דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו XC60 (גרסת T8 פלאג אין הייבריד) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

את וולוו XC60 החדש כבר בחנו ב-iCar לפני מספר חודשים, אבל אז זו היתה גרסת ה-T5 הבסיסית, נטולת מנוע חשמלי ועם הספק שעמד על 254 כ"ס בלבד. אהבנו אותה, הערכנו מאוד את ההתקדמות של וולוו, אבל הגרסה המסקרנת יותר של רכב הפנאי היוקרתי הזה היא ללא ספק הגרסה הבכירה של ה-XC60 - הלא היא ה-T8 פלאג אין הייבריד, שמוסיפה למנוע ה-2.0 ליטרים גם מנוע חשמלי עם סוללה נטענת מהשקע. יחדיו הם מגיעים להספק של לא פחות מ-407 כ"ס. הודות להטבות המס הנדיבות, פער המחירים בין השתיים קטן למדי.

במבחן שלפניכם ננסה לבדוק האם תוספת המחיר לעומת הגרסה נטולת ההנעה ההיברידית מצדיקה את הפער, האם היחידה ההיברידית מביאה לחיסכון אמיתי בצריכת הדלק, איך מרגישים יותר מ-400 סוסים על ג'יפון לא מאוד גדול ואיך הוא מתנהג עם תוספת 300 ק"ג של סוללות. מתחילים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו XC60


וולוו XC60, מנוע 2.0 ליטר T8, בנזין-טורבו-היברידי, 407 כ"ס, 369,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה בעיר

תחושת יוקרה

צריכת דלק

יחידת הנעה

  חזקה, אבל לא ספורטיבית

וולוו XC60 T8

 

עיצוב

העיצוב החיצוני של וולוו XC60 בגרסת ה-T8 זהה לעיצובה של גרסת הבנזין. אהבנו אותו כבר אז. העיצוב לא מתאמץ, הוא אלגנטי ומשדר יוקרה בדיוק ברמה הנדרשת. יש אולי רכבים מוחצנים ממנו, כדוגמת אלפא רומיאו סטלביו או מרצדס GLC, אך העיצוב מהוקצע ומינימליסטי תוך שנגיעות העיצוב מדגישות עוד יותר את העיצוב המוצלח; אפשר לציין בהקשר הזה את הפנסים הקדמיים בסגנון "הפטיש של ת'ור" או הפנסים האחוריים ששוברים זווית אל תוך דלת תא המטען וגם עולים מעלה אל הספויילר. חבל רק שרכב המבחן השחור "בלע" קצת את קווי העיצוב המוצלחים, אך תא הנוסעים הבהיר והיוקרתי חיפה על כך.

עיצוב הפנים ממשיך את הקו האלגנטי. מדובר ביצירת אמנות, לא פחות, עם תשומת לב קפדנית לפרטים הקטנים. משטחי עץ איכותי פזורים לאורכם של הדשבורד והקונסולה המרכזית, דגל שוודיה קטנטן מוטבע בקצה פס הכרום הרוחבי, שם רמת הגימור "אינסקריפשן" מוטבע במושבים, תגית דגל שוודיה (צבעונית) מבצבצת מתפרי הריפוד, ידית ההילוכים מנצנצת בקריסטל מהמם. שאפו.


תא הנוסעים

חלקו העליון של הדשבורד מוצק, עטוי גומי נעים ולאורכו פרוס דיפון עץ מרהיב. זהו לא סתם פס עץ מצופה שכבה עבה של לקה, אלא ממש עץ. פס כרום מפריד בין החלק העליון לתחתון, ושם כבר נמצא פלסטיקה פשוטה יותר, אך עדיין נעימה. באופן מפתיע, דווקא תא הכפפות עשוי פלסטיק דק ופשוט וכך גם חלקי הפלסטיק הנמוכים (ואלו כמעט נסתרים).

בדלתות נוכל למצוא פלסטיקה איכותית ונעימה למגע ומשענות היד עוטות עור נעים. המושבים גם הם עטופים עור בהיר, הם נראים מצוין ומרגישים מצוין. המושבים בעלי כיוונון חשמלי, כולל כוונון חשמלי לגב התחתון, אורך המסעד ותמיכות הצד. שני המושבים הקדמיים בעלי זכרונות – שימושי כאשר יותר מאדם אחד נוהג ברכב, מה גם שהזכרונות דואגים לכיוון מראות הצד.

וולוו XC60 T8

היושבים מאחור יהנו גם הם ממושבים נוחים ותומכים, פתחי מיזוג הממוקמים על קורות הצד, רשתות בגב המושבים הקדמיים, משענת יד עם תא אחסון ומחזיקי כוסות נשלפים. אפילו עוצמת תאורת התקרה האישית ניתנת לכוונון. מנגד, המושב האמצעי צר (אך נוח) ותעלת הינע גדולה וגבוהה גוזלת מקום חשוב לרגליים, כך שהמקום יתאים בעיקר לילדים.

מרווח הראש מצוין למרות הגג הפנוראמי וכיסא בטיחות חובר בקלות באמצעות עיגוני האיזופיקס המוסתרים על-ידי מכסה קל לפתיחה. חבל רק שזווית פתיחת הדלת לא רחבה מספיק, דבר שהיה מקל על הכנסה והוצאה של ילדים.

תא המטען נפתח חשמלית (מתא הנהג, מהשלט או מלחצן חיצוני) ונפחו קטן רק ב-37 ליטר מגרסת הבנזין הרגילה, וזאת לאור סידור סוללות הנפרס בתחתית הרכב, בניגוד לחלק מהמתחרים המרכזים אותן בתא המטען. בסיוע מתלי האוויר, ניתן להנמיך את חלקו האחורי של הרכב לטובת שיפור נוחות העמסה. תא המטען רחב ושטוח, קל להעמסה והוילון הנגלל גם מתרומם עם פתיחת תא המטען, מה שחוסך הזזה שלו בכל פעם.

הודות לאותה הטבת מס נדיבה, גרסת הפלאג אין הייבריד מגיעה ברמת הגימור Inscription, הגבוהה מרמות הגימור של גרסת הבנזין הרגילה, והאבזור שופע. יש כאן חימום ואוורור במושבים הקדמיים, גג פנוראמי נפתח חשמלית, חניה אוטומטית ועוד. אך מערכת השמע מבית Bowers and Wilkins היא גולת הכותרת. המערכת היא אחת הטובות שנתקלנו בה וגם מי שאינו חובב מוסיקה יוכל להינות ממנה.

וולוו XC60 T8

גם מקומן של מערכות הבטיחות לא נפקד וה-XC60 T8 כולל את המיטב של וולוו. החל ממערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, דרך בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אקטיבית עד עצירה מלאה ועד מערכת ה-Pilot Assist אשר שומרת על מהירות קבועה, מרכז הנתיב ומרחק קבוע מהרכב לפנים ומסוגלת גם לשלוט בהגה בפניות רחבות. המערכת כמובן מוגדרת כמערכת עזר לנהג ולכן על הנהג לשמור את ידיו על ההגה.

הנדסת האנוש טובה ברוב המקרים. קל להתמצא וכל הפקדים נגישים וקלים לתפעול, אך מערכת המולטימדיה דורשת זמן הסתגלות. מערכת המולטימדיה היא מסך מרכזי גדול שמוצב בצורה אנכית במרכז הדשבורד. המערכת מרכזת את כל הגדרות הרכב ובנוסף כוללת גם את תפעול בקרת האקלים. מתחת למסך מוקמו מתגים גדולים לטובת תפעול מערכת השמע. מנגד, תפעול בקרת האקלים דורש מספר לחיצות. היינו מעדיפים תפעול פיסי למערכת המיזוג, אך הימצאותו של כפתור לחיץ לחזרה למסך הבית מסייע בתפעול השוטף.

וולוו XC60 T8

נוחות נסיעה

מערך מתלי אוויר אחראי על איכות השיכוך ב-XC60, והציפיות גבוהות בהתאם. באופן מפתיע, במפגש ראשוני עם פסי האטה, בורות ביוב בולטים או מדרכה נמוכה (בכניסה לחניונים למשל) הרכב מגיב בחבטה קלה המועברת אל היושבים. הסיבה היא כנראה היכולת המוגבלת של מתלי האוויר להתמודד מול מפגש בציר האופקי, זאת בניגוד לשיכוך המצוין בציר האנכי. בכל מקרה, השיכוך בהמשך טוב ומחפה על כך. פרט לכך, הנוחות הכללית טובה, למרות שפגשנו מתלי אוויר טובים יותר - למשל אלו של אודי Q5.

בידוד הרעשים טוב, אבל לא מצטיין. אומנם רעשי כביש ורוח נותרו מחוץ לרכב, אך רעש המנוע חדר לתא הנוסעים, בעיקר תחת מאמץ או בנסיעה בין-עירונית (עוד נחזור אליו). בכל מקרה, הרכב משרה אווירה נינוחה, נעימה ובטוחה.

וולוו XC60 T8


מנוע ותיבת הילוכים

אז מה החבר'ה משוודיה (או שמא סין) רקחו לנו כאן? יש פה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם צמד מגדשים המספק 320 כ"ס ומשודך למנוע חשמלי. יחד הם מספקים 407 כ"ס מרשימים ומומנט משולב העומד על 65.3 קג"מ. הוולוו הזו כבדה ב-301 ק"ג מגרסת ה-T5 ומשקלה עומד על מעל שני טון (2115 ק"ג ליתר דיוק), אך היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד, שנייה וחצי מהר יותר מה-T5. תיבת ההילוכים זהה לשאר הגרסאות ומדובר בתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. התיבה פועלת בצורה חלקה ומהירה, אך לא היינו מתנגדים לתפעול ידני עם משוטים מאחורי ההגה.

גרסת ה-T8 של ה-XC60 היא כאמור גרסת הפלאג אין הייבריד והיא מאפשרת נסיעה חשמלית לגמרי. לאחר טעינה מלאה של הסוללה הציג מחשב הרכב טווח של 40 ק"מ. בפועל השגנו טווח נסיעה של 32.5 ק"מ חשמליים בנסיעה מגוונת אך מתונה. זהו נתון סביר בהתייחס לתוואי הנסיעה והפעלת מזגן לאורך כל הדרך.

לאחר סיום הסוללה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה והתנעתו התבצעה בצורה שקטה וחלקה. בסיום ימי המבחן שכללו נסיעות במתווה משולב, צריכת הדלק עמדה על 10 ק"מ לכל ליטר בנזין. זהו לא נתון שנתפס כחסכוני במיוחד וגם גרסת ה-T5 השיגה נתון דומה במבחן שנערך לה, אך יש לזכור שהיינו צריכים להשקות עוד 153 סוסים ולכן מדובר בנתון סביר בהחלט. נוסף על כך, במידה ותטעינו את ה-XC60 שלכם בכל יום (ואם ניתן גם במקום העבודה) תוכלו לחיות בשגרה ללא צריכת דלק כלל.

וולוו XC60 T8


התנהגות כביש

בוולוו XC60 T8 ישנם 6 מצבי נהיגה שונים: מצב הנעה כפולה (המגביה את הרכב), מצב חשמלי בלבד, מצב היברידי (לשימוש יום-יומי), מצב "כוח" לנהיגה ספורטיבית (שמנמיך את הרכב ומשנה את תגובת תיבת ההילוכים), מצב שטח (המוגבל למהירות של 50 קמ"ש, מגביה את הרכב לגובהו המקסימאלי ושולט בתגובת דוושת הגז ותיבת ההילוכים), ומצב אינדיבידואלי בו ניתן להגדיר פרמטרים שונים לפי רצונות הנהג.

גם במצב הספורטיבי, ולמרות ההספק המרשים, וולוו XC60 הוא לא רכב פנאי ספורטיבי. זה לא מתחרה ישיר של אודי SQ5 או אלפא רומיאו סטלביו. אחיזת הכביש נותרה מעולה, מה שמבטיח תחושת בטחון גם כשהקצב עולה. ההגה מדוייק, אך אינו מעביר תחושות. ה-XC60 T8 מרגיש זריז למרות תוספת המשקל, ובזכות סידור מערך הסוללות השטוח, אין תחושת עומס על הציר האחורי או רכינות מרכב מוגזמות.

בניגוד למספר רכבים היברידיים בהם מורגש באופן ברור מהלך דוושה ספוגי (לאור שימוש כפול להטענת הסוללה בבלימה), הבלמים ב-XC60 T8 טובים מאוד והם בעלי תחושה ועוצמת בלימה טובה.

מרכב של 407 סוסים היינו מצפים לצליל בשרני יותר או לפחות  לסיוע ממערכת הקול במצב הנהיגה הספורטיבי. בפועל, הצליל הופך מתכתי תחת עומס ולא מדרבן נהיגה מהירה. זה כנראה המחיר שמשלמים עבור תגית "ירוקה" ומנוע 2.0 ליטר בעל 4 צלינדרים.

וולוו XC60 T8


סיכום

וולוו XC60 הוא רכב פנאי יוקרתי מעולה. הוא כמעט תמיד יהיה נוח, הוא טכנולוגי, מאובזר, מהיר ונעים מאוד לנסיעה. אבל יותר מזה, הוא יודע להתחבר אל הנהג והוא עושה את זה בדרך הבסיסית והפשוטה ביותר - דרך החושים. זה מתחיל עם העיצוב החיצוני האלגנטי והנעים, ממשיך לעיצוב הפנים האוונגרדי, עובר דרך התחושות מריפודי ודיפוני העור וכמובן משטחי העץ הגולמי הפזורים בתא הנוסעים, ומקנח במערכת שמע מהטובות בשוק. כל זאת בפער של 10,000 שקל מגרסת ה"מומנטום פלוס".

מעבר לכל המחמאות - ולא נופתע אם בסיומו של מבחן השוואתי הוא ימצא את מקומו בצמרת הגבוהה של הקטגוריה - יש ב-XC60 משהו שפשוט גורם לך לרצות להמשיך לשהות בחברתו עוד קצת, אולי גם להאריך את הדרך הביתה, כי הוא פשוט עושה הכל בצורה נכונה, מדויקת וקפדנית. תענוג אמיתי.

לדגמי וולוו בישראל - וולוו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה