בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי סנטה פה - מבחן וידאו

יונדאי סנטה פה - מבחן וידאו


במקום לקנות מיניוואן, אומרים החבר'ה ביונדאי, קנו קרוסאובר הרפתקני וחייכם יהיו שלמים. עם מנוע דיזל חזק, הנעה לכל הגלגלים ושלוש שורות מושבים, האם המשפחה הגדולה הגיעה אל המנוחה והנחלה?



כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי
צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום
 
אם חייתם בעולמנו השברירי במהלך העשור האחרון, אתם בוודאי מודעים לכך שרכבי הפנאי מחליפים את המכוניות המשפחתיות והקטנות. בל לנו לשכוח גם את הגדולים, אלה שמחליפים את המיניוואנים הגדולים, מרכבות המשפחות מרובות הילדים. יונדאי סנטה פה היה אחד הראשונים שקרצו למשפחות הגדולות הללו וכאילו אמרו להם "אז מה אם יש לכם הרבה ילדים; רוצים לחזור להיות הרפתקנים ומגלי ארצות, כמו שהייתם פעם? בואו, היכנסו".

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי סנטה פה.


יונדאי סנטה פה, 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 200 כ"ס, אוטומטית, מ-251,900 שקל
יתרונות
חסרונות
שימושיות - אחסון וסידור פנים
שורה שלישית צפופה
התנהגות בטוחה
תגובות מנוע וגיר
צריכת דלק
  מסך מולטימדיה קטן
  

לעומת כמה חלופות אחרות, יונדאי סנטה פה הוא רכב גדול יחסית, ובדור החדש של 2019 יותר מאי פעם, גם יקר מרוב רכבי הפנאי, גם אלה שיש להם שבעה מושבים. 
 


עיצוב

החזית של יונדאי סנטה פה מאוד לא שגרתית. יש מי שממש אהבו את מבנה הפנסים, הצרים למעלה ועבים למטה ואת הגריל העז, ויש מי שלא. כך או כך הוא משדר משהו לא שגרתי וכן עתידני או חדשני. מלבד החזית (והפנסים האחוריים המיוחדים), העיצוב לא חריג אלא גדול, אלגנטי, וגם משדר משהו יוקרתי.
 
בתוך תא הנוסעים העיצוב הרבה יותר אוונגרדי ומתוחכם מאשר מינימליסטי או שקט. חזית תא הנוסעים מפוסלת בכל מיני קשתות תלת ממדיות ופאנלים מחומרים, מרקמים וגוונים שונים שמשתלבים זה בזה. גם האיכות בין החומרים השונים משתנה ואפשר למצוא כאן גם פלסטיקה קשיחה וזולה יחסית וגם, בגרסת המבחן העילית, Luxury, גם עורות רכים בתפירה חיצונית.

יונדאי סנטה-פה
 

תא הנוסעים

היות שהקרוסאובר הגדול מיועד, בין היתר, להחליף מיניוואן, הוצבה כאן סוללה של תאי אחסון שימושיים וטובים סביב הנהג והנוסעים, וכולם יוכלו למצוא מקום למכשירים הדיגיטליים והחטיפים האכילים יותר או פחות שלקחו עמם לדרך.
 
לעומת האופנה העדכנית של התקנת מסך ענק שמחליף רבות מהפונקציות בסביבת הנהג והנוסעים, כאן מסך המגע דווקא קטן יחסית ולעומתו מותקנים כאן כפתורים פיזיים רבים, הן בתחומים קלאסיים כמו מערכת בקרת האקלים והן לקפיצה למסכים שונים בתוך המולטימדיה.
 
הזכרנו את המולטימדיה וכאן המקום להזכיר כמה מהאביזרים שאפשר לקבל בסנטה פה Luxury שבחנו. כחלופה למולטימדיה המקורית, בתוספת תשלום, אפשר לקבל את קונקטד קאר, מערכת ההפעלה הישראלית של כלמוביל, היבואן. 

יונדאי סנטה-פה
 
באביזרי הבטיחות הרשימה מכובדת, בלימה אוטונומית גם קדימה וגם אחורה, בקרת שיוט שומרת מרחק (קצת יותר מדי…) והיגוי שבאופן אקטיבי שומר מפני סטייה מהנתיב.
 
בכל גרסאות הסנטה פה מקבלים כיוון חשמלי למושבי הנהג ובגרסת המבחן לא רק שמושב הנוסע גם הוא חשמלי, אלא שהותקן רכיב מיוחד נוסף: כפתורים בצד המושב מאפשרים ליושבים מאחור להסיע את המושב קדימה ואחורה, כדי לשחרר עוד מקום לרגליים (או כדי לעצבן את הנוסע). מקבלים כאן גם חלון פנורמי בגג ומערכת לסינון האוויר. בסופרים נוספים מושבי עור ומערכת סטארט-סטופ ובגרסת העל - פנסי LED ראשיים וגם חימום ואוורור למושבים.
 
המושבים עצמם מרווחים ונוחים ובזכות המון חלונות ותנוחת הישיבה הזקופה יחסית, מתקבלת תנוחת שליטה טובה, דבר אפקטיבי בעיקר כשמחפשים מקום להעמיד את הרכב בעיר.

יונדאי סנטה-פה
 
במושבים האחוריים מרחב הראש לא מושלם. מבוגרים גבוהים עשויים לסבול מעט מפגישה עם התקרה, אבל מעבר לזה המרחב מצוין - לכתפיים ולברכיים. את מרווח הברכיים אפשר להגדיל ולהקטין לפי הצורך בהסעת המושבים על המסילות שלהם. כך אפשר לאזן בין המרחב בשורה השנייה והשלישית. בשתי השורות הללו יש פתחי מיזוג - בשלישית אפשר אפילו לשלוט בו. בשורה האמצעית יש גם וילון מתקפל.
 
אל השורה השלישית לא מאוד קל להיכנס. היא גם צפופה יחסית ומיועדת יותר לנערים מאשר למבוגרים. בכך יש בכל זאת הבדל בין הסנטה פה לבין מיניוואן בגודל מלא. ובכל זאת, המושבים הללו יכולים להיות שימושיים במצבים רבים, בעיקר כשיש מספר גדול של ילדים להסיע.
 
תא המטען קטן יחסית כשכל המושבים בשימוש, אם כי (מנסיון) אפשר לשנע משפחה שלמה לנופש עם כל התיקים גם בבגאז' קטן יותר, כל עוד התיקים רכים ומעיכים. ואם בכל זאת צריך מקום רב יותר? מספיק להשכיב מושב אחד (נשארים שישה) ואז מתקבל תא מטען גדול מאוד. בכלל, אפשר להשכיב באיזו קומבינציה שרוצים את שתי השורות האחוריות, שלמות או מפוצלות, וכך אפשר גם להעביר דירה עם הסנטה פה. טוב, בכמה נגלות.
 
יונדאי סנטה-פה


נוחות נסיעה

בזכות תנוחת השליטה הטובה, וגם בזכות כל מיני חיישנים ומצלמת רוורס, אפשר להסתדר עם חניה של הקרוסאובר, למרות ממדיו הנדיבים. בעיר הרכב די נוח, למרות שמרגישים באופן די ברור כל שבר או תלולית על הכביש. ברור - אבל בגבול הטעם הטוב.
 
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והרכב נינוח, נעים ומרוסן. עם זאת, יש לו נטייה מסוימת לשייט מעלה ומטה כשנוסעים על כבישים גליים. בדרך כלל זו לא בעיה, בטח לא כשמדובר בנסיעה קצרה, יש מי שרואים אז זה אפילו כפינוק מרגיע. אם זו נסיעה ממושכת בתנאים כאלה, זה פחות אידיאלי. בנסיעה בינעירונית גם נשמעים רעשי תהודה מהמרכב ובגרסת הדיזל, כמו במבחן, גם את המנוע, בעיקר כשהוא מתאמץ.

יונדאי סנטה-פה
 

מנוע ותיבת הילוכים

סנטה פה מגיע עם מנוע בנזין, 2.4 ליטר, 185 כ"ס (מעט פחות מבעבר) וגיר אוטומטי בן 6 הילוכים או - כמו ברכב המבחן, עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2,200 סמ"ק, שלו 200 כ"ס והמון מומנט, כוח זמין - 45 קג"מ מ-1,750 סל"ד. הגיר במקרה הזה - אוטומטי ולו 8 הילוכים. גרסת המבחן היא עם הנעה לכל הגלגלים, למרות שאת הדיזל אפשר לקבל גם עם הנעה קדמית בלבד.
 
המנוע שבמבחן מאוד מאוד חזק ומאפשר לרכב לנסוע מהר מאוד. התגובות, לעומת זאת, לא מיידיות וחזקות, גם מצד תיבת ההילוכים שאינה ממהרת להגיב וגם מצד המנוע, שלו לוקח קצת זמן לצבור את הכוח הרב שלו. התוצאה היא רכב בלי תגובות ספורטיביות, אבל שמאפשר לנסוע בקלות באיזו מהירות שרוצים. כמעט.
 
צריכת הדלק במבחן היתה סביב 12 ק"מ לליטר סולר.

יונדאי סנטה-פה
 

התנהגות כביש

במונחים של קרוסאוברים התנהגות הכביש של הסנטה פה היא מצוינת. יש קרוסאוברים שמנסים להיות ספורטיביים; סנטה פה לא מנסה. הוא כן עושה מאמץ - ומצליח יפה - להעניק שליטה, יציבות ובטחון לנהג. אפשר בקלות להבין מה קורה איתו, ההיגוי והשלדה פועלים באופן מדויק ונעים. גם כשנוסעים איתו מהר בתנאים לא פשוטים, הוא משרה בטחון רב. הוסיפו לזה את תנוחת הנהיגה הגבוהה והטובה ואת המנוע החזק, ותקבלו סביבה יעילה, נעימה ובטוחה מאוד.

יונדאי סנטה-פה
 

שטח

זה שהוא קרוסאובר או "רכב פנאי", האם זה אומר שהוא יכול לרדת לשטח? התשובה עוברת בפרקטיקה המשפחתית. משפחות רבות ישמחו מדי פעם לרדת מהכביש אל שבילים סלולים, טובים יותר או פחות, בלי לחשוש על הגחון. גם כאן הסנטה פה עושה עבודה טובה - מרווח הגחון צנוע אבל סביר, 18.5 ס"מ ועם ההנעה הכפולה בחלק מהגרסאות אפשר לנסוע בלי חשש גם בשבילים שאנחנו לא יודעים היכן יסתיימו. ואם קניתם את הרכב עם ההנעה הכפולה, תמצאו שם גם כפתור קסמים לנעילת הדיפרנציאל המרכזי. המשמעות היא שהרכב יוכל להיחלץ גם מלא מעט מצבים מביכים.

יונדאי סנטה-פה
 

סיכום

יונדאי סנטה פה הוא מין גשר בין רכבי הפנאי הקטנים ו/או הזולים יותר בני שבעת המושבים (דוגמת מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק) ובין רכבי הפנאי מרובי המושבים מקבוצת רכבי הפרימיום, היקרים משמעותית. הוא יקר, אבל שימושי מאוד, מרווח ומאובזר ובמקרה הצורך יוכל גם לקחת את המשפחה לטיול במרחבי הטבע.
 
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. בדיחה ברבע מיליון  איפה אנחנו חיים יונדאי חיקוי זול של המאזדה cx5 בר...

,23.04.2019

2. דווקא היונדאי  מאוד אמינות אבל מאזדה תמיד מכוונת ליוקרה לא משנה ב...

חולה רכב,24.04.2019

3. יונדאי סנטה פה החדש רכב פרימיום!!  לידען מתגובה 1, נהגתי והזמנתי את הסנטה פה החדש שאג...

אחד שנהג בסנטה פה החדש ,24.04.2019

4. מגיב 3- עזוב אתה לא מבין בתחום!  לך תבטל את ההזמנה ותיקנה טלוויזיה.

תומר,24.04.2019

5. לאחד שהיה לו יונדאי סנטה פה   יונדאי רכב נחמד לא יותר מזה הצורה מאוד יפה אבל הרכ...

יוסי,25.04.2019

6. לאחד שהיה לו יונדאי סנטה פה   יונדאי רכב נחמד לא יותר מזה הצורה מאוד יפה אבל הרכ...

יוסי,25.04.2019

7. קיה סורנטו  תקנו קיה סורנטו אותם מכלולים יותר זול ויותר יפה ב...

מוש,28.04.2019

8. לאדון מתגובה 7  אתה צודק, קיה סורנטו לא רואה אותו בעין. ובאמת מיו...

תות,23.06.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים