בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

הונדה סיוויק (1.6 סדאן) - מבחן רכב

הונדה סיוויק (1.6 סדאן)


לצד גרסת הטורבו, הונדה סיוויק סדאן החדשה מגיעה גם בגרסה עם תא מטען נפרד ומנוע אטמוספרי. למי מיועדת הגרסה הפשוטה ומה יש לנו להגיד על המנוע?



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

הונדה סיוויק סדאן היא האחות הפחות אהודה במשפחת הסיוויק, לפחות בשוק האירופאי. נכון שעם ישראל מאוד אוהב מכוניות עם זנב, אבל באירופה חובבת מכוניות ההאצ'בק הקטנות, מכונית עם תחת מקבלת מבטים מזלזלים ונשלחת אחר כבוד להימכר בשווקים מתפתחים כמו רוסיה וטורקיה.

בדרך כלל גרסת 4 הדלתות תהיה מאובזרת פחות, לא תעמוד בסטנדרט הבטיחותי של הגרסה עם הזנב הצנום ובעיקר רמת האיכות הכוללת תהיה פחות גבוהה. כך היה בדורות הקודמים של הסיוויק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה סיוויק סדאן


הונדה סיוויק סדאן, 1.6 ליטר בנזין, גיר רציף, 125 כ"ס, 134,990 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות נסיעה
מחיר רכישה
מרווח
מערכות בטיחות
עיצוב חיצוני
  איכות תא הנוסעים


הונדה סיוויק

דוגמא נוספת לפער בין הגרסאות מגיעה ברכב המבחן בצורת המנוע. בגרסת ההאצ'בק לא חשבו בכלל להציע מנוע אטמוספרי פשוט, וגם לא ויתרו על מערכות הבטיחות האקטיביות. אבל כשאתה מוכר רכב בשווקים בהם המחיר משחק תפקיד משמעותי,  אתה מציע מנועים זולים יותר וגם מוותר על כמה אביזרים ומערכות חשובות.

כך התגלגלה לידינו הסיוויק סדאן עם המנוע הפשוט, 1.6 ליטר עם 125 כוחות סוס. אז המבחן לא התחיל עם הרבה ניצוצות, אבל איך הוא הסתיים?


עיצוב

בחניון של הונדה עומדות זו לצד זו הונדה סיוויק 4 ו-5 דלתות. כנראה שמישהו באגף נסיעות המבחן של הונדה שירת בצה"ל עד לאחרונה, כי שתיהן חונות עם החזית קדימה, מוכנות ליציאה. צריך לעבור לצד השני כדי להבין מי הקצרה ומי מכונית המבחן שלנו לסופ"ש. עד כדי כך עיצובן דומה.

גרסת הסדאן מציגה מבנה ספורט-קופה. הגג משתפל במתינות שמעניקה לרכב מראה ספורטיבי. בתעשייה קוראים למבנה הזה ספורטבק. מכונית קופה עם זנב שנפתח ללא החלון האחורי.

למעט אלו שלא יאהבו את הסרח העודף מאחור, כנראה שהרוב יסכימו שבסעיף העיצוב הסדאן לא נופלת מאחותה הקצרה יותר בהרבה, אבל זה עניין של טעם. מה שכן, יש חישוקי מגנזיום, פנסי ערפל וכל תוספת שלא תגרום לסיוויק סדאן להתבייש.

הונדה סיוויק


תא הנוסעים

כניסה לתא הנוסעים מרגישה ממש כמו כניסה לגרסה הקצרה. איכות החומרים לא מבריקה. בדור הקודם היה פער משמעותי בין הסדאן וההאצ'בק בסעיף הזה, וגרסת ההאצ'בק הייתה יותר איכותית בפער מוחשי. איכשהו בדור האחרון איכות החומרים לא מצטיינת בשתי הגרסאות.

איכות ההרכבה מעולה וגם האבזור לא רע לגרסת הכניסה. יש בלם חשמלי, גג שמש, בקרת אקלים וכמובן מסך מולטימדיה הכולל Waze. מערכת המולטימדיה אולי נחמדה אבל היא לא מבריקה ומאוד לא נוחה לשימוש תוך כד נסיעה.

העובדה שיש מסך מגע גדול ולא אינטואיטיבי לשימוש ברכב, רק מדגישה את חסרונן של מערכות הבטיחות. גרסאות 5 הדלתות מגיעות עם אבזור בטיחות מקורי אקטיבי וחשוב, בזמן שהסדאן מגיעה עם מערכת "מובילאיי" בהתקנה מקומית - וזהו בערך.

גם הבחירה לצייד את הרכב במצלמה ללא חיישנים מאחור היא בחירה מוזרה לאור שדה הראייה המאוד מוגבל באגף ההוא. תאי האחסון ברכב  מעולים. אין המון מהם, אבל אלו שישנם ענקיים, נוחים לשימוש ועשויים עם הרבה מחשבה.

ונעבור למרווח. כאן נרשמת הפתעה מאוד גדולה. שני המושבים הקדמיים גדולים ומרווחים, אבל הדגש הוא על המושבים מאחור. במהלך המבחן שלושה מבוגרים ישבו מאחור במשך מאות קילומטרים. הם לא התלוננו לרגע, לא על מרווח הרגליים, לא על רוחב המושב ולא על מרווח הראש. כשחקרנו אותם הם דיווחו על נסיעה מאוד נעימה ולא היססו להתנדב ולשבת שם עוד מאוד קילומטרים נוספים. קשה לזכור הרבה מכוניות משפחתיות שהציעו מרווח כל כך טוב לשלושה מבוגרים, בדגש על המושב האמצעי.

את הדברים צריך לסייג מעט, כי מבנה הקופה מצריך התכופפות כדי להיכנס. גם בפנים נוסעים מאוד מאוד גבוהים ירגישו אינטימיות מוגזמת מצד התקרה, בשל המקום שנלקח לטובת חלון השמש.
תא המטען ממשיך בקו של המושב האחורי. הפתח הקטן מקשה על הכנסה והוצאה של ציוד, אבל ברגע שהכנסת את הדברים - מקום לא חסר.

הונדה סיוויק


נוחות נסיעה

כבר במבחן על גרסת ההאצ'בק כתבנו על החוויות הטובות ביציאה מאולם התצוגה לסלילת הרחובות העלובה של אזור רחוב המסגר. אם בגרסת חמש הדלתות המצב היה טוב, בסדאן המצב נפלא.

מכוניות שפונות לשוק המדינות המתפתחות מציעות רכות בולטת ומהלך מתלה גדול יותר כדי להתמודד עם הדרכים הלא מוצלחות. ואכן, הסדאן רכה יותר, סופגת יותר ומצליחה לטפל היטב גם בשיבושים קשים.

ההפתעה נרשמת ביכולת שלה לעשות את הפעולות הללו מבלי לוותר יותר מדי על ריסון ראוי של המרכב. במהירויות גבוהות ועל שיבושים גדולים יש מעט תזוזה של הגוף שלא תפגשו בגרסה הקצרה, אבל ברוב המקרים המכונית מגהצת מכשולים למשעי מבלי להתנדנד או לרכון.

הסעיף שבו מורגש החיסכון הוא בידוד הרעשים. הסדאן עושה זאת פחות טוב והיא יותר חשופה לרעשי רוח ובעיקר לרעשי כביש.

הונדה סיוויק


מנוע ותיבת הילוכים

מאז ומתמיד להונדה יש שם טוב כאשר זה מגיע למנועים. אבל בסיוויק הפשוטה יש מנוע פשוט בהתאם. 1,600 סמ"ק, 125 כוחות סוס ובלי מגדש טורבו. על פניו, מנוע דינוזאורי שעתידו הוא להכחדה. בפועל המנוע מציג יכולת סבירה ויותר. הוא נמרץ מאוד, מטפס במעלה הסל"ד במהירות ומגיב היטב ללחיצות על דוושת התאוצה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שהופכת אותו ליעיל מאוד. התיבה יודעת להציב אותו בסל"ד יעיל ומגיבה מהר ובהחלטיות. היא גם נותנת פה ושם תחושה של תיבה אוטומטית רגילה עם "החלפות" מדומות של הלוכים שמווסתות את הרעש שהיא יוצרת.

יחידת ההנעה הזאת טובה אך לא מושלמת. כשצריך כוח זמין לעקיפה, לפעמים הסידור מרגיש לא מספיק עוצמתי כך שבכבישים הרריים ועמוסים של מוצאי שבת היינו צריכים פה ושם לתכנן את העקיפות שלנו. במקרים נדירים התיבה "נתפסה" על סל"ד גבוה ויצרה רעש נוכח כיאה לתיבות מסוגה.

אבל קשה שלא להתרשם מהחבילה הכוללת. בהתחשב בעובדה שהמכונית נשאה על גבה 5 מבוגרים על ציודם לאורך כל המבחן, הביצועים בהחלט טובים ולא נופלים מכמה מנועי טורבו קטני נפח. גם צריכת הדלק הפתיעה ביחס לנתונים. את ימי המבחן המהירים והעמוסים המכונית סיימה עם 12.5 ק"מ לליטר, ובקטע הנסיעה המהיר על כביש 6 הושג נתון של למעלה מ-14.5 ק"מ לליטר.

הונדה סיוויק


התנהגות כביש

אל תצפו ממכונית שכזאת להתנהגות כביש מופלאה. ממש לא. מצד שני, הסיוויק סדאן שומרת על אחיזה גבוהה, מינימום של רכינת מרכב ביחס לאופי הרך והתנהגות צפוייה וסולידית. ההגה לא קרוב ללהיות מתקשר או מהנה ויש לו שטח מת ברור במרכז, אבל החבילה הכוללת היא כל מה שמשפחה צריכה.

מי שמחפש שעשועי זנב, כניסה חדה מתער לסיבוב או טובין אחרים מעין אלו, ימצא בעיקר זנב עקשן ונטוע (שזה טוב לכל השאר), וטיפה חוסר תקשורת ותנועת מתלים מיותרת בניסיונות להכניס את הרכב מהר מדי לסיבוב. למרות כל אלו, תחושת הביטחון שהאוטו מספק (יחד עם תחושת ניתוק) טובה מאוד.

הונדה סיוויק


סיכום

הונדה סיוויק סדאן מוכיחה שגם עם מתכון די מיושן אפשר לספק מכונית ברמה גבוהה. נוחות הנסיעה והמרווח המפתיע לנוסעים ולמטען מספקים את הצרכים של המשפחה הממוצעת, ולמעלה מכך.

השילוב עם יחידת הנעה סולידית ומוצלחת והתנהגות כביש בטוחה הופכים את הסיוויק למכונית שפשוט לא נופלת ואפילו מפתיעה בסעיפים החשובים למי שמתכנן מכונית נוסעים.

הנקודות שעומדות לחובתה של הסיוויק קיימות ומשמעותיות. מחיר הפתיחה הגבוה מציב אותה להתחרות במכוניות מעולות כמו יונדאי איוניק או סקודה אוקטביה שמציעות מרווח דומה, יחידת הנעה עדיפה ואבזור טוב משמעותית בעיקר בסעיפי הבטיחות. גם המתחרות האחרות לא נופלות במרבית הסעיפים מהסיוויק, ומציעות דגש משמעותי על אבזור בטיחות ויחידות הנעה מתקדמות.

למרות שהופתענו לטובה מהסיוויק כמכונית, המחיר שלה מציב אותה בבעיה מול ההיצע הקיים כיום בשוק. ומחסרונן של מערכות בטיחות מצילות חיים כבר קשה לנו להתעלם.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הונדה מנסה לחסוך כסף וחבל  אני נוסע בהונדות כבר 10 שנים. נסעתי ב 1.5 טורבו ר...

אחד שמבין,02.12.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים