בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

לנדרובר דיסקברי V6 - מבחן רכב

לנדרובר דיסקברי V6 - מבחן רכב


הדיסקו מקבל מנוע חדש וחוצה באלגנטיות את רף ה-300 כ"ס. סיבה טובה לקחת למבחן נוסף את הדור החמישי של אייקון השטח



כתב וצילם: דניאל סקלי

בעולם הרכב קיימים כמה וכמה אייקונים אלמותיים, ולא משנה אם הם עדיין יוצאים למסעות קשוחים כמו הקאמל טרופי או בכלל נמצאים בבעלות של קונצרן הודי. לנדרובר הוא אייקון בן 70 וגם במאה ה-21 דגמי החברה לא נוטשים את שורשיהם המוכחים של נסיעה בשטח. לפנינו נמצא מאז 2017 הדור החמישי של לנדרובר דיסקברי, דגם שהשנה ימלאו לו 30 שנים. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לנדרובר דיסקברי


לנדרובר דיסקברי, 3.0 ליטר, טורבו-דיזל, אוטומטית, 306 כ"ס, 612,000 שקל
יתרונות
חסרונות
יחידת הנעה
מערכות בטיחות
נוחות נסיעה
הנדסת אנוש
יכולת שטח
  כושר תמרון
 
לנדרובר דיסקברי V6

לרגל הגעתו של מנוע דיזל חדש, עם תוספת משמעותית של כוח וגם כמה תוספות אבזור, לקחנו למבחן את גרסת ה-V6 של הדיסקברי. עד לעדכון הנוכחי, היצע הגרסאות היה מעט משונה: הדיסקברי הוצע עם מנוע 2.0 ליטר בעל 4 צילינדרים בהספק של 240 כ"ס, או עם מנוע 3.0 ליטרים בעל 6 צילינדרים בהספק של 258 כ"ס בסך הכל. ליטר שלם ושני צילינדרים בשביל 18 כ"ס. המנוע החדש, 3.0 ליטרים עם 306 כ"ס, מתקן את המעוות.
 
הדיסקו התייצב ברמת גימור העונה לשם SE, גרסה שיכולה להיות שלכם תמורת 612 אלף ש"ח. אכן, במחיר של חצי דירת 4 חדרים בפריפריה, תקבלו אייקון. וואחד אייקון.
 


עיצוב
 

אייקון או לא, במבט ראשון הדור החמישי של הדיסקו מעוצב באופן עתידני. אי אפשר לטעות בחרטום המשפחתי המרשים, שמשותף היום לרוב קשת הדגמים של היצרן. עם אורך שנושק כמעט לחמישה מטרים, הדיסקו נראה גדול ומרשים. במבט מהצד לדיסקו יש פרופיל בולט, עם מכסה המנוע הארוך, סרח העודף הקצר מלפנים והחישוקים הגדולים והמרשימים בקוטר 20 אינץ'. חבל שמעצבי לנדרובר החליטו להיפטר מהמאפיין העיצובי של הדיסקו מדור היוולדו: שמשת הצד האחורית המיוחדת, בין אם שמשה נוספת לכיוון הגג ובין אם שמשה שממשיכה אל הגג. כנראה שהם החליטו שמיקום אסימטרי ללוחית הרישוי יהיה מספיק ייחודי. אגב, כשהדיסקו מותח את מתלי האוויר שלו עד הסוף, הוא פשוט נראה ענק. 

לנדרובר דיסקברי V6
 

תא הנוסעים

מטפסים אל הדיסקו. תא הנוסעים מרגיש מכובד: הכל צבוע בשני גוונים - שחור ושמנת ומעוטר בהרבה משטחי עור איכותיים ונעימים למגע. בלנד רובר אוהבים את עצמם ורואים את זה לפי כל הלוגואים של המותג שמפוזרים בכל מקום, בחוץ ובפנים. איכות החומרים הולמת את קבוצת המחיר של הדיסקו. גלגל ההגה מעט גדול ועיצובו המרובע קורץ לדגמים קודמים של היצרן. למרות התלאות שנראה שעבר רכב המבחן בחייו הקצרים, תא הנוסעים הרגיש מהודק ואיכותי. 
 
כנגזרת מגודלו של הדיסקו ומבסיס גלגלים של כמעט 2.93 מטרים, תא הנוסעים מרווח מאוד ומתאים לשבעה נוסעים מבוגרים. כן, הצלחנו להשחיל 2 מבוגרים למושב האחורי ופרט להשתחלות פנימה, הם ממש לא התלוננו. המושבים הקדמיים נוחים, תומכים ועוטפים היטב. אבזור המדיה של הדיסקו מצוין: מסך המגע הגדול עם מערכת ניווט מקורית (תוספת של "עלוקת" אנדרואיד עם ווייז בתשלום), מערכת שמע מרשימה עם 10 רמקולים ולחצנים אלקטרוניים מתחלפים על ההגה. גרסת ה-SE שקיבלנו למבחן הזכירה שהיא אינה הבכירה במבחר לפי האבזור החסר: אין כניסה ללא מפתח, אין גג נפתח ואפילו חימום למושבי למושבי העור לא תמצאו כאן. גם הנדסת האנוש לא מהמוצלחות, ולא קל לתפעל את מערכות הרכב השונות.

לנדרובר דיסקברי V6
 
מבחינת הבטיחות אנחנו חלוקים: מצד אחד, הדיסקו זכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP ואין ספק שהוא מציע רמת בטיחות פאסיבית גבוהה. מצד שני, מבאס לקבל את העובדה שבגרסה הזו אין בקרת שיוט אדפטיבית ואין מערכת לשמירת נתיב, אלא רק התראה לסטייה מהנתיב. עוד כמה עשרות אלפי שקלים ואתם שם. מבחינת מערכות לעזר בנהיגה, לדיסקו יש מערכת לחניה אוטומטית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים וגם מערכת שמנטרת את הסביבה ליציאה בטוחה מהרכב. נחמד.
 
תא המטען של הדיסקברי כמעט ונעלם כאשר 3 שורות המושבים בשימוש, אך הוא עדיין גדול יותר ממה שיש בפאג'רו ובלנדקרוזר. סף הטעינה מתקפל חשמלית ומקל על העמסת החפצים ואת הרכב עצמו ניתן להנמיך באמצעות כפתור מתא המטען - וכך לגשת בקלות יתרה אל הבגאז'. כשהמושבים מקופלים הנפח עצום ואפשר לדמיין שאתה אציל בריטי שיוצא לציד פסיונים. בארץ, יש מספיק מקום גם לכמה שפני סלע.

לנדרובר דיסקברי V6
 

נוחות נסיעה

אז איך מרגיש כל הגודל והמשקל הזה, יותר מ-2.3 טונות ליתר דיוק, על הכביש? הדיסקו שלנו מצויד במערכת מתלי אוויר, שאמורה מצד אחד לשפר את נוחות הנסיעה מצד אחד ומצד שני להגביה את מרווח הגחון שלו לנסיעה בשטח. בתכל'ס הדיסקו מציג איכות נסיעה מרשימה מאוד. בתוך העיר הוא סופג מצוין את שיבושי הכביש השונים, ומרחף באמצעות מתלי האוויר מעל פסי ההאטה. המתלים לא מצליחים לסנן את הפגמים הקטנים בכביש במלואם תודות לגלגלים מכובדי המידה (חישוקים בקוטר 20 אינץ' על צמיגים בחתך 55) אך רמת הנוחות הכללית מעולה. 
 
מחוץ לעיר הדיסקו מרשים אפילו יותר: ריסון תנודות המרכב מעולה והדיסקו גורם לנוסעיו להרגיש כאילו הם יושבים על ענן. כדי להזכיר לנו שמדובר ברכב שטח גדול, תנועות הגוף של הדיסקו במעבר על מהמורות גדולות מעט גליות אך מרוסנות ולא מתנדנדות. בידוד הרעשים מצטיין אף הוא: רעשי הרוח והכביש מסוננים היטב. רק במהירויות גבוהות חודרים מעט רעשי רוח מאזור המראות. תודות לאותו בידוד רעשים נהדר, אם לא היינו יודעים זאת מראש היינו מתקשים לשמוע שמלפנים מותקן מנוע דיזל. 
 
לנדרובר דיסקברי V6
 

מנוע ותיבת הילוכים

מתניעים עם הכפתור. מנוע דיזל בנפח 3 ליטר עם מגדש טורבו כפול מתעורר לחיים. המנוע מתקתק מעט עד שמגיע לטמפרטורת עבודה ולאחר מכן הוא כבר כמעט ולא נשמע כמו מנוע דיזל. עם נתונים של 306 כ"ס ב-3750 סל"ד ומומנט עשיר של 70 קג"מ ב-1750 סל"ד, אין ספק שמדובר במנוע גיבור. את יחידת הכוח הזו משלימה תיבת הילוכים פלאנטרית מתוצרת ZF עם שמונה הילוכים קדמיים. 
 
יוצאים לדרך. התיבה מעט הססנית ביציאה מהמקום אבל כשהיא מעבירה את כל הכוח לכביש, אז אפשר לשכוח מכללי הפוליטקלי קורקט. הנתון הרשמי מדבר על 7.5 שניות חביבות מאפס למאה ומהירות סופית של 209 קמ"ש, אבל האופן שבו הדיסקו הגדול דוהר קדימה מרשים יותר מהנתונים היבשים. המנוע נוהם באופן כוחני ומרשים תחת עומס ואם ממש מחפשים אותו אז סביב 1500 סל"ד המנוע נשמע מעט דיזלי. נו, שוין. התיבה מעבירה הילוכים באופן חלק ביותר, הן בתנועה עירונית, בפקקים ובכבישים בינעירוניים. חבל שהיא מעט מתמהמהת בהורדת הילוכים ונדרשת רגל ימין כבדה בכדי לבצע קיקדאון לעקיפה. כשהדיסקו כבר יוצא למיאוץ ביניים, גם כאן התחושות מרשימות. בשורה התחתונה, מדובר ביחידת כוח מרשימה שמאפשרת לדיסקו הכבד לתזז כמו מכונית קלילה וקטנה.
 
מיכל הדלק יכול להכיל 85 ליטר מכובדים של סולר. במסגרת יותר מ-400 הקילומטרים של מבחן הדרכים, צריכת הדלק עמדה על 9.8 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מרשים בהחלט בהתחשב בתנאי המבחן, בגודל הרכב ובביצועי המנוע.
 
לנדרובר דיסקברי V6


התנהגות כביש

אז איך מתנהג רכב כל כך גדול וחזק על הכביש? מבחינת משיכה, הדיסקו מצליח להוריד את הכוח לכביש באופן מעורר התפעלות. 
 
התנהגות הדיסקו נוסכת בטחון: על צמיגי פירלי סקורפיון לשלג ובוץ (M+S) ברוחב 255 וחתך 55, אחיזת הכביש גבוהה. בכבישים מפותלים הלנדרובר מרגיש מעט מגושם עם הגה ארוך וזוויות גלגול גדולות. בקרת האחיזה מתערבת מוקדם מהצפוי. אין מה לצפות פה לאיזו קלילות של מכונית ספורטיבית קטנה, אבל יש לדיסקו יש יכולת לנסוע מהר למדי בכל דרך.
 
הבלמים לא רעים אבל ציפינו שיהיו טובים יותר: הם מצליחים לעצור היטב את המאסה של הדיסקו אבל דוושת הבלמים רכה מדי ונדרשת לחיצה הגונה כדי להגיע לעצירה מוחלטת מהירה.

לנדרובר דיסקברי V6
 

שטח

הגרסה החדשה לא שינתה את מאפייני השטח ביחס לקודמתה, כך שעל מעללי השטח של הדיסקו תוכלו לקרוא באריכות במבחן שערכנו לו בעבר. נציין כי גם בדגם זה קיימת מערכת ה-Terrain Response המוכרת של לנדרובר וגם כאן אפשר לתת לה לעשות את הקסם ולהיעזר באלקטרוניקה כדי לצלוח כל מכשול שתעמידו בפניה. לחובת הדיסקו בשטח עומדים רדיוס פניה גדול של 12.7 מטרים והחשש של פגיעה בכלי רכב כה יקר.

לנדרובר דיסקברי V6

הדיסקו הנוכחי הוא עדיין כלי שטח שיודע לצלוח אתגרים רבים, הן בזכות מתלי האוויר והן בזכות מערכות העזר האלקטרוניות. אבל האופן הנינוח שבו הוא מבצע מזכיר יותר רכב כביש יוקרתי מאשר רכב שטח קשוח, לעומת הדורות הקודמים. זו כנראה גדולתו האמיתית של הדור החמישי.

לנדרובר דיסקברי V6
 

סיכום

במבחן שערכנו בעבר לדיסקו 5 עם מנוע הדיזל הקודם, חשנו את השינוי שעבר הדור החמישי של הדיסקברי. יותר סגנון יוקרתי ופחות חספוס של רכב שטח. הדיסקו הוא עדיין רכב שטח אמיתי, שמסוגל לטייל במקומות מאתגרים וגם להעניק מעטפת מפנקת לנוסעים. יכולת השטח והמנוע החדש נותנים לדיסקו יתרון נוסף מול מתחריו המובהקים, וולוו XC90 ואודי Q7. לנד רובר דיסקברי מציע חבילה מעניינת ומלאת אופי למי שמחפש לשנע בנוחות יוקרתית את המשפחה המורחבת. אייקונים אמיתיים לא נכחדים בקלות.
 
לדגמי לנדרובר בישראל - לנדרובר
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים