בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

אינפיניטי Q50 (מנוע 3.0) - מבחן רכב

אינפיניטי Q50


אינפיניטי משגרת טיל קרקע-קרקע חדש למערכה התחרותית בקטגוריית המנהלים פרימיום. האם השדרוגים המשמעותיים בגרסה הזו, יחד עם הספק של 400 כ"ס, ישפרו את מעמדה של ה-Q50 לצד הגרמניות הקשוחות?



כתב וצילם: מולי גומא

הגרסה החדשה של אינפיניטי Q50 מתייצבת בראש פירמידת הגרסאות של דגם זה, כאשר היא מביאה עמה הרבה טכנולוגיה חדשה. הווה אומר מנוע חדש, מערכת היגוי משופרת ושפע של אבזור. חבילת ביצועים באמת יוצאת דופן, זאת בזכות מנוע ה-3 ליטרים V6 מסדרת מנועי VR החדשים של אינפיניטי, כשכאן הוא מונשם באמצעות מגדש טורבו כפול ומספק אורווה עצומה של 400 (!) סוסים. יצאנו לאחו לדהור על כל הסוסים, ועל הדרך גם בדקנו אם הגרסה החדשה מביאה עמה בשורה לקטגוריה בכלל או עבור אינפיניטי בלבד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - אינפיניטי Q50

אינפיניטי Q50, טורבו-בנזין 3.0 ליטר, אוטומטית, 400 כ"ס, 399,900 שקל
יתרונות
חסרונות
ביצועים
נוחות
אבזור
בידוד רעשים
התנהגות
מרווח מאחור

אינפיניטי Q50

עיצוב

גרסת ה-3.0 טורבו החדשה מגיעה ברמת אבזור אחת מקסימלית המכונה ספורט טק. גרסה זו מאובזרת מהמסד ועד הטפחות. עם זאת חיצונית ההבדלים בין הגרסאות מזעריים. מעבר לאות S האדומה על ישבנה וכיתוב ה-t3.0 לצד הגלגל הקדמי, אין אזכורים אחרים לכך שמדובר בגרסה הבכירה של הדגם, וזה קצת חבל. עם צבעו הכחול של רכב המבחן היא אמנם הצליחה למשוך מבטים, אך לא באופן חריג. בסך הכל מדובר באותו עיצוב מוכר: החזית קרבית ואלגנטית, הצדודית מרשימה, זורמת ונעימה לעין, ורק האחוריים בנאליים ומעט משעממים.


תא הנוסעים של ה-Q50 מזדהה יותר עם עיצוב האחוריים הסטנדרטיים מאשר עם הפרונט המרשים. שילוב הצבעים הבהיר ברובו נאה ומוצלח והאווירה בתא הנוסעים נעימה, אך לא מעבר לכך. חסרים כאן ייחודיות, נקיון ואחידות. במיוחד חסרה תחושת ה"וואו, כמה יוקרתי פה" שיודעות לספק אודי A4 או מרצדס C קלאס. ניכר שחסר המאמץ לספק תחושה של פרימיום אמיתי. מצד שני, רשמנו V על איכות ההרכבה המרשימה. איכות החומרים ברובה טובה אך ישנם אזורים בהם היינו מצפים לפגוש חומרים רכים יותר.

אינפיניטי Q50

תא הנוסעים

אם לקסוס מכוונת לרכות ונינוחות, אינפיניטי, במיוחד בגרסה זו, מכוונת לקשיחות ודינמיות וזה מורגש כבר כשמתיישבים במושב הנהג הספורטיבי. המושב עוטף והישיבה הדוקה, נמוכה וספורטיבית. כשחוגרים את החגורה היא מבצעת פעולת הידוק אקטיבית (כנראה שזו אמירת ה"דיר בלאק" שלה). גרסת הקצה העליון כאן עוטפת את סביבת הנהג ברשימת אבזור בלתי נגמרת הכוללת גם כוונוני מושבים והגה חשמליים המאפשרים להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת.

מה עוד היא כוללת? זה לא פשוט, אבל ננסה לתמצת: גלגלי 19 אינץ' בעיצוב מרשים, 2 צגי מגע, מערכת שמע של BOSE (14 רמקולים מספיקים לכם?) מושבי ספורט מחוממים ומצופי עור, שלט מפתח חכם (שמרגיש פשוט למדי) לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים וקדמיים ומצלמות היקפיות (עם הדמיה של מעוף ציפור בחניה) וגם המון מערכות בטיחות (בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכות התראה מפני התנגשות ועוד). רוצים גם WAZE? בהתקנה מקומית בלבד ובתוספת תשלום. מה עם בלם חשמלי? אין, ובמקומו תקבלו בלם רגל (כמיטב המסורת האמריקאית) וגם רק שש כריות אוויר.

אינפיניטי Q50

בסביבת הנהג תפגשו 2 מסכי מגע בתצורת מגדל, כשלמעשה ברור שעדיף היה לבחור במסך יחיד וגדול. המסך התחתון שימושי ונוח, המסך העליון בעיקר מציג מידע. הכפילות הזו מיותרת ומסרבלת. ובכלל ממשק המשתמש ב-Q50 הוא לא מהטובים שפגשנו.

בספסל האחורי מתקבל מרווח סביר בלבד לרגליים, ולראש המרווח אף פחות טוב. הנוסע במרכז הספסל יסבול מתעלת הינע משמעותית שחוצה בין רגליו. התחושה הכללית די צפופה, אפילו אזור כפות הרגליים עבור הנוסע שלצד הנהג מצומצם יחסית עקב קונסולה מרכזית שגונבת לו מעט מטריטוריית הרצפה. תא המטען בעל נפח מכובד של 500 ליטרים אך פתחו הצר ומבנהו העמוק פוגמים מעט ביעילותו.

אינפיניטי Q50


נוחות נסיעה

אינפיניטי Q50 באופן כללי היא מכונית נוחה, שקטה ונעימה לנסיעה. בגרסת ה-3.0 ליטר היא מתגלה כקשוחה יותר ומתוך כך גם פחות נינוחה וקצת יותר עצבנית. אמנם ישנם 5 מצבי נהיגה שכוללים גם כיול משתנה עבור המתלים, אך רמת הנוחות לא משתפרת משמעותית. ככל הנראה הצמיגים הגדולים והספורטיביים שהיא נועלת מטרפדים את יעילות פעולת המתלים ויוצרים נוחות נסיעה סבירה בלבד בכל כביש שאיכותו פחות מטובה. החיסרון היותר משמעותי של צמיגים אלה בא לידי ביטוי ברעש החודר לתא הנוסעים בשיוט. דווקא על רקע השקט הכללי הופך רעש הגלגלים למשמעותי, כשבכבישים באיכות סלילה בינונית ומטה זה כבר די מטריד.

אינפיניטי Q50

מנוע ותיבת הילוכים

אם אתם בעניין של ביצועים, כיף ואדרנלין, אז תשכחו מכל מה שנכתב עד כה. עם מנוע וביצועים כמו שיש לגרסת הקצה של ה-Q50, אפשר לסלוח לה על כל החטאים שהיא צברה עד כה במבחן. אז הזכרנו כבר V6, מגדש כפול וגם 400 כוח סוס, אבל טרם דיברנו על מומנט. 48.4 קג"מ מתייצבים לפקודת רגל ימין כבר החל מ-1,600 סל"ד. אחרי האצה אגרסיבית אחת לא תרצו להאיץ אחרת. תחושת הגוף שנדבק לכיסא בזמן שהיא משוגרת קדימה פשוט ממכרת. וזה עוד לפני שדיברנו על הסאונד המרגש שחודר לתא הנוסעים - התחושות פשוט ממכרות והסאונד אלוהי.

ההנעה האחורית מכשכשת בזנבה של ה-Q50, גם בהאצה בקו ישר, כדי להזכיר לנהג שיש כאן באמת המון כוח שמוזרק רק לגלגלים האחוריים. כל קיק דאון, אפילו בהאצות ביניים במהירויות גבוהות יחסית, יספק בעיטת רונאלדו (או מסי – תבחרו אתם) לישבנה וישגר אותה קדימה בליווי צווחות צמיגים ונענוע זנב. באמת וואו.

בכפתור הממוקם על הקונסולה שלצד הנהג תוכלו לקבוע אחד מחמשת מצבי נהיגה: שלג, חסכוני, סטנדרטי, ספורט וספורט פלוס. במצב הסטנדרטי תגובות הגיר מעט עצלות, אך המנוע מפצה על כך ללא קושי. במצבי הספורט וספורט פלוס כבר אין לנו זכות בכלל להתלונן, הכל טפו חמסה וברוך ה', והחיים שלנו אדרנלין.

למרות המנוע הגדול והכוח האדיר, צריכת הדלק היתה בהחלט טובה (בהתחשב בכמות ההמראות שהיא סיפקה במהלך המבחן). הנתון שמדדנו עומד על 8.7 ק"מ לליטר.

אינפיניטי Q50

התנהגות כביש

בסך הכל, אינפיניטי Q50 על כל גרסאותיה היא מכונית דינאמית למדי שמכוונת לנהג. במבחן ההשוואתי שערכנו לה לא מזמן היא אמנם לא הרשימה כמו ב.מ.וו סדרה 3 או יגואר XE, אבל אלו באמת מכוניות מהנות לעילא ולעילא. הגרסה הבכירה של ה-Q50 מצוידת בצמיגים אימתניים שמקנים לה אחיזה מעולה.

מצד שני, היא גם עמוסה בשרירים כך שלמרות רמת האחיזה הגבוהה היא מאפשרת להשתובב איתה במשחקי איבוד אחיזה, במיוחד בכבישים הרטובים שפגשו גלגליה במהלך המבחן. ההנעה האחורית כאן בהחלט משחקת תפקיד והכח הרב שמערכת ההנעה מעבירה לגלגלים האחוריים מספק הנאה אחורית (וסליחה על הקלישאה). מערכת ההגה שמחוברת לגלגלים באופן אלקטרוני שודרגה (וזכתה לכינוי גרסה 2.0) ומספקת תחושות היגוי טובות מבעבר. המשקל נכון, התגובתיות זריזה, הדיוק גבוה ויש גם התנגדות כשצריך (בהתאם למצב הנהיגה).

כל אלה תורמים להנאה, לביטחון ושליטה. עם זאת ישנה עדיין תחושת מלאכותיות מסוימת ולמרות השדרוג והשיפור עדיין לא מדובר במערכת היגוי אידיאלית. בסך הכל ה-Q50 בגרסה זו מצליחה למצות את מירב הפוטנציאל הטמון בשלדה שלה. מצד שני היא גם מתגלה כפרטנרית לא מושלמת לחוויות דינמיות בכבישים מפותלים, כשרוב האשם הוא בהיגוי.

אינפיניטי Q50

סיכום

עבור אינפיניטי ישנה כאן בשורה חשובה. בגרסה הבכירה של ה-Q50 תקבלו את המקסימום האפשרי בדגם זה כשהדגש הוא בעיקר על חבילת ביצועים מרגשת ורשימת אבזור מרשימה. בשני סעיפים אלה התמורה בהחלט מצוינת. סביר להניח שלא כל רוכש יתלהב מהביצועים שלה ואולי יעדיף יבחר להתעמק בפרמטרים נוספים, כשבחלקם היא לא תמיד מצטיינת, מה שאומר שהיא תקסום יותר לסוג מאוד מסוים של רוכש המחפש בעיקר אבזור וביצועים. עבור השאר היא כנראה תיפול בין הכיסאות בגלל התמהיל הלא מאוזן שהיא מציעה.

התמחור שלה קובע יחס ישיר של אלף שקל לכל כוח סוס (תעשו לבד את החישוב). ברמת מחירים זו היא מסתכלת בלבן של העיניים מול המתחרות המובילות בקטגוריה ובגרסאות הקצה העליון שלהן. על הנייר ה-Q50 ברמת מחיר זו מציעה את המקסימום האפשרי מכל דבר אבל המציאות שונה. העיצוב החיצוני אמנם נאה, אך אינו פורץ דרך. פנים הרכב לא מצליח ליישר קו עם המתחרות האחרות בקטגוריה.

וגם דינאמית, מי שמחפש מכונית מהנה באמת לנהיגה, פחות יתעניין בנתון היבש של אפס למאה ויצפה מהרכב שלו שיספק לו כמות חיוכים גדולה, חיבור ושליטה איכותיים יותר מזו שה-Q50 מסוגלת לספק בכבישים דינמיים. בעצם, יודעים מה? תנו לנו עוד זינוק אחד ואנחנו מוכנים לסלוח לה על הכל.

לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. 1000 שקל לכוח סוס, לא שקל אחד (לת)  

,09.01.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים