בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

לקסוס LS460 - מבחן רכב



לקסוס LS, ספינת הדגל של יצרנית היוקרה היפנית, עברה מתיחת פנים מקיפה. לקחנו אותה לסיבוב כדי להבין מה השתנה ואיך לעזאזל היא כל כך שקטה




כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

בחתונה בה השתתפתי, בשלב בו רוב האנשים כבר שתו כמות נכבדת של אלכוהול וקפצו על רחבת הריקודים, הופיע לפתע החתן עם חולצה עליה כתוב: "בבית, אני נמר" ומאחור הייתה תוספת: "הולך על ארבע ובשקט". במקרה הספציפי שלו כל מילה מיותרת, אבל נראה שהמשפט הזה תפור על לקסוס LS כמו כפפה ליד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס LS  - רכב חדש

לקסוס היא חברה ששמה במשך שנים דגש על אנונימיות, יוקרה שקטה ובלי שום ניסיון להיות צעקנית. לפני מתיחת הפנים ה-LS הייתה הדוגמא המושלמת לכך, אבל היפנים הלכו עם הקונספט הזה רחוק מדי. מרצדס מעוצבת? הדור הקודם של הלקסוס נראה כמו קופסא. תא הנוסעים של אודי מתוחכם? ב-LS הקודמת הסתדרה גם סבתא שנסעה בטויוטה קאמרי. ב.מ.וו דינאמית? היפופוטם זקן, עם קטרקט, היה לוקח את הלקסוס ההיא בסיבוב.



לקסוס LS460, בנזין 4.6 ליטר, 387 כ"ס, החל מ-695,000 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות נסיעה מעולה
מערכות בטיחות חסרות
אבזור נוחות עשיר
יכולת דינאמית פושרת
שקט מוחלט
צריכת דלק גבוהה




אבל בלקסוס לא שקטו על השמרים. הבינו שם שמכונית, במיוחד כזאת שעולה כמו דירה, צריכה לפחות לעשות קולות של מכונית פאר. כזאת שלפחות בבית תהיה נמר. וזה לא נוגע רק לעיצוב, אלא לקונספט כולו - ותרשו לי להתחיל מהשעון. ב-LS המשודרגת יש שעון אנלוגי מתכתי ויפה עם שם המותג טבוע בתוכו. לפני מתיחת הפנים היה שם שעון שנשלף מטויוטה קורולה, אחד לאחד. צלם בהיכל. תא הנוסעים, בכללותו, זכה לשידרוג מקיף. מסך הענק עטוף על ידי הקונסולה ונראה סוף סוף כמו חלק אינטגרלי מהרכב. מערכת השמע מודרנית בעיצובה ובקרת האקלים זכתה לנגיעות אלומיניום. הטמפרטורות בסקאלה משתנות כמו במשאבות דלק ישנות, ועד שלא תתנסו בפרט השולי הזה לא תבינו מדוע ביזבז צוות הבוחנים דקות ארוכות במשחקי העלאה והורדת טמפרטורה. איכותו של תא הנוסעים גבוהה, וכמעט כל אלמנט זכה למרקם נעים ורך. אחרי בדיקה מקיפה מצאנו חלק אחד שנראה כמו אלומיניום אך התברר שהוא פלסטיק חלול. במבט שני התברר ששניים או שלושה כפתורים שנמצאים בטויוטה אוריס מצאו את דרכם לתא הנוסעים. בניגוד לעבר, כיום הפרטים האלו שוליים ולא מושכים מבטים ואש.

ניהול שלל המערכות השונות עבר למרכז הקונסולה, שם שולט עכבר קטן (בצורת מרובע) על שלל האופציות במסך העצום. סעיף האבזור נותר עשיר גם בגרסה הבסיסית אבל לא ברור מדוע אוטו כל כך יקר לא מצוייד, כסטנדרט, במערכות בטיחות חשובות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה עצמאית או מערכת לשמירה על הנתיב. חלק מהמערכות הללו נמצאות במכוניות שעולות עשירית מהספינה היפנית, ומכוניות רבות שעולות שליש ממנה מציעות את כל מערכות הבטיחות החשובות.



ה-LS זכתה לשידרוג משמעותי גם בצד החיצוני של הקנקן. השינויים לא גדולים, אך התוצאה מוצלחת בהרבה. את החזית המשעממת החליף גריל עצום בצורת שעון חול, עם כונסי אוויר גדולים במיוחד. האחוריים קיבלו יחידות תאורה חדשות, ובכלל יש פה 5 מטר של מכונית שנראית אתלטית יותר מבעבר. הפנים אף הוא מרווח. כמה? עם בסיס גלגלים של כמעט שלושה מטרים לא יחסר מקום גם לנוסעים גבוהים וגם לנוסעים גבוהים מאוד. גם במימד הרוחב לא חסר מקום. במידה והחלטתם לאמץ ארבעה שחקני פוטבול והגרסה הרגילה לא מספקת את המרחב הראוי עבורם, באפשרותכם לקנות את גרסת ה- LS600h Lהארוכה שתוסיף 12 ס"מ לבסיס הגלגלים וגם מערכת הנעה היברידית שמשפרת במעט את צריכת הדלק.

ואם במערכות הנעה עסקינן - הלקסוס שלנו, בגרסת ה-LS460, מונעת על ידי מנוע בנפח 4,600 סמ"ק. באורווה של הלקסוס יש 387 סוסים, שזה לא מעט גם בשביל רכב שמעמיד על המשקל כמעט שני טון. במסגרת מתיחת הפנים הצטרפו לאורווה 6 סוסים נוספים, אך נתון התאוצה ל-100 קמ"ש לא השתנה ועומד על 5.7 שניות. תיבת ההילוכים אף היא נותרה אותה תיבה בעלת 8 הילוכים. אז אם מדובר באורווה גדולה יותר איך אפשר להסביר את העובדה שהלקסוס מרגישה איטית יותר? התשובה ככל הנראה טמונה בכיול תיבת ההילוכים, שמורידה את הכוח באופן מדוד יותר ומחליפה הילוכים באופן מעודן יותר. גם כאשר דוושת התאוצה מסתערת לכיוון רצפת המכונית ההילוך לא יעבור בחבטה חלילה. בכל זאת, לקסוס.



בלקסוס תמיד האמינו במכוניות שקטות, וזו הסיבה שגם כאשר 387 הסוסים נקראים לדגל לא תשמעו שום צהלה. בפועל, תצטרכו לפתוח חלון, להיכנס למנהרה ולהסכית אוזן בכדי לשמוע את הנהמה שמפיק ה-V8 הזה. ספינת הדגל של לקסוס יותר שקטה מנזיר בודהיסטי שקפא לבד על הר בהימלאיה. עץ נופל ביער והלקסוס בסביבה? הוא לא עושה שום קול. ה-LS היא המכונית השקטה ביותר בה נסעתי, בפער ניכר, והאמירה הזאת תקפה גם ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים. עד כדי כך שקטה. גם שקטה וגם לא רועדת, כי גם כשהמנוע נקרא לדגל במלוא עוזו - ספק אם תדעו על כך. זה מאוד נחמד לשייט כך בכביש 6, אבל מעט פחות חביב הוא הרגע בו השוטר מספר לכם שעברתם, פעמיים, את המהירות המותרת בלי לשים לב.

אבל ה-LS היא לא רק נינוחות אלא גם נוחות. בין ישבנם המדושן של הנוסעים והגלגלים מפרידה מערכת מתלי אוויר שאמורה להפוך כל טלאי, פגם ובור ביוב בולט לבעיה של משתמשים אחרים על הכביש. הבידוד על סף השלמות. יש סוגי שיבושים שיורגשו קלות בתא, בעיקר כשהמתלים במצב ספורט. במצב "קומפורט" ספינת הדגל תתנדנד קמעה במעבר על גלים או שיבושים גדולים, אבל אלו ניואנסים שלא מונעים מהלקסוס להציע את אחד הפתרונות הטובים לאלו שגם את הדרך בין ירושלים לתל אביב מעדיפים לעשות במחלקה ראשונה.



התנהגות הכביש טובה. טובה בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב במשקל שני טון שרוצים בעיקר להוכיח שהאינרציה קיימת. מדובר במכונית שקל לנהוג אותה. ההגה מדוייק יחסית, למרות העדר מוחלט של תחושה, וכאשר המתלים מכוונים למצב "ספורט +" ניתן ממש לשלוט במרכב הכבד בסיבובים. תזכרו שכמעט 400 כ"ס מחוברים ישירות לגלגלים האחוריים כך שתאוצה חזקה בסיבוב תשלח את הזנב לטיול נשלט בהרבה ממה שהיה בדור הקודם. וכן, ניסינו את זה בשתיהן, והחדשה הרבה יותר מספקת. ולא, זאת עדיין לא מחליפה לסדרה 7 כשהכביש הופך מסולסל. אפילו לא קרוב.

מתיחת הפנים של לקסוס LS הצליחה לפגוע בדיוק במרכז המטרה. היא מתאימה בדיוק למי שהוא נמר, אבל בבית. המרחב עצום, נוחות הנסיעה מגדירה מחדש את המונח "נוחות" ביחס לכל רכב שהוא לא רכב פאר עם מערכת מתלים אולטרא-מתוחכמת. והשיא הוא בידוד מוחלט של כל רעש ורעד שיכול להטריד את הנוסעים האנינים. כלפי חוץ עדיין תהיו אנונימים וספק אם מישהו יחשוד שהמשכורת האחרונה שלכם כללה שש ספרות. לאור המצב הכלכלי הנוכחי יכול להיות שגם דנקנר יסתובב בחתונה של בנו עם החולצה של הנמר, אבל יחנה בחוץ את הלקסוס.


לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס


* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון חודש יולי של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. בקבוק יין חסרה לי בתמונה  פינוק ממחלקה ראשונה

יאנוש פפריקה,08.10.2013

2. רק גרמניות  לעולם לא יגיעו לרמה של הגרמנים כל מה שהם יודעים לע...

בכל מקרה זו עדיין טיוטה...,11.10.2013

3. השכרת רכב כזה  אני מעוניין להשכיר רכב כזה היכן? 0527615402

א פרנקל,03.11.2013

4. דנדי (לת)  

אוכלת כל רכב גרמני לארוחת בוקר .נסעתי בגרמניות אאודי ובמוו.תקלות בלי סוף הוצאות מטורפות הפסד של ים ימי עבודה מוסכים גרועים יודעים לספר סיפורים ולישחוט כל הזמן חרדות הa8 צריך לשבור תוכניות חיסכון.עד שניסיתי לקסוס יש לי מודל 2011 שקט שלווה תענוגאפס תקלותרק ,10.11.2018

5. דנדי (לת)  

אוכלת כל רכב גרמני לארוחת בוקר .נסעתי בגרמניות אאודי ובמוו.תקלות בלי סוף הוצאות מטורפות הפסד של ים ימי עבודה מוסכים גרועים יודעים לספר סיפורים ולישחוט כל הזמן חרדות הa8 צריך לשבור תוכניות חיסכון.עד שניסיתי לקסוס יש לי מודל 2011 שקט שלווה תענוגאפס תקלותרק ,10.11.2018

6. דנדי (לת)  

אוכלת כל רכב גרמני לארוחת בוקר .נסעתי בגרמניות אאודי ובמוו.תקלות בלי סוף הוצאות מטורפות הפסד של ים ימי עבודה מוסכים גרועים יודעים לספר סיפורים ולישחוט כל הזמן חרדות הa8 צריך לשבור תוכניות חיסכון.עד שניסיתי לקסוס יש לי מודל 2011 שקט שלווה תענוגאפס תקלותרק ,10.11.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים