בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

אינפיניטי QX60 - מבחן רכב



עם מימדי ענק אמריקאיים, 7 מקומות ישיבה ותג מחיר של 400,000 שקל, אינפיניטי QX60 הוא עוף מוזר בשוק הרכב הישראלי. למי הוא יתאים?



כתב וצילם: דניאל סקלי

מדי פעם מגיעות אלינו מכוניות שקצת קשה לתייג אותן או להכניס אותן תחת הגדרה אחת. אינפיניטי QX60 היא מכונית שמתאימה לשלל קטגוריות בקטלוג iCar: רכב פאר? כבישטח? מיניוואן עם שבעה מקומות? עם אורך שנושק ל-5 מטרים, הנעה כפולה קבועה, שבעה מקומות ישיבה ורשימת אבזור שלא מביישת מכוניות יקרות יותר, ל-QX אכן יש הרבה כובעים לחבוש. כנראה ששמעתם כבר את האמרה "תפסת מרובה, לא תפסת", ומעניין האם זה תופס רק בעברית או שביפנית זה נשמע יותר טוב. לקחנו למבחן את גרסת ה-Elite המאובזרת, שיכולה להיות שלכם תמורת כמעט 440 אלף שקל, בכדי לברר האם אינפיניטי QX60 אכן יכול לחבוש כל כך הרבה כובעים בעת ובעונה אחת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אינפיניטי QX60


אינפיניטי QX60, בנזין 3.5 ליטר, גיר רציף, 265 כ"ס, החל מ-399,000 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח פנימי
צריכת דלק
יחידת הנעה
רעש מנוע תחת עומס
נוחות נסיעה
יכולת שטח

אינפיניטי QX60

עיצוב

זה לא טריוויאלי לקחת קרוסאובר ענק עם שבעה מקומות ולתת לו עיצוב יוקרתי. במקרה של ה-QX, מעצבי אינפיניטי התחילו לא רע: הגריל המשותף לכל דגמי אינפיניטי משתלב היטב בפרצוף האגרסיבי של ה-QX60. לטעמי, זה המאפיין המרשים ביותר בעיצוב שלו. במבט מאחור, יחידות התאורה האחוריות משוות ל-QX מבט "חושב". פסי הניקל מסביב ללוחית הרישוי מזכירים את צורתו של הגריל הקדמי אך נראים כאילו הודבקו לאחר מעשה. מבט מהצד מסגיר את חמשת המטרים עליהם משתרע ה-QX. קורה C האחורית המיוחדת וחישוקי ה-20 אינץ' היפים למראה מוסיפים עוד עניין לעיצוב המגודל. על הכביש, ה-QX מושך את תשומת לב העוברים והשבים וגם בצבע הלבן של רכב המבחן הוא לא יתאים למי שמחפש להצטנע.

תא הנוסעים

בתור רכב שטח לייט, אינפיניטי QX60 דורש טיפוס קל בכניסה. רצפת תא הנוסעים גבוהה כמו ברכב שטח עם שילדת סולם, מה שאין לו. במבט ראשון תא הנוסעים שלו מרשים: הצבעים הבהירים, ידיות המתכת, דיפוני העץ ושדות העור שמרפדים כל חלקה טובה. אין כאן פאולים של משטחי פלסטיק באיכות נמוכה והכל מורכב לעילא. עיצוב הקונסולה המרכזית נאה ומרשים אך פה ושם יש קצת בעיות בהנדסת האנוש: פסנתר הכפתורים בקונסולה ומקבץ כפתורי התפעול הנוספים ליד ברך שמאל מקשים על התפעול בזמן נהיגה. מיקום פתחי האוורור, שזזו הצידה לטובת מיקום מסך המגע הגבוה מדי, אינו אופטימאלי. את רשימת האבזור הבלתי-נדלית תצטרכו לחפש בקטלוג iCar. קצרה היריעה מלשכפל מילים לשווא.

אינפיניטי QX60

המרווח בתא הנוסעים מכובד אך אינו אחיד. מלפנים הנהג והנוסע נהנים ממרחב מצוין. בשורת המושבים השנייה, המושבים נעים על מסילה ומאפשרים לנוסעים לקבל מרווח רגליים מעולה ברמה של מחלקת עסקים. כמו כן, בשורה השנייה יש שליטה נפרדת על המיזוג, פתחי מיזוג בגובה הברכיים, שקע 120V AC (אמריקה, חביבי) ותאורת מפות. חבל שגג השמש האחורי גורע מעט מהמרווח לראש. המרחב בשורה השלישית מפתיע לטובה וגם מבוגרים יוכלו לשבת בהם בלי לסבול. אבל לשם כך נוסעי השורה השנייה יאלצו לצמצם את מרחב הרגלים לרמה של מחלקת תיירות. הנוסעים של מחלקת התיירות בשורה השלישית מקבלים מחזיקי כוסות ופתחי מיזוג, כמו בטיסות לואו-קוסט.

אינפיניטי QX60

נוחות נסיעה

איכות נסיעה טובה היא מאפיין חשוב כשמובילים הרבה נוסעים. אם נתחיל מהסוף, אינפיניטי QX60עושה עבודה טובה על הכביש. למרות שחשבנו שהקריצה לשוק האמריקאי תביא עימה מערכת מתלים רכרוכית, התבדינו. נוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. בכבישים בינעירוניים, מערכת המתלים מרסנת היטב את המרכב הארוך ואין נדנודים אורכיים על פני מהמורות. גם על פני כבישי העיר הסדוקים, ה-QX משכך את השיבושים היטב עד שהוא מגיע לשברים עמוקים ונדירים. במקרים כאלו, אינפיניטי QX60 מעביר את המכה דרך חישוקי ה-20 אינץ', באופן די צפוי. מהנדסי אינפיניטי עשו עבודה טובה בכל הקשור לבידוד רעשים. אין רעשי כביש משמעותיים מבתי הגלגלים, למרות הצמיגים הרחבים. רעשי רוח מופיעים מעל 120 קמ"ש והם אינם מהווים מטרד. שדה הראייה של היושב מאחורי ההגה מצוין למרות שקשה לדעת היכן מסתיים החרטום הארוך. מראות הצד גדולות ומצוינות. שדה הראייה לאחור לא רע אבל הוא מצטמצם משמעותית אם מאכלסים את שורת המושבים השלישית.

אינפיניטי QX60

מנוע ותיבת הילוכים

אחרי שסיימנו לעשות צ'ק-אין, משלבים את בורר ההילוכים עטוי העור ל-D, משחררים את בלם החניה הרגלי ויוצאים לדרך. אמריקה, כבר אמרנו? בחרטום ה-QX מותקן מנוע V6 בנפח 3500 סמ"ק המספק 265 כ"ס ב-6400 סל"ד ומומנט של 34.2 קג"מ ב-4400 סל"ד. למנוע יש אופי אמריקאי והוא מזניק את ה-QX ששוקל יותר מ-2 טונות ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות מרשימות. המנוע עם המומנט הבשרני מאפשר תאוצות ביניים זריזות אך הוא רועש תחת עומס. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ומוצלחת. התיבה מנסה ומצליחה להסתיר את אופייה "הרציף" ע"י דימוי מעבר בין הילוכים. במרכז הקונסולה בין המושבים ממוקם בורר של תכניות נהיגה: רגיל, ספורט, שלג וחסכוני. כל אחת מהתוכניות משנה לחלוטין את התנהגות יחידת הכוח, בהתאם לצורך. בסך הכל, יחידת ההנעה עושה עבודה מצוינת בהזזת ה-QX ממקום למקום. כשיש מיכל דלק של 74 ליטרים אז אין בעיה של טווח נסיעה. במהלך 400 קילומטרים של נסיעה מעורבת, ה-QX גמע ליטר של בנזין בכל 7 קילומטרים. עם רגל קלה יותר על דוושת התאוצה אפשר לשפר את הצריכה, אבל אז זה לא יהיה כיף.

אינפיניטי QX60

התנהגות כביש

בין כל הכובעים שאינפיניטי QX60 חובש, אין כובע שרשום עליו "מכונית ספורט" ואין בכך צורך. ה-QX אינו מצטיין בפרק הניהוג אבל הוא עושה את העבודה. התנהגות הכביש בטוחה מאוד. הנטייה הבסיסית היא לתת-היגוי במגבלות בעיקר בגלל המנוע הגדול בחרטום, אך מגבלות האחיזה גבוהות תודות למערכת ההנעה הכפולה הקבועה והצמיגים הרחבים. קשה מאוד להוציא את ה-QX משלוותו עם פרובוקציות מכוונות ומערכת בקרת האחיזה היעילה מסייעת לכך. משקל ההגה מלאכותי אך הוא מדויק למדי. הבלמים העוצמתיים עושים עבודה מעולה בעצירת 2100 הקילוגרמים של ה-QX והם אינם דועכים לאחר פעולה ממושכת.

שטח

למרות המראה האגרסיבי וההנעה הכפולה הקבועה, ה-QX לא נראה לנו כפרטנר טבעי למסע בשטח. עם מרווח גחון צנוע של 16.5 ס"מ, צמיגי M+S (בוץ ושלג), ספוילר נמוך מלפנים וסרח עודף אחורי, החלטנו להסתפק בנהיגת שבילים קצרה, שגם מכוניות ליסינג אמיצות יכולות לחצות. בלי להוריד לחצי אוויר בצמיגים, ה-QX התמודד היטב ובנוחות עם מהמורות ולא שפשף את גחונו או מכלוליו. זה בהחלט יספיק בשביל לחפש שדות אדומים בשטחי הדרום או בכדי לא להתבזות בכביש מושלג, אירועים שמזדמנים לנו מדי פעם.

אינפיניטי QX60

סיכום

אינפיניטי QX60 אכן מנסה לקלוע לקטגוריות רבות ובחלקן הוא מצליח לבצע את העבודה היטב. הוא משדר יוקרה ומאפשר הובלת שישה נוסעים עם איכות נסיעה מוצלחת. הוא אינו רכב שטח אמיתי אך הוא יכול לתת מענה לאירועים מזדמנים שבהם נדרשת ההנעה הכפולה. המתחרים הרבים (ב.מ.וו X5, מרצדס ML, פולקסווגן טוארג ולקסוס RX350) לרוב עולים יותר ממנו ולא כולם מציעים מקום לשבעה נוסעים, בטח שלא עם כזה מרווח. מתחרים קרובים יותר הם וולוו XC90 ואודי Q7 שמסיימים את תפקידם בימים אלו ודגמיהם החדשים עוד לא נחתו בארץ. לסיכום, לא כל הכובעים שאינפיניטי QX60חובש ממש מתאימים לו, אבל בהחלט אפשר לתייג אותו כמיניוואן-פנאי יוקרתי ומוצלח.


לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אינפיניטי QX60  חברים שלי שרופים על אינפיניטי, מותאמת לאמריקה לגמר...

יונתן,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים