דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לכל אחד ישנו מוצר אותו הוא רגיל לצרוך במחיר מסויים. ניקח כדוגמה את תחום היינות. מידי פעם, הצרכן ישקול להוסיף סכום מסויים בכדי לקבל מוצר יותר טוב או יותר מיוחד, כאשר השאלה הנשאלת במקרים אלו היא מה תוספת האיכות שנצפה לקבל תמורת המחיר היותר גבוה.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר הוא מיניוואן יוקרתי, ולא - הוא לא רכב שטח, בניגוד למקובל בתחום מובילי הנוסעים היוקרתיים. הרכב הושק אשתקד, כחלק ממדיניות ב.מ.וו לגוון את המותג. היעוד, לפחות בחו"ל, הוא לשמר את צרכני המותג שהרחיבו את המשפחה. מכיוון שהגראן טורר מבוסס על פלטפורמת ה-X1, אז יש נקודת שוני נוספת ביחס לדגמי ב.מ.וו המוכרים: ההנעה היא קדמית.

הגראן טורר הוא מוצר יחודי ללא מתחרים כיום בישראל. מחיר התענוג: 285,000 ש"ח, כאשר מחוץ לתחום היוקרה ניתן למצוא מיניוואנים קומפקטיים במחירים של מעט יותר ממחצית הסכום. בדרך כלל, המעבר ממכונית "עממית" לב.מ.וו באותו סגמנט של גודל, דורש תוספת של כ-40% למחיר. זהו הפער בין פולקסווגן גולף לבין ב.מ.וו סדרה 1, וזהו הפער בין מאזדה 6 לב.מ.וו סדרה 3. במקרה של הגראן טורר, התוספת למחיר היא כמעט של 80% ביחס למיניוואן קומפקטי מהשורה. האם ההפרש באיכות המוצר כל כך משמעותי שמצדיק תוספת מחיר כל כך דרמטית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר


ב.מ.וו 220i גראן טורר, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, אוט', 192 כ"ס, 285,000 שקל
יתרונות

חסרונות

תחושת יוקרה
אין מצלמת רוורס

אבזור ובטיחות
מושבים לא נפרדים בשורה השניה

נוחות נסיעה
מחיר רכישה יקר


ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

עיצוב

עיצוב, כמו אותו יין מפתיחת הכתבה, הוא שאלה של טעם. ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר אינה מסובבת ראשים. מזוויות רבות היא נראית שגרתית, כמו עוד מיניוואן יפני. החישוקים הקלים בגודל 17 אינץ' נראים מצויין, אם כי מעוררים רושם קטן יחסית, ויזואלית, כנראה בגלל גובה הרכב.
מהחזית היא נראית ב.מ.וו מהדור החדש. עבור אלו שהיססו עד היום לקנות ב.מ.וו או להראות בה, זו דווקא הזדמנות. ללכת עם ולהרגיש בלי. עיצוב תא הנוסעים דומה מאוד לדגמי ב.מ.וו העדכניים: לא מרהיב, אבל נעים לעין, איכותי למגע ומותיר רושם יוקרתי.

תא הנוסעים

סביבת הנהג לא שונה מהדגמים האחרים של המותג. העיצוב בשחור, אבל הודות לפס הקישוט בצבע כרום ותאורת אוירה נעימה - לא מתקבלת אוירה קודרת. הקונסולה המרכזית שבראשה מסך מגע מוצלח, מופנית מעט לכיוון הנהג. מערכת ה-iDrive העדכנית משובחת ומאפשרת שליטה על שלל החיבורים, המוסיקה ומערכות הנהיגה.

בין המושבים תא אחסון מתפצל, מתכוונן ונוח מאוד. הכל נכון, הכל זמין, כל פעולה או מידע ניתנים להשגה במהלך פשוט ואינטואטיבי (לאחר התרגלות קצרה). מופת להנדסת אנוש יעילה וברורה. ההגה מצופה עור, בגודל נכון, נעים מאוד לאחיזה. איכות הגימור וההרכבה מעולות, והכל, אבל ממש הכל (אפילו מתקני ה-ISOFIX), עשוי בקפידה.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

רשימת האבזור מרשימה ועדכנית. שלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, חיישני לחץ אויר (עם תצוגה מעולה), מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם תעלה יעילה לשורה השניה, מערכת שמע עם 6 רמקולים לא רעים, שני שקעי V12 מקדימה, חיישן אורות, מראות מתקפלות חשמלית, חיבורי USB ועוד. משום מה לא מותקנת ברכב מצלמת רוורס – כרגיל אצל ב.מ.וו, זו דורשת תשלום נוסף. יש אמנם מערכת חיישנים לנסיעה לאחור, מהטובות שניתן לפגוש, אבל ברכב גדול, מעט מסורבל לחניה ויקר, מצלמת רוורס היא בבחינת מינימום הכרחי.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

המושבים הקדמיים נוחים מאוד ובעלי אפשרויות כיוונון רבות, לרבות תמיכות מצוינות לבעלי רגלים ארוכות ולגב תחתון. כסא הנהג עם כיוון חשמלי נוח ומדוייק וזכרונות ל-3 נהגים שונים. ההגה מתכוונן היטב לרוחק ולגובה.
בשורה השניה המרווח מצויין לשני נוסעים, מגודלים ככל שיהיו. הנוסע השלישי יסבול מעט מכסא צר ומהבליטה של פתחי המיזוג לאחור. 3 נוסעים ירגישו מעט חוסר מקום בכתפיים, אבל יהנו ממספיק מקום לישבנים. הראות החוצה מעולה.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

השורה השלישית מיועדת לילדים או לנסיעות קצרות, כמקובל בתחום, וכאשר היא פתוחה המקום למטען מצומצם. הכניסה והיציאה לשורה האחורית די נוחה. את השורה השניה ניתן להסיט קדימה ליצירת מרווח ליושבים מאחור, אך גם בהסטה מלאה המרווח בשורה השניה סביר בלבד. קיפול שורות המושבים (פעולה שניתן לעשות גם באמצעות לחיצה על כפתור בתא המטען) יוצר משטח הטענה שטוח, גדול ושימושי.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

נוחות נסיעה

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר, כמו גרמניה קלאסית, מציגה מתלים מעט קשיחים - אבל אלו לא פוגעים בנוחות הנסיעה באופן דרמטי. גם במעבר על פסי האטה אין נעילה של מהלך המתלה או זעזועים משמעותיים לנוסעים. ההגה החשמלי, המותאם למהירות הנסיעה, נוח מאוד בעיר וטוב מחוצה לה.

יחסית למכונית בגובה כמו שלה, הגראן טורר מאוד נוחה בכבישים מהירים. היא יציבה ומרוסנת, כאשר גם בכבישים מפותלים לא מורגשת כמעט רכינת הגוף המצופה ממיניוואנים. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד (למעט מעט רעש רוח במהירויות גבוהות).

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

מנוע ותיבת הילוכים

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר משווק בגרסה אחת בישראל - תחת השם 220. מדובר במנוע מוכר מהארסנל הקיים של ב.מ.וו, המספק 192 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 28.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. דף הנתונים מספר על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות קצרות.

המנוע מספק כוח ותאוצה טובים מאוד, כאשר בשום שלב אין מחסור בכח זמין. זו לא מכונית עם אופי ספורטיבי, אבל ביחס כמעט לכל מיניוואן אחר שתוכלו למצוא - מדובר באחד הזריזים שיש. השידוך לתיבת ההילוכים עם 8 יחסי העברה פשוט מעולה, כאשר על ידית ההילוכים מופיע חיווי מואר של ההילוך בו נמצאים - חידוש מעניין, בתוספת לתצוגה של ההילוכים בלוח השעונים מול עיני הנהג. התיבה חלקה ורהוטה גם במצבי עומס. יחידת הנעה שהיא תענוג.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-10 ק"מ לליטר, נתון סביר לתנאי הנהיגה המאתגרים. בנהיגה בין עירונית מתונה מדדנו נתון של כ-12.5 ק"מ לליטר, נתון טוב למדי בקטגוריה זו.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

התנהגות כביש

השלדה המעולה, יחד עם מערכות הבטיחות האלקטרוניות הרבות המותקנות ברכב, מאפשרים נהיגה מהירה ובטוחה בכל תנאי דרך, כאשר ההגה עם משקל מצויין (אם כי לא לגמרי משדר את הכביש).

אולי זו אמירה מעט נועזת, והויתור על הנעה אחורית היה ללא ספק מכה עבור חובבי הנהיגה, אבל צריך להודות שמנוע חזק עם הנעה אחורית הוא לא בהכרח המתכון המוצלח ביותר למיניוואן משפחתי. עם ההנעה הקדמית, למרות הגובה ואפילו בזכות המנוע המצוין שאינו מפריז בכוח – הגראן טורר מאפשרת נהיגה בטוחה ואפילו מהנה למדי גם בכבישים מאתגרים. גם בעניין זה, המיניוואן של ב.מ.וו הוא מהטובים בתחומו.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר

סיכום

כיף לראות כיצד מותגים כמו ב.מ.וו מגוונים את ההיצע שלהם, ומאפשרים לקהל לקוחות רחב יותר להתחבר לערכי המותג. למרות שאוהדי ב.מ.וו יכעסו על המעבר להנעה קידמית, צריך להודות שב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר הוא רכב מצוין: נוצר כאן רכב נוח, יעיל, מהנה לנהיגה, מאובזר היטב, עם גימור איכותי ומוקפד, בטוח ושימושי. מיניוואן כמו שמיניוואן של ב.מ.וו צריך להיות.

וכאן צריך לבוא ה-"אבל". יש לו כמה חסרונות בתחום השימושיות ביחס למיניוואנים עממיים, כמו סיטרואן C4 גרנד פיקאסו, רנו גרנד סניק או קיה קארנס, בעיקר במה שנוגע לכמות תאי האחסון ולעובדה שאין 3 מושבים נפרדים מאחור. זה עוד לפני שדיברנו על תג המחיר היקר-מדי למכונית מסוגו. בישראל, בה מחירי המכוניות יקרים ממילא וקהל המיניוואנים איננו אמיד בדרך כלל, נתקשה לראות משפחות רבות בוחרות בסדרה 2 גראן טורר כמוביל הנוסעים המשפחתי. בטח לא כשבמחירים דומים ניתן לרכוש רכבי פנאי אופנתיים וגדולים בהרבה כמו פורד אקספלורר או שברולט טראוורס.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה