דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אדם - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


בתחום הרכב, רטרו-שיק הוא אחד המושגים הכי נפוצים החל מסוף האלף הקודם. קשה לשים את האצבע על המכונית שהחזירה את הרטרו לאופנה ובענק, אבל כנראה שזו הייתה החיפושית אי שם ב-1998. אחריה הגיעו מיני קופר ופיאט 500 ולכולן היה מכנה משותף אחד: מכונית קטנה שפעם הייתה זולה והפכה לרכב מעוצב ויוקרתי. הרעיון מאוד פשוט. קחו מכונית קיימת, עצבו אותה, תנו לה שם נוסטלגי וצאו לשוק עם עלות פיתוח נמוכה והרבה פריטה על הנימים הרגישים של כל חובב מכוניות או עיצוב.

אבל מה קורה לחברות שאין להן את ההיסטוריה הנכונה? ומה עושים במקרה שכל השמות הותיקים נתפסו על ידי מכוניות חדשות ומשעממות? אנשי השיווק של אופל בחנו את הבעיה ומצאו פיתרון יצירתי. מכיוון שלא היה להם רכב נשכח מספיק מעניין (לאופל קדט גם אלוהים לא יעזור) הם הלכו הכי אחורה שאפשר: ליצור התבוני הראשון. התוצאה? מכונית מעוצבת העונה לשם אופל אדם. נראה אם מישהו יכול לעשות יותר רטרו מזה בלי להסתבך עם החרדים או עם חוקרי אבולוציה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אדם


אופל אדם, 1.4 ליטר בנזין, 85 כ"ס, החל מ-98,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרווח בתא הנוסעים

אבזור

תא מטען קטנטן

שלדה מוצלחת

הגה לא מוצלח


צפייה בתוכן אופל אדם - מבחן וידאו

עיצוב

בסעיף הזה האדם היא הצלחה. כולם, אבל פשוט כולם, הגיבו ליפהפיה הקטנה של אופל. שלוש בחורות שיצאו מבית הקפה או עשרה גברים שזה עתה סיימו מניין, כולם התאספו סביבה, הציצו פנימה ושאלו אין סוף שאלות. בשונה מהרבה רכבים אחרים, במקרה של האדם התמונות עושות עמה עוול. היא פשוט יותר יפה במציאות. ועוד נקודה חשובה: בזמן שמרבית גברברי העולם יתביישו להראות בתוך פיאט 500 או מיני קופר, שזוכות למראה קצת פחות מצ'ואיסטי, האדם מצליחה לעניין גם בני המין שהולכים בשקט ועל ארבע. החרטום אגרסיבי ורחב והפרופורציות יותר ספורטיביות מאשר חמודות.

אופל אדם

תא הנוסעים

בתוך הרכב קשה לשכוח באיזה צבע הוא, מכיוון שמרבית הדיפונים מגיעים בצבע הרכב. העיצוב מקסים גם כאן ומתאים לרוח התקופה. שתי המתחרות העיקריות הן מכוניות רטרו המבוססות על פרטי עיצוב שעוצבו אי שם בשנות החמישים. זה נראה נפלא אך פחות פרקטי. גם ב-500 וגם במיני מיקום מסך המגע, לדוגמא, אינו טריוויאלי. לעומתן, האדם לא חייבת כלום לאף אחד ולכן העיצוב הרמוני ומחובר להווה. כפועל יוצא, הנדסת האנוש טובה יותר אבל בלוטות הרגש והנוסטלגיה לא מתעוררות באותו אופן.

האדם לא רק מעוצבת. ניכר שהושקעה מחשבה רבה גם לאיכות הכוללת. תא הנוסעים מלא בחומרים שהם מעל הממוצע בקטגוריה וביחס למרבית המתחרות. גם האבזור מפתיע לטובה. זה מתחיל מפריטי עיצוב כמו גלגלי מגנזיום מבחוץ, וממשיך למסך המגע הכולל מערכת שמע עם USB ו-AUX, דיבורית בלוטות' ואפילו בקרת שיוט, פריט מאוד לא אופייני ברכב ידני ברמת המחיר הזו.

במכוניות קטנות יש לעיתים קושי לאתר תנוחת ישיבה ראויה. האדם מדלגת גם על המשוכה הזאת. שילוב של גג שמתנשא מעלה וחרטום נמוך מאפשרים להתמקם באופן שמספק שדה ראיה מצוין קדימה מבלי לשבת גבוה מדי. המרווח במושבים הקדמיים די טוב. טכנית, באדם יש 4 מקומות ישיבה, אבל הנתון הזה נשכח איפשהו על הפרוספקט. בפועל, השילוב בין עיצוב יחודי ובסיס גלגלים קצר הופך את המושב האחורי לעניין תיאורטי לגמרי. שני מבוגרים יכנסו בקושי, בעיקר בגלל מרווח מביך לרגליים. לגרושים / גרושות שרוצים להשיג משמורת לא נמליץ לקנות את האדם. הקטנטנים אולי יתלהבו מהצעצוע החדש אבל ברגע שתנסו לשכנע אותם להיכנס הם יעדיפו לעבור לצד השני.

תא המטען מציע רק 170 ליטר, פצפון אפילו ביחס למכוניות מיני מסויימות, ומי שמתכנן נסיעה ארוכה עם בן / בת הזוג יאלץ לקפל את שתי הקריקטורות העונות לשם "מושב אחורי" ויקבל טנדר קטן ומעוצב.

אופל אדם

נוחות נסיעה

מכוניות קטנות יכולות להיות מאוד לא נוחות, עניין שקשור לבסיס גלגלים הקצר (ועוד אי אלו פרמטרים). האדם אף היא לא מבודדת את פני הכביש מהנוסעים, אך בניגוד למרבית המתחרות האדם לא קופצנית. מהמורות גדולות ופתחי ביוב דווקא יעבירו מהמורות ברורות לנהג ולנוסע. בכבישים מהירים הקטנטנה מרגישה פחות בטריטוריה שלה. נוחות הנסיעה אמנם סבירה, למרות שהיא מרגישה די עסוקה בכבישים לא מושלמים אבל יש תהודה די ברורה מהגלגלים. לאור המימדים הקטנים ושדה הראיה המוצלח ההתנהלות של האדם בתוך העיר מעולה. מדובר באחד הרכבים הקלים ביותר לטיול וחניה בעיר. מצב City בהגה הופך אותו לקל עד כדי יכולת לסובבו באצבע אחת וזה מוסיף לנוחות השימוש בתוך העיר.

אופל אדם החדשה

מנוע ותיבת הילוכים

מכוניות אופנתיות, מהסוג שמכוון לרוכשים שרוצים לראות ובעיקר להראות, מגיעות בדרך כלל עם תיבות הילוכים אוטומטיות. למרבה ההפתעה האדם מוצעת רק עם תיבת הילוכים ידנית. הנקודה הזו משמעותית מאוד מכיוון שמרבית הצרכנים בקטגוריה הזאת מעדיפים מכוניות אוטומטיות. המנוע של האדם מציע נפח זהה למנוע ה-1.4 ליטר ששוכן באופל קורסה, אך הוא מציע 15 כ"ס פחות מהסופר מיני של החברה.

יחס ההעברה בהילוכים הראשונים קצר ומאפשרים לאדם להרגיש זריזה במהירויות עירוניות. ההילוכים הרביעי והחמישי ארוכים ומחוץ לעיר נחיתות הכוח של המנוע ברורה כמו הקיץ בתל אביב. מי שמסתפק בנהיגה מתונה מאוד לא ירגיש במחסור אקוטי בכוח, אולם מי שירצה לצאת לעקיפה או לטפס בקצב סביר לירושלים יאלץ לעבוד קשה עם ידית ההילוכים ודוושת הגז. במעלה הסל"ד, דרך אגב, המנוע מגלה קצת יותר נחישות - אך אז הוא משיב ברעש חזק ומחוספס.

מכיוון שמדובר ברכב עם תיבה ידנית עולה חשש בנהיגה בפקקים ובעיר. לתיבה מהלך ידית קצר ומצורפת מערכת "זינוק בעליה". לאור זאת, הרתיעה מהתיבה הידנית צריכה להיות קצת פחות משמעותית.

אופל אדם - מבחן דרכים

התנהגות כביש

הרשו לי לחזור לרגע אל שתי המתחרות, פיאט 500 ומיני קופר. שתיהן מציעות התנהגות כביש משובבת וכיפית. מכיוון שהאדם שמה את שתיהן על הכוונת, הציפייה היא שגם היא תציג התנהגות כביש שתצליח לגרום לנהג לחייך. ובכן, בסעיף השלדה האדם בהחלט משחקת אותה. הזנב משוחרר ומרשה לעצמו לצאת לטיול כאשר הנהג מאד רוצה. מדובר במכונית די חדה שמגיבה היטב לפקודות האצה והאטה. הבעיה טמונה בהגה. מילא זה שהוא לא מתקשר ולא ממש מדויק, זה עניין מקובל בהגאים חשמליים, אבל השטח המת במרכז פוגע מאוד בתחושת הביטחון של הנהג ומקשה על היכולת למקם את המכונית הקטנה בנתיב. זה כמובן לא יפריע בנהיגה יום יומית, אך יטריד את מי שירצה להתנסות בנהיגה דינאמית יותר.

אופל אדם - מבחן

סיכום

מכונית קונים מסיבה אחת מבין שתיים. או שצריכים או שרוצים. אופל אדם היא מכונית שקונים רק כי רוצים. לזכות האדם עומדים הרבה יתרונות, אך רובם ככולם אינם נוגעים לפרקטיקה. הקטנטנה של אופל היא מכונית צפופה, עם תא מטען שיכול לשמש כתא כפפות ועם יחידת הנעה חביבה, ותו לא. מצד שני, אופל אדם היא חתיכת ממתק מגניב. היא מעוצבת באופן שאף אחד לא יכול להתעלם ממנו, יש לה תא נוסעים מוצלח ומאובזר והיא אפילו די מהנה לנהיגה. במחיר שממקם אותה בדיוק בין ה-500 והמיני היו לה את כל הכלים להצליח, אם רק הייתה לה תיבת הילוכים אוטומטית.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה