דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון (1.6 טורבו, מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


המכירות של יונדאי טוסון מרקיעות שחקים. ההצלחה שלו נובעת כמובן מהעובדה שיונדאי יודעת למכור במאסות, אבל זאת לא הסיבה היחידה. בשנים האחרונות הקהל הישראלי מעריך את המוצרים של יונדאי ובמיוחד את הטוסון - שמצליח לשלב בצורה לא רעה בין עיצוב נאה, שימושיות ואיכויות נסיעה טובות למדי. 

מתיחת הפנים אמורה לשדרג רכב ולגעת בנקודות הבעייתיות שהתגלו במהלך השנים הראשונות שלו. האם הטוסון מצליח לטפל בנקודות שהתגלו עד כה? 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי טוסון


יונדאי טוסון, 1.6 ליטר, טורבו-בנזין, כפולת מצמדים, 177 כ"ס, 182,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

אבזור

מרווח

בידוד רעשים

עיצוב פנים

  מערכת מולטימדיה

יונדאי טוסון

למבחן התייצבה, בניגוד למתוכנן, גרסת הטורבו החזקה והיקרה בהיצע. הגרסה הזו נמצאת באזור חיוג אחר לגמרי מזה של גרסת הבסיס הנפוצה. המחיר הגבוה והמנוע החזק ממקמים אותה מול רכבי פנאי כמו סובארו פורסטר, טויוטה ראב 4, הגרסאות היקרות של פיג'ו 3008 ופולקסווגן טיגואן. ילך לו או שלא?


עיצוב

העיצוב של הטוסון תמיד היה מרשים. למרות לא מחדש או מפתיע אלא בסך הכל מציג את כל הפריטים המתבקשים שרכבי פנאי מסוגו כבר הציגו, איכשהו התוצאה הסופית מרגישה נכונה מאוד. הגריל החדש כמעט לא מציג שוני, אלא לכל היותר מחדד את הזוויות. בניגוד לגרסאות הפשוטות, הגריל פה מקבל פסי ניקל לרוחב. מאחור העסק אנמי. בחו"ל מוצעות גרסאות יותר קרביות, עם מפלטים בולטים ופגוש יותר נוכח. 

אבל עזבו אתכם מהעיצוב החיצוני, הסיפור הגדול מתחיל כשנכנסים לרכב. אחת הביקורות המרכזיות על הקוריאני לפני מתיחת הפנים נגעה לעיצוב הפנים. משהו במיקום של המסך ובאיכות החומרים הבינונית פגע בתחושות שנתן הטוסון לנוסעיו. 

בדרך מאוד לא אופיינית למתיחות פנים, הטוסון קיבל את עיצוב הפנים החדש של המותג. מדובר בשינוי מהותי שמשדרג את תא הנוסעים, אבל ממש משדרג. המסך הופך ל"מסך צף" - כזה שיושב "על" הקונסולה. העיצוב החדש פשוט מרגיש יוקרתי ואיכותי יותר ומיישר קו עם הטובים שבקטגוריה. 

יונדאי טוסון

תא נוסעים

אבל זה לא רק העיצוב. המיקום החדש מאפשר לפתחי המיזוג להיות באיזור נפרד ולקבל מראה יותר הרמוני ולמסך עצמו להיות בקו הראיה, במיקום הרבה יותר טוב שמונע הורדת מבט תוך כדי נהיגה.

תנוחת הישיבה נמצאת על הצד העמוק של הסקאלה. הנהג מרגיש עטוף היטב בזכות קו מותניים גבוה. צריך לבחור מיקום גבוה של המושב כדי להרגיש שרוכבים על הרכב.

המרווח במושבים הקדמיים והאחוריים די מוצלח ופה אין הבדל מהותי. נהגים גבוהים כנמוכים ימצאו תנוחת ישיבה טובה בזכות הכוונון החשמלי למושב הנהג. מאחור, כרגיל ברכבי פנאי מהסוג הזה, יש מרווח טוב לשניים ופחות מוצלח ל-3. תא המטען מעולה ומציע מרווח גדול וגישה נוחה מאוד. 

האבזור ברכב לא מבריק. במחיר של למעלה מ-180 אלף שקל, הטוסון מתייצב לקרב עם פריטים כמו גג שמש פנוראמי, כניסה והנעה בלי מפתח, מערכת מולטימדיה הכוללת שלל אפליקציות ובהן Waze כמובן. 

יונדאי טוסון

זה נחמד, אבל רוב הרכבים שמתחרים מולו ברמת המחיר הזאת מגיעים עם בלם יד חשמלי, מה שאומר שהם מציעים גם מערכת Auto Hold יעילה. בקטגוריה הזו רכבים רבים מגיעים עם מושבים מחוממים שכאן אין, חיישני חנייה קדמיים, מראות שמופנות מטה ברוורס ועוד ועוד. אבל אולי החיסרון המשמעותי ביותר הוא היעדרה של בקרת שיוט אדפטיבית, שכיום נדיר למצוא מכוניות במחיר הזה שלא מצוידות בה. מעבר לזה רשימת פריטי הבטיחות נדיבה: התראה על תנועה בשטח מת ובנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית חשובה שטוב מאוד שעשתה את דרכה לרכב. 

מערכת המולטימדיה עצמה היא הכלאה של מערכת הקונקטד של היבואן והמערכת המקורית של היצרן. במבחן ארוך טווח עם היונדאי i30 כבר עמדנו על המינוסים של המערכת אבל קשה להתעלם מהם גם הפעם. חלק מהפעולות נעשות ממערכת האנדרואיד, חלקן מהמערכת המקורית (רדיו לדוגמא). לעיתים מערכות האנדרואיד של הנייד ושל הרכב לא מסתדרות טוב אחת עם השנייה ואז פתאום המוזיקה שהוזרמה נעלמת. גם צלצול לאיש קשר מהמערכת ולא מהנייד עצמו לא תמיד מצליח. חבל. 

יונדאי טוסון

נוחות נסיעה

הטוסון נוח. לעומת הטורבו הקודם, ההבדל בנוחות זניח. בכביש בין עירוני הוא מרגיש מעט יותר קשיח, אבל בפער שולי, ונוחות הנסיעה הטובה נשמרת. בתוך העיר, משום מה, הוא נוח יותר, שוב, בפער שולי לחלוטין - אבל איכשהו העובדה שהוא נועל צמיגי 19 אינץ' מפריעה פחות מבעבר למתלה ולנוסעים. 

נקודה אחת לא השתנתה ומדהים לראות עד כמה היא בולטת: בידוד הרעשים. במבחן הקודם שערכנו לפני שנה לטורבו, התלוננו על הרעש הרב שנוצר כשהמדף שמעל תא המטען לא סגור. אז הנחנו שמזג האוויר הסוער הוא אחד הגורמים לרעש הניכר. כנראה שלא. במבחן הפעם מזג האוויר היה טוב בהרבה, ועדיין כשהמדף היה פתוח הרעש היה ניכר. סגירה של המדף משפרת את המצב אבל קצת יותר בידוד היה משדרג את המצב משמעותית. 

יונדאי טוסון

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה היא אותה אחת שפגשנו לפני מתיחת הפנים: 1,600 סמ"ק טורבו-בנזין, 177 כ"ס ו-27 קג"מ. יש הבדל בסל"ד לשיא ההספק שעלה מ-5,000 סל"ד ל-5,500 סל"ד, אבל זהו פחות או יותר. שאר הנתונים זהים ורק בעניין צריכת הדלק הקוריאנית מבטיחה להיות קצת פחות צמאה. יש גם הבדל קל במשקל עם סוג של דיאטה שהורידה 30 ק"ג מהמשקל. הלוואי עלינו. 

בפועל אין שום גילויים חדשים. המנוע ובעיקר תיבת ההילוכים משגרים את הרכב בהחלטיות קדימה. משהו ב-1.6 טורבו של הקוריאנים מרגיש נחוש ואפקטיבי. הוא יוצא במהירות מהמקום, לא פעם בסחרור גלגלים קדמיים באופן שמתאים לנהגים פוחזים ולא לאנשי הייטק מיושבים. אין ספק שזה יעלה להם חיוך על הפרצוף. המשיכה מתחילה מסל"ד נמוך מאוד ומגיעה עד לקצת אחרי שיא ההספק. בסל"ד גבוה היא לא כל כך אוהבת להיות ושומעים את זה, גם קצב ההתקדמות שם הוא לא אותו קצב. ובזמן שאני אומר את זה (באנגלית זה נשמע יותר טוב) היא עדיין מאיצה שם מהר יותר מכמה מכוניות חזקות שפגשנו לאחרונה. 

יונדאי טוסון

ויש את מצב הספורט שהופך את הדוושה לעצבנית וחדה. במצב הזה לא תרצו לנסוע ברחובות צרים בעיר, אבל בכביש מפותל ה"ספורט" שומר את ההילוך הנכון ומעניק שפע של כוח ותחושה נמרצת. 

התיבה, כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, היא שותפה חלקה מאוד. מאלו שלא הייתה חושד בהן שהן רובוטיות, אם לא היו פקקים בעולם. 

כאן באה צריכת הדלק. השתפרה? ייתכן, ועדיין נתון של כ-10 ק"מ לליטר בתנאי המבחן הוא לא משהו שתרוצו לספר עליו לחבר'ה. 

יונדאי טוסון

התנהגות כביש

כביש סדום-ערד, בשעה שהשמש עוד לא יצאה ועם ציוד בתא המטען, הוא המקום האחרון שטוסון ציפתה לפגוש. ובכל זאת, היא הייתה שם ועשתה עבודה לא רעה. האחיזה של הטוסון גבוהה, הגוף רוכן אבל במידה סבירה, והאחיזה גבוהה. 

לגבי האחיזה, על משטחים חלקים ותחת כוח הנעה הקדמית מאבדת אחיזה בקלות רבה מדי ותת היגוי מרים את ראשו מוקדם מדי. אבל באמת שהטוסון אותגר דינמית במקומות לא לו. 

ההגה של הקוריאני לא מדויק מספיק, וגם זה יבוא לידי ביטוי במקומות פחות משמעותיים לנהג הרגיל. מבחינת רוב הנהגים האמירה המרכזית היא שיש הרבה כח שצריך לדעת איך לנצל ואחיזה גבוהה מספיק כדי לספק בטחון בנהיגה. 

יונדאי טוסון

סיכום

מתיחת הפנים של יונדאי טוסון הגיעה בזמן הנכון, בדיוק כשמתחרות חדשות הגיעו ומתחרות קיימות  עברו שדרוגים. הדגש המרכזי הוא על שדרוג משמעותי באבזור הבטיחות ועל תא נוסעים ששינה את פניו - ומאוד לטובה. 

אבל הגרסה שנבחנה היא גרסת הטורבו היקרה, שאמורה להתמודד מול רכבי הפנאי האיכותיים ביותר בסביבה. לעומת הטוסון, סובארו פורסטר מציע יכולת שטח מוצלחת, טויוטה ראב 4 משלב הנעה היברידית וביצועים נהדרים, מאזדה CX5 נהנה מעיצוב מופתי ותא נוסעים איכותי במיוחד. מולם, הטוסון מציע יחידת הנעה טובה אך לא מבריק בסעיפי האבזור, החסכון או המרווח. בנוסף, המראה שלו לא שונה מספיק מזה של הגרסאות הפשוטות.

יונדאי טוסון

עושה רושם שמתיחת הפנים תהיה משמעותית יותר דווקא בגרסאות הזולות והנפוצות של הטוסון. שם התחושה העדיפה בתא הנוסעים תהווה יתרון מוחשי על פני המתחרות, ומנוע ה-2.0 ליטרים האטמוספרי הבסיסי בהחלט ימשיך ויעמוד בכבוד מול האתגרים היומיומיים. כך או אחרת, לנו נראה שהקהל ימשיך להצביע לטוסון - ועכשיו יש לו עוד כמה סיבות טובות לכך.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. והשוואה ל3008 הטובה בקבוצה?? 
    א, 28-01-2019

    פיגו חזקה יותר נוחה יותר מפוארת יותר ומהירה יותר ותצרוך 20% פחות דלק.
    אחרי 100000 קמ/ 3 שנות ליסינג חסכון של 12000 שח בדלק/2000 ליטרים

    סגור תגובה

  • 2. הלו תקשיבו  
    סמוי, 28-01-2019

    יש לי כזה אחלה אוטו שבעולם ונסעתי גם על הפיגו 3008 והיא הרבה הרבה יותר גרועה

    סגור תגובה

  • 3. יוסי 
    סה"כ רכב טוב, אבל יש טובים יותר , 28-01-2019

    אין ספק שהטוסון אחלה רכב, אבל אני הייתי מעדיף את הספורטאז, במחיר יותר זול מקבלים רכב שנראה טוב יותר לדעתי וגם הוא זול יותר לתחזוקה

    סגור תגובה

  • 4. הכל טוב ויפה אבל בתכלס 
    עמרי, 28-01-2019

    לא חושב שהטוסון עדיפה על הספורטאז' היא עולה פחות ונותנת אותה תמורה, אם לא יותר. גם התחזוקה יותר קלה והנראות לדעתי לפחות יותר יפה בספורטאז'

    סגור תגובה

  • 5. Cx5 
    Daniel, 31-01-2019

    הcx5 הרבה יותר יפה (בצבע אדום או שחור),הרבה יותר איכותית,עים תיבה פרלנטרית מהטובות שיש...תאורת לד מלאה .בטיחות בדרגה 7. ויפני זה עדיין לא קוריאני.באותו המחיר.רק העדר בקיא וטוסון.ערסיאדה

    סגור תגובה

  • 6. יותר זול לתחזוקה 
    יוני, 31-01-2019

    אתם בטוחים שספורטאז' זולה יותר לתחזוקה, חשבתי שחוץ מבחוץ מדובר באותה שלדה, מתלים וכו. 99 אחוז מהחלקים של המנוע והגיר זהים לחלוטין כמובן שהעיצוב שונה ובשביל להבדיל כביכול, אבל כמוVW וסקודה זה אותה רכב ונכון שעבור VW התשלום יהיה גבוה מסקודה אבל זה אותו רכב

    סגור תגובה

  • 7. ל5 ו6 
    איתמר, 03-02-2019

    הcx5 יקרה בהרבה ונותנת אכן יותר תמורה ...אין מה להשוות בכלל לדעתי..מנוע אטמוספרי תיבה פלנטרית ואיכות חומרים טובה בהרבה מהקוראניות!
    לגבי תחזוקה, חברים חלאס עם הקישקוש הזה, ספורטאז וטוסון זה אותו רכב!
    אותה פלטפורמה עם שינויים קוסמטיים והבדלים בפיצ'רים פה ושם!
    אותם חלפים ואותה העבודה באותם מחירים בדיוק!
    הסמל שונה!

    סגור תגובה

חזור למעלה