בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טויוטה אוריס היברידית - מבחן רכב



"26.3 ק"מ לליטר" מכריזה בגאווה מדבקה על טויוטה אוריס הייבריד. האם המכונית השאפתנית עומדת במבחן המדבקה?



 
מאת אורן דורי
 
בשורות חשובות לשוק הרכב הישראלי חמקו החודש מעין התקשורת. טויוטה אוריס היברידית, מכונית שמושכת התעניינות רבה מצד גולשי iCar מאז שאוזכרה כאן לראשונה לפני שנתיים וחצי, מוצעת סוף כל סוף לקהל הרחב. עקב ביקוש רב לדגם בחו"ל, עד כה טופטפה האוריס HSD בארץ ללקוחות בודדים בלבד, בעיקר נאמנים ותיקים של המותג. כעת, כשמשלוח שלם מתקרב לנמל חיפה, ניתן להשאיר 136 אלף שקלים אצל היבואן ולקבל את משפחתית הכלאיים תוך חודש-חודשיים. יצאנו לבדוק האם זוהי הפעולה הצרכנית המתבקשת.

 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוריס היברידית

טויוטה אוריס הייבריד, 1.8 ליטר בנזין + מנוע חשמלי, 135,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

מחיר

תא מטען קטן

  מנועים

עיצוב מיושן

  איכות נסיעה גבוהה להיברידית

חסכונית, אך רחוקה מאוד מלעמוד בנתוני היצרן

 
טויוטה אוריס היברידית – עיצוב ותא נוסעים
 
לאוריס הייבריד יש סמל טויוטה כחול. יצרניות הרכב, משום מה, תמימות דעים שכחול הוא הירוק החדש ועושות בו שימוש נרחב במכוניות ידידותיות לסביבה. מעבר לדם הכחול בעורקים, העיצוב של אוריס הייבריד כמעט זהה לגרסת הבנזין הנפוצה, ולצערנו, לא מדובר במחמאה. האוריס הושקה אי שם ב-2006 ונראית מיושנת ושבלונית לעומת קומפקטיות מודרניות.

 
טויוטה אוריס הייבריד. נלחמת באפקט החממה / צילומים: לי ברדין
 
תא הנוסעים מעוצב בפשטות, כמו שטויוטה אוהבת. הרבה שחור, קצת כסוף ומינימום חריגות מהנורמה. יוצאות הדופן הן ידית הילוכים כחולה-זעירה שהגיעה מטויוטה פריוס ו"קונסולה צפה" שהגיעה מוולוו. הנדסת האנוש באוריס הייבריד טובה מאוד, משמע, הכפתורים והמנופים נופלים לידיים ואינטואיטיביים לשימוש. איכות הפלסטיקים והדיפונים בינונית, אך הם מהודקים יחדיו היטב. בעלים של אוריס משומשות יעידו שהן חפות מקרקושים גם אחרי שנים על הכביש. רמת הבטיחות גבוהה, עם 5 כוכבי ריסוק לגרסת הבנזין ו-7 כריות אוויר כסטנדרט. טוב לדעת, אם חס וחלילה תחליט ההיברידית לחבק עץ בשולי הדרך.   
 
טויוטה אוריס היברידית – מנוע ותצרוכת דלק
 
המתחרה היחידה של אוריס הייבריד בישראל היא הונדה אינסייט אשר עולה אלף שקל פחות. האינסייט, שעברה שדרוג לאחרונה ותיבחן כאן בקרוב, עדיין מצוידת במנוע בנזין קטן בנפח 1.3 ליטר ויחידת עזר חשמלית צנועה למדי. לאוריס ההיברידית יש מנוע גדול משמעותית, 1.8 ליטר, ויחידה חשמלית שיכולה להניע את הרכב בכוחות עצמה, גם אם במהירות נמוכה ולמרחק קצר בלבד. שני המנועים של טויוטה עובדים בסינרגיה מושלמת, מחפים זה על חסרונות השני ומתזמנים פעולות בדיוק רב. יחד מספקים השניים 136 כוחות סוס ו-21.1 קג"מ, ומאפשרים ביצועים טובים, בתנאי שתלחצו על כפתור ה-"Power". במצב זה מנוע הבנזין לוקח פיקוד, התיבה הרציפה (המצוינת) מכתיבה סל"ד גבוה והאוריס שועטת קדימה בששון.
 

עם כל הכבוד לביצועים, טויוטה אוריס הייבריד היא קודם כל אמצעי לחסכון בהוצאות הדלק. אחרי 150 קילומטרים של נהיגה משולבת עם כפתור "Power" לחוץ, שהניבה תצרוכת מאכזבת של 13.2 ק"מ לליטר, הבנו שחייבים לשנות גישה. עברנו למצב "Eco", השתדלנו לחשוב ירוק והרפנו עד כמה שאפשר מדוושת הגז. לחסכון מרבי אפילו קבענו את הרדיו על Eco 99 FM והנמכנו קצת מעוצמת המזגן (שנכבה אותו לחלוטין ביוני ישראלי? דבקות במשימה זה טוב – דביקות בחולצה לא כל כך). המאמצים השתלמו והאוריס שיפרה נתונים ל-18.1 ק"מ לליטר. זה עדיין רחוק מ-26.3 הקילומטרים המוצהרים אבל חסכוני לפחות כמו משפחתית דיזל.
 
טויוטה אוריס היברידית – נוחות ומרווח פנים
 
אוריס הייבריד היא משפחתית נוחה בסך הכל, גם אם לא מהמובילות בקטגוריה. הנסיעה נוקשה ביחס לאוריס 1.6 רגילה, בשל מצברי הענק שמוסיפים 200 ק"ג למשקל הרכב. אחיזת כביש איתנה ושלדה מאוזנת מספקות חוויית נהיגה קלה ובטוחה.
 

 
המושבים ברכב פשוטים ונוחותם סבירה בלבד אך המבנה שלהם מכתיב תנוחת נהיגה מצוינת. באשר למרווח הפנים – יש בשפע ממנו לגובה, די הרבה לאורך ומספיק בקושי לרוחב. בגלל מיקום הסוללות, לאוריס הייבריד תא מטען זעום בנפח 279 ליטר, שהוא חסרונה המורגש ביותר כמכונית משפחתית.
 
טויוטה אוריס היברידית – סיכום
 
כשאומרים "היברידית", טויוטה פריוס היא כנראה הראשונה לקפוץ לראש. הפריוס חסכונית מאוד ואפילו פורצת דרך בתחומה, אבל לוקה בחסר בכל הקשור לאיכות נסיעה ויכולת דינאמית. טויוטה אוריס הייבריד היא זיווג מבורך בין הטכנולוגיה הירוקה של הפריוס לבין הנינוחות המשפחתית של האוריס וחשוב מכל – היא עולה 136 אלף שקל. זה יוצא 20 אלף פחות מהפריוס ו-16 אלף יותר מאוריס סטנדרטית.
 

 
עד לאחרונה הצטייר הרכב ההיברידי כדון קישוט שנלחם בתחנות דלק. הוא סבל מפרדוקס פנימי – כדי לרכוש פריוס ולחסוך בהוצאות הדלק, נאלץ הלקוח להוסיף פרמיה בשווי 5,000 ליטר בנזין לעומת משפחתית רגילה. טויוטה אוריס HSD הופכת את האפשרות ההיברידית לכלכלית, עם פשרות קלות מתמיד בצד האיכות.
 

לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. המכונית מסופקת ללא צמיג רזרבי  (לת)  

איל חיפה,20.06.2012

2. "משום מה, תמימות דעים שכחול הוא הירוק החדש"  כמה שאני יודע, אסור באירופה להציג רכבים כמוצרים יר...

גדי,21.06.2012

3. ק"מ לליטר  הכל תולי בנהג כמה תצרוכת לליטר יהיה. ואם אתה נוהג ...

גרשון מנחים,21.06.2012

4. תצרוכת דלק  אני גר על הכרמל וזה אומר הרבה נהיגה בעליות וירידות...

אלון,21.06.2012

5. לאלון (4)  בניגוד לרכב רגיל, במכונית היברידית בלימות וירידות ...

פז,21.06.2012

6. הגיע הזמן שהמיסוי על ההיברידי ירד בצורה המעודדת את רכישתו.  הבעיה שבמשרד התחבורה לא נלחמים על כך, ופקידי האוצר...

צבי, פ"ת,21.06.2012

7. אמיר  כלומר נסיעה בקצב התנועה הרגיל עקיפות מדי פעם וללא ...

למגיב אלון- האם בדקת מה צריכת הדלק בתנאי נסיעה נורמליים??,21.06.2012

8. תצרוכת אמת בפריוס - תשובה לאמיר  יש לי פריוס מהדגם הקודם, שעשה מעל 80,000 ק"מ. אני ...

יוני,22.06.2012

9. רכב מצויין  אני בענף הרכב מספר שנים ונוסע על הרכב הנ"ל ...מדוב...

קובי,24.06.2012

10. לקובי (9) - האוטו טוב אבל אתה לא אמין  איך אפשר להתייחס להמלצה כמו "רכב מצויין לקנות בלי ...

פז,25.06.2012

11. לפז  אני לא עובד בשום יוניינט ואני יכול להגיד לך מנסיון...

גרשון מנחים,03.07.2012

12. רוצים להיות בשוק? תבדקו את מחירי טויוטה בבריטניה  השוק בארץ מעוות מסיבות ידועות. רוצים לדעת שווי אמי...

רון,05.07.2012

13. 23.5 ק"מ לליטר, עם מזגן  מניסיון אישי: במישור החוף, פקקים, כביש מהיר, הסעות...

רון,13.07.2012

14. יש לי מכונית כזו!!!!!  אם אתם מוכנים לוותר על מטען, יש לכם יופי של אוטו ש...

Dr. No,17.07.2012

15. ועוד פרט חשוב לגבי הצריכה  אני נוסע במצב נייטרלי, לא ECONOMY, לא POWER, משהו ...

Dr. No,17.07.2012

16. מהו הסיפור על הצמיג הרזרבי  המגיב הראשון ציין שאין גלגל רזרבי. האם ידוע למישהו...

אלי מרכז,24.07.2012

17. אין מיסוי באנגליה  אין מיסוי באנגליה לרכב שפולט דו תחמוצת הפחמן מתחת ...

ג,קי,27.08.2012

18. גלגל רזרבי  קנינו את האוריס לפני שבוע. בטויוטה רייכמן בני ברק ...

אני,02.10.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים