ובעיקר להתלונן על המחסור במערכות הבטיחות בגרסאות הכניסה. לאור הגעת מתיחת הפנים, שטיפלה גם בהיבטים האלו, לקחנו למבחן את גרסת הביניים של ה-CX5, הלא היא האקזקיוטיב, שעולה 175 אלף שקלים - ויצאנו לבדוק מה השתנה בלהיט המכירות של מאזדה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה CX-5


מאזדה CX5, אוטו' 6 הילוכים, 2.0 ליטר, 165 כ"ס, מ-169,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
עיצוב
נוחות נסיעה בין עירונית
איכות גימור גבוהה
מחיר רכישה גבוה
מערכות בטיחות
  לא חזק כמו ג'יפוני הטורבו

מאזדה CX5

עיצוב

עיצובו החיצוני ה-CX5 לא השתנה. הוא עדיין נראה טוב עם השבכה הקדמית הענקית האופיינית לקו הדגמים הנוכחי של מאזדה (אגב, מאחורי הסמל הענק בחזית מתחבא הרדאר של מערכות הבטיחות), פנסי הלד הנאים מלפנים והפרופיל התכליתי. נגיעות הניקל עדינות ומשתלבות היטב עם הצבע הכהה של מכונית המבחן. החידוש החיצוני המשמעותי בגרסה זו הם החישוקים הקלים היפהפיים בקוטר 19 אינץ'. הם פשוט משפרים את מראהו החיצוני של ה-CX5, בטח בהשוואה לגרסה הבסיסית וגם ביחס לדגם שטרום מתיחת הפנים. גם היום, ה-CX5 הוא עדיין רכב מרשים למראה.
 
 

תא הנוסעים

נכנסים לתא הנוסעים של ה-CX5 ומגלים שאין לו כניסה ללא מפתח. תא הנוסעים לא השתנה יותר מדי: הוא עדיין נראה עדכני, שימושי, בנוי היטב ובעל הנדסת אנוש מצוינת. יש מספיק מקומות אחסון וגומחות בהם אפשר להניח את כל מה שצריך. ההגה נראה ספורטיבי למהדרין. המושבים מרופדים בעור לבן ( pure whiteלפי המפרט של היבואן), פה ושם מפוזרים משטחים בדוגמת אלומיניום מט וגם דיפוני הדלתות ולוח המחוונים עטופים בחומר שנראה כמו עור עם תפרים אקסקלוסיביים למראה. ככלל ניתן לומר שהמאזדה עוטפת את היושבים מלפנים. חבל שרק הנהג נהנה ממושב חשמלי ושאין תאורת אווירה כלשהי בתא הנוסעים. 
 
מאזדה CX5
 
השינויים של מתיחת הפנים כוללים פקדים חדשים ליחידת המיזוג עם תצוגה קריאה יותר באור יום וכן תצוגה חדשה בלוח המחוונים.
 
ברשימת האבזור חלו שינויים מהותיים יותר, בראשם הויתור על מערכת ה"מובילאיי" בהתקנה מקומית לטובת מערכות מקוריות ואקטיביות. גרסת הבסיס שינתה את שמה מ"אקזקיוטיב" ל"קומפורט", והוסיפה למפרט מערכת לתיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. ההיגוי האקטיבי לטעמנו עבד פחות טוב מהצפוי ועשה לנו קצת פינג פונג בתוך הנתיב. 
 
מאזדה CX5
 
ה-Luxury הפכה ל-Executive, והיא זו שנמצאת במבחן הפעם, וכמו בעבר היא נבדלת מגרסת הבסיס בחישוקי "19 (במקום "17) ובחלון שמש בגג. הורדת המחיר המשמעותית של הגרסה הזו, שהוזלה ב-8,000 שקלים במסגרת מתיחת הפנים, אמורה להפוך אותה לגרסה העיקרית שתיועד ללקוחות פרטיים.
 
גרסת ה"פרימיום" הבכירה זכתה לתוספות אבזור משמעותיות יותר, כולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, התראת עייפות, חימום ואוורור למושבים ועוד, ומעליה נוספה גרסת "סיגנצ'ר" באווירה יוקרתית, הכוללת ריפוד עור-נאפה בגוון חום, תאורת לד משודרגת, תאורת אווירה פנימית, דיפוני עץ ועוד. גרסה זו, שעולה 230,000 שקלים, היא היחידה שמציעה ניטור רכב בשטח מת במראות.

מאזדה CX5
 
ובחזרה למכונית המבחן: המושב האחורי מתאים לזוג מבוגרים גבוהים וגם שלושה מושבי בטיחות נכנסים שם. היושבים מאחור יהנו מפתחי אוורור מאחור, מקומות אחסון וגם ממשענת יד הכוללת תא אחסון ושקעי טעינה. 
 
כיאה לרכב פנאי משפחתי, ל-CX5 תא מטען גדול, שטוח ושימושי בנפח 442 ליטר עם פתח הטענה גדול. קיימים בו תאי אחסון, ווי עגינה ושקע כוח. וילון הכיסוי מחובר לדלת תא המטען ועולה איתה בכל פתיחה.

מאזדה CX5
 

נוחות נסיעה

על הכביש, ה-CX5 נשארה מכונית נוחה למדי. נוחות הנסיעה העירונית טובה: ה-CX5 אינה מתרסקת על שברי הכביש ופתחי הביוב למרות החישוקים הגדולים, בידוד הרעשים טוב (כל עוד לא מאמצים מאוד את המנוע) ובסה"כ היא מרגישה מוצקה על הכביש. המתלים רכים יחסית אך מסתייעים בבולמי זעזועים שמרסנים היטב את התנודות. מחוץ לעיר הנוחות נשארת טובה אך פחות טובה מהעירונית. ה-CX5 אינה מגהצת מספיק טוב שיבושים בכביש במהירות גבוהה. מחוץ לעיר יש מעט רעשי כביש (תודות כנראה לצמיגים הרחבים) וכמעט ואין רעשי רוח. בסיס מושב העור הלבן מעט קצר ומרגיש מתאים לאנשים שאינם רחבים מדי.

מאזדה CX5
 
בנוסף ניתן כעת להתחבר למערכת המקורית עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. מבדיקתנו השימוש באנדרואיד אוטו עבד מצוין.

מאזדה CX5
 

מנוע ותיבת הילוכים

מתחת למכסה המנוע נמצא את המנוע המוכר בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד גבוהים. אליו משודכת תיבת הילוכים פלנטארית עם 6 הילוכים וכל הקומבינציה הזו עדיין נמצאת תחת השם Skyactiv. לא היינו חסידים גדולים של ה-Skyactiv אבל היא עושה את העבודה בסדר גמור. היא אינה זריזה באופן מיוחד אך לנהג הממוצע לא יהיה חסר כוח: היציאה מהמקום זריזה, התיבה מורידה הילוך מתי שהנהג צריך ותמיד מרגיש שהרכב נמצא בהילוך הנכון.  התיבה משרתת היטב את המנוע והיא מרגישה כמו התיבות היפניות הזריזות משנות ה-90 של המאה הקודמת. נראה שמצב ספורט של התיבה פשוט מושך את ההילוכים, כמו כפתור ה-Hold בתיבות הישנות של מאזדה. מאחר והמנוע דורש סל"ד גבוה כדי לספק את הסחורה, הטרוניה העיקרית כלפיו היא שאון המנוע המושמע בסל"ד זה. 
 
מאזדה CX5
 
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 10.5 ק"מ לליטר, כאשר נסיעה רגועה מאוד יכולה לשפר את התוצאה ל-14 ק"מ לליטר ורגל כבדה תוריד את הצריכה ל-8.5 ק"מ לליטר. עם מיכל בנפח 56 ליטר, מתקבל טווח נסיעה סביר.

מאזדה CX5
 

התנהגות כביש

למרות שפרק זה לא אמור לדבר לקהל היעד של ה-CX5, כל רכב של מאזדה מעורר סקרנות זומ-זומית כשמזה מגיע להלכות שלדה. ל-CX5 יש נימוסי כביש לא רעים. אחיזת הכביש גבוהה, בין היתר תודות לצמיגי הטויו הרחבים. הנטיה הבסיסית של השילדה היא לתת-היגוי תחת עומס. כתוצאה מכך ה-CX5 אינה מכונית דינאמית מספיק. אותה רכות שעלתה בפרק הנוחות, גורמת לזוויות גלגול גדולות בפניות. 
את התמונה משלים הגה מדויק אך אילם שאינו מעביר מספיק מידע לנהג. 
 
מאזדה CX5
 
הבלמים הרגישו בהתחלה כנקודת התורפה של המאזדה, בדומה לפעמים הקודמות שבו נהגנו בה. תחושת הדוושה לא מספיק רגישה והיא דרשה לחיצה חזקה מהצפוי. בפועל הבלמים עבדו בצורה טובה ולא איבדו מכושרם בבלימות ארוכות, כך שנראה שפשוט צריך להתרגל לזה.  
 
מאזדה CX5
 

סיכום

מאזדה CX5 הוא אחד הפייבוריטים שלנו בקטגוריית הג'יפונים והוא מתמודד היטב מול פיג'ו 3008, קיה ספורטאז' וסקודה קארוק. עד עתה חסרונן של מערכות הבטיחות העיב על היתרונות של ה-CX5, מה שהתבטא בציון נמוך באותו סעיף במבחן הריסוק האירופי. עם הוספת מערכות הבטיחות השנה, נותרה סוגיה אחת מאתגרת: המחיר. CX5 מתומחר ב-170 אלף שקלים לגרסת הבסיס (קומפורט) ובעצם ממוצב מעל רוב הג'יפונים המתחרים. למרות זאת, ה-CX5 מציע מספיק איכויות, החל מעיצוב מרשים, איכות גבוהה, אבזור מכובד ונוחות נסיעה טובה, ולכן כדאי בהחלט לשקול אותו ברצינות בעת רכישת רכב פנאי חדש.  

 
לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה
 
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. יקררררר..... חבל (לת)  

אלון, נתניה,23.07.2019

2. נראה לי טעות בכתבה..  הקטע של האנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי לא נראה קשור ...

נעם,23.07.2019

3. רכב ברמה גבוהה  יש לי מזדה5 cx חדשה רכב מהנה ומפנק מאוד

אייל,23.07.2019

4. התחלתי לקרוא את הכבתה...  וכשהגעתי לפסקה שבה צויינה המילה "מובילאיי" הרגשתי ...

יהב,24.07.2019

5. מחיר הזוי לרכב בנזין שעלה שליש בעוד שנתיים כשהשוק יוצף בחשמליות   שאלות?

Nוטי,24.07.2019

6. מאזדה   יקר אבל מפנק מאוד בעוד שנה שנתיים המחירים ירדו

אזרח בישראל,25.07.2019

7. לא שווה את המחיר.   אחרי שנתיים עם ספורטאז, רכשנו את המאזדה החדשה לפני...

תיקון סטיה מנתיב-קקמייקה.,26.07.2019

8. עדיף 3008  איזה ייתרון יש למאזדה לעומת 3008?! מחיר? לא... כ...

,06.08.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים