בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

הונדה CRV - מבחן וידאו



בשוק שהולך ומתמקד ברכבי פנאי, הונדה CRV נמצא במיקום משלו - בין ג'יפונים פופולאריים בגודל בינוני, לבין רכבי פנאי יקרים וגדולים. ניצלנו את מבחן הוידאו כדי לפגוש גם את הגרסה הידנית שלו



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

הונדה CRV, עוד לפני שבוחנים אותו, נמצא בנקודת נחיתות לא מבוטלת. על פניו, ה-CRV מתחרה ברכבי פנאי רכים דוגמת מאזדה CX5 ומיצובישי אאוטלנדר. בפועל, הוא יקר מהם משמעותית. הגרסה היחידה שמתקרבת במחירה לרכבים אלו היא הגרסה הידנית המסקרנת. אז נכון שלאאוטלנדר יש גרסה ידנית זולה הרבה יותר, אבל אם תיבה ידנית היא לא בהכרח חסרון עבורכם - אזי הגרסה הבסיסית של ההונדה עשויה להתגלות כמשתלמת לרכישה. אם אתם שומרים אמונים לתיבה האוטומטית, תוכלו לקרוא את מבחן הדרכים הראשון שערכנו להונדה CRV, ובכל מקרה, אתם מוזמנים לצפות בסרטון הוידאו החדש - שמגלה כמה עובדות מסקרנות ביחס ל-CRV.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה CRV

הונדה CRV, בנזין 2.0 ליטר, ידני, 155 כ"ס, 169,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרחב פנימי
מחיר
תא מטען
יחידת הנעה
מוניטין אמינות וסחירות
יכולת שטח


עיצוב

הונדה CRV לא מתחכם יותר מדי בסעיף העיצוב. הוא נראה מאוד מרשים בזכות מימדיו הגדולים, והחרטום עוצב בצורה מודרנית ומספיק אלגנטית והיי-טקית כדי להצדיק את סמל המותג. לא מעבר לזה.

הונדה CRV

תא הנוסעים

העיצוב של תא הנוסעים גם הוא אלגנטי. לא פחות ולא יותר. כמו הרבה רכבים מודרניים, איכות החומרים טובה בחלקים העליונים של הקונסולה וקצת פחות מוצלחת ככל שבוחנים את החלקים שמתחת לקו המזגן ומערכת השמע. העניין הזה נפוץ, מכיוון שהיצרנים הבינו שידכם הענוגה לא תגיע למקומות אלו בדרך כלל. איכות ההרכבה היא מהמעולות שיצא לנו לפגוש.

אנחנו רק בתחילת המבחן, אבל כבר יש מקום לסכם. תא הנוסעים של הונדה CRV הוא מהטובים שתוכלו לפגוש במכונית שנועדה להוביל חמישה נוסעים. המושבים הקדמיים מאוד מרווחים ומאוד נוחים, ומציעים טווח תנועה רחב לכל כיוון. למרות שמדובר ברכב בעל תיבה ידנית וקלאצ' עמוק, קל מאוד לאתר תנוחת ישיבה מצויינת עם שדה ראייה נפלא החוצה. השורה האחורית פשוט מעולה. שלושה מבוגרים ישבו זה לצד זה בקלות, ויש גם מקום לכיסאות בטיחות. תא המטען ענק, נגיש ושימושי.

רשימת האבזור שיש בגרסה הידנית של ה-CRV, שהיא הבסיסית ביותר של הג'יפון הזה, מספיקה בהחלט. מערכת השמע בסיסית אך יש לה מסך מולטימדיה הכולל דיבורית בלוטות'. יש גם חיבורים לנגני שמע, בקרת אקלים ובקרת שיוט. בחלק העליון של הקונסולה יש מסך מידע נוסף מוכר מדגמים אחרים של הונדה והוא כמובן עם תצוגה מקורית יותר. ה-CRV נועלת כבר בדגם הבסיס חישוקי מגנזיום יפים.

הונדה CRV

נוחות נסיעה

ג'יפונים לא נוטים להיות נוחים מדי. ככה זה כשצריך למנוע מהמרכב הכבד להתנדנד, והמתלים נאלצים להיות קשוחים. בהונדה כיילו את מערכת המתלים לפוזיציה שהיא לא נוקשה ולא רכה. ביחס למכוניות אירופאיות זה מרגיש קצת רך ולעיתים מעט מתנדנד, אך לאור העובדה שה-CRV מוכוון באופן בולט לשוק שמעבר לאטלנטי - לא מדובר בכיול רך מדי. בתוך העיר נוחות הנסיעה טובה מאוד. מגבלות המתלים מורגשות רק במפגשים עם בורות גדולים. מחוץ לעיר מדובר ברכב נוח עם שתי הערות. הראשונה נוגעת למעט נדנודים של המרכב, והשנייה לרעש רוח שמתחיל להיות מוחשי צפונית ל-100 קמ"ש.

מנוע ותיבת הילוכים

לא צריך להיות גאון כדי להבין שמנוע בנפח 2.0 ליטר עם 155 כוחות סוס הוא לא מתכון לביצועים מסמרי שיער. עם זאת, המנוע נעים מאוד ודרך פעולתו מאוד חלקה, גם במעלה הסל"ד. כשמגיעים לשם וחוצים את קו 5,000 הסל"ד המנוע מתחיל לנייד את הרכב באופן יותר נחוש.

בעבר התלוננו על התיבה האוטומטית העצלה של הונדה CRV, וחשוב לציין שתיבת ההילוכים הידנית היא שותפה טובה בהרבה לעניין. היות ויש שישה יחסי העברה (לעומת חמישה באוטומטית) ומכיוון שיחסי ההעברה קצרים יחסית, קל לשמור את ההונדה בתחום היעיל שלו. צריכת הדלק עמדה על כ-10 ק"מ לליטר בתנאים משתנים. לא מרהיב ביחס לחלק מהמתמודדים אבל בהחלט מרשים בהתחשב בגודל הרכב. התיבה האוטומטית כמובן הרבה פחות חסכונית.

הונדה CRV

התנהגות כביש ושטח

את היכולות של ההונדה בנסיעה צריך לחלק ל-3. בכבישים רגילים ובנסיעה יומיומית הוא מרגיש צפוי ובטוח מאוד. תנוחת הישיבה ומבנה תא הנוסעים מספקים שדה ראייה מעולה לכל כיוון שלא מצריך רוורס, והאחיזה גבוהה מאוד.

אם תתחילו ללחוץ את ההונדה לתוך הסיבובים, תתחילו להרגיש אט אט איך הוא מתקרר והולך. ה-CRV לא נועד לנהיגה מהירה או ספורטיבית והוא יאותת בתת היגוי שהולך ומתפתח ובאמצעות שטח מת לא קטן בהגה. העובדה שמדובר ברכב מאוד משפחתי, מבטיחה, כמעט בוודאות, שרק נהגים מהסוג הרגוע יחליטו לרכוש הונדה שכזה.

יכולות השטח, המימד השלישי של ה-CRV, מוגבלת לשבילי קק"ל. בשביל הוא לא הכי נוח אבל בהחלט מסוגל לטפל במצב. למרות שמדובר ברכב די גבוה הפלסטיקה שלו נמוכה ועדינה, ותגרום גם לאמיצים שבנהגי הליסינג להישאר רחוק מסלעים ומעלות.

הונדה CRV

סיכום

הונדה CRV הוא רכב משפחתי. אני מודע לדיסוננס שבמשפט הזה. ג'יפון ב-170 אלף שקל לא אמור להיות רכב משפחתי. בשביל זה יש קורולה ואוקטביה. למרות זאת, הונדה CRV הוא רכב משפחתי מהטובים שבנמצא. המרחב הפנימי מעולה ויוצא מגדר הרגיל וכך גם תא המטען. נוחות הנסיעה הטובה יחסית ותנוחת הישיבה יאפשרו להוביל את המשפחה מרחקים ארוכים בשיוט נינוח ונעים. המחיר אכן גבוה, והוא עקב אכילס רציני שמונע מה-CRV להפוך להיות אחד מהרכבים הנמכרים בקבוצתו. מצד שני, אם אתם מוכנים להשתמש בתיבה ידנית, הגרסה הזו היא בהחלט המוצלחת שבהיצע.


לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. האוטו שימושי יפה ובכלל טוב מצוין +יתיר כתבה מצוינת  יפה נוחה שימושית מאובזרת אבל למה לקחתם את הידנית?מ...

איתי בהונקר,08.02.2015

2. בארץ, יחסית למתחרים, הונדה יקרה מדי לתמורה  בארה"ב דגמי הונדה השונים הם במחיר זהה\דומה לדגמים ...

אא,10.02.2015

3. יש משהו בדבריך אבל בכל זאת אחלה אוטו פתאום בא לי וידאו גם על מיצובישי הנטאר טויוטה ורסו וניסאן קאשקאי (לת)  

,12.02.2015

4. הונדה CRV  כל הכבוד על הכתבה, וגם על השאר, אבל לא אהבתי את המ...

יונתן,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים