דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה CX5 (מתיחת פנים) – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



מאזדה CX5 הוא רב מכר יוצא דופן. מאז שהגיע לישראל בשנת 2012, הוא הג'יפון הנמכר ביותר בקבוצתו – ואל תתנו לטבלאות הרשמיות להטעות אתכם: מיצובישי אאוטלנדר אמנם נמכר יותר ממנו בתקופות מסוימות, אך רוב הקהל שלו הגיע מתחום המיניוואנים; קיה ספורטז' זינק במכירות לאחרונה, אך זה קרה בזכות המחיר החדש שהציב אותו בסגמנט שונה. והג'יפון של מאזדה? ובכן, עוד לא קם המתחרה שמאיים על מעמדו.

בעבר בחנו את ה-CX5 מספר פעמים, ובכל פעם מחדש מצאנו את הסיבות שהפכו אותו לסיפור הצלחה: עיצוב מוצלח, אבזור מרשים, נוחות ושימושיות, לצד היכולת של היבואנית "דלק מוטורס" לבלוט בציי הרכב.

כעת הוא מגיע לישראל לאחר שעבר מתיחת פנים קלה, כזו שלא השפיעה כמעט על המראה שלו אבל טוענת לשיפור בתחומים אחרים. אחרי כמה מאות רבות של קילומטרים, אנחנו כאן כדי לספר לכם מה השתנה בג'יפון האהוב.

לדף הדגם בקטלוג iCar: מאזדה CX-5

מאזדה CX-5, בנזין 2.0 ליטר, 165 כ"ס, החל מ-165,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
ביצועים

התנהגות כביש
מחיר

נוחות
מתיחת פנים?


מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. מתיחת הפנים לא השפיעה על המראה

עיצוב

צריך "זכוכית מגדלת של שען חירש", כמו שאמרו פעם הגששים, כדי לגלות את השינויים בעיצוב של מאזדה CX5. אז הצטיידנו בכזו, וגם הנחנו את הצילומים של הדגם הקודם והחדש זה לצד זה, ונראה לנו שגילינו כמה מהם.

השינוי העיקרי הוא בגריל הקדמי, שם הפכה הרשת הצפופה לפסי רוחב שמקנים תחושה של מכונית רחבה ויציבה יותר. מאחורי פנסי הערפל מסתתרים שני פסים רוחביים נוספים שלא היו שם קודם, ועל המראות נוספו פנסי איתות. מהצד ומאחור לא מצאנו הבדלים של ממש.

מאזדה CX-5

תא הנוסעים

בפנים ההבדל הרבה יותר מוחשי. בניגוד למתיחת הפנים של מאזדה 6, כאן המסך לא יצא מהקונסולה המרכזית והזדקר מעליה – אבל מלבד זאת, ההבדלים רבים ומשמעותיים. המערכת המרכזית השילה את הכפתורים שהיו בצידי המסך, והחליפה אותם בגלגלת שליטה נוחה שממוקמת ליד ידית ההילוכים, כמו בב.מ.וו (ובדגמי מאזדה אחרים). גם המערכת עצמה שודרגה, וכעת זו מערכת ה-MZD Connect המצוינת של מאזדה, עם תמיכה מלאה בעברית, תצוגה מודרנית ותפעול קל ונוח. ברכב ההדגמה התקינה היבואנית גם תוכנת ניווט של Waze, אך זו עדיין לא הצטרפה למפרט הרשמי של הרכב.

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. מסך המולטימדיה לא יצא מהקונסולה

ומה עוד? ידית ההילוכים קיבלה בסיס דמוי עור, פקדי השליטה של בקרת האקלים ומסך התצוגה הנלווה עודכנו, בלם היד הפך חשמלי, ורבים מהחומרים הפכו רכים ונעימים יותר למגע. רשימת האבזור נותרה עשירה, ואפילו השתכללה מעט, אבל המתחרים ברובם סגרו את הפערים שפתחה המאזדה עם הצגתה ב-2012.

כאן נגמרים השינויים, ונמשכים הדברים שמאזדה CX5 ידעה לבצע היטב מאז ומתמיד: המושב האחורי מרווח למדי, ומאפשר לאכלס בקלות זוג מבוגרים או שלושה ילדים. המרווח לרגליים מצוין, לראש מעט פחות, ורוחב המושב הוא הפרמטר היחיד שעלול להגביל – אך לא מדובר בקטסטרופה.

תא המטען גדול ושימושי, אם כי לא כמו זה של מיצובישי אאוטלנדר או הונדה CRV. פגשנו תאי מטען דומים גם בג'יפונים קטנים יותר.

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. בתא הנוסעים ההבדלים רבים ומשמעותיים

נוחות נסיעה

זהו עוד תחום בו חל שיפור במסגרת מתיחת הפנים. מאזדה CX5 התרככה מעט, אבל ממש מעט, וספיגת השיבושים הפכה קצת יותר נעימה. היא עדיין לא מהנוחות בסגמנט, אבל בהחלט לא רחוקה מהמובילות. שיכוך החזרה של הבולם רוסן, וכך מצליחה המאזדה להתמודד עם רצף שיבושים מבלי לגרום לתחושה קופצנית.

בידוד הרעשים עבר שיפור משמעותי יותר, וכעת מדובר באחת המכוניות השקטות בקבוצתה – כל עוד לא דוחקים במנוע לעבודה בסל"ד גבוה.

בכלל, נראה שלאחר מתיחת הפנים מאזדה CX5 התקרבה בסעיפי השימושיות והנוחות לחלק מהמתחרות המובילות (ניסאן קשקאי ומיצובישי אאוטלנדר, למשל) ובעיקר מיצבה את עצמה כמכונית הכי משפחתית שיש למאזדה להציע.

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. אחת המכוניות השקטות בקבוצה

מנוע ותיבת הילוכים

השינוי המעניין ביותר ביחידת ההנעה של מאזדה CX5 התרחש עוד לפני מתיחת הפנים. תגובת הדוושה האופיינית והעצבנית של מאזדה היתה חסרה ללקוחות בדגמי ה"סקיי אקטיב", שנציגם הראשון היה ה-CX5, ובמהלך התקופה הוכנס שינוי שהפך את תגובת המצערית לחדה ומיידית יותר.

עכשיו הגיע גם השינוי האמיתי, אך הפחות מורגש. המנוע קיבל תוספת של 10 כ"ס (165 כ"ס בסך הכל) וגם חיזוק קל בסעיף המומנט. הביצועים לא השתנו על הנייר, וגם על הכביש לא הרגשנו תחושה אחרת, כך שקשה לקבוע מה תרמה תוספת הכוח. כך או אחרת, המאזדה עדיין מרגיש מעט חלש מדי בסל"ד הנמוך, והכוח מגיע רק לאחר לחיצה הגונה על הדוושה. תיבת ההילוכים, עם 6 יחסי העברה, מתפקדת מצוין כרגיל.

צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-11.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. קיבל תוספת של 10 כ"ס

התנהגות כביש

הריכוך המסוים של מערכת המתלים הקהה קצת את החדות של ה-CX5, וטוב שכך: ג'יפון אמור להיות יותר נוח מאשר ספורטיבי. גם אחרי השינוי, מאזדה CX5 הוא אחד הג'יפונים המהנים ביותר בסביבה: הוא אוחז היטב את הכביש, מגיב מהר לפקודות דוושה, ההגה שלו מהיר ומדויק והוא מסוגל לתפור כבישים מפותלים בקצב גבוה.

מאזדה CX-5
מאזדה CX-5. הנוחות הקהתה מעט את החדות, אבל לא פגעה יותר מדי בהתנהגות

סיכום

מתיחת הפנים של מאזדה CX5 היא דוגמה טובה לדרך שבה צריך לעדכן מכונית. נקודות החוזקה של המכונית, כלומר העיצוב, התנהגות הכביש והשימושיות של תא הנוסעים – כמעט ולא השתנו. החולשות של המכונית בתחומי הנוחות ובידוד הרעשים טופלו, ובאגף בו תעשיית הרכב ביצעה התקדמות משמעותית בשלוש השנים האחרונות – כלומר, מערכת המולטימדיה – השלימה מאזדה CX5 את הפערים שנפתחו. הג'יפון של מאזדה ערוך ומוכן לתחרות המתעצמת בסגמנט הג'יפונים.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה