בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי i10 - מבחן וידאו



חובבי המכוניות הקטנות, ורבים מאתנו כאלה, זוכים לפגוש בימים אלה במתחרה חדשה ומסקרנת - המחליפה של יונדאי i10, שמכוונת ישירות לטעם האירופי. איך היא על הכביש הישראלי והאם היא משתלמת?



 
מאת אסף בר-שי
צילומים: דנה גורלנד

יכולים להציץ רגע מבעד לחלון אל עבר הרחוב הסמוך? סביר להניח שאתם רואים שם כמה מכוניות מיני, עירוניות וחמודות. תופעת הקטנטנות תופסת והולכת ברחובות וכבישי ישראל ובלי ששמנו לב הן הצליחו להדיח את המכוניות המשפחתיות מהמקום הראשון בהיכל התהילה של המכוניות הפופולריות בישראל. ליתר דיוק, קיה פיקנטו היא זו שהצליחה להתמקם בפסגה והגם שיונדאי הוא היצרן הנמכר בישראל, המתמודדת שלו מול הפיקנטו, יונדאי i10, לא משכה מספיק מחפשי מכוניות קטנטנות. לאחרונה נחשף בעולם הדור החדש של יונדאי i10 אחרי שעוצב ופותח בידי החטיבה האירופית של היצרן. עם הגעתו לישראל, אנחנו תוהים: האם הדור החדש יצליח להעפיל אל היקף המכירות המרשים של הפיקנטו? הדרך אל ההצלחה עוברת לא רק במחיר תחרותי, אלא גם באיכויות של המכונית. ובכן, האם הקטנה הקוריאנית החדשה עושה את העבודה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i10


יונדאי i10, מנוע 1.0 ליטר בנזין, אוטומטי, 66 כ"ס, 64,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח פנים
תיבת הילוכים איטית
נוחות נסיעה
ביצועי מנוע
בידוד רעשים
 



עיצוב

ככלי רכב שעוצב באירופה, עבור טעם אירופי, יונדאי i10 נראית קלילה פחות מהדור הקודם, ומורכבת-מתוחכמת מבעבר. האם יצא יפה? הדעות חלוקות, אבל בלי ספק העיצוב מעניין יותר. גם בתוך תא הנוסעים נמשכת המגמה האירופית-מתוחכמת, אבל כאן כבר כבר אין מחלוקות: עיצוב הפנים שלה עשיר ואלגנטי מאוד. קו הסגנון כאן אינו זורם עם הכיוון הצעיר של כמה מהמתחרות, אלא עם קו שמרני ובוגר יותר.

תא הנוסעים

לצד העיצוב הבוגר ניכר שיפור משמעותי באיכות החומרים וההרכבה. יונדאי i10 מצוידת בחומרים שהאיכות שלהם תהיה מקובלת גם מול מתחרות שהן יקרות ממנה משמעותית. הנדסת האנוש כאן פשוטה וטובה, וישנה הפרדה ברורה בין בקרי מערכת הקול ומערכת המיזוג. הנהג יכול להגיע לתנוחת ישיבה טובה וגם מרווחת, אם כי ההגה אינו מתכוונן לעומק.

יונדאי i10

מערכת הקול של ה-i10 מאפשרת לכל דורש חיבור לטלפון ולנגן MP3, באמצעות חיבורי USB ו-AUX. החיבורים, וגם שקע טעינה 12 וולט, ממוקמים בתוך תא ייעודי גדול, שמוגן באמצעות דלתית. על ההגה ישנם כפתורים לשליטה על מערכת הקול. המכונית כוללת גם שש כריות אוויר, בקרת משיכה שמונעת סחרור של הגלגלים בעת האצה חזקה בתנאים רטובים וקפואים בעיקר, וגם מערכת שמונעת התדרדרות של המכונית בעת זינוק בעלייה.

המושב האחורי של יונדאי i10 מרווח מספיק לאכלוס שני מבוגרים עד לגובה של 1.80 בערך. שלושה ילדים עשויים להסתדר מאחור גם כן. תא המטען שלה גדול מאוד יחסית לקטגוריה, והוא גם נגיש ויעיל לשימוש.

יונדאי i10

נוחות נסיעה

בתנאים העירוניים והטבעיים של יונדאי i10 רמת הנוחות טובה יחסית. הבידוד מרעשים מצוין וברוב המקרים גם ריסון הגוף מהמהמורות עומד בסטנדרטים גבוהים. עלייה על פסי האטה וכניסה למהמורות גדולות יותר מהרגיל פוגמת מעט באידיליה. ככל שהפגם תלול ופתאומי יותר, כך הטלטלה תהיה מוחשית יותר.

בנסיעה בינעירונית משתפרת עוד רמת הנוחות. הבידוד - הן מרעשי המנוע והן מרעשי הרוח והכביש - משובחת. גם ספיגת המהמורות טובה והמכונית יכולה לארח נוסעים לנסיעות ארוכות בלי תלונות.

מנוע ותיבת הילוכים

רובנו נוסעים עם מכוניות שלהן מנוע עם ארבעה צילינדרים, אבל ביונדאי i10, כמו בעוד מתחרות בקבוצה הזו, ישנו מנוע ובו שלושה צילינדרים בלבד. אופי הפעולה של המנוע הזה שונה, וצריך מעט להתרגל אליו. ההבדל העיקרי נמצא בכך שהמנוע מעט רועד ורועש, יחסית למנוע ארבעה צילינדרים טיפוסי, אבל גם אופי הפעולה שלו מהנה יותר: הרטט מספק לנו היזון טוב לפעולת הדוושה והצלילים נעימים לאוזן. דווקא עוצמת המנוע אינה מרשימה - 66 כ"ס אינם מבטיחים הרבה, אבל הם מספקים בכדי לעמוד בקצב התנועה העירונית והבינעירונית.

תיבת ההילוכים האוטומטית מרשימה פחות. בגיר ארבעה הילוכים בלבד, דבר שפוגע בגמישות השליטה על המנוע להשגת צריכת דלק טובה וביצועים משובחים. ההילוכים עצמם ארוכים וקשה להאיץ מהר וחזק עם המכונית. בתנועה העירונית מעבר ההילוכים אינו חלק תמיד, אבל ככל שהמהירות עולה, כך משתפרת פעולת תיבת ההילוכים.

יונדאי i10

התנהגות כביש

בדיקת התנהגות כביש למכונית כמו יונדאי i10 תסתכם בדרך כלל בכניסה מהירה לסמטה ובהשתחלות יעילה לחניה קטנה בקניון הפרברי. ובכל זאת, למרות ממדיה הצנועים של המכונית, היא מספקת תחושה מוצקה ובטוחה גם בנהיגה אינטנסיבית בכבישים מפותלים. אחיזת הכביש של הקטנה הקוריאנית מצוינת, והיא קלה מאוד לשליטה. ההגה אינו משדר מידע רב לגבי מה שקורה על הכביש, כך שחוויית נהיגה מלאה יהיה קשה מעט להשיג עם המכונית.

סיכום

תג המחיר של יונדאי i10, כ-65 אלף שקלים בעת המבחן, מציב את המכונית הזו בקצה התחתון של המכוניות האוטומטיות שנמכרות בישראל. לעומת המחיר הזול, האיכויות רחוקות מלהתייצב בקצה התחתון. הקוריאנית הקטנה החדשה מעוצבת היטב ואיכותית, מספקת רמת נוחות טובה ועיצוב נאה, וגם מרווחת מספיק כדי להכיל משפחה קטנה על ציודה. אולי, כשתציצו שוב מבעד לחלון בחודשים ובשנים שיבואו, תראו שם גם כמה מדגמי ה-i10.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. פנדה קרוס עושה רושם טובה יותר. הבעיה היא המחיר. (לת)  

ולדימיר,23.02.2014
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים