בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

לנדרובר דיסקברי 4 - מבחן רכב



דיסקברי זכה לדור חדש ולמנוע מעניין. סיבה מצויינת לצאת לבדוק אותו באווירת מדבר חורפית



מאת אייזיק דוידוביץ

המחזה הוא נדיר - גשם כבד יורד לו עת אנחנו נעים בחלקו הדרומי של כביש 90, בואכה אילת. אמנם החודש הוא חודש פברואר, אך חלק זה של ארצנו, לא זוכה לכמות משקעים שכזו וודאי שלא בעוצמה שאנחנו חווים כרגע , מהופנטים, מאחורי מגבי הג'יפ החום שלנו.

שיטפון חוצה כביש כבר ראינו בדרך- ליד ים המלח. האדמה המדברית לחה, קצת בוצית, פה ושם שלוליות, מאגרי המים מלאים, תענוג!

התפאורה המהממת למסלול המבחן כוללת הרים הנישאים לגובה רם, צבעים מרהיבים הנוצרים בזכות  עננות שדרכה שולחת השמש את קרניה הארוכות ולנדרובר דיסקאברי 4 [לחוות דעת על הרכב - לנדרובר דיסקברי] חדש. תנאי הצילום - אידיאלים, השטח מגוון למבחני עבירות  ומזג האוויר מעולה לטיול בטבע.  הלילה במושב פארן מאחורינו, המעילים עלינו והדרך לכיוון אילת נכבשת תחת גלגלי הג'יפים.

לנדרובר דיסקברי 4


לנדרובר דיסקברי 4. טוב בשטח, מפנק בתא הנוסעים / צילומים: אייזיק דוידוביץ

אמרנו אילת, אך בהחלט לא היה חם - קור כלבים, במיוחד למעלה בהרים, עליהם טיפסנו ספונים בקבינה החמימה של הדיסקאברי - הגרסה המפנקת ללנדרובר דיפנדר האגדי, אך זו מבוססת הפעם על שלדת הרינג' רובר המלכותי.

מדובר על  הגרסה הרביעית של הדיסקאברי, המצוידת במנוע חדש ועדכוני עיצוב, מתיחת פנים משמעותית שזכתה להגדרה כדור חדש, למרות זהותה המכאנית לדיסקאברי 3 המוחלף. הפעם, בעל הבית הוא הודי. טאטא ,חברת הרכב ההודית רכשה את לנדרובר, מותג בעל שם שנדד בעשור האחרון מרובר לב.מ.וו ומשם לפורד.

דיסקו 4 נראה מצוין. הוא זקוף, רבוע ותמיד נראה בעל אישיות לנדרוברית משלו. המראה החיצוני הפך ליותר אצילי ופחות קשוח, מעודכן בסוללות פנסים מרשימות, נורות לד ושכבה קדמית ייחודית ובהחלט נאה.

תא הנוסעים מרווח מאוד, כולל שבעה מקומות ישיבה ועטוף כולו בעור ובגימורי עץ (אמיתי). אין ספק, שהשהות במחיצת הדיסקאברי משרה תחושת יוקרה נעימה ומפנקת ותשומת הלב לפרטים, חומרי הדיפון והאיכות מרשימים. עמדת הנהג - Command Driving Position- ע"פ הגדרת לנדרובר, זקופה, גבוהה ומאפשרת שליטה טובה על הנעשה מסביב הרכב, חיוני במיוחד במרחב האורבני כמו גם בשטח.

לנדרובר דיסקברי 4

האבזור הרב, הפונקציות הייחודיות, החיווי המגוון - כל אלה דורשים סידור הגיוני ונוח על מנת לאפשר לנהג התמצאות מהירה ויעילה במרחב הפיקוד. בפועל, הנדסת האנוש הזו אינה מושלמת למרות המאמץ שהושקע, ותפעול בקרת הירידה במדרון (HDC) , למשל, דורש השפלת מבט לתחתית הקונסולה ואיתור הכפתור (הלא מואר) בין הכפתורים הרבים. אך נחטא אל האמת אם נבקר כך את הנדסת האנוש, כיוון שבסה"כ, לימוד מוקדם של הפונקציות הרבות העומדות לרשות הנהג, ישיגו את המטרה ויאפשרו תפעול יעיל של המערכות הרבות.

רבות אמרנו? אכן. צר המקום מלהכיל את כל מנגנוני הסיוע שיש לרכב הזה, הטכנולוגיה הייחודית, או המפרט העשיר. בגדול רק נאמר כי, מערכת ה-Terrain Response, למשל, תדע להתאים את הדיסקאברי שלכם לכל סוג שטח שתעברו - חול , סלעים, חצץ דשא או שלג, ותשנה את תנאי המנוע, גיר, מתלים, משנק, או אחיזה.  רק הסיטו את הכפתור לציור המתאים ואנחנו, הגמדים הנסתרים, כבר נדאג לכם.

ממערכות מתחכמות כבר התאכזבנו בעבר וגילינו שהם רק גימיק לקישוט הפרוספקט, אך לא כאן: מהנדסי לנדרובר, יודעים בהחלט למה זקוק הנהג שמטפס למשל על סלעים (רמות נמוכות של לחץ בלימה על כל גלגל בזמן נהיגה איטית מאוד) או צולח דיונה חולית (התאמת מומנט לאחיזה) וזה בהחלט עבד לנו.

לנדרובר דיסקברי 4

 טיפסנו על סלעים חלקלקים, הגענו לזוויות במעלה ובמורד ותודות לזוויות מרכב טובות, מרווח גחון מרשים הנע בין 15-28 ס"מ (תודות למתלי האוויר) ומהלך מתלה מכובד, לא הסתחררו הצמיגים והעבירו לקרקע את המומנט, קרי - לא נתקענו. גם לא התאמצנו במיוחד, למרות הצמיגים הבלתי יעודים לחלוטין בעלי החתך שמתאים יותר לרכבי כביש ספורטיבים (55), יכולת הרכב בשטח מרשימה ומחיאות הכפיים מגיעות לאוו דווקא לנהג, אלא לרכב.

 תשואות אפשר לתת ובגדול, גם למנוע החדש. מנוע שלושה ליטר טורבו דיזל המכיל שני מגדשי טורבו מקבילים ועוקבים משיג תוצאה מעולה של 60 קג"מ ב2000 סל"ד נמוכים המתבטא בתאוצה וזמינות כוח נפלאים (9.6 שניות ל100 קמ"ש ממצב עמידה, שיפור מצוין לעומת מנוע 2.7 ליטרים הישן, הנדרש לכמעט 3 שניות נוספות להשגת המהירות הנ"ל). צריכת הדלק, למרות השיפור המשמעותי בביצועים, משתפרת אף היא בכמעט ק"מ נוסף לכל ליטר סולר.

 אז בשטח הוא עשה את העבודה, רק שימו לב! הצמיגים בעלי החתך הנמוך עלולים להוות את החוליה החלשה בטיול המסולע וקרע בדופן תודות לסלע עוין בהחלט לא יהווה מחזה נדיר. חווינו את זה.... לכביש, לעומת זאת, הצמיגים הללו בהחלט מותאמים ועושים את העבודה. למה רק הצמיגים?  הדיסקאברי, מסוגל לנוע במהירות גבוהה בכביש המפותל , כמו זה שמהווה אלטרנטיבה מבורכת על כביש הערבה המשעמם, במהירויות גבוהות שפעם היו שמורות רק לנמוכות הגחון, בין היתר כתוצאה משילדה אחודה ולא נפרדת. זוויות מרכב שנובעות במיוחד בגין המשקל העצמי הגבוה של הדיסקו, לא מערערות את הביטחון ומשולבות בנוחות נסיעה מרשימה והתוצאה היא איזון מצוין בין יכולת השטח והכביש.

 טויוטה לנד קרוזר V8 (שמשוווק בהזמנה מיוחדת בלבד) הוא המתחרה הקרוב ביותר לדיסקאברי, לא ישתווה ליכולת הכביש של הבריטי או לייחוסו האריסטוקרטי, לכן הברירה בדיסקאברי היא די טבעית ובמיוחד כשהחבילה הכללית מאוזנת וטובה כל כך. במחיר שבו מוצע הדיסקאברי 4 , הוא מציע חבילה מצוינת הכוללת גם רמת אבזור גבוהה ובדגם החדש גם מנוע מעולה.   

לדגמי לנדרובר בישראל - לנדרובר

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אין על לנדרובר  היחיד עם אופי אמיתי

איש,16.03.2010

2. מסכים, אבל...  לא ברורה סוגיית האמינות שלו, שלא לדבר על עלות הכנס...

רועי,05.05.2014
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים