דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



אם יש מכונית שלא צריך להציג, זו טויוטה קורולה. המשפחתית של טויוטה היא אחת ממכוניות הסדאן הנמכרות ביותר בישראל, אם לא הנמכרת שבהן. רק בדור האחרון נמכרו 69,000 קורולות. אבל בקורולה תמיד היה משהו אפור, לא יוצא דופן. מכונית שלא מצטיינת בשום תחום (למעט אמינות ושמירת ערך) אבל עושה את הכל "בסדר". הקורולה החדשה שואפת להצטיין - אבל האם יש לה את הכלים הנכונים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קורולה

טויוטה קורולה, בנזין 1.6 ליטר, אוטומטית - רציפה, 132 כ"ס, החל מ-127,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח פנימי

יחידת הנעה רועשת

אבזור

עיצוב פושר

נוחות בנסיעה
תא מטען לא נוח להעמסה


צפייה בתוכן טויוטה קורולה - מבחן וידאו



עיצוב
טויוטה קורולה החדשה דומה באופן מטריד למכונית המנהלים של החברה, האוונסיס. המשמעות: היא גדולה מאוד, החזית מרשימה ועמוסת ניקל והמראה הכולל מכובד. מכונית יפה? יש יפות ממנה בקטגוריה. מרשימה? בהחלט. לאחרונה רכשה משטרת ישראל עשרות ניידות מדגם האוונסיס. הדמיון בין השתיים (במיוחד ברכב המבחן הלבן שעמד לרשותנו) יכול להציל אתכם מדו"ח. מצד שני, כשהכביש יוצף בקורולות יהיה הרבה יותר קשה לדעת איפה מסתתרות ניידות סמויות.

תא נוסעים
עיצוב תא הנוסעים דומה אך שונה מהאחות מחומשת הדלתות, טויוטה אוריס. הקו העיצובי בקורולה מנסה להעניק תחושת מרחב בתא הנוסעים בזכות קווים שמתפרסים לרוחב הרכב. באוריס הקונסולה נותנת תחושה יותר עוטפת. בדרך כלל מכוניות גלובליות (כמו הקורולה) נוטות להציע איכות חומרים נמוכה מהגרסאות האירופאיות (האוריס). במקרה של הקורולה המצב שונה. בתא יש פלסטיק שחור מבריק במרכב וחומרים רכים יחסית והרמה הכוללת לא נופלת מהאחות קצוצת הזנב. מצד שני, יש גם הרבה פלסטיק חלול ופחות איכותי בחלק התחתון של תא הנוסעים. הרושם הכולל הוא טוב אך לא מצויין.


תא נוסעים מאובזר ומרווח.

משפחתית ישראלית חייבת להציע אבזור מפנק על מנת להישאר רלוונטית בשוק הצפוף. שלא כמו בעבר, בקורולה החדשה לא נעשו פשרות בתחום האבזור. כבר בגרסת הבסיס יש מערכת מולטימדיה (טויוטה טאץ' 2) עם מסך מגע ששולט על מערכת השמע, מחשב הדרך המפורט ודיבורית הבלוטות'. יש גם כניסות להתקני USB ו-AUX. כבר בגרסת הבסיס יש מערכת שנקראתMirror Link (או Drive Link, תלוי את מי שואלים). המערכת היא הראשונה מסוגה שמאפשרת חיבור בין מכשיר נייד לבין המסך ברכב. החיבור פשוט ונעשה באמצעות אפליקציה שניתן להוריד באתר טויוטה. ברגע שבוצע החיבור ניתן להקרין על מסך הרכב יומן, מוזיקה שנמצאת בנייד, אנשי קשר והכי חשוב - אפליקציות ניווט כמו "Waze". אבל למערכת החדשה שתי בעיות עיקריות. ראשית, הסינכרון בינה לבין שאר מערכות הרכב עדיין לא בשל והודעות של מערכת הניווט גורמות לכיבוי הרדיו ומאלצות יציאה מהמערכת והדלקה מחדש של הרדיו. גם התאמת המערכת מוגבלת למכשירים מאוד מסויימים כרגע, והתאמה למכשירים של "אפל" לא נראית באופק. הגרסה המאובזרת מציעה בנוסף גלגלי מגנזיום, פנסי ערפל, קיפול חשמלי למראות ובקרת אקלים. גרסה זו בהחלט מצדיקה את תוספת המחיר הקטנה.

כבר נגענו בדימיון החיצוני בין הקורולה והאוונסיס, והדימיון הזה ממשיך גם לנתונים. המשפחתית ומכונית המנהלים של טויוטה חולקות את אותו בסיס גלגלים (270 ס"מ) אך תכנון יעיל יותר הופך את הקורולה לאחת המשפחתיות הכי מרווחות שיש. מימד הרוחב יאפשר לאכלס בנוחות שני מבוגרים וילד במושב האחורי או שלושה מבוגרים שיחושו מעט צפיפות בכתפיים. המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים יחסית. נהגים גבוהים יגלו שמנגנון הכיוון הטלסקופי של ההגה לא מתכוונן רחוק מספיק. שדה הראייה קדימה לא מספיק טוב בגלל קורות A גדולות (הקורות שמצידי השמשה הקדמית) שמפריעות בצמתים. תא המטען מרגיש גדול ורחב מנפחו על הנייר (452 ליטר) אך פתח ההטענה צר ויקשה על העמסת עגלות ילדים או חפצים גבוהים ורחבים.



נוחות נסיעה
מכוניות גלובאליות שפונות לשווקים מגוונים מעמידות אתגר לא פשוט בפני מתכנני הרכב. טויוטה קורולה היא מכונית כזו, למרות שיש לה גרסה יעודית לארה"ב וצפון אמריקה. הקורולה נמכרת בו זמנית בגרמניה, טורקיה ורוסיה. בגרמניה ההעדפה היא למכוניות נוקשות ומרוסנות (תוצר של אוטובאנים מהירים וכבישים איכותיים). לעומת זאת ברוסיה וטורקיה, בגלל מצב הכבישים וריבוי דרכי עפר, מעדיפים מכוניות רכות יותר. כיול המתלים של הקורולה מנסה לענות על שתי הדרישות אך בפועל נראה שכמות המכירות והשווקים הגדלים במזרח הטו את הכף לטובת כיול רך יותר. בתוך העיר הקורולה היא מכונית מאוד נוחה ורק רצף שיבושים קשים או בורות גדולים יוציאו את היפנית משלוותה. מחוץ לעיר, כל עוד איכות הסלילה גבוהה, הקורולה שומרת על נוחות נסיעה גבוהה מאוד. כשצצים גלים בכביש או מהמורות בולטות הקורולה מאבדת את שלוותה. היא מרגישה פחות אוחזת, פחות מרוסנת ונעה על מתליה יותר מהנדרש. אבל מדובר בביקורת מאוד שולית בחבילת הנוחות המעולה של הקורולה. בידוד רעשי רוח נעשה באופן מעורר הערכה וגם במהירות מאוד גבוהה הרוח נמנעת מלעשות דרכה לרכב. רעשי כביש מבודדים בצורה פחות טובה וכמות הרעש בתא הנוסעים תלוייה באיכות הסלילה של הכביש.


מנוע ותיבת הילוכים
הדור הקודם של הקורולה הגיע לישראל בתחילת דרכו עם תיבה רובוטית. התגובה של עיתונות הרכב והציבור, שצלבו את התיבה המטלטלת ללא רחמים, הייתה מביאה גם את ישו להזדהות עם יבואנית הרכב. בדור החדש כבר למדו את הלקח. הקורולה מתמקמת על הצד הבטוח עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שמשודכת למנוע 1,600 סמ"ק המציע 132 כוחות סוס. על הנייר (וגם בשטח כאשר מודדים עם מכשיר) מתברר שהמשפחתית היפנית היא מכונית זריזה יחסית. עיקר התלונות נסובות סביב נושא התחושה. המנוע לא גמיש מספיק ועיקר כוחו מגיע מעל 4,000 סל"ד. תיבת ההילוכים מעדיפה למקם את מחוג הסל"ד גבוה במעלה המד ויחד מתקבלים רעש רב ותחושה מאומצת. אבל רעשי המנוע יעודדו את הנהג להקל את הלחץ על דוושת הגז וכך תיחשף צריכת דלק טובה. רכב המבחן היה חדש לחלוטין (כך שהמנוע עוד לא "נפתח" כראוי) ועדיין צריכת הדלק הבין עירונית נעה בין 12-12.5 ק"מ לליטר. צריכת דלק העירונית עומדת על למעלה מ-10 ק"מ לליטר. מדובר בנתונים מצויינים שיכולים לשתפר בהמשך. הטויוטה זוכה לדירוג ציון ירוק 3, שישאר גם לאחר הרפורמה במיסוי הירוק. המשמעות: לא רק חסכונית, אלא גם לא מתייקרת.



התנהגות כביש
בואו נשים את זה על השולחן: קורולה לא צריכה להיות מכונית מהנה לנהיגה. היא פונה לנהגים שמרנים בדרך כלל, ובאירופה המערבית, שם יש אנשים שמבינים רכב דינאמי מהו, האוריס המהנה נמכרת בין כה. ובכל זאת, בטויוטה העניקו לקורולה מאפיינים שכלל לא ציפינו להם. הקורולה היא מכונית מאוד דינאמית. הנכונות שלה להוציא זנב ולצאת בהיגוי יתר בעזיבת דוושת התאוצה או תחת פרובוקציה, חריגה בנוף המשפחתיות. אבל הקורולה היא לא מכונית מהנה, בעיקר בגלל תקשורת לקוייה בין הנהג והשלדה. גם ההגה לא מצטיין בגלל משקל קל מדי. קהל הלקוחות המסורתי (והשמרני) של המתוג היפני יכול להיות מופתע מהשובבות שקפצה על הקורולה בדור ה-11 שלה. לא כולם יאהבו את התחושה הקלילה שמתקבלת בכביש הבין עירוני ובכביש המפותל. מצד שני, היא תתאים מאוד לטעם של הקהל המערב אירופאי.


סיכום
טויוטה קורולה החדשה היא מכונית מעולה, לא פחות. בניגוד לעבר, הקורולה מצטיינת בתחומים רבים, על הנייר ועל הכביש. היא מרווחת מאוד, נוחה מאוד על מרבית הכבישים והאבזור שלה עומד בסטנדרט המקובל + תוספת החיבור לנייד שתקסום לאנשי ההיי-טק ולמי שאינו טכנופוב. עיקר הביקורת לגבי הקורולה נסובה סביב התחושה, החמקמקה, שהיא לא מספיק מלוטשת. העיצוב שגרתי, נוחות הנסיעה הבין עירונית לא עושה את הקפיצה שביצעו המתחרות האירופאיות לאחרונה, והתנהגות הכביש שובבה אך לא מספיק יציבה או מערבת. כאשר מגיעים לשלב רכישת המכונית ניתן להוסיף לרשימת היתרונות את מוניטין האמינות ושמירת הערך של טויוטה. העניין האחרון הופך את הקורולה ממכונית ציי רכב טובה מאוד לרכישה מעולה גם בעבור לקוחות פרטיים.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
 

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה