בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

אינפיניטי QX60 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

אינפיניטי QX60


אינפיניטי QX60 היא ספינה על ארבעה גלגלים עבור שבעה נוסעים. כעת היא עברה מתיחת פנים - סיבה טובה להעלות על סיפונה שבעה נוסעים ולשוט אל עבר האופק



כתב וצילם: מולי גומא

ה-QX60 של איניפיניטי הוא רכב הפנאי הגדול ביותר שמשווק על ידי מותג היוקרה בארץ. אבל למרות שהוא כבר משווק בארץ כ-3 שנים, הוא עדיין נדיר יחסית על כבישי ארצנו - בסך הכל כ-120 יחידות ממנו נמכרו במהלך השנים. הנדירות שלו, יחד עם גודלו החיצוני המרשים, גרמו לו למשוך תשומת לב רבה בזמן המבחן. אז מה הסיבה לפגישה המחודשת עם ה-QX60 הוותיק? בחודשים האחרונים הוא עבר מתיחת פנים, לפני שיוחלף בדור חדש בתוך שנים ספורות.

אז מה קרה לו במסגרת מתיחת הפנים? מנוע ה- 3.5 ליטר עבר רענון וייעול, העיצוב החיצוני שודרג, רמת החומרים בתא הנוסעים ובידוד הרעשים שופרו וכן יושם כיול מעודכן למערכות המתלים וההגה. מתיחת הפנים הזו בהחלט נדרשת, לאחר שכל המתחרות כבר הציגו דורות חדשים בתקופה האחרונה. איניפיניטי היתה חייבת לתת מענה משלה, ואם זה לא דור חדש - אז לפחות רענון של הקיים. אכלסנו את כל מושביה ויצאנו לנסיעה ארוכה צפונה כדי לבחון אם ועד כמה השיפורים משמעותיים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אינפיניטי QX60


אינפיניטי QX60, 3.5 ליטר, בנזין, גיר רציף, 395 כ"ס, 399,000 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח
עיצוב תא נוסעים
נוחות נסיעה
צריכת דלק
אבזור נוחות
  אבזור בטיחות


אינפיניטי QX60

עיצוב

במבט ראשון, השינויים אחרי מתיחת הפנים לא משמעותיים. אך אם מציבים את המתוחה ליד קודמתה, סימני המתיחה קופצים לעין ומתקבלת תמונה כללית עדכנית ומחודדת מבעבר. הגריל עודכן, הפנסים הקדמיים צרים ומודרניים יותר והפרופורציות נראות נכונות יותר. הבולבוסיות שאפיינה את ה-QX60 עודנה קיימת, אך היא נראית חטובה מבעבר. גם לאחר מתיחת הפנים, הזווית המחמיאה והמרשימה ביותר היא הפרופיל. בחזית היא מעט גסה, אך עדכון תווי הפנים הביא לשיפור מסוים. האחוריים היו ונותרו החלק היותר משמים בעיצוב החיצוני.


כשנכנסים פנימה סימני המתיחה נחלשים ופוגשים את התא המוכר של ה-QX60. התא הזה מרשים במפגש ראשוני בזכות מטראז' גדול המחופה בשילובי עור ועץ, אך מהר מאוד מתגלה שהוא מיושן ורחוק שנות אור מתאי הנוסעים המודרניים של וולוו XC90 או אודי Q7. מראה היאכטה הגדולה מבחוץ מקבל נוכחות מוחשית יותר בפנים בזכות שילובי הצבעים הבהירים והשימוש הנרחב בעץ מייפל ועור, כך שאפשר להגדיר את התחושה כעשירה, אך במובן הכבד של המילה. איכות החומרים טובה מאוד. סידור התא חושף גם הוא את גילו בשל ריבוי הכפתורים ומערכות התפעול הפזורות בסביבת הנהג. זאת בניגוד למינימליזם המסוגנן שמציעות רוב המתחרות המעודכנות יותר בחבורה.

אינפיניטי QX60


תא הנוסעים

מתוך שתי הגרסאות שמציעה QX60, ה-Elite וה-Elegance, התייצבה הראשונה ביניהן למבחן - שהיא גם היקרה והיוקרתית יותר. ההפרש במחיר ביניהן הוא כ-50,000 שקלים (נכון לרגע כתיבת שורות אלה) וההבדלים הם ברשימת האבזור בלבד. מה מקבלים בנוסף בגרסת ה-Elite? אז ככה: מערכת שמע של Bose עם 14 רמקולים (במקום פשוטה יותר עם 6 בלבד) פלוס נפח אחסון של 9 GB, הגה עם חימום, כוונון חשמלי מלא למושבים הקדמיים וההגה פלוס זיכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (נדרש בקיץ כשיושבים על ציפוי עור), חימום במושבי הספסל האמצעי, דיפוני עץ, מערכת מצלמות היקפיות, מערכת DVD עם מסכים בגב המושבים הקדמיים, חיישן גשם, חלון גג חשמלי כפול וגם חישוקים קלים במידה של "20 (במקום "18 ב-Elegance). רשימת התוספות מרשימה בגרסה זו, אך תוספת המחיר לא צנועה וגם בגרסה הפשוטה האבזור עשיר למדי.

נשמע מרשים בינתיים, אבל דווקא במפרט הבטיחות ה-QX60 רחוקה מלהרשים כשבאף אחת משתי הגרסאות אין מערכת בטיחות אקטיבית אחת לרפואה וספירת כריות האוויר מסתכמת בשש בלבד. גם צג המגע במרכז הקונסולה אינו מרשים בהשוואה לסטנדרט הפרימיום של היום. מעבר לכך, כפי שהזכרנו קודם, אין כאן שליטה מרכזת למערכות התפעול הרבות (סטייל iDrive של ב.מ.וו), מה שיוצר קצת בלגאן בתא הנוסעים ומצריך זמן הסתגלות ארוך יותר להשתלטות על כל המערכות.

אך עם זאת, כיף ונוח לשבת כמעט בכל אחד מהמושבים שהיא מציעה. המושבים הקדמיים מציעים תנוחת נהיגה טובה עם תחושה של גובה ושליטה על הסביבה. המושבים עצמם גדולי מידות ורכים אך לא חוטאים בתחושה כורסתית בזכות תמיכות נאותות בדיוק איפה שצריך, והם בעיקר ממש נוחים. גם שורת המושבים האמצעית מעניקה שני מושבים גדולים, אמיתיים ונוחים עבור היושבים שם, אך המושב האמצעי צנוע מידות ויספיק בעיקר עבור ילדים. הספסל כולו נע על מסילה ויכול לספק בקלות מרווח רגליים מצוין, וגם מרווח הראש טוב. אפילו זווית המשענת בספסל ניתנת לכוונון.

בספסל האחורי ישנם שני מושבים המתקפלים בקלות ומצליחים להעניק איכות ישיבה נאותה עבור ילדים ואף עבור מבוגרים ממוצעים. אין ספק שכמובילת נוסעים ה-QX60 מספקת פתרון אידיאלי. נפח תא המטען מרשים גם שכל המושבים פתוחים ומאוכלסים, עם 447 ליטרים שהגישה אליהם נוחה.

אינפיניטי QX60


נוחות נסיעה

לאינפיניטי QX60 יש נוכחות ובעיקר ממדים גדולים, ובשילוב הגה בעל משקל מעט כבד היא לא אמורה להיות השותפה הטבעית להתנהלות עירונית. הוסיפו לזה תנוחת נהיגה גבוהה ומתקבלת בתחילה תחושה של נהיגה באוטובוס קטן. עם זאת, שדה הראיה מבעד לחלונות טוב מאוד וגם מערכת המצלמות ההיקפית מאפשרת התנהלות עירונית יעילה, ולאחר התרגלות קצרה היא דווקא מתגלה כפרטנרית לא רעה גם בעיר. עכשיו תוסיפו לנוסחה הזו גם נוחות עירונית משובחת ומתקבלת חווית נהיגה עירונית טובה מאוד.

ה-QX60 רכה בקטע טוב וסופגת במידה. היא לא מתנדנדת ולא מתרסקת, אלא מרחפת מעל השיבושים. מחוץ לעיר הרכות הבסיסית שלה מוחשית יותר, אך גם שם לא מתקבל נדנוד משמעותי וכל שיבוש נספג היטב ונמנע מלהגיע ישירות לגב הנוסעים. גם מבחינת בידוד הרעשים היא עושה עבודה מצוינת בעיר ומחוצה לה ומייצרת חוויית נסיעה ברמה מאוד גבוהה.

אינפיניטי QX60


מנוע ותיבת הילוכים

מלבד השדרוג העיצובי, גם המנוע עבר קצת שינויים. אז מה ההבדלים? הנפח נשאר 3.5 ליטרים, מספר הצילינדרים נשאר משושה, אך נוספו 30 כוח סוס המייצבים את הנתון על 395 כ"ס מכובדים. הקג"מ קפץ במעט ל-37.1 אך הוא מתקבל בסל"ד מעט גבוה יותר.

התיבה הרציפה טובה. אפשר אפילו לפספס את העובדה שהיא רציפה, אולי גם בגלל שהיא משודכת למנוע V6 המייצר סאונד אמריקאי גברי, כך כשגם כשהוא תחת מאמץ - הסאונד שהוא מייצר נעים לאוזן. הגיר מגיב בצורה מעט איטית לעיתים, אך בסך הכל יחידת ההנעה של הספינה מגיבה היטב ומספקת תנועה זריזה ונמרצת. רצועת הכח נמצאת בשיאה בחלק העליון של הסקאלה אבל גם למטה משם יש מספיק כח. אין כאן כוח מתפרץ, אלא כזה שנבנה בלינאריות זריזה ובאופן ישיר לפי דרישת רגלו הימנית של הנהג - במיוחד אם ייבחר במצב הספורטיבי. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על ממוצע של 7.5 ק"מ לליטר.

אינפיניטי QX60


התנהגות כביש

אינפיניטי QX60 מקנה תחושת ביטחון רבה, שמתעצמת דווקא ככל שנוהגים בה יותר ובאופן קיצוני יותר. כשלא דוחקים אותה לקצה, היא מרגישה רכה ורוכנת ואז נוצרת התחושה שלא כדאי לאתגר אותה בכביש הררי. אך ככל שנוסעים בה יותר מהר ובכביש מתפתל, מגלים שהיא דווקא עושה זאת בסדר גמור תוך כדי שהיא נוסכת ביטחון מספק בידיו של האוחז בהגה. היא לא עושה זאת בזכות הגה מתקשר או מדויק, וגם לא בזכות מאפיינים דינמיים אחרים, אלא בעיקר בזכות רזרבות רבות של אחיזה (בין היתר הודות לצמיגי ענק והנעה כפולה).

אינפיניטי QX60

סיכום

אינפיניטי QX60 היא זן נדיר בתחום מובילי הנוסעים היוקרתיים. למעשה יש לה שתי מתחרות עיקריות בתחום זה: ה-Q7 של אודי וה-XC90 של וולוו, אך אלו משווקות במחירים גבוהים משמעותית. כאן גם נוצר היתרון המשמעותי של ה-QX60 על פניהן. אבל גם בפני עצמה, מדובר על מוצר מוצלח: ה-QX60 מציעה איכות נסיעה ברמה גבוהה, מרווח פנימי מצוין ומושבים נוחים מאוד. מתיחת הפנים שיפרה משמעותית את נוחות הנסיעה והעידון, הביצועים נותרו טובים והעיצוב השתפר, אך המחסור במערכות בטיחות מתקדמות ותא הנוסעים המיושן הן בעיות שיטופלו ככל הנראה רק בדור הבא שלה. אם אתם זקוקים לשבעה מושבים ברכב הפרימיום שלכם, עבור הסכום הנמוך בקטגוריה תמצאו שה-QX60 תספק פתרון שינוע מוצלח ואיכותי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים