בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

אופל אינסיגניה - מבחן וידאו

אופל אינסיגניה


אופל עוזבת את ג'נרל מוטורס ומצטרפת לקבוצת פיג'ו-סיטרואן. רגע לפני שזה קורה, משאירה GM מתנה אחת אחרונה לפני פרידה: אופל אינסיגניה החדשה



מאת: נועם ריין
צילום סטילס: הדר קמינסקי
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

אופל אינסיגניה היא מכונית שמסמלת עידן עבור אופל. הדור הראשון שלה, שהושק ב-2008, היה לאופל המרשימה ביותר שיוצרה בעידן ג'נרל מוטורס. הוא היה למייצג המעבר מהעידן האפרורי של אופל וקטרה והאסטרה של העשור הקודם, אל התקופה בה יוצרו מכוניות מרשימות כאסטרה החדשה, אופל אמפרה וכמובן אופל אינסיגניה בעצמה. כשאופל אינסיגניה זכתה בתואר "מכונית השנה באירופה" בשנת 2009, היא היתה לאופל הראשונה שקוטפת את התואר מאז אופל אומגה בשנת 1987; מאז הופעתה של האינסיגניה, רשמה אופל 3 זכיות בתואר בתוך 7 שנים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אינסיגניה


אופל אינסיגניה, 1.5 ליטר, טורבו-בנזין, טיפטרוניק, 165 כ"ס, 169,900 שקל
יתרונות
חסרונות
עיצוב
בידוד רעשים
התנהגות כביש
תיבת הילוכים
נוחות מחוץ לעיר
  צריכת דלק



ועכשיו, אופל עברה מקבוצת ג'נרל מוטורס אל זרועותיה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן. המעבר הדרמטי הזה צפוי לשנות לחלוטין את מכוניות אופל כפי שאנו מכירים אותן, אבל רגע לפני המעבר הזה השאירה GM עוד מתנה אחת בידיה של אופל: הדור השני של האינסיגניה. דור חדש לאותה מכונית שיצרה את המהפך עבור אופל - וכעת מסמלת את סופו של העידן הזה, לקראת תחילתה של תקופה חדשה ומסקרנת.


עיצוב

היא יפה, כל כך יפה. באופל הלכו על עיצוב קופה-סדאן ויצרו מכונית מרתקת למראה. לאינסיגניה יש פרופרציות ספורטיביות שמתחילות בגריל הרחב והנמוך מלפנים, ממשיכות לגג שמשתפל במתינות לאחור ומתמזג עם קו מותניים שמקבל שבירה חדה למעלה, ומסתיימות בחלק אחורי שנראה לפחות כמו ב.מ.וו סדרה 4 או אינפיניטי כלשהי. האסוציאציה המתבקשת היתה פולקסווגן CC, אבל האופל הזו לטעמנו מיוחדת יותר.

עיצוב הפנים משדר יוקרה, למרות שהוא לא "נקי" בצורה מוחלטת. זו קצת יוקרה של פעם: הצבע החום שולט במושבי העור ובדיפוני הדלתות, הקווים על הדשבורד מעוקלים וישנם לא מעט כפתורים - אם כי הרבה פחות מאשר באופלים קודמות שפגשנו. אנחנו מניחים שגרסה זולה יותר, עם מושבים שונים, ללא דיפוני עור ועם הגה אחר, תיראה שונה בתכלית - אך העיצוב הבסיסי נותר נאה.

אופל אינסיגניה


תא הנוסעים

איכות החומרים טובה מאוד, לפחות במרבית המקומות אליהם היד מגיעה. ההגה, בדיפון עור מאוורר, נעים מאוד לאחיזה. אהבנו גם את העור על הדלתות ומשענות היד, את החלק העליון של הדשבורד ואת המתגים השונים. בצידי הקונסולה ובתחתית הדלתות ניתן לפגוש בפלסטיק פשוט יחסית, אך זה לא עניין דרמטי.

היצע תאי האחסון כולל בין היתר מחזיקי כוסות עם סגירה נאה, תא נוסף מאחורי ידית ההילוכים (אותו לא הצלחנו לסגור), תא אחסון גדול במשענת היד ועוד כמה תאים שמפוזרים פה ושם. זו לא סקודה סופרב, אבל רמת הפרקטיקה בהחלט טובה.

מכונית המבחן היתה בגרסת ה"אינוביישן פרימיום" הבכירה, אך על המכונית בה נהגנו הותקנו גם אביזרים שלא כלולים בגרסה הזו. לכן, למשל, נוכל לדווח כי המושבים בהם התנסינו היו פשוט נפלאים - אך מרבית הרוכשים יקבלו את הרכב עם מושבים אחרים. באופן כללי, תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית, אם כי עדיין נוח להיכנס ולצאת מהרכב.

על האביזרים השונים כבר דיברנו בסרטון הוידאו, ובמפרטים תוכלו למצוא את כל המידע. בקצרה, נאמר כי האינסיגניה היא מכונית שמאובזרת היטב כבר בגרסאות הבסיס. מנגד, כדי לקבל את האביזרים המתקדמים באמת (למשל תצוגה עילית, חניה אוטומטית או חימום להגה) תצטרכו להשאיר בסוכנות יותר מ-200,000 שקלים. אם אתם נשארים עם תקציב של כ-180,000 שקל, סביר להניח שתקבלו יותר אבזור בקיה אופטימה או ביונדאי סונטה.

אופל אינסיגניה

תפעול המערכות דווקא לא פשוט, למרות הצמצום בכמות הכפתורים. המולטימדיה אמנם ידידותית למדי, אך היא דוברת אנגלית בלבד ומציעה מגוון מצומצם יחסית של אפשרויות: הניווט לא מקוון ולכן פחות שימושי, ומעבר לזה היא שולטת במדיה ובטלפון בעיקר. את רוב האפשרויות המתקדמות תמצאו בלוח המחוונים, אך שם המידע מופיע בצורה עמוסה ומסורבלת.

המושב האחורי, למרות הגג המשתפל לאחור, מציע גם הוא גישה קלה ויחסית נוחה. המרווח לרגלי הנוסעים עצום, וגם המרווח לראש נותר סביר לגמרי על אף העיצוב. בסיס המושב הקצר לא הצליח לפגוע בנוחות הנסיעה. תעלת הינע גדולה תפגע במרווח לנוסע השלישי.

תא המטען של האינסיגניה מצליח גם הוא להרשים. הדלת החמישית חושפת פתח הטענה גדול ונוח, והנפח עצמו מצוין. זו לא סקודה סופרב, אבל האופל כנראה מדורגת מיד אחריה בסעיף הבגאז'. אהבנו גם את הפתיחה בלחיצה על הסמל מאחור.

אופל אינסיגניה


נוחות נסיעה

זהו אחד התחומים החשובים ביותר עבור מכונית מנהלים, ודווקא בו האינסיגניה היא לא מהבולטות בקבוצה. בתוך העיר היא נוטה לנוקשות מסוימת, במיוחד עם החישוקים נמוכי החתך של מכונית המבחן. המפגש הראשוני עם שיבושי הכביש, במיוחד פסי האטה ובורות ביוב, מעביר את התחושה באופן ברור לתא הנוסעים. מצד שני, מיד לאחר הנגיעה הראשונה האופל "מתאפסת על עצמה", הופכת מרוסנת ונינוחה ולא מגיבה בזעזוע חד מדי - כך שבתום הנסיעה ניתן להגדיר את הנוחות כטובה.

מחוץ לעיר הנוחות טובה בהרבה. האינסיגניה נותרת יציבה ומפולסת לחלוטין בכל מהירות, שומרת על נוחות "גרמנית" מצוינת וגורמת לכל כביש רעוע להרגיש טוב בהרבה מכפי שהוא. מצד שני, היא לא שקטה. רעשי רוח וכביש חודרים בצורה בולטת לתא הנוסעים בכל מהירות.

אופל אינסיגניה


מנוע ותיבת הילוכים

האופל התייצבה למבחן כשבחרטומה מנוע 1.5 ליטר טורבו, עם הספק של 165 כ"ס. מנוע כמעט זהה למכונית האחות, שברולט מאליבו. המנוע הזה מספיק לאינסיגניה בשביל לשמור על קצב תנועה טוב. יש לו כושר נשימה לא רע בסל"ד נמוך והוא מספק דחף שמאפשר לה לשמור על נמרצות. אמנם, בתחומי הסל"ד הגבוה הוא לא ממריא לגבהים חדשים, אך הבשרנות בסל"ד הנמוך מפצה על כך.

מנגד, תיבת ההילוכים (עם 6 יחסי העברה) היא הצלע החלשה בחוליה. הגיר מגיב לאט לפקודות הדוושה, משתהה בהחלפת ההילוכים ופעמים רבות ישנה תחושה שהוא מסרס את כוחו של המנוע. הוא לא מהיר כמו ה-DSG של קבוצת פולקסווגן, גם לא תמיד חלק כמו תיבות אוטומטיות אחרות. עם תיבה אחרת זו היתה יכולה להיות יחידת הנעה נהדרת.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית מתונה. יש מכוניות חסכוניות יותר בקטגוריה.

אופל אינסיגניה


התנהגות כביש

זו אולי הבשורה המפתיעה ביותר שמביאה האינסיגניה החדשה. מדובר במכונית עם יכולת דינאמית פשוט נהדרת: יש לה שלדה מצוינת, תגובות מיידיות לפעולות הנהג ותחושה כללית של מכונית עם שאיפות ספורטיביות. היא אולי פחות חדה ומושחזת ממאזדה 6, וגם ההגה שלה קל וחסר תקשורת, אבל היכולת שלה להיכנס לפניה מעוררת יצרים שלא נתקלנו בהם כשנהגנו על דגמים אחרים של אופל. וגם מבלי להיכנס לאיזורים הספורטיביים, האינסיגניה מפגינה אחיזת כביש מצוינת ומעניקה תחושת בטחון ברמה גבוהה.

אופל אינסיגניה


סיכום

אופל אינסיגניה ללא ספק מעלה את הרמה. היא נראית נהדר, מאובזרת היטב, מרווחת, איכותית ואפילו מהנה לנהיגה. יש לה עדיין מקום לשיפור בכל מה שנוגע לנוחות בעיר, לבידוד הרעשים ולתיבת ההילוכים, אבל למרות שלא מדובר במכונית מנהלים מושלמת, זו ככל הנראה אחת האופלים המוצלחות ביותר בהן נהגנו בשנים האחרונות.

לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים