בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

לקסוס GS300h - מבחן רכב



מתיחת הפנים של לקסוס GS לוקחת אותה בדיוק חצי צעד קדימה בכל תחום. היא מנסה להיות שמרנית מחד אבל מתקדמת ומודרנית מאידך, איך זה משתלב בדיוק?



מאת פבל צ'רניצקי / צילום: פבל צ'רניצקי

לקסוס GS נמצאת במקום מורכב משהו מבחינת מיצוב. מצד אחד היא אמורה לפנות ללקוחות המבוססים, שכבר יודעים בדיוק מה הם רוצים, ולתת להם את זה. מצד שני, היא רוצה להיות מתקדמת, מודרנית, טכנולוגית ופורצת דרך.

אז לקחנו אותה, בגרסת GS300h ברמת גימור פרימיום, למבחן דרכים שניסה לברר איך היא מצליחה לעשות ג'אגלינג עם כל המשימות הלא פשוטות האלה. גילינו מכונית שברגע הראשון מרגישה כמו ילד סנדוויץ' שהוא לא פה ולא שם, אבל סיימנו עם מכונית כמעט אחרת לגמרי, בוגרת ומיושבת, שמבינה בדיוק מה היא רוצה לעשות ולא מתביישת בזה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס GS300h

לקסוס GS300h, בנזין-היברידי 2.5 ליטר, 223 כ"ס, 354,000 שקל
יתרונות
חסרונות
אבזור בטיחות
הנדסת אנוש
נוחות נסיעה
מרווח ראש
צריכת דלק
לא התקדמה מספיק

לקסוס GS300h

עיצוב

ללקסוס יש אסטרטגיה מאוד ברורה כשזה נוגע לשינויים. דור חדש משמעו שינויים דרסטיים ומרחיקי לכת (לפחות בדור האחרון), ובמתיחת פנים השינויים לרוב הרבה פחות משמעותיים. גם הסיפור של ה-GS דומה מאוד. ובמסגרת מתיחת הפנים, מעט מאוד השתנה.


השינוי הגדול ביותר לעיצוב החיצוני הוא החזית של המכונית. הגריל הקדמי קיבלת את עיצוב שעון החול, שאמנם היה קיים בדגם היוצא, אך היה מעט מופנם. לא כך הפעם. הפנסים התפצלו לגוף תאורה ראשי ופס תאורת יום בצורת "L" האופיינית, וגם הפנסים האחוריים קצת שונים, עם חתימת אור שמורכבת משלושת הפסים, שוב, בצורת "L".

בפנים הסיפור הולך על אותו קו, אך לוקח את משחק ה"חפש את ההבדלים" צעד אחד קדימה. פה ושם החומרים שונים, כמה כפתורים שינו את מקומם - אך גם פה מדובר בעניין של ס"מ או שניים לכיוון כזה או אחר והמסך המרכזי הפך מעט גדול יותר ועם כמה פונקציות מעניינות שניגע בהן מאוחר יותר. השינוי המרכזי כאן הוא גלגל הגה שמוותר על החלק העשוי עץ ומוסיף לא מעט כפתורי שליטה.

לקסוס GS300h

תא הנוסעים

תא הנוסעים של לקסוס GS נוטף איכות, אבל זה לא באמת חדש. לקסוס ידועה כאחת היצרניות ששמה את דגש משמעותי על חומרים מהמעלה הראשונה, גימור איכותי והרכבה ללא פשרות. בכל מקום בתא, גם בנקודות הנמוכות ביותר שלו וגם בכאלה שפשוט אין שום סיכוי בעולם שהיד שלכם תגיע אליהן, איכות החומרים היא ללא דופי. העור שעוטף את המושבים, משענות היד ואת חלק מהדשבורד רך בצורה כמעט לא טבעית, ואפילו דיפון הגג מרגיש נעים להפליא למגע.

המושבים של ה-GS מעולים. תומכים מצוין ובעלי שפע אפשרויות וטווח כמעט בלתי נגמר של כוונון. שלושה זכרונות למושב הנהג (ולמראות ולהגה, שגם הוא מתכוונן חשמלית), ופונקציית כניסת ויציאת הנוחות שמסיטה את המושב וההגה הרחק אחד מהשני עם כיבוי הרכב, הופכים את הכניסה והיציאה וגם את מציאת תנוחת הנהיגה לעניין קליל של לא יותר מכמה שניות (אחרי הפעם הראשונה בה כיוונתם את הפוזיציה לטעמכם).

לקסוס GS300h

דווקא בעניין המרווח, המצב פחות מזהיר. במושבים הקדמיים, גם במצב בנמוך ביותר שלהם, הראש שלי - שמתנשא לגובה ממוצע במיוחד של 179 וחצי ס"מ - היה קרוב מדי לתקרה, כך שגבוהים עוד יותר עשויים למצוא עצמם נהנים מדיפון הגג הנעים בתדירות גבוהה.

במושב האחורי המרווח נותר ללא שינוי, כלומר טוב מאוד לשני אנשים, אך השלישי ייאלץ להילחם על מרווח הרגליים עם תעלת הינע ענקית. גם כאן מרווח הראש ליושבים במושבים הצדדיים לא מזהיר, אך סביר, וזה שבמושב האמצעי לא יתאים למישהו גדול יותר מבן נוער.

לקסוס GS300h

חזרה קדימה, ומוצאים סביבת נהג עמוסה למדי. במרכז הדשבורד, אשכול הכפתורים ששולט על מערכת המיזוג (מפוצלת) מרגיש מעט מיושן ודווקא כאן הפלסטיק של הכפתורים לא מרגיש מאוד איכותי. נקודה קטנה שהציקה לנו במהלך המבחן היא תצוגת הטמפרטורה - שהייתה בלתי קריאה כאשר השמש האירה עליה בזווית מסוימת.

מערכת המולטימדיה של לקסוס GS עשירה בתפריטים ואפשרויות שונות, אך היא עדיין סובלת מממשק משתמש לא נוח עם הג'ויסטיק דמוי העכבר שדורש עדינות ודיוק כדי לתפעל אותו באופן משביע רצון. אופציה חביבה שהתווספה היא האפשרות לפצל את המסך הראשי לשניים או שלושה חלקים וכך לקבל בו זמנית מידע על כמה דברים - כמו למשל המיזוג, צריכת הדלק והמדיה שמתנגנת, או כמובן דברים אחרים לבחירתכם.

רשימת האבזור כאן עשירה מאוד, אבל למרבה ההפתעה מוותרת על כמה דברים שהיו בדגם הקודם. הבולט ביותר שבהם הוא הווילון האחורי החשמלי שמגיע בדגם המחודש רק ב-GS450h בגרסת F-Sport שעולה כ-150 אלף שקלים יותר.

מעבר לקיצוצים ואפילו למרות, ה-GS לא מרגישה כאילו חסר בה משהו בתחום האבזור. אחת התוספות הבולטות ביותר לדגם המתוח היא מערכת לתיקון סטיה מנתיב, תוספת מבורכת מאוד, שכן בנוסף למערכות הבטיחות האקטיביות שכבר היו קיימות - בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית, ה-GS הנוכחית יכולה לנהוג את עצמה לגמרי לבד כמעט בכל מהירות מעל 30 קמ"ש (מתחתיה בקרת השיוט מתנתקת).

מעבר למערכות הבטיחות האקטיביות, יש כאן - כמו בדגם שלפני מתיחת הפנים - גם מושבי עור חשמליים עם זכרונות, מראות נגד סנוור, פנסי לד, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס ועוד. בגרסאות הבכירות יותר מקבלים גם מערכת ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, תא מטען עם פתיחה חשמלית, בולמי זעזועים אדפטיביים ועוד.

נפח תא המטען של ה-GS עומד על 450 ליטרים. הוא לא מאוד גדול, אבל מספק לחלוטין. במיוחד כשזוכרים שאת חלקו תופס מערך הסוללות של יחידת ההנעה ההיברידית.

לקסוס GS300h

נוחות נסיעה

לקסוס GS היא מכונית נוחה. נקודה. בכל מהירות, בכל תוואי דרך. גם אחרי כמה מאות קילומטרים, לא הצלחנו אפילו פעם אחת למצוא שיבוש שהוציא אותה משלוות הנפש שלה, או לגרום למי מהנוסעים להרגיש איזושהי אי נוחות.

בידוד הרעשים מצוין, וגם ב"מהירויות כביש 6" לא הייתה שום בעיה לנהל שיחה רגועה בטלפון או עם שאר היושבים במכונית.

לקסוס GS300h

מנוע ותיבת הילוכים

מערכת ההנעה של לקסוס GS300h לא עברה שינויים במסגרת מתיחת הפנים. היא עדיין מורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 223 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים רציפה. הביצועים השתפרו מעט - 9 שניות למאה קמ"ש במקום 9.2, אך המהירות המרבית היא עדיין 190 קמ"ש. צריכת הדלק, לפחות מבחינת הצהרת היצרנית, השתפרה מ-20.8 ל-22.2 ק"מ לליטר. במהלך המבחן, מאידך, עמדה צריכת הדלק על 14.7 ק"מ לליטר שהם אמנם די רחוקים מנתוני היצרן, אך מאוד (!!) מרשימים כשלעצמם.

למרות הספק מרשים למדי, ה-GS לא מרגישה מאוד חזקה. 1,735 הקילוגרמים שלה מורגשים והתאוצות פחות מרגשות מהילת ה"ספורט-סדאן" שלקסוס העולמית מנסה להקנות ל-GS. לשם השוואה, סקודה אוקטביה 1.4 תאיץ למאה קמ"ש בכמעט שניה שלמה מהר יותר. אבל באותה נשימה, אי אפשר להגיד שה-GS חלשה. היא תאיץ למהירויות לא חוקיות בקלילות ותישאר שם בלי מאמץ.

תיבת ההילוכים הרציפה גם היא מכוונת להתנהגות חסכונית יותר מאשר ספורטיבית, ועל כך מעידה סביבת המחיה של המנוע, שנשמר כמעט תמיד בסל"ד נמוך מאוד. אם בכל זאת תתנו ל-GS מנה הגונה של רגל ימין, תשמחו לשמוע (או יותר נכון לא לשמוע) שיללת התיבה הרציפה המוכרת כמעט ולא קיימת כאן.

לקסוס GS300h

התנהגות כביש

לקסוס GS היא מכונית נוחה, ורכה, ובלי הבולמים האדפטיביים מרגישים את זה גם בהתנהגות. קשה מאוד להוציא אותה משלוותה, אבל בדרך לתת היגוי קטן ונשלט היא מציגה זוויות גלגול מוחשיות שמדגישות היטב שנסיעה חוליגנית בכביש מפותל היא לא בדיוק כוס הסאקה שלה.

מאידך, "קשה להוציא אותה משלוותה" זה לא תמיד רע. כי בתנאי יומיום ובנהיגה מתונה יחסית, היא תשמור באדיקות על קו הפניה ובמקרה הכי גרוע תרחיב אותו מעט עם חלקה הקדמי. על פסיעות זנב או דריפטים פוטוגניים אין מה לדבר, למרות ההנעה האחורית.

לקסוס GS300h

סיכום

כבר ברגע הראשון בו פגשתי את לקסוס GS המחודשת התקבלה תחושה חזקה של "עוד מאותו דבר". בהתחלה זה מעט אכזב, כי הרי לקסוס היא יצרנית פורצת דרך וחדשנית, בעוד ה-GS שלה היא לא.

אבל ככל שחלפו שעות המבחן שלנו והתגלגלו הקילומטרים בחברת ה-GS, הבנו שהיא עושה משהו מאוד נכון. כמכונית שנמצאת באחד הסגמנטים הכי שמרניים בשוק הרכב, זה שלקוחותיו כבר מספיק מבוססים ומבוגרים בשביל לדעת בדיוק מה הם רוצים, קשה מאוד להכניס שינויים משמעותיים שיצליחו אבל קל מאוד לפשל.

והדו-קוטביות הזו המשיכה איתנו כל המבחן. מצד אחד, היא עושה את כל מה שהיא צריכה בצורה פנומנלית: היא נוחה, חסכונית, יוקרתית ואיכותית מאוד, ומצד שני היא לא גרמה לנו לצעוק "וואו" בשום שלב. כנראה שבאמת לא קל להיות ילד סנדוויץ', אבל לקסוס GS מצליחה לעשות את זה באופן כמעט מושלם.

לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. לקסוס GS300h  יפה

יונתן,10.05.2016

2. יונתן  טוב מאוד

.,10.05.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים