דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוריס סטיישן - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


את טויוטה אוריס אנחנו מכירים היטב. כבר למעלה משנה שהמשפחתית, קפד זנבה, נמכרת בישראל. הגעתה של גרסת הסטיישן, עם הנעה היברידית בלבד, מביאה איתה שתי בשורות עיקריות: הראשונה - ניסיון להיות מכונית פרקטית שתתאים גם למי שמעוניין באוריס אבל צריך משהו יותר שימושי. השנייה - רכב היברידי ראשון מסוגו בקטגוריית הסטיישנים המתחממת. בניגוד לנסיעות מבחן רגילות, התמקדנו הפעם בנהיגה שלווה מאוד כדי לבחון עד כמה טובה יכולה להיות צריכת הדלק של ההיברידית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוריס סטיישן


טויוטה אוריס סטיישן, 1.8 ליטר בנזין היברידי, גיר רציף, 136 כ"ס, 137,900 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור

מרווח בתא הנוסעים

נוחות נסיעה

מושב קדמי קטן

יחידת הנעה חסכונית...

... אבל לא ממש מרגשת


צפייה בתוכן טויוטה אוריס סטיישן - מבחן וידאו

עיצוב
האוריס סטיישן מצליחה להראות מרשימה. תוספת תא המטען מעניקה לה מראה הרבה יותר מאסיבי ומרשים מהאחות המקוצצת. בניגוד לסטיישנים אחרים בקבוצה, האוריס לא מצליחה להביא את מראה הסטיישן לכיוון הספורט או הפנאי - אבל זה לא מפריע לה להיות מרשימה בדרכה.

טויוטה אוריס סטיישן
טויוטה אוריס סטיישן. מרשימה יותר מגרסת ההאצ'בק / צילומים: אסף בר-שי

תא הנוסעים
עיצוב תא הנוסעים של גרסת הסטיישן זהה כמעט לחלוטין לגרסה הרגילה, והוא לא מבריק. נראה שהתקציב למעצב הסתיים ליפניים בשלב הזה. מצד שני, הנדסת האנוש היא אחת המוצלחות שניתן למצוא ברכב משפחתי מודרני. מסך המולטימדיה פשוט וברור, החיבור לכוננים ניידים ופלאפונים מהיר ויעיל, ועל כל כפתור יש כיתוב בגודל אותיות של קידוש לבנה. גם אנשים שמתקשים להתמודד עם טכנולוגיה וקדמה יתרגלו תוך דקות לתפעול המערכות השונות. איכות החומרים טובה בדרך כלל. בחלק מהתא יש חומרים רכים ונעימים אבל חלק מהפלסטיקים מרגישים פשוטים. איכות ההרכבה? זו טויוטה, ואין לה שום כוונה להתפרק לכם בידיים.

כיום (2014) כל מכונית משפחתית מגיעה עם אבזור שופע. האוריס סטיישן לא שונה ואולי אפילו עדיפה על רובן. מערכת המולטימדיה כוללת רדיו, כניסה לכוננים ניידים ודיבורית בלוטות'. מצלמת הרוורס היא תוספת חשובה לרכב ארוך ומראות עם קיפול חשמלי זה סתם נוח. רשימת האבזור המלא ארוכה בהרבה, היכנסו למפרט הרכב באתר או שתצפו בוידאו כדי לראות את הרשימה כולה. פריט אחד נוסף ומעניין שמגיע רק בגרסת הסטיישן הוא גג פנוראמי שמשתרע לאורך כל הרכב. לא זכורים לי גגות כל כך גדולים ומרשימים ברכב נוסעים סטנדרטי, וזו בהחלט תוספת מרהיבה.

טויוטה אוריס סטיישן

האכזבה הגדולה ביותר היא המרחב הפנימי. המרווח לנהג לא גדול במיוחד, המושב קטן והגג הנמוך יקשה קצת על הכניסה. ההגה לא יוצא מספיק החוצה והפריע להגיע לתנוחת ישיבה מושלמת. בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ, מהקטנים בקטגוריה וכך גם המרווח בשורה השנייה. בגלל שינוי בצורת המושב יש מעט יותר מקום לרגליים ביחס לגרסה הרגילה, כאשר שני מבוגרים בגובה ממוצע יסתדרו אך לא יותר. גג השמש פוגע קשות במרווח הראש ושלושה נוסעים יתקשו לשבת שם לאורך זמן. לילדים לא תהיה כל בעיה אך שימו לב שכיסאות גדולים תתקשו להכניס בגלל המרווח המוגבל והדלת הקטנה.

תא המטען גדול מאוד, הגובה עד המדף מרשים ואפשר להכניס המון, אבל ממש המון, ציוד. בקיפול המושבים לא מתקבלת רצפה שטוחה וזה ממש חבל כי התא פרקטי בכל אספקט אחר.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה מעולה, פשוט כך. אמנם הגרסאות ההיברידיות טיפה פחות נוחות, אבל צריך לנסוע בהן מיד אחרי נסיעה בגרסה הרגילה כדי לשים לב. הטיפול בכל צורה של שיבוש וקמט בכביש נעשה באופן מרשים ורק בורות ממש גדולים יעבירו זעזועים ברורים ליושבים ברכב. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר מעט פחות טובה מאשר בתוך העיר, גלים או בורות יכולים לנדנד מעט את היפנית, ובכל זאת רמת הנוחות המצוינת נשמרת. בידוד רעשי הרוח טוב מאוד, רעשי מתלים וכביש הרבה יותר בולטים.

טויוטה אוריס סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים
אם קשה לכם להירדם בלילה, האוריס הייבריד (סטיישן או לא) היא המכונית בשבילכם. שקט, כשהמנוע החשמלי בפעולה, וגם כשמנוע הבנזין נכנס לעניינים זה לא ממש יעלה את קצב הדופק שלכם. 136 כוחות סוס (משני המנועים יחד) הם לא כמות מבוטלת של כוח, אבל מהצד השני המשקל של מערך הסוללות גבוה. היציאה מהמקום די זריזה בזכות המומנט של המנוע החשמלי וקצב צבירת הקילומטרים סביר, אבל תיבת ההילוכים הרציפה מעניקה תחושה שהרכב איטי ומתאמץ יותר ממה שקורה בשטח.

החוויה של כניסה לרכב, הנעה ותנועה שקטה היא תמיד חוויה חיובית. זה מפתיע בעיקר לאור העובדה שהח"מ ושאר בוחני הרכב של האתר מעדיפים להחזיר את הדלק לבורא בצורה המהירה ביותר. באוריס פתאום כל אחד מנסה לבדוק כמה זמן המנוע החשמלי יכול לעבוד וכמה ניתן להשיג בסעיף צריכת הדלק. התשובה? בשיוט מאוד רגוע הבדיקה בתחנת הדלק העלתה נתון מדהים של 19 ק"מ לליטר. המכונית האחרונה שהראתה לנו נתון דומה הייתה טויוטה אייגו הפיצית עם מנוע 1.0 ליטר! כשהחלטנו לוותר על השקט ולתת למנוע בראש, לא הצלחנו להעמיד נתון רע יותר מ-15 ק"מ לליטר. מאוד מאוד מרשים.

התנהגות כביש
האוריס הרגילה הפתיעה אותנו עם התנהגות מרשימה ונכונות מפתיעה לצלול לתוך סיבובים. הסטיישן ההיברידית מוצלחת פחות. היא מרגישה כבדה (כי היא באמת יותר כבדה) ופחות נכונה להגיב להרפיות דוושה או העברות משקל. ההגה לא מוצלח והוא קל בצורה מוגזמת. מהעבר השני, האחיזה עדיין מאוד גבוהה והמכונית מאוד צפוייה.

טויוטה אוריס סטיישן

סיכום
אין ספק שהסטיישן היא הגרסה הטובה ביותר של טויוטה אוריס, ואחת הסטיישנים המוצלחות ביותר בנמצא. הנקודה הבעייתית ביותר בסטיישן היא המרווח המוגבל בשורת המושבים השנייה. לכן, אלו שמסיעים מבוגרים, ילדים מתבגרים או מושבי בטיחות גדולים יעדיפו כנראה משפחתיות מרווחות יותר. לעומת הנקודה הזו מציעה היפנית שלל יתרונות לא מבוטלים. תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה מאוד, אבזור עשיר, מוניטין ללא תחרות וכמובן, צריכת דלק לעילא. הפרש המחיר לעומת סטיישנים אחרים מוצדק לחלוטין במקרה זה והאוריס זוכה להמלצה חמה מאוד לקנייה.
רק תזכרו להביא הרבה קפה ולשכוח מריגושים בשנים הקרובות.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה