דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A4 (מנוע 2.0 ליטר 252 כ''ס) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור הנוכחי של אודי A4 כבר נמצא בישראל כמעט 3 שנים, ומאז הספקנו לפגוש אותו מספר פעמים במבחנים שונים - אך בגרסאות הנעה קדמית בלבד, עם 150 כ"ס ממנוע 1.4 ליטר או 190 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר. ההתרשמויות ההן היו מוצלחות בסך הכל, אבל אנחנו יודעים שזו לא אודי עד הסוף אם לא פגשנו אותה עם הנעת הקוואטרו לכל הגלגלים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A4


אודי A4, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, 252 כ"ס, 309,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועים

נוחות נסיעה

בידוד רעשים

מערכות בטיחות בגרסת הבסיס

אחיזת כביש

  תקשורת עם הנהג

אודי A4

אז רגע לפני מתיחת הפנים, יצאנו למפגש חוזר עם ה-A4 - הפעם כשהיא מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 252 כ"ס ועם הנעה כפולה למהדרין. האם זו מכונית יוקרה ספורטיבית? האם היא הגרסה המוצלחת יותר של ה-A4? והאם כדאי לשלם את תוספת המחיר עבורה? על כל השאלות האלו, וגם על כמה אחרות, ננסה לענות במבחן שלפניכם.

עיצוב

אין הפתעות אצל אודי. מבחוץ ל-A4 יש צללית נמוכה יחסית. עם צמיגי ה-19 אינץ' בחתך נמוך היא נראית די ספורטיבית. אולי זה בגלל שאנחנו יודעים שהיא חזקה מאחיותיה? אולי. בכל מקרה, היא נראית טוב. טוב מאוד אפילו. ספורטיבית וגם יוקרתית, בטח בצבע השחור של מכונית המבחן שקיבלנו. למרות שהיא לא חדשה בסביבה, ניכר שאנשים מפנים אליה מבט שני. וניכר בו במבט הזה שהוא מבט של הערכה. בחלק מהמקרים כנראה שהלוגו הזה מקדימה גם עושה את העבודה. מיתוג.

בתוך הרכב הסיפור לא משתנה. בבסיס, החומרים כמצופה מאוד איכותיים והבנייה טובה, מלמעלה עד למטה. יש כאן אלמנטים משדרגים כגון פסים דמויי מתכת וחומרים רכים ונעימים מאוד למגע, אפילו בקונסולה של ידית ההילוכים. הכל משדר איכות מוצקה, אקסלוסיביות אבל גם סולידיות עיצובית, כמיטב המסורת של קונצרן פולקסווגן הגרמני. תאורת האווירה במחזיקי הכוסות, מתחת לקונסולה המרכזית ובאזור התחתון של הדלתות, ניתנת לבחירה ושינויי גוון דרך תפריטי ההגדרות במסך המרכזי. אין הפתעות גדולות, כבר אמרנו?

אודי A4

תא הנוסעים

סדר וארגון. כמו אחיותיה, אודי A4 היתה זוכה בציון גבוה מאוד בתעודת בית הספר בסעיף זה. הכל מאוד ברור ונוח. הנדסת האנוש מצוינת. על ההגה ממוקמים מספר לא רב מדי של כפתורים לדברים הבסיסיים (בזמננו כמובן), וישנה גישה נוחה לידית התפעול של בקרת השיוט האדפטיבית. רק שכפתור קביעת המרחק מהרכב שלפניך הנמצא על ידית זו, היה יכול להמצא במקום נגיש יותר. את כל הפונקציות ניתן לתפעל בנוחות רבה בעזרת הגלגלת הממוקמת בסמוך לידית ההילוכים, דרך התפריטים המוצגים על גבי מסך המולטימדיה על שבעת אינצ'יו. בדגמים חדשים יותר ויתרה אודי על הגלגלת - לטעמנו שלא בצדק.

מכונית המבחן צוידה במיטב אביזרי הנוחות והבטיחות המקובלים כיום בקטגוריה. הנ"ל כולל מערכת מולטימדיה עם חיבורים מורחבים בתא הכפפות לכרטיסי זיכרון, כרטיס סים לטלפון וניווט וגם דיסקים של פעם. אם במקרה אחד הנוסעים נדרש לחיבור Wifi, ישנה נקודת גישה אלחוטית זמינה באדיבות אודי, כל עוד חיברתם כרטיס סים. בגדול, היתרון במערכות סגורות כאלה הוא איכות והרמוניית ההפעלה של היישומים המותקנים. אבל זה בדיוק גם החיסרון: זה מה יש. למשל ווייז אין. לפחות לא בתוך מערכת ההפעלה הרשמית של הרכב.

אודי A4

חוץ מזה יש גם מערכות התראה על כל מה שקורה סביב הרכב, כולל מצלמות וחיישנים מלפנים ומאחור ובשטח המת בצדדים, חבילת לד פנימית, תאורות לד חיצוניות, ה-Virtual Cockpit הנפלא של אודי, מפתח חכם, חלון גג פנוראמי ועוד.

מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות יש את כל מה שניתן לצפות ברמה הטכנולוגית המקובלת כיום, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב שנקרא Audi Lane Assist ועושה עבודה משובחת ואף מאפשר כיוונון של רגישות רמת התיקון בתוך הנתיב (האם להשאר במרכז הנתיב או לנוע בין הקווים) וכמובן בלימת חירום אוטומטית. יחד עם זאת קצת מפתיע שהמערכות האקטיביות ניתנות רק בחבילת ה"לימיטד" בתשלום נוסף מעבר לכלול במחיר הבסיס.

מהבחינה הפרקטית, במושבים הקדמיים יש מרווח מצוין, והקונסולה הנמוכה לא מפריעה לרגליים - אבל מסייעת ביצירת הפרדה ומרווח בין הנהג לנוסע. מושב הנהג רחב ונוח.

מאחור יהיה צפוף לשלושה, בגלל תעלת הינע גדולה במרכז (שכאן, בניגוד לגרסאות ההנעה הקדמית, לפחות יש לה שימוש - העברת הכוח לאחור). שניים יהנו ממרווח טוב מאוד לרגליים וסביר לראש, מקו חלונות נמוך וממושבים נוחים, גדולים וגם תומכים. תא המטען טוב בנפחו, אך סובל ממגבלות הגישה המוכרות של מכוניות בתצורת סדאן.

אודי A4

נוחות נסיעה

רכבי קונצרן פולקסווגן מתאפיינים מימים ימימה בריסון על חשבון ספיגה, שמיוצר בין היתר ע"י מתלים הבנויים ומכויילים על הצד הפחות רך של הסקאלה. עניין של העדפה. הקוואטרו אפילו לוקחת את הנושא צעד אחד הלאה. בשילוב עם צמיגים נמוכי חתך המוסיפים את שלהם לעניין, ובשל תוספת המשקל של ההנעה הכפולה, נוצרת נוחות נסיעה לא לגמרי אחידה. את השברים הקטנים והחדים האודי לא תמיד מצליחה להשאיר מחוץ לרכב וניתן להרגישם. בחירה במצב "קומפורט" של בולמי הזעזועים משפרת את העניין, למרות שלא מעבירה אותו לחלוטין.

מצד שני, האודי הזו יציבה ומאוד מרוסנת במהירויות גבוהות, דבר שכמובן ישפיע לחיוב בתורו על התנהגות הכביש, עליה ידובר בהמשך. בנסיעות ארוכות מייצרת ה-A4 בידוד מצויין ממה שקורה מחוץ לרכב, ומותירה את הנוסעים נטולי טלטלות ורעשים מיותרים.

אודי A4

מנוע ותיבת הילוכים

הגרסה הזו מוסיפה לא רק הנעה כפולה, אלא גם הרבה יותר כוח. דף הנתונים מספר על 252 כ"ס שזמינים ב-5,000 סל"ד, יחד עם מומנט של 37.7 קג"מ הזמין מ-1,600 סל"ד. הכוח הזה, על משקל נמוך יחסית של בערך טון וחצי, מאפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות בלבד. מהר יותר מגולף GTI.

על הכביש, הקוואטרו מאיצה באופן מרשים גם במישור וגם בעליה. כל 252 הסוסים שלה נכנסים לעבודה ודוחפים אותה קדימה בנחישות ובהתמדה, יש שיאמרו בליניאריות, גם במעלה הגבעה. עקיפה תוך כדי עליה היא דבר פשוט וכוח זמין מוכן לפקודה כמעט בכל מצב של תאוצת הביניים. הגיר הרובוטי המצוין (7 הילוכים, מצמד כפול) מגיב בדיוק רב, מוריד ומעלה חזרה הילוכים בתיאום כמעט מושלם. כמו תמיד, נדמה שבמכוניות עם מומנט גבוה התיבה הזו פועלת טוב יותר.

אודי A4

התנהגות כביש

ומה עם הקוואטרו הזה שדיברנו עליו? ובכן, האודי מונעת בכל גלגליה, מה שאומר שהיא לא ממש מתרגשת משינויי כיוון פתאומיים ככל שיהיו ולא משנה כמעט באיזו מהירות נכנסים לעיקול. הדבר הזה פשוט מחובר לכביש ולא זז מילימטר מקו הפניה הנדרש. זה אולי פחות פרוע ומשוחרר, וגם פחות מחובר לנהג לעומת מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 3 היוצאת, אלפא ג'וליה או קדילאק ATS, אבל זה מרגיש מאוד בטוח לנהיגה גם בכבישים מאתגרים. החיבור הזה של מנוע וגיר מעולים יחד עם אחיזת כביש מצויינת והעברת תחושות די טובה מהכביש, משרה ביטחון לנוהג וליושבים איתו ואפילו, רחמנא ליצלן, הנאה מהנהיגה ככל שמתרחקים מתוואי כביש 6.

אודי A4

סיכום

אודי A4 קוואטרו איננה מכונית ספורטיבית, אבל היא גם לא מכונית יוקרה סטנדרטית. מה היא כן? שילוב מעניין של שני עולמות. עולם אחד הוא עולם היוקרה אליו היא שייכת וניכר בה בעיקר בעיצוב, איכות החומרים ובידוד הרעשים המצוין. העולם השני, נקרא לו לצורך העניין עולם אוהבי הנהיגה.

למרות שהיא לא באמת מכונית ספורט, ואניני ההגה אולי יעדיפו את ההנעות האחוריות של אלפא רומיאו או ב.מ.וו, הקוואטרו נהנית ממספר מאפיינים ספורטיביים שנותנים לה יחוד מסויים בתוך הסגמנט שלה, כולל יש לומר מספר פשרות, לא גדולות מדי לטעמנו. לכן, אם אתם בעניין של יוקרה אבל גם אוהבים ביצועים, נהיגה ומעריכים את ערכי המותג הידועים של אודי, אזי בפעם הבאה שאתם מחליפים את הרכב שלכם, קחו את הקוואטרו לסיבוב.

לצפייה בכל דגמי אודי בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה