דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוריס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת בן קליאוט

מה זאת אומרת אוריס?

תחילה, הייתה טויוטה קורולה. לאחר מכן קורולה האצ'בק, ואחריה הגיעה טויוטה ראן-איקס.
מעין תהליך אבולוציוני בו יצרה טויוטה גרסה מעט צבעונית לצד הקורולה - מלכת ציי הרכב הנצחית.
כעת, נעשתה מתיחת פנים לחברה העכשווית בשושלת - טויוטה אוריס . האם בעזרת שם שונה הצליחה טויוטה להעלים את אפרוריות הקורולה?

יבואנית טויוטה, חברת "יוניון מוטורס", מעריכה שתמכור בשנת 2010 כ-1,500 רכבים מדגם אוריס, כעשירית מצפי המכירות של הקורולה, זאת מכיוון שהאוריס אינה מיועדת לשוק הליסינג.

לעמוד הדגם בקטלוג - טויוטה אוריס

טויוטה אוריס, האצ'בק, 1.6, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

מרווח פנים

היגוי מעורפל

מראה רענן

בידוד רעשים בינוני

גיר אוטומטי קונבנציונאלי

חסרת השראה

טויוטה אוריס: השינויים

טויוטה אוריס החדשה משווקת בגרסה אחת: GLI 1.6. המימדים, הנפחים והביצועים נותרו ללא שינוי לעומת האוריס היוצאת.
מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, המפיק 124 כ"ס ו-15.9 קג"מ. עד כאן, אין חדש.

מבחוץ, נערכו שינויים קוסמטיים בלבד המסתכמים במחלקות הפחחות והתאורה.
השוני המכאני והמהותי הוא בתיבת ההילוכים: בטויוטה החליטו להשיב עטרה ליושנה, ובמקום הגיר הרובוטי הידוע לשמצה החזירו לשימוש את התיבה האוטומטית בת 4 ההילוכים, המוכרת משלב הראן-איקס.
אז אולי האבולוציה לא נעה אך ורק קדימה... דארווין? אמרת משהו?

 

טויוטה אוריס - שינויים קוסמטיים קלים / צילומים: גיא גפני

טויוטה אוריס: בטיחות

האוריס מצוידת ב-7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, וכמובן - מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים בבלימה פתאומית.
במושבים האחוריים ישנם עוגני איזופיקס, ובמבחן הבטיחות EuroNCAP זכתה טויוטה אוריס ב-5 כוכבי בטיחות. בהחלט מכונית בטיחותית.

טויוטה אוריס: תא הנוסעים

לטויוטה אוריס יש מרכב גבוה מזה של הקורולה. תוספת גובה זו מורגשת מאוד בחלל הנוסעים, ומעניקה מרווח נדיב בין ראשי הנוסעים לגג המכונית. במרכז ממוקמת קונסולה צפה בזווית אלכסונית. כאן פחות או יותר מסתיימים ההבדלים בין האוריס לקורולה: לוח-השעונים, גלגל ההגה, המושבים - כולם זהים לאלה שבקורולה. אין זה רע בהכרח, אך אין כאן שום בשורה.
כיאה לקורולה, הפלסטיקציה לא 'וואו'. קריאות התפעלות לא יישמעו גם לגבי הריפודים, ובטח שלא לגבי המתגים והכפתורים, אך נראה שהכל מחובר היטב יחד.

            קונסולה צפה בזווית אלכסונית

טויוטה אוריס: נוחות נסיעה

תנוחת הנהיגה טובה, קל להתמקם במושב ושדה הראייה נדיב לפנים ולאחור. המתגים נמצאים היכן שמצפים שיהיו, ובאופן כללי תפעול המכונית ידידותי ביותר.
נוחות הנסיעה השתפרה פלאים הודות למעבר לגיר האוטומטי, ותחושת "מחלת-הים", אשר רבים טוענים שמורגשת בדגמים בעלי הגיר הרובוטי של הקורולה, איננה ניכרת כעת.

פעולת המנוע שקטה ונעימה יחסית אך השקט נכנע לרעשי רוח וכביש אשר אינם מבודדים היטב.
תחושת ההיגוי מעט מעורפלת, תגובת הבלמים עצלה ובאופן כללי האוריס לא מרגישה דינאמית במיוחד.

טויטה אוריס: אלטרנטיבות

במחיר של 126 אלף שקל, ישנן לא מעט אלטרנטיבות לטויוטה אוריס. נתמקד בהאצ'בקיות, בהנחה שזו תת-הקטגוריה הרלוונטית. נתחיל, איך לא, בחלוצת הקטגוריה - פולקסווגן גולף, שבמחיר זהה מעניקה ביצועים דומים במעטפת איכותית בהרבה.
נמשיך לחביבת הקהל- יונדאי i30 ואחותה הצעירה- קיה סיד, האצ'בקיות פופולריות ביותר המציעות גם הן אמינות רבה וביקוש מובטח ביום מכירתן. מובילת הסגמנט היא מאזדה 3, אשר לגביה כל מילה מיותרת. בשוק ניתן למצוא גם את סובארו B3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, פורד פוקוס, פיג'ו 308, רנו מגאן פלואנס, פיאט בראבו ובטוח שקיפחתי עוד אחת או שתיים ממתחרות רבות, חלקן מצוינות, שצפויות להקשות על האוריס החדשה.

טויוטה אוריס: סיכום

טויוטה אוריס היא מכונית טובה. נדמה שהיום, כשישנן הרבה מכוניות טובות, זה לא ממש מספיק. כדי להצליח, צריך עוד משהו - והמשהו הזה חסר בטויוטה אוריס. מה בדיוק? קשה לומר, קשה לשים את האצבע אך משום מה, מתחרותיה נראות אטרקטיביות יותר.
אולי אם היה תיאום ציפיות גבוה יותר בינינו, הייתי מקבל אותה כמו שהיא - קורולה, קורולה האצ'בק או שפשוט היו קוראים לה - הקורולה היפה.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה