דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי I30 CW - מבחן דרכים

Getting your Trinity Audio player ready...

הפרסומת משיגה  את מטרתה - צילום מזווית נמוכה ומאחור , יוצרים אצל המתבונן אשליה, כי מדובר ברכב גבוה יותר, גדול יותר, מין SUV אופנתי שכזה. קשתות הגג והכינוי CROSS WAGON  מחזקים את התחושה כי מדובר ברכב שהוא בעצם "קרוסאובר" - רכב סטיישן מוגבה ואופנתי המיועד לשטח- רכב פנאי. אבל לא, הCW היא בסך הכל  יונדאי סטיישן.

איזו אכזבה! בסך הכל סטיישן....

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי I30 CW

יונדאי I30 CW החדשה                   יונדאי I30 CW. ברירה חדשה לסטיישן / צילומים: יצרן.

הקוריאנים הנחמדים לקחו את יונדאי I30 ,  הקומפקטית המוצלחת של היצרן הקוריאני השאפתן, הוסיפו קצת באורך, הוסיפו קצת בגובה, הגדילו בחמישה סנטימטר את בסיס הגלגלים ויצרו להם סטיישן (שאותה אגב מייצרים צ'כים נחמדים).

נראית בסדר הסטיישן הזו- לא גדולה מדי, לא מגושמת, מה שאוהבים לכנות- נאה.

טוב, אז הגלגלים נראים קצת קטנים ביחס למרכב, קטנוני שכמוני..

יונדאי I30 CW החדשה

המחיר אגב יקר ב1000 ? מהדגם הקומפקטי ועומד על 116000 ?. מחיר נוסף שמשלמים על התצורה הפרקטית יותר הוא תוספת 50 ק"ג למשקל העצמי. אך אל דאגה, גם מרוויחים פה משהו...

תא המטען - הסיבה שבגללה התכנסנו כאן כולנו סביב הסטיישן הזו, הוא בעל נפח הטענה של 415 ליטר (עד גובה החלון) ו514 ליטר אם תתעקשו להעמיס אותה עד לגובה התקרה. (ב i30 הקומפקטית נפח ההטענה  בתא המטען הוא 340 ליטר בלבד).

יתרון משמעותי נוסף לתצורת הסטיישן הוא אפשרות העמסת חפצים ארוכים וגדולים עד לנפח הטענה של 1395 ליטר. אני זוכר  איך בכינו שם מהתרגשות, ברציף ההטענה של איקאה, כשהמדפים הארוכים ההם הונחו ללא כל מאמץ על הרצפה השטוחה והארוכה של הCW...   שטח חלונות גדול בסטיישן גם נותן תחושה אוורירית יותר ודחוסה פחות בחלל תא הנוסעים-מטען המשותף. החלל הגדול, אגב, יוצר תהודה ורעש גבוהים מעט יותר מזה שבגרסה הקומפקטית. לא משהו מהותי, אבל קיים.

 מלבד זאת, בהבדלים משמעותיים בין הסטיישן הזו לתצורה הקומפקטית, תתקשו להבחין - המנוע נמרץ, הביצועים, נוחות הנסיעה, הנהיגה, הם ברי תחרות לכל רכב יפאני או אירופאי ברמת המחירים הזו.

אמנם,  לא תמצאו כאן שבעה, שישה, או אפילו חמישה יחסי העברה בגיר ואפילו תפעול טיפטרוניק אופנתי לא יהיה בהישג ידכם, אך גם ארבעת יחסי ההעברה ומסילת הגיר המדורגת, עונים על שימוש רוב הנהגים.

ההגה החשמלי פוגם במקצת בחווית הנהיגה הטובה ששילדת הi30  תמיד קיימה, אך ביחס ישיר לרוב המתחרות, אין כאן בכלל טענות, נהפוך הוא.

  אז למה לא סטיישן, בעצם?

הסתכלו סביבכם, מתי ראיתם הונדה אקורד סטיישן לאחרונה? ידעתם למשל כי במחירון הונדה קיים דגם סטיישן לאקורד, כאן בארץ? פאסאט סטיישן? סיטרואן C5 סטיישן? כולן כאן, בעיקר במחירון היבואן.

וברמת המחירים הנמוכה יותר? לCW שתומחרה בקבוצת מס 2, אין הרבה מתחרות. העיקרית שבהן היא הפורד פוקוס סטיישן שנהנית מתא מטען גדול יותר, אך ביצועים רפים יחסית. סקודה מציעה את הפאביה סטיישן הקטנה יותר.

יונדאי I30 CW החדשה

ומה עם האחות התאומה - קיה סיד?

זו האחרונה, לא זכתה בהארכת בסיס הגלגלים בחמישה ס"מ כמו אחותה מבית יונדאי, ולדאבונה גם הגיעה בגרסה יקרה יותר ותומחרה בקבוצת מס גבוהה יותר (לצד דגמי דיזל הנפוצים כמוניות). לכן, במקרה של הCW המיובאת ברמת גימור אחת(INSPIRE) מאובזרת בששה כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות  חלון בגג, מסילות בגג  ועוד, הברירה היא די ברורה:

אם אתם זקוקים לרכב פרקטי, מוגבלים לקבוצת מס 2  ותא מטען נדיב תמיד עשה לכם את זה, אז למה לא ללכת בעצם על הברירה הטובה ביותר - יונדאי I30 CW?

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי.

 

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב מדהים 
    אייל, 21-01-2010

    עולה על מאזדה 3 בכל פרמטר:
    תאוצה, בטיחות, צריכת דלק, כ"ס, תא מטען, רוחב מושבים מאחור וכמובן האמינות של יונדאי ששניה רק להונדה.

    סגור תגובה

  • 2. משה 
    א כ ז ב ה סקירה מקיפה בפנים, 04-02-2010

    אני לא בטוח שאנחנו נוהגים על אותו רכב..
    יש לי אותו מעל לחודש וככה:
    תנוחת ישיבה נמוכה (אני מרגיש גמד ליד כל מזדה 3).
    בידוד הרעש נוראי (ישנם רגעים שאני צריך לצעוק כדי שישמעו אותי מדבר). שאון הצמיגים פשוט נוראי. בושה.
    יחסית לרכב עם 126 כ"ס הוא מתנהג באיטיות ובעצלנות (חוץ מזינוק מעמידה).
    לוח המחוונים: הוא מאיר באור חזק מדי ובלילות חשוכים אין אפשרות לעמעמו (רק את תצוגת הרדיו ניתן לכבות).
    ההגה לא נעים ולא מדויק (כל הזמן צריך לתקן את מסלול הנסיעה).
    תא המטען לא כזה גדול..
    החלונות שקופים לחלוטין (בכל אוטו בסיסי אחר, החלונות טיפונת מוכהים, רק כאן שקוף לחלוטין. לי זה מפריע)
    הגג הנפתח זה גימיק. בישראל אין צורך בגג נפתח, אתה רק רוצה לברוח מהשמש..מה גם שהגומיות מתייבשות אחרי שנתיים ומתחילות נזילות)
    תפעול ידית ההילוכים אדיוטי ולא אינטואיטיבי. הזזה הצידה (בטעות )של מוט ההילוכים מורידה הילוך. נראה אותכם חווים את זה ב 110 כשפתאום האוטו מוריד להילוך שלישי.
    צמיגים דקים מהמקובל לרכב שכזה.
    הרכב נמוך (מבחינת קרבה לכביש) שפשופים חופשי בבמפרים (ואני לא נהג שודים).
    תא כפפות שבקושי מספיק למסמכים..
    בקיצור: אכזבה.

    סגור תגובה

  • 3. תגובה ל-2 
    , 09-02-2010

    אתה רציני? זה הבעיות שהצלחת למצוא ברכב? שהחלונות שקופים, התא כפפות קטן והכי גרוע שהגומיות בגג ינזלו בעוד כמה שנים (קנית אוטו ב- 120,000 שקל, פנק את עצמך בגומיות חדשות ב-30 שקל פעם ב-10 שנים...)
    זה ממש נראה כמו נסיון לחפש מגרעות בכח.
    שלושה חברים שלי מהעבודה לקחו אותו בליסינג והם מרוצים עד הגג, אחד באמת אמר שהישיבה קצת נמוכה, אבל זה עניין של טעם, הרי גם בהונדה וסובארו זה כך. אני כבר לא יכול לחכות שייגמר לי הליסינג של המגאן באפריל בשביל לקחת גם אחת כזאת, תמיד רציתי i30 אבל התלבטתי בגלל הבגאז' הקטן, ה- CW בעיני זה האוטו המושלם.

    סגור תגובה

  • 4. 2 
    ZIV, 21-06-2010

    תגובה 2 - יש אתר שלא פרסמת את השטויות שלך?

    סגור תגובה

  • 5. רכב מוצלח מהרבה בחינות 
    יוסי, 20-07-2010

    רכב עם חבילה מאוזנת , אבזור בטיחות מלא , מנוע חזק , צריכת דלק סבירה . פנים רכב נוח ויפה , סביבת נהג טובה . רכב עפ תא מטען קטנה יותר יותר יפה אבל מי שזקוק לתא מטען גדול בהחלט CW נותן פתרון טוב.

    סגור תגובה

  • 6. 4 אני מצדיק אותך 
    שמעון, 30-11-2011

    משה הזה חפרן ורוב מה שהוא רשם זה חרטא כי זה רכב כמו כל אחד ויוצא לי לראות לא פעם את היונדאי לוקחת גם מאזדה 3 ושברולט קרוז בפתיחות ברמזורים

    סגור תגובה

  • 7. שלום ! הקשיבו 
    רון, 20-11-2013

    אחת המכוניות הטובות בעולם , פשוט מדהים.
    התא מטען הוא ענק !
    בלחיצה קטנה על הדוושה האוטו אוכל את פורד פוקוס עם המנוע הטיפה עצלן, אוכל גם את הקרוז בגדול.
    המנוע לא שקט ולא נח לרגע !
    אוטו מדהים.
    יותר טוב מכל אוטו אחר שקיים היום [2011]

    סגור תגובה

  • 8. היתה לי יונדאי, החלפתי לא מזמן ל-C4 
    יורי, 21-11-2013

    היונדאי היתה בסדר אבל לא יותר מזה. צריכת דלק לא משהו, אחיזה לא רעה, סביבת נהג די ספרטנית. אחרי שנתיים וקצת החלפנו לסיטרואן C4. עליית מדרגה רצינית כמעט בכל פרמטר. הרבה יותר כייפית ונעימה לנסיעה, מרווחת וצריכת דלק עדיפה. שילמנו קצת יותר, קיבלנו הרבה הרבה יותר.

    סגור תגובה

  • 9. אחלה אוטו 
    יחיאל מונטג, 14-11-2014

    תא כפפות קטן? תושיב את החותנת לידך ולא בתא הכפפות...
    סוס עבודה אמין, חזק ונוח. אני עומד להחליף אותו בקרוב והדגם הבא... אותו הדגם.

    סגור תגובה

חזור למעלה