דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו S80 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


שעת ערב מאוחרת, אני משייט בהרי ירושלים עם וולוו S80. הכביש רטוב וחשוך, ולוח המחוונים מודיע על טמפרטורה של 4 מעלות צלזיוס. בתוך הוולוו חם ונעים. הגשם הישראלי לא מפחיד את המכונית, שנולדה על מנת להתמודד עם השלג הסקנדינבי. הקצב מהיר. הוולוו, עם כל הילת הבטיחות שהיא נושאת עמה, מעניקה תחושה ששום דבר רע לא יכול לקרות. וגם אם יקרה – איכשהו נצא מזה. לפתע אני רואה מולי זוג עיניים נוצצות בצבע ירוק. בשבדיה ערוכים לדברים כאלו. שם, איילים שקופצים לכביש הם מחזה שכיח שוולוו S80 אמורה לדעת להתמודד איתו. פה בישראל אין הרבה איילים שמשוטטים סתם כך, אבל גם התנגשות עם שועל יכולה להסתיים רע. אני בולם בעוצמה, מסיט את המבט, מרפה מעט מדוושת הבלם ושובר את ההגה שמאלה ושוב ימינה. הוולוו מתנדנדת על מתליה הרכים, ומהר מאוד חוזרת לנתיב הנסיעה המתוכנן. לשועל ולוולוו שלום. באירופה קוראים לזה "Elk test" – מבחן הדישון, שמדמה התחמקות מחיה שמגיחה בהפתעה על הכביש. וולוו S80 עוברת בהצלחה את מבחן השועל הישראלי.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו S80


וולוו S80, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, 180 כ"ס, 289,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע נמרץ וחסכוני

מנוע רועש

איכותית, שמרנית וסולידית

לא מודרנית כמו המתחרות ולא מהנה כמותן

מחיר רכישה נמוך

וולוו S60: מחיר דומה, נתונים עדיפים




וולוו S80. מכובדת, אך העיצוב כבר לא עדכני / צילומים: יתיר דוידוביץ

מה חדש?


וולוו S80 הושקה כבר בשנת 2006, והשתלבה היטב בפסגת ההיצע של וולוו. יוקרתית, מאוד איכותית, מאוד סולידית. וולוו קלאסית. אבל בשנת 2012 היא כבר לא המכונית הכי עדכנית בשוק, והיא נאלצת להמציא את עצמה מחדש. מנוע 1.6 טורבו מבית פורד הוא דרך מצוינת לעשות את זה, ועל הדרך לבדוק את הפתיחות של הקהל הישראלי – שבדרך כלל לא ממהר להתלהב מדפי הנתונים ומעדיף את מכוניות הסאלון שלו עם מנועים בנפח גדול יותר. אנשי המכירות בסוכנות וולוו בתל אביב מכינים הפתעה ללקוחות הפוטנציאליים, ולוקחים אותם לסיבוב על המכונית מבלי לספר להם על המנוע המותקן בה. רובם המוחלט יוצאים מרוצים מאוד מנהיגת המבחן, ומופתעים לגלות שבמכונית הסאלון בה נהגו יש מנוע בנפח של משפחתית ליסינג.

מנוע וביצועים

לוולוו S80 יש סדרה חדשה של מנועי טורבו, כולם מתוצרת פורד כאמור. מכונית המבחן הגיעה עם המנוע הבסיסי בהיצע: 1.6 ליטר טורבו, 180 כ"ס, 27.5 קג"מ. גרסה זו, שמשווקת תחת שם הקוד T4, זוכה גם לתג מחיר אטרקטיבי של 289,000 שקל, מה שהופך אותה למכונית הסאלון הזולה בישראל. המכונית היחידה שמתקרבת למחיר הזה היא אודי A6, שגרסת הבסיס שלה עולה 100 אלף שקל יותר.


ה-S80 מרגישה קצרה יותר "על הכביש" מכפי שהיא באמת. את מימד האורך מרגישים כשמחפשים חניה

המנוע הזה, שמזניק בנמרצות את הגרסה הבכירה של פורד פוקוס, מספק ביצועים טובים מאוד גם עם הוולוו הכבדה. 9.2 שניות לוקח ל-S80 להאיץ ל-100 קמ"ש, והיא זריזה גם בתאוצות הביניים. אין פה דחף עוצמתי של מנועים אימתניים ממכוניות סאלון אחרות, אבל ל-S80 יש מספיק כח בכל מצב. ללקוחות הפוטנציאליים מצפה הפתעה נעימה מאוד, וגם צוות הבוחנים הופתע מהיכולת המרשימה של המנוע הקטן. החסרון של המנוע הזה הוא בצליל הלא נעים, שנוכח יתר על המידה בתא הנוסעים. בידוד הרעשים טעון שיפור, וזה ניכר גם במהירויות הגבוהות יותר – אז חודרים רעשי רוח מכיוון מראות הצד.

תיבת ההילוכים ששודכה ל-S80 היא רובוטית כפולת מצמדים (אף היא מבית פורד), הידועה בשמה המסחרי "PowerShift". שלא כמו תיבות רובוטיות ישנות, התיבה הזו פועלת ללא דופי. החלפות ההילוכים חלקות ומהירות, ורק בגלישה איטית בפקקים הורגשו רעידות קלות. המנוע הקטן ותיבת ההילוכים המתקדמת מניבים דיבידנד נאה גם בתחנת הדלק, שם נרשמה צריכה של 9.3 ק"מ לליטר תחת רגל ימין כבדה. בנהיגה רגועה הנתון ישתפר בקלות ב-20% לפחות.

תא נוסעים, מרווח ונוחות

תא הנוסעים של ה-S80 כבר לא חדש, אבל סימני הגיל לא ניכרים עליו. הסיבה לכך היא שוולוו מעולם לא ניסתה להיות הכי חדשנית בשוק. מה שמייחד את היצרנית השבדית זו השמרנות הסולידית, וכמובן איכות הייצור המעולה. הצבעים הקודרים של מכונית המבחן הולמים את המכונית ויוצרים אווירה רצינית ויוקרתית. האבזור עשיר מאוד כבר בגרסת ה-Business הבסיסית, וללקוחות אין סיבה להצטער על כך שזו הגרסה היחידה שמשווקת עם המנוע הקטן. הערה קטנונית אך חשובה צריכה להיאמר בנוגע לחישוקי הגלגלים הקטנים, שנראים זולים ופוגעים בעיצוב החיצוני של המכונית. לרוכשים מומלץ להשקיע מעט ולשדרג לחישוקים גדולים יותר.


תא הנוסעים פשוט ונקי, ומשרה אווירה רצינית ומכובדת

ל-S80, שתרמה את רצפתה לפורד מונדיאו וגם לאחותה הקטנה וולוו S60, יש את בסיס הגלגלים הקצר ביותר בקטגוריה. עם זאת, הוא ארוך דיו על מנת לספק מרווח מצוין לנוסעים מלפנים וטוב מאוד ליושבים מאחור. מרווח הראש מאחור נדיב, ולא היינו מציינים זאת לולא המגמה הרווחת של מכוניות כמו יגואר XF או אפילו וולוו S60 המנסות ליצור עיצוב דמוי "קופה" על חשבון פדחתם של היושבים מאחור. גם תא המטען עמוק ומרווח.

וולוו S80, וגם זה לא חדש, היא מכונית נוחה מאוד. המתלים הרכים מגהצים היטב את שיבושי הכביש, ורק על רצף מהמורות הרכב מתנדנד מעט. הרכות הזאת פוגעת בפוטנציאל ההנאה מהנהיגה, ומי שמחפש את הכיף ייאלץ לשלם יותר ולרכוש את המתחרות מתוצרת ב.מ.וו או אודי.

משתלמת?

וולוו S80 בגרסת ה-T4 היא מכונית הסאלון הזולה ביותר בישראל. היא כבר לא חדשה ולא מודרנית כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 או אינפיניטי M37 – אבל היא שומרת על היתרונות המסורתיים של וולוו ומציעה איכות גבוהה ותדמית סולידית אך יוקרתית. המנוע הקטן מפתיע לטובה, ומוכיח שמכונית יוקרה לא צריכה להיות בזבזנית. ללא ספק, במונחים של תמורה למחיר – זו המכונית המשתלמת ביותר בקטגוריה.


החישוקים הקטנים פוגעים במראה הכללי של הרכב, אך מאחור הוולוו נראית הרבה יותר יפה

אבל לפני שאתם רצים לקנות, כדאי לעשות סיבוב נוסף באולם התצוגה של וולוו. תוכלו למצוא שם את ה-S60, ובאותו מחיר תקבלו אותה עם מנוע חזק הרבה יותר (2.0 ליטר טורבו, 240 כ"ס) ועם אבזור עדיף. וולוו S60 אמנם משתייכת לקטגוריה נמוכה יותר, אבל היא מכונית חדשה, מתוחכמת והרבה יותר מהנה מה-S80. גם הבדלי הגודל והמרווח לא משמעותיים. זה אומר שוולוו S60 היא רכישה מוצלחת יותר עבור הלקוח הצעיר שמחפש את המילה האחרונה ומתלבט בין וולוו לבין מכוניות היוקרה הגרמניות. מצד שני, זה גם החיסרון של ה-S60. לקוחות ותיקים של וולוו, שמעריכים את השמרנות המאופקת של היצרנית השבדית, ירגישו בבית דווקא מאחורי ההגה של וולוו S80. גרסת ה-T4 היא קניה משתלמת במיוחד עבורם.


לדגמי וולוו בישראל - וולוו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה