דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה ורסו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

קודמת לדרגת סגן אלוף? אל תמהר לשמוח. מעתה יעניק לך צה"ל יונדאי אקסנט או קיה ריו, משפחתיות קטנות וצפופות, בעוד המתכנת שגר ממול ומרוויח חצי מהמשכורת שלך מתפנק עם רנו פלואנס חדשה. אבל אם יש לך 4 ילדים ומעלה, אין לך במה להתבייש: צה"ל מאפשר לך לבחור רכב גדול ומרווח בהרבה – כדוגמת מאזדה 5 או טויוטה ורסו. יצאנו לבחון את המיניוואן הקומפקטי של טויוטה, שזוכה להצלחה לא רעה גם בציי הרכב האזרחיים, ולא שכחנו לסקור גם את המתחרים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה ורסו

טויוטה ורסו, 1.8 ליטר, 147 כ"ס, 157,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

שורת מושבים שלישית צפופה במיוחד

  התנהגות כביש בטוחה

לא מתבלטת באופן מיוחד באף תחום

  מימדים חיצוניים קומפקטיים

 


טויוטה ורסו: תא נוסעים


כמו כל דבר בצה"ל, גם תא הנוסעים של טויוטה ורסו מתחלק ל-3. זוג המושבים הקדמיים עשויים היטב: הם מרווחים, נוחים ומעניקים תנוחת ישיבה גבוהה ושלטת. שורת המושבים השניה אף היא יעילה מאוד, שכן היא מורכבת מ-3 כסאות נפרדים הנעים על מסילות, ויכילו בקלות גם 3 מבוגרים לא רזים. צמד השרפרפים מאחור לעומת זאת (לקרוא להם מושבים יהיה פשוט לא הוגן), מיועד לזוג ילדים צנומים במיוחד, וגם זה בקושי. מלבד הגודל הזעיר של המושבים הם גם ממוקמים נמוך מאוד, ולא נהנים אפילו מחלונות סמוכים. לחיוב נציין את מחזיקי הכוסות הצמודים למושבים אלו, ואת שקע המצת הסמוך אשר מיועד לחיבור מקרר נייד לתא המטען אך יוכל גם להטעין את האייפוד של הזאטוט שהתמקם מאחור.



טויוטה ורסו. מה שטוב לסא"ל בצבא טוב גם למשפחה שלך? / צילומים: נועם ריין

אבזור לא חסר בורסו, אך נדמה שהוא מעט מחטיא את המטרה של הרכב. דיבורית בלוטות' זה נחמד, גם מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים הם פיצ'ר חביב, אך מרבית הנהגים היו מוותרים על האביזרים האלו לטובת בקרת שיוט שימושית או פתחי מיזוג מאחור. הסניפים הקדמיים של המזגן ממוקמים באופן מוזר למדי (שניים לנוסע הימני, אחד לנהג ועוד אחד מרכזי), והיעדרם של פתחי מיזוג מאחור יוצר שני מצבי נסיעה אפשריים: אבא ואמא במצב ארטיק וילדים שמבלים בנעימים, או זוג הורים בטמפרטורת החדר וצאצאים נוטפי זיעה.

תא המטען מציע נפח הטענה גדול ומרשים כשהמושבים האחוריים מקופלים, אך כששניהם פתוחים לא נותר כמעט מקום למטען – ואת המזוודות יש להעמיס על הגגון המובנה, כפי שמקובל בקטגוריה. בלט בהיעדרו המדף האחורי (או המחיצה הנגללת, כפי שמקובל ברכבי סטיישן), אשר נועד להפריד בין הנוסעים לבין מטענם.

טויוטה ורסו: התנהגות, נוחות ובטיחות

הורסו מציג מימדים חיצוניים מוצלחים במיוחד: הוא קצר יותר מהאוונסיס ואפילו מהקורולה, מציע בסיס גלגלים ארוך יותר משלהן וכן נהנה ממימד רוחב עדיף. מימדים אלו תורמים לתחושה כי לא מדובר במיניוואן שמנמן ומגושם, והורסו אכן מפגין התנהגות כביש בטוחה ויציבה, בדומה למכונית משפחתית מן השורה. המתלים מרסנים היטב את תנודות המרכב, ומעניקים רוגע ושלווה לנהג.

רמת הנוחות, הנמדדת על פי יכולתו של הרכב לספוג את שיבושי הכביש, מתגלה כטובה מאוד אצל טויוטה ורסו. אף כי יש מקום לשיפור בשיכוך המהמורות בעיר, לא נרשמו תלונות כלשהן מצד הנוסעים. גם רמת הבטיחות לא מאכזבת עם 7 כריות אוויר, שלל מערכות עזר אלקטרוניות וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

טויוטה ורסו: מנוע, תיבת הילוכים וצריכת דלק

בעוד מרבית מתחריו של הורסו מצוידים במנוע בנפח 2.0 ליטר, למיניוואן הקומפקטי של טויוטה יש רק 1,800 סמ"ק של מנוע. ההספק, לעומת זאת, לא נופל מזה של המתחרים ועומד על 147 כ"ס מכובדים. לא מדובר במכונית חורכת אספלט, אך במאוץ רמזורים שגרתי או בטיפוס רווי משקל לרמת הגולן לא יורגש מחסור בכוח מנוע. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה, כלומר: במקום מספר דסקיות הילוכים כפי שקיים בתיבות ידניות ורובוטיות או גלגלים "פלאנטריים" הקיימים בתיבות אוטומטיות, בתיבה הרציפה של טויוטה ורסו הכוח נע על מבנה בצורת חרוט, באופן ליניארי וללא חלוקה להילוכים.

למי שלא רגיל בתיבות הילוכים מסוג זה, התחושה תהיה מעט מוזרה. בהאצה מהמקום לא קיימות נפילות הסל"ד המוכרות מהחלפת הילוכים בתיבות אחרות, והמנוע עובד באופן קבוע (ורועש למדי) על סל"ד יציב – בהתאם ללחיצה על דוושת המצערת. במעבר לשליטה ידנית על ההילוכים המלאכותיים, באמצעות בורר ההילוכים או בעזרת מנופי השליטה שעל ההגה, מופיעה התחושה המוכרת של החלפת ההילוכים (שבעה במספר), אך הורדת הילוך כמעט ולא תורמת לבלימת הרכב, והעלאת הילוך לא מורידה את הסל"ד לתחום הנמוך – כך שאין באמת סיבה להשתמש באופציה הזו.

התיבה הרציפה נועדה בעיקר לשם שיפור צריכת הדלק – וזו עמדה בנסיעת המבחן, אשר התבצעה במשקל מלא ובכבישים בין עירוניים, על 9.6 ק"מ לליטר. זהו נתון טוב, אך לא נמוך באופן מיוחד. מאזדה 5 השיגה נתון דומה בנסיעת המבחן שערכנו לה, והיא מצוידת בתיבת הילוכים קונבנציונאלית ונעימה יותר מזו המחוספסת של הורסו. פיג'ו 5008 ופולקסווגן טוראן, המצוידים במנועי טורבו קטנים וחזקים ובתיבות הילוכים מוצלחות יותר, יביסו את טויוטה ורסו בתחום יחידת ההנעה - אבל לא נראה שזה מה שאמור להדיר שינה מעיניהם של יבואני טויוטה, שכן לא מדובר באסון קולוסאלי נוסח התיבה הרובוטית של הקורולה. מרבית הלקוחות יסכימו לוותר על התחכום האירופאי לטובת הסמל של טויוטה על הגריל.


"צמד השרפרפים מאחור מיועד לזוג ילדים צנומים במיוחד" / תמונת יצרן

טויוטה ורסו: סיכום ומסקנות 

קשה לקרוא לטויוטה ורסו מיניוואן. משפחות עם 5 ילדים יתקשו להידחס לתוכו באופן קבוע, גם אם הילדים עדיין קטנים. מאזדה 5 תהיה מרווחת יותר ל-6 נוסעים, ורנו גרנד סניק תתאים יותר לשביעיה. אבל אם יש לכם 3 ילדים, ואתם זקוקים מדי פעם לצמד מושבים נוסף עבור הילדים של השכנים שצריך להחזיר מהחוג אחה"צ – טויוטה ורסו תהיה בחירה מצוינת, שלא נכשלת באף סעיף.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

 

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה