בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

אופל אסטרה סטיישן - מבחן דרכים



הדור החדש של אופל אסטרה, "מכונית השנה 2016" בשבילכם, לא ענה על כל הציפיות שלנו בתחום השימושיות. אז לקחנו למבחן גם את גרסת הסטיישן



מאת: עזרי לוי
צילום: פבל צ'רניצקי

הדור החמישי של אופל אסטרה הוצג בעולם באמצע שנת 2015 והגיע לאחרונה לישראל, לאחר שזכה בתואר "מכונית השנה 2016" באירופה. אחרי שפגשנו בגרסת ההאצ'בק (ראו סרטון בתחתית הכתבה), הגיע הזמן לפגוש גם בגרסת הסטיישן. לאור העובדה שעדיין לא הושקה גרסת סדאן לאסטרה הנוכחית, נראה שהסטיישן תהיה זו שתפנה לקהל המשפחות, ובתוכם לקוחות ציי הרכב.

דגם הסטיישן מגיע ברמת גימור אחת (Enjoy), ללא שפע האבזור שפגשנו בהאצ'בק וללא מערכות הבטיחות החשובות. מנגד, הוא אמור כמובן לשפר את נושא תא המטען הבעייתי של האסטרה הסטנדרטית, ואולי גם להציע מרווח פנים משופר. האם וכיצד זה קורה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אסטרה סטיישן

 

אופל אסטרה סטיישן, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 150 כ"ס, 132,900 שקל

יתרונות
חסרונות
תא מטען
אבזור בטיחות
איכות חומרים
תיבת הילוכים
נוחות נסיעה
מושבים קדמיים קטנים

אופל אסטרה סטיישן
 

עיצוב

חלפו השנים בהן מכוניות הסטיישן היו "מכוניות לאינסטלטורים". אופל אסטרה סטיישן אינה מכונית עוצרת נשימה, אבל זו מכונית ארוכה למדי (470 ס"מ – לעומת ה-456 ס"מ של פורד פוקוס סטיישן), ויחד עם מסילות הגג המקוריות, פנסי הטיפה הקדמיים הגבוהים והעיצוב השטוח יחסית של החלונות, מותירה רושם מודרני, נעים וזורם, גם אם לא בלתי נשכח.


הקורה האחורית לא מושחרת כמו בהאצ'בק, ואין את התחושה של הגג הצף, אך הסיומת של החלק האחורי מעודנת ואלגנטית. במקום להעלים את ה"גיבנת", בחרו באופל להעניק לה פרשנות עיצובית משלה. בקטגוריה שלה, זה עשוי להספיק לאסטרה כדי להיבחר כמכונית היפה בקבוצתה. עניין של טעם.

אופל אסטרה סטיישן

תא הנוסעים

תא הנוסעים זכה לשדרוג עיצובי ניכר. הוא עדיין מותיר רושם כהה מסויים, אך השילוב של מערכת מולטימדיה מקורית ונגיעות צבע קלות יוצרים רושם קל ומודרני בהרבה מאשר הדגם הקודם, אשר היה עמוס מידי בכפתורים שונים ומשונים והותיר רושם שחור מאוד.

גם ברמת הגימור הבסיסית של האסטרה, היחידה שמוצעת בתצורת הסטיישן, מפרט האבזור לא רע. בנוסף למולטימדיה שהוזכרה, ניתן למצוא ברכב גם חיישני תאורה, חיישני גשם ובקרת אקלים מצויינת - אך חבל שאין יציאות מיזוג מאחור.

אופל אסטרה סטיישן

החומרים איכותיים למדי. מרבית המשטחים רכים ומשדרים חוסן רב, על גבול היוקרה. איכות ההרכבה גרמנית מוקפדת. תנוחת הנהיגה טובה, כאשר ההגה מתכוונן לעומק ולגובה בצורה מוצלחת.

המושבים הקדמיים טובים ונוחים, אף שהם מעט קטנים ונוטים לקשיחות מסויימת. גם בנהיגה ארוכה או מאומצת הם תומכים באופן ראוי, אך ארוכי רגליים ימצאו את המושב עצמו מעט קצר. המושב האחורי נוח ועמוק מספיק ויספק מרווח הולם לשני מבוגרים וילד. נקודות העיגון למושבי הבטיחות לילדים (ISOFIX) ממקומות היטב ונוחות לשימוש. מרווח הראש מצויין, אך מרווח הרגלים, ששופר למרות הירידה הקלה באורך בסיס הגלגלים, לא יספק ארוכי רגליים.

אופל אסטרה סטיישן

תא המטען מעולה, עם נפח רשמי של 505 ליטר שיכול להגיע במצב של קיפול מושבים עד ל-1,595 ליטר. המושב האחורי יכול להיות מקופל במלואו או בשני חלקים (40/60) בצורה נוחה מאוד. ראוי לציין כי למרות ההפרש הגדול באורך מול פורד פוקוס סטיישן, נתוני נפח המטען בין שתי המכוניות דומים למדי. עם זאת, צריך לזכור שנתון הנפח נמדד עד לגובה המדף הנגלל, והרושם הוא שבאסטרה ישנו מקום למטען ארוך יותר.

אופל אסטרה סטיישן

נוחות נסיעה

בעיר נוחות הנסיעה סבירה למדי, אך די "גרמנית" - דהיינו מעט נוקשה. למרות האורך הכולל, האסטרה סטיישן מתמודדת לא רע בכלל עם פסי ההאטה. מחוץ לעיר ובעיקר על כבישים מהירים התמונה טובה בהרבה, כאשר האופל הארוכה בהחלט נוחה, שקטה בהרבה מהדגם היוצא ומגהצת היטב את השיבושים המוגשים לנו בחסות מע"צ.

אופל אסטרה סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע החדש, צנום הנפח (1.4 ליטר), מספק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של כ-25 קג"מ ב-2,000 סל"ד. שיפור ביחס לדור הקודם, ויישור קו עם הפוקוס החדשה. תיבת ההילוכים היא אותה תיבה פלנטרית בעלת שישה הילוכים, שמתפקדת היטב בתנאי שגרה אך גם סובלת מאיטיות מופגנת ומסרסת את כוחו של המנוע.

למרות זאת, יחידת ההנעה של האסטרה מוצלחת למדי. התאוצה (8.9 שניות ל-100 קמ"ש) מרשימה, והביצועים יותר ממספקים עבור מכונית משפחתית מן השורה - גם בגרסת הסטיישן המגודלת. השיפור בבידוד תא המנוע ותא הנוסעים משמעותי מאוד, עניין חשוב במכוניות סטיישן -ובסך הכל מדובר במכונית שקטה יחסית, גם תחת עומס.

בתום קטע הנהיגה המאומץ מדדנו לאסטרה צריכת דלק של 10 ק"מ לליטר, ובמבחן כולו נעצרה המדידה על 12.5 ק"מ לליטר. נתון מצוין ביחס לביצועי המנוע, אם כי לא עדיף על פני הצריכה שניתן לקבל בגרסאות המקבילות של סקודה אוקטביה או פיג'ו 308.

אופל אסטרה סטיישן

התנהגות כביש

לאופל אסטרה סטיישן שלדה טובה מאוד, וכמו אחותה עם המרכב הקצר יותר גם היא מציגה נימוסי כביש מוצלחים. אחיזת הכביש גבוהה, והשילוב של המנוע החזק והגמיש יחד עם השלדה המצויינת מעניק יכולת דינאמית מרשימה. גרסת הסטיישן מפגינה מעט רכינת יתר בסיבובים, אך זו אינה משפיעה על הבטיחות ומתבטאת בעיקר תחת עומס רב. הבלמים מצוינים ומעניקים תחושת בטחון לאורך זמן.



סיכום

אופל אסטרה סטיישן היתה ונותרה מכונית מוצלחת מאוד בקטגוריה שלה. היא ארוכה ביחס למקובל, ומעניקה שדרוג של ממש לתחום השימושיות והפרקטיקה על פני אחותה ההאצ'בקית. התלונה העיקרית שלנו נוגעת לעובדה שלא ניתן לקבל את גרסת הסטיישן בגרסת ה-Enjoy Plus על שפע מערכות הבטיחות המתקדמות שלה. אם יפתור היבואן את הנושא הזה, גרסת הסטיישן תוכל להוות שדרוג של ממש למשפחות.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הרכב מסריח מקרטל שלמה סיקס שרימו אותי מספר פעמיים (לת)  

בביטוח והשכרה ,03.07.2016

2. אופל אסטרה סטיישן  אופציה טובה

יונתן,05.07.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים