בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טויוטה אוונסיס - מבחן רכב



התדמית של טויוטה בישראל נותרה גבוהה כמעט כשהייתה לפני פרשות הריקולים המביכות. אורן דורי בדק האם המוניטין החזק עומד גם מאחורי טויוטה אוונסיס




מאת אורן דורי
 
"אני הולך במישור ונהנה / לא שבהרים נשימתי קצרה / אבל אני אוהב ללכת בדרך אותה", כתבה פעם יונה וולך, ותיארה בלי כוונה את פילוסופיית החיים של טויוטה אוונסיס. למכונית המנהלים של טויוטה יש מנוע 2.0 ליטר עם 152 כוחות סוס ונתון תאוצה לא רע של 10 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גם בהרים המפותלים של הגליל המערבי לא הייתה נשימתה קצרה אבל המכונית לא נהנתה וגם אנחנו לא. טויוטה אוונסיס היא מכונית לאלו הנוהגים במישור ונהנים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוונסיס 


טויוטה אוונסיס, 2.0 בנזין, 152 כ"ס, 157,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

חסכונית

תא נוסעים משעמם

  נוחה ומרווחת

רעשי מנוע וצמיגים

  הנדסת אנוש מוצלחת

לא מהנה לנהיגה בפן הספורטיבי

 
לעיתים ניתן להבין למי מיועד רכב מסוים רק לפי הכפתורים שעל הדשבורד וההגה. לטויוטה אוונסיס יש מתגים ענקיים, נטולי התחכמויות אופנתיות, עם כיתובים ברורים באנגלית, לבן על גבי שחור. אחרי הכל, תמיד נחשבה האוונסיס לבחירה הסולידית בקבוצת המנהלים. קלה לתפעול, אמינה, חסכונית, פונקציונאלית וחסרת ייחוד עיצובי. למרות שאף יחצ"ן בטויוטה לא יודה בכך, זוהי מכונית שהונדסה קודם כל למבוגרים. ולמה לא, באמת? למי עוד יש כסף לקנות מכונית מנהלים חדשה?
 

טויוטה אוונסיס. קורולה למתקדמים / צילומים: אור גרוס
 
הדור השלישי של טויוטה אוונסיס הושק בארץ ב-2009 ונמכר בקצב גבוה בהרבה מאשר קודמיו. הסיבה להצלחה פשוטה – תג המחיר צנח ויישר קו עם מאזדה 6, פורד מונדיאו, סובארו B4 ויתר כוכבות הליסינג של סגמנט המנהלים. בעצם, המונח "מכונית מנהלים" עשוי להטעות. לא תרגישו כמו טייקונים גדולים בתוך האוונסיס. הצבע השחור שולט בתא הנוסעים, איכות החומרים בינונית, והאווירה כולה צועקת פרקטיקה במקום אסתטיקה. לא, טויוטה לא פישלו. הם יודעים בדיוק מה הלקוחות הנאמנים שלהם רוצים: טויוטה קורולה משודרגת, וזה בהחלט מה שהיפנים מספקים.
 

 
בכבישים הקפיציים של העיר התחתית בחיפה – השיפוץ שלהם החל בתקופת מע"צ העות'מאנית ונמשך עד לעצם היום הזה – עושה טויוטה אוונסיס עבודה טובה בהחלט. נוחות הנסיעה נשמרת בכל תנאי אספלט ובכל מהירות, עירונית או בין-עירונית. המושבים פשוטים אבל תומכים, תא הנוסעים מרווח לכל הנוסעים ומקום בבגאז' לא חסר. גם בפן הבטיחותי אין תלונות: 5 כוכבי בטיחות מלאים ו-7 כריות אוויר כסטנדרט. בקרת היציבות מפגינה נוכחות בפניות מהירות ותורמת לחוויית הנסיעה הבטוחה. קיימת אפשרות לניתוק הבקרה, אך לקוחות האוונסיס צריכים את המתג הזה בערך כמו פונקציה לשינוי שפת מחשב הדרך להודית. חבל רק שהבלמים התעייפו מהר יחסית תחת עומס.
 

 
הסעיף היחידי בו באמת מתבלטת טויוטה אוונסיס מעל למתחרותיה הוא צריכת הדלק. 10 קילומטרים לליטר בתנאי המבחן המאומצים הם נתון יפה אפילו עבור משפחתית 1.6 ליטר. עם רגל קלה על הגז תקבלו בקלות גם 12-13 ק"מ עבור אותו ליטר בנזין. האחראית הראשית לחסכון היא תיבת ההילוכים הרציפה. תיבה זו מתפועלת כמו גיר אוטומטי רגיל (יש גם טיפטרוניק) אך במקום 5 או 6 הילוכים יש הילוך יחיד בעל יחס דינאמי. המחסור ב"קיק-דאון" עלול לגרום לאשליה של חולשה מצד המנוע, אבל הסל"ד נותר יציב יחסית ומכאן הרגלי השתיה הצנועים של הרכב. אם באוונסיס שלכם מותקן דלקן, בחרו את מצב הספורט של תיבת ההילוכים. גם אם אתם לא ממהרים לשום מקום, לא תתנגדו לתגובת המנוע ההחלטית יותר.
 

 
בסופו של יום, קשה למצוא פגם משמעותי בטויוטה אוונסיס. נכון, תא הנוסעים משעמם ורעשי המנוע והצמיגים נוכחים מדי. עבור לקוחות רבים אלו כלל לא שיקולים בקניית רכב. צריכת הדלק הנמוכה, הנוחות, הנדסת האנוש הידידותית למשתמש, התמחור ההגון והמוניטין של טויוטה – אלו משמעותיים יותר עבור קהל היעד. טויוטה, כמו איקאה ברהיטים, כמו שלמה ארצי במוסיקה, יודעת לספק להמונים בדיוק את מה שהם מבקשים ולא יותר.
 

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אהבתי את הסיכום (לת)  

Like,07.08.2011

2. אני מציע הפגנת מחאה + אוהלים נגד הבינוניות  האם זה הגיוני להעדיף אוונסיס על סופרב? כמה פתי/עיו...

Mike,07.08.2011

3. מכונית מצויינת, אבל איפה הערך המוסף ??.....  עולם קטן..... עוד אני מתלבט לגבי רכישת רכב מפלח 'ה...

זאביק,12.08.2011

4. מחיר גבוהה ביחס לתמורה  מחיר לא הגיוני במידה ונשווה למחיר והתמורה שנקבל מה...

יוסי בן צור,13.08.2011

5. אוונסיס  נהניתי לקרוא את הסיכום נהגתי עליה בהשכרה תקופה אר...

ישראל,04.03.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים