בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טויוטה אוונסיס (מתיחת פנים, 1.8 ליטר) - מבחן רכב



עם מנוע ומרווח שהם "קצת יותר" משל משפחתית, אבל גם מחיר שהוא "קצת יותר" משל משפחתית, טויוטה אוונסיס חוזרת אלינו בגרסת ה-1.8 ליטר המוזלת לבדיקת היתכנות



מאת פבל צ'רניצקי / צילום: פבל צ'רניצקי

סגמנט מכוניות המנהלים מצטמק, לא בדיוק חדשות מרעישות. אנשים מעדיפים ג'יפונים מרשימים יותר מאשר מכוניות מנהלים, וגם זה לא בדיוק סקופ חדשותי. אבל מכונית מנהלים, אם כי מעט קטנה ומעט מיושנת ממתחרותיה הישירות, שעולה ממש מעט יותר ממשפחתית? את זה כבר צריך לבדוק.

טויוטה אוונסיס, שעברה מתיחת פנים (שניה בחיי הדגם הנוכחי, הקודמת ב-2012) וכבר עברה תחת ידיו האמונות של אחד מבוחני iCar בתצורת ה"2.0 ליטר ב-165 אלף שקל" המסורתית, חוזרת עם מנוע קטן יותר ומחיר שהרבה יותר קרוב להיצע המשפחתי הסטנדרטי. שווה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - טויוטה אוונסיס

טויוטה אוונסיס, בנזין 1.8 ליטר, 147 כ"ס, גיר רציף, 147,500 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח
ביצועים
נוחות
התנהגות כביש
צריכת דלק
אין אבזור בטיחות אקטיבית

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. עולה קצת יותר ממשפחתית, שווה?

עיצוב

יש סיבה שבשנים האחרונות הג'יפונים מחסלים את סגמנט המשפחתיות הגדולות. הם מרשימים יותר, הרבה יותר. נכון, יש גם את עניין תנוחת הישיבה, אבל זאת כנראה לא הסיבה העיקרית. במחלקת העיצוב והרושם, האוונסיס ללא ספק מסמנת כמה סעיפים. היא אולי לא גדולה כמו סופרב, או נוטפת ספורט אפיל כמו מאזדה 6, אבל יש בה משהו שהוא מאוד נעים לעין ומאידך יוצר את התחושות המתבקשות.

מתיחת הפנים עשתה לעיצוב של האוונסיס רק טוב. הקווים חלקים וזורמים יותר, החזית המשפחתית עם ה"X" המשולב בה (אם כי בצורה עדינה בהרבה מאשר לדוגמא באייגו החדשה), הפרופיל הנאה ופסי הלד בפנסים האחוריים שמעניקים לה חתימת אור ייחודית, גורמים לאוונסיס להיראות מרשימה למדי. לפחות עד שהן יציפו את הכבישים בצבע לבן עם (או בלי) צ'קלקות כחולות.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. מסמנת כמה סעיפים במחלקת הרושם

תא הנוסעים

דווקא בפנים, טויוטה אוונסיס מרגישה הרבה יותר "טויוטה" והרבה פחות "מנהלים". איכות החומרים סבירה - לא יותר, והעיצוב, שאמנם קיבל תוספת נדיבה של כסוף כנוגדן לשחור ששלט בתא הנוסעים של הקודמת, עדיין לא מספיק מעניין.


טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. הרבה יותר "טויוטה", הרבה פחות "מנהלים"

המושבים של האוונסיס נעימים וקשה לשדך אליהם תלונות. הם רכים מספיק מחד ואוחזים דיים מאידך, הכיוונון ידני, למעט תמיכת גב תחתון חשמלית ושילוב האלקנטרה הלבנה שאמנם לא מאוד מועיל פרקטית, חביב ותורם למראה קצת יותר שמח. תנוחת הישיבה גבוהה, גבוהה מדי לטעמי, אבל מתרגלים אליה די מהר. מה שקצת יותר הציק היה ההגה שאמנם מתכוון לעומק, אך ממש מעט - כך שארוכי רגליים וקצרי ידיים (כמו עבדכם הנאמן) ימצאו עצמם עם רגליים מקופלות או ידיים מושטות הרחק אל עבר האופק. עם כוונון תנוחת הישיבה, מתחילה לחלחל ההבנה - מי היא האוונסיס, למי היא מיועדת ומי לא נכלל ברשימת הלקוחות הפוטנציאליים.

המרווח באוונסיס טוב, במיוחד ביחס למשפחתיות, אבל לאו דווקא לאורך, אלא לרוחב. לברכיים של שניים יהיה כנראה פחות כיף מאשר במושב האחורי של סקודה אוקטביה (כן, אוקטביה. לא סופרב) אך האוונסיס מפצה על כך עם רצפה שטוחה לחלוטין ומספיק רוחב שגם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת בו בנוחות יחסית. הבעיה הגדולה ביותר איתה יצטרך להתמודד הנוסע שבמרכז המושב האחורי הוא מכסה התא שבין המושבים, שהדרך היחידה לפתוח אותו היא להזיזו הרבה אחורה ורק אז להרימו למעלה. שם הוא עלול לפגוש את הברכיים של הנוסע האמצעי.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. מספיק רוחב גם לשלושה מבוגרים

ואם כבר בתאי אחסון עסקינן, יש כאן די כמות נדיבה של תאי אחסון. מדף קטן לטלפון לפני ידית ההילוכים, תא גדול בין המושבים ותא כפפות עצום. הייעוד האירופאי של האוונסיס מתבלט בהימצאותו של מחזיק כוסות בודד במרכז הקונסולה. תשתו קפה בתורות. תא המטען גדול למדי, עם נפח של 509 ליטר, אבל הפתח שלו מעט נמוך ודורש התעסקות בהעמסת פריטים גבוהים או כאלה בעלי צורה מוזרה.

רשימת האבזור של האוונסיס נמצאת פחות או יותר באמצע בין זו של משפחתית "רגילה" לכזו גדולה. היא כוללת מערכת מולטימדיה, חיישני תאורה וגשם, מצלמת רוורס, בקרת שיוט קיפול מראות חשמלי (בלחיצה על כפתור, לא אוטומטי עם נעילת הדלת), כניסה והנעה ללא מפתח, מראה מרכזית נגד סנוור ועוד. היה יכול להיות נחמד לקבל לפחות כמה מערכות בטיחות אקטיביות, אבל לא חסרים פריטים מהותיים והיעדרותן של המערכות האקטיביות די מובן במכונית שנולדה בעשור הקודם.

הנדסת האנוש, מה שמצופה מטויוטה להיות מעמודי התווך של המכוניות שלהן, דווקא מגלה כמה "חורים בחומה". כך למשל הכפתורים שמשמאל למסך מערכת המולטימדיה (הבינונית כשלעצמה) מוסתרים ע"י ההגה; הכפתור שמפעיל את מערכת הניווט (Waze) נמצא משמאל להגה ולא על (או לפחות ליד) מסך המערכת; כפתורי החלונות נמצאים לפני - אך קרוב מדי - לידית האחיזה בדלת, מה שדורש אקרובטיקה אצבעותית קלה; וכפתור בלם היד החשמלי שקרוב קצת יותר מדי לכפתור ההנעה וגורם ל-שחרור בלם היד, הפעלת בלם היד, קללה, התנעה, ושחרור בלם היד.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. תא המטען גדול, אבל דורש התעסקות

נוחות נסיעה

תודה טויוטה. תודה על שלא הלכת עם טרנד חישוקי הענק, ותודה על צמיגים בחתך 60. אלה, יחד עם מתלים רכים מאוד, הופכים את טויוטה אוונסיס למכונית נוחה להפליא. סה טו. רמזים לשברים רציניים באספלט אמנם חודרים את מעטה השיכוך, אבל את רוב תחלואי הסלילה הארצישראלית היא מצליחה לגהץ בצורה מאוד מרשימה, גם בתוך העיר וגם בכבישים מהירים.

לכל מכונית יש אופי, וזה של האוונסיס משדר נינוחות ורוגע. התוצאה היא שיוט מנומנם במהירויות שנעות בין 90 ל-100 קמ"ש, שהופכים את הנסיעה לנעימה מאוד. בידוד הרעשים מצויין, למעט נקודה אחת - ברכב המבחן הייתה שריקת מעצבנת-על-גבול-הנוראית ממראת הצד השמאלית. כאשר החלון סגור היא פחות מורגשת, אבל ברגע שפותחים אותו, ובכן, סוגרים אותו תוך 3 וחצי שניות בערך. יחד עם זאת, יתכן כי מדובר כאן במשהו נקודתי ברכב המבחן, שכן ה"בעיה" הזו לא עלתה במבחן שערכנו לגרסת ה-2.0 ליטר.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. אופי רגוע שמוליד שיוט במהירויות מנומנמות

מנוע ותיבת הילוכים

כמו המחיר של האוונסיס, שנמצא בדיוק באמצע בין משפחתית בסיסית לבין מכונית מנהלים בסיסית, כך גם המנוע של רכב המבחן. מדובר ביחידה בנפח 1.8 ליטר שמפיקה 147 כ"ס ו-18.4 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים רציפה.

האצה מהמקום לוקחות למנוע כמה שניות "להיסגר על עצמו", כמה שניות בהן התאוצה מעט איטית מהמצופה. תיבת ההילוכים פועלת היטב ומצליחה לשמור את המנוע בטווח סל"ד שקט בשיוט או להקפיץ את המחט לגבהים סטרטוספיריים בעת הצורך לטובת האצה חזקה. ברוב תנאי הדרך העברת הכוח חלקה ונעימה מאוד, ולחיצה על כפתור הספורט תעזור למזער את אותה האצה ראשונית מהוססת.

כמו עם כל שילוב מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים רציפה, קשה להגיד שהאוונסיס מעודדת את הנהג למעוך את דוושת התאוצה "סתם כי בא לו", אבל ברוב המקרים, ברוב השימושים ולרוב הנהגים, הוא יהיה מספק לחלוטין. מקסימום אפשר ללחוץ על כפתור הספורט שמצליח לשפר את המצב בצורה די מורגשת כאמור.

בסוף המבחן עמה צריכת הדלק על 14 ק"מ מרשימים מאוד לכל ליטר בנזין. בכמה עשרות קילומטרים של שיוט במהירות של כ-100 קמ"ש המד אפילו העפיל אל מעל ל-18.5 ק"מ לליטר. טוב מכדי להיות אמיתי? לא, אמיתי לגמרי.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. צריכת דלק מרשימה במיוחד

התנהגות כביש

עם המתלים הרכים, הצמיגים גבוהי החתך והגיר הרציף, קשה להגיד שמי מאיתנו ציפה לראות כאן חורכת אספלט, או אפילו מחממת קלות. האוונסיס אוחזת "מספיק טוב" וזהו. לא פחות ולא יותר. במהירות שהיא תצליח לפתח בעליה על כביש הררי מפותל, כנראה שלעולם לא תיגמר לה האחיזה, אבל בגלל כל אותם חלקים שציינו בתחילת הפסקה, הנאה כנראה לא תפיקו ממנה.

טויוטה אוונסיס
טויוטה אוונסיס. "מספיק אחיזה" וזהו

סיכום

וכאן נחזור לאמירה לגבי "מי לא מעניין את טויוטה אוונסיס"? אז הכוונה הייתה לחובבי נהיגה. וכשמסתכלים עליה דרך העיניים של כל מי שהוא לא חובב רכב, מגלים מכונית שמצליחה לתת חלופה לא פחות ממעולה למשפחתית הסטנדרטית. האוונסיס נוחה, נעימה, שקטה (אם נתעלם משריקת המראה) מרווחת ושימושית, מאובזרת בצורה שתספק את כל מי שלא חייב את הגאדג'טים הכי הכי חדישים וחסכונית להפליא.

אם אתם מחפשים מכונית שמדברת לנהג, תמשיכו לחפש. אבל אם אתם מחפשים מכונית למשפחה שתהיה "קצת יותר" ומוכנים לשלם "קצת יותר", תתכוננו לקבל הרבה יותר.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. טויוטה אוונסיס 1.8  אחלה אוטו

יונתן,09.03.2016

2. טויוטה אונסיס!!!!   אחלה אוטו רכב יפה מאוד חסכוני מאוד וגם הוא רכב מנ...

,09.03.2016

3. t-t  זו "קורולה +" ולא "קאמרי-"

אחלה אוטו זה לא מספיק ב-148 אלף ש"ח +אגרה.,10.03.2016

4. אחלה כתבה  גועל נפש של רכב, חסכו בכל פינה, אפילו פתחי מיזוג ...

,20.03.2016

5. אחלה רכב! (לת)  

,12.04.2016

6. אוטו מצויין! (לת)  

,14.04.2016

7. אוטו מצוין! (לת)  

,28.04.2016

8. טויוטה אונסיס החדשה   רכב מצויין האבתי מאוד!! רכב מנהלים פצצה הלואי עלי!...

,09.05.2016

9. האבתי  רכב ניראה מצוין מכל התחומים

דש,16.06.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים