דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 5 החדשה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

זה לא נעים לבחון מיניוואן כשאתה לבד. יש משהו בודד בכל שישת המושבים הריקים האלו, הנקיים מפירורים של במבה. אז מה יעשה רווק שקיבל לידיו את מאזדה 5 החדשה, נצר למובילת הנוסעים הקומפקטית המצליחה בישראל? יעלה על גהה ויסע לטרמפיאדה של אוניברסיטת בר-אילן בצהרי אמצע שבוע, גדושה בסטודנטים שמתים לחזור הביתה. לאן אתה מגיע, הם שואלים, והאמת שאין לי העדפה מיוחדת. לאן שאתם רוצים. מעמיס סטודנטים ככל שהמאזדה מאפשרת להכיל ונוסע לפזר אותם ביעדיהם. פתח תקווה, קריית אונו, קצת בשומרון, ראשון לציון.


מאזדה 5, 2.0 בנזין, החל מ-157,500 שקל

יתרונות

חסרונות

ספסל שלישי מרווח מן הממוצע בקטגוריה

תא הנוסעים השתפר אך עדיין לא מצטיין

  יכולת דינאמית

תא מטען סמלי כשהמושבים לא מקופלים

  עיצוב

מושב מרכזי מיניאטורי בשורה השנייה

בהתחלה חשבתי שאתה מנסה לחטוף אותנו, אומרת סטודנטית מאלקנה, אבל האוטו הזה לא נראה כמו רכב של חטיפות. הנה, כבר מקבלת מאזדה 5 החדשה מחמאה ראשונה. העיצוב שלה יפה, הרמוני, בייחוד בחלק האחורי. דלתות הצד מעוטרות בגלי פח, מעין זימים, שנראים מצוין אבל "סיוט לפחחים" כפי שאמר בחיוך נציג מאזדה. הקלה שבתאונות החנייה תסתיים בהחלפת דלת שלמה. הפרונט של הרכב נראה מוכר כבר ממבט ראשון, בשל הדמיון לליין הנפוץ של דגמי מאזדה בכבישי ישראל.

נוח לכם? אני שואל את צוות הטרמפיסטים. השניים שיושבים בספסל האחורי ביותר מסתדרים לא רע, יחסית לעובדה שהוא מיועד בעיקר לילדים קטנים ברוב המתחרים בקטגוריה. הספסל האחרון מרווח יותר מזה של טויוטה ורסו, אך צפוף מזה של סיטרואן C4 גראנד-פיקאסו, למשל. בספסל הקדמי יותר ניתן להזיז את המושבים בנפרד קדימה ואחורה על גבי מסילה, דבר המקל למצוא את הנוסחא המתאימה להרכב הנוסעים. החסרון הגדול, בדיוק כמו במאזדה 5 יד שנייה, הוא המושב המרכזי בשורה השנייה שנראה כמו משענת יד.



מאזדה 5 החדשה. את הפרצוף אתם כבר מכירים / צילומים: אורן דורי

מה עוד? אני שואל את צוות הבוחנים האקלקטיים. לא מרגישים את המזגן מאחור, מסכימים כולם. תעלות האוורור אינן יעילות מספיק. באמצע נובמבר עם מבוגרים זה עוד איכשהו עובד, אבל אני לא רוצה לחשוב איך היו מגיבים שישה ילדים רעבים בחום יולי-אוגוסט. וקחו טיפ מטרמפיסט שהוא גם אב לשישה ילדים: המנעו מלהשתמש במגשי האוכל שבגבי המושבים הקדמיים, אלא אם כן אתם רוצים שתוך שבוע הרכב יהפוך למכרה של בייגלה.

לי, במושב הנהג, נוח למדי. לא כי המושב מפנק במיוחד – הוא סביר לכל היותר – אלא כי המתלים ובולמי הזעזועים מסננים היטב את מפגעי הכביש. באמפרים? אין בעיה. איכות הנסיעה הכללית אינה מושלמת אבל השתפרה לעומת הדור הקודם של מאזדה 5, שהיה לא רע לכשעצמו. התנהגות הכביש חדה וההתנהלות קלילה גם בסמטאות העיר הצפופות. אחרי הכל, ה-5 בנוייה על שלדת מאזדה 3 וכן כמעט זהה לה בנתוני האורך והרוחב.

 

אבל הישבן חם מהתנור...

ישנה עוד נקודת דימיון: בדיוק כמו ה-3 העדכנית, כך גם מאזדה 5 החדשה מתבססת בכבדות על מכלולי הדור הישן. אותה הפלטפורמה, אותו המנוע, אותו הגיר. ההבדל הוא שכל אלה מסתדרים מעט יותר בהרמוניה זה עם זה בדגם החדש. המנוע - 2.0 ליטר של צילינדרים המפיקים 144 כוחות סוס ו-18.3 קג"מ של מומנט – אינו חזק במיוחד אך פועל בנמרצות ובאופן חלק. בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית" בת 5 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני מתקבלת חבילת כוח נעימה לנהיגה בכל מצב. צריכת הדלק לאורך המבחן המאומץ עמדה על 9 קילומטרים על ליטר בנזין – לא רע בכלל.

תא הנוסעים המחודש של ה-5 מרגיש מעט טוב יותר מקודמו. אמנם לא מאיר עיניים כמו תא הנוסעים של C4 פיקאסו וגם לא איכותי כמו זה של פולקסווגן טוראן – אבל מוצק ומודרני למדי. רמת האבזור בגרסת הליסינג Executive (157,500 שקל) אינה חורגת מהנורמה: ארבעה חלונות חשמל, שליטה על המערכת מההגה, חישוקים קלים (בניגוד לדגם הקודם) ובקרת אקלים. עבור תוספת של 4,000 שקל ניתן לקבל את מהדורת ה-Luxury המצוידת גם בבקרת שיוט, פנסי ערפל, חיישני תאורה וגשם, מחשב דרך וחישוקים גדולים יותר.



מאזדה 5 החדשה. תא הנוסעים השתפר, אך עדיין משתרך אחרי המובילות האירופאיות

הורדתי כבר חמישה סטודנטים ונשארתי עם הטרמפיסט האחרון. הוא צריך להגיע לנקודה מסוימת בשפלה אבל שנינו לא מהאזור ומתברברים בדרכים. הבנאדם גר בכלל במדבר, מדריך טיולים. כבר הלך פעם לאיבוד בשפלה ומצא לבסוף את דרכו לפי הכוכבים. הפעם אני מוצא את דרכנו לפי ה-GPS. שבטלפון הנייד, זאת אומרת. ה-5 לא מגיעה עם אופצייה למערכת ניווט.

האם היית קונה את מאזדה 5 לך, לאישתך ולחמשת ילדיכם? אני מתעניין.

אין כאן מקום ממשי לכל המשפחה בנסיעות ארוכות, טוען הבחור. וגם אם דוחסים את כולם פנימה, לא נותר מקום למטען (תופעה מוכרת ממרבית המיניוואנים שבקטגוריה – א.ד). אבל מה, אם היו לי רק ארבעה ילדים, זו יכולה הייתה להיות בחירה מתאימה.

לא נותר לי אלא להסכים עם הטרמפיסט. אך בינתיים, כל עוד אני רווק ערירי בלי אפילו "רק ארבעה ילדים", אני עדיין נהנה מהפן הבאמת מוצלח של מאזדה 5 החדשה – חוויית הנהיגה.

לדגמי מאזדה בישראל – מאזדה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה