דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

7 מושבים עד 90,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

הגיע הרגע שאתם צריכים רכב גדול יותר למשפחה, שיכיל יותר מ-5 מקומות ואולי גם יעזור לכם לצמצם הוצאות במקום להחזיק שני רכבים. האופציות הקיימות כוללות מיניוואנים קלאסים, רכבי פנאי בעלי 7 מקומות, וואנים גדולים ואפילו מסחריות. רבות מהמשפחות מבינות מיד כי רכב חדש הוא לא אופציה: רובם המוחלט של הרכבים עם 7 מקומות נמכרים כחדשים בסכומים של כ-170,000 שקל ומעלה.

בכתבה זו סקרנו עבורכם מספר מכוניות בעלות 7 מושבים בתקציב של עד 90,000 שקל מהשנתונים האחרונים. סדר המכוניות אקראי, וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).


מאזדה 5

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 144 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 11.2 ק"מ לליטר / 9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 80,000-90,000 שקל לשנתונים 2014-2015

מוניטין האמינות של מאזדה מלווה אותה שנים רבות. גם מאזדה 5 נהנית ממוניטין זה, עוד מתקופת קודמתה מאזדה MPV בעלת 8 המושבים. אחד היתרונות הגדולים של מאזדה 5 הוא דלתות צד אחוריות הנפתחות לאחור על מסילה ובכך מסייעות ליציאה וכניסה נוחה לרכב, גם כאשר חונים במקומות צפופים. השורה השניה אינה נוחה במיוחד למבוגרים ותהיה צפופה יותר משל טויוטה ורסו או סיטרואן C4 גראנד פיקאסו. תא המטען נשאר סמלי כאשר 2 המושבים האחוריים פתוחים, אך דווקא המושבים עצמם בשורה השלישית מציעים מרווח סביר.

מאזדה 5

טויוטה ורסו

מנוע: 1.8 ליטר בנזין, 147 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 15.1 ק"מ לליטר / 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-85,000 שקל לשנתונים 2014-2015

גם על טויוטה אין מה להרחיב בנושא האמינות, והמחירונים של צמד היפניות מעידים על כך. סידור הדלתות בטויוטה ורסו סטנדרטי יותר, אך שורת המושבים השניה כוללת 3 מושבים נפרדים - נוח כשצריכים להכניס כסאות בטיחות. השורה השלישית צפופה, וגם כאן תא המטען נעלם כאשר משתמשים בכל המושבים. היעדר פתחי מיזוג מאחור עלול להפריע בקיץ. המימדים החיצוניים של הורסו קטנים ונוחים יחסית להתניידות בעיר, וגם צריכת הדלק סבירה לרכב מסוג זה.

טויוטה ורסו

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו

מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 165 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 17.8 ק"מ לליטר / 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2014-2015

בסיטרואן C4 גראנד פיקאסו מהדור החדש מדובר במנוע שעבר מספר שינויים לטובת שיפור האמינות, וגם התיבה האוטומטית הינה מבית איסין היפנית - מה שאולי עשוי להרגיע את החוששים. העיצוב מודרני והאבזור עשיר ומתקדם, אך הנדסת האנוש תקשה על תפעול המערכות. יחד עם השמשה הקדמית הממשיכה עד לתוך גג הרכב, מתקבלת אווירה מרווחת ואוורירית. יתרון נחמד של הפיקאסו הוא שלושת המושבים הנפרדים בשורה השניה, הניתנים לקיפול באופן מהיר וכך גם שני המושבים האחוריים הנבלעים אל תוך רצפת הרכב. מנוע הטורבו חזק למדי, ובנוסף יש גם גרסת דיזל חזקה בנפח 2.0 ליטר המספקת 150 כ"ס וצריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר (14 ק"מ לליטר בתנאי מבחן).

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו

אופל זאפירה

מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 13.8 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2013-2014

הזאפירה היא מיניוואן טוב וראוי שלא זכה להכרה רבתי בשוק המקומי. העיצוב נראה מודרני גם היום, עם פנסי הבומרנג בחזית המוסיפים למראה החביב. תנוחה הישיבה גבוהה וההתנהלות העירונית נוחה וקלה, הודות גם לחלונות גדולים ושדה ראייה נהדר. איכות החומרים טובה והאבזור מכובד, כולל למשל בקרת אקלים מפוצלת והגה מצופה עור. התנהגות הכביש בטוחה, המנוע מספק ביצועים טובים יחסית ותיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה. שורת המושבים השלישית צפופה אם כי עדיפה על זו של הורסו. אך למרות זאת, נראה כי גם הזאפירה מתאימה יותר למשפחה בעלת 6 נפשות, כך שניתן לקפל מושב אחורי אחד ולהינות מתא מטען שימושי.

אופל זאפירה

פיאט 500L ליוינג

מנוע: 1.3 ליטר דיזל, 85 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית חד מצמדית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 25 ק"מ לליטר / 14.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-85,000 שקל לשנתונים 2014-2015

הפיאט הזו היא לא המתכון הקלאסי למיניוואן. העיצוב שואל מאפיינים מפיאט 500 החמודה, כך שהעיצוב צעיר ואופנתי גם בחוץ ובגם מבפנים. המנוע מעט חלש וגם תיבת ההילוכים הרובוטית נוטה לטלטל את הרכב בהחלפת הילוכים, אך מנגד צריכת הדלק פשוט נהדרת. המושבים בשורה השלישית הם מהצפופים מבין הרכבים הנזכרים כאן, אך השורה השניה מציעה מרווח טוב מאוד. ניתן למצוא את הרכב גם בגרסת 5 מושבים קצרה יותר, עם תא מטען גדול ושימושי.

פיאט 500L ליוינג

שברולט אורלנדו

מנוע: 2.0 דיזל, 163 כ"ס או 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 15.3 ק"מ לליטר / 11 ק"מ לליטר במבחן (בנזין: 14 ק"מ לליטר / 10 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 75,000-85,000 שקל לשנתונים 2013-2014

האורלנדו מבוסס על שברולט קרוז. העיצוב החיצוני של האורלנדו מציע מראה הדומה יותר לרכב פנאי ופחות של מיניוואן. סידור המושבים מוסיף גם הוא לאווירה הייחודית, כאשר שורת המושבים השנייה גבוהה ממושבי הנהג והנוסע וכך גם שורת המושבים השלישית הגבוהה מהשורה השנייה - מה שמעניק ראות טובה לכל הנוסעים. מרווח הפנים טוב, אך הוא מגיע על חשבון תא המטען שהוא מהקטנים בקטגורייה (כאשר כל המושבים במקומם). הביצועים טובים מאוד בשתי הגרסאות וחווית הנסיעה נעימה בהחלט.

שברולט אורלנדו

דאצ'יה לודג'י

מנוע: 1.5 טורבו-דיזל, 109 כ"ס או 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 או 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 21.3 ק"מ לליטר / 14 ק"מ לליטר (בנזין, יצרן: 15.6 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 50,000-60,000 שקל לשנתונים 2015-2016

התקציב הוא עד 90,000, אך כמובן לא חייבים לנצל את כולו. לכן, ניתן להסתפק במכונית פרקטית, ייעודית וזולה, והלודג'י מציע בדיוק את זה. המיניוואן הרומני, שבכלל מיוצר במרוקו, מציע סגנון תכליתי ופשוט עם ישיבה נוחה יחסית לכל הנוסעים. כן, גם 7 נוסעים יהנו ממרווח נדיב. גם תא המטען סביר בגודלו, אפילו כשהמושבים פתוחים, וניתן לקפל כל מושב בנפרד או אפילו להסיר את השורה השלישית ולקבל נפח הטענה רב. כמכונית לואו קוסט, הדאצ'יה מציגה איכות חומרים בסיסית, בידוד רעשים מינימלי וגם רמת אבזור נמוכה מהמקובל. גם רמת הבטיחות לא גבוהה, אך המנועים נלקחו הישר מהמדף של רנו-ניסאן והם מציגים ביצועים טובים וצריכת דלק חסכונית. אגב, תמורת פחות מ-100,000 שקל ניתן לרכוש דאצ'יה לודג'י חדשה מהניילונים.

דאציה לודגי

טויוטה פריוס+

מנוע: 1.8 ליטר היברידי, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 24.4 ק"מ לליטר / 14.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-89,000 שקל לשנתונים 2013-2014

בטווח המחירים העממי, הפריוס+ היא ההיברידית היחידה בעלת 7 מקומות. השם פריוס נועד בעיקר להקנות לה את הילת ההנעה ההיברידית, אך מעבר לכך היא כמובן מרווחת מהפריוס הרגילה והעיצוב קל יותר לעיכול. לפריוס+ מושבים נפרדים בשורה השניה ושורת המושבים השלישית נוחה דיו גם לילדים קצת יותר גדולים. יכולת התמרון העירונית טובה, כך שנסיעת בוקר לפיזור הילדים תתבצע בנוחות. יחידת ההנעה של הפריוס+ חלשה יחסית אך הפיצוי מגיע בדמות השקט והחסכון בדלק (וצמצום זיהום האוויר כמובן).

טויוטה פריוס פלוס

פורד גלקסי / S-Max

מנוע: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 203 או 240 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 12.3 ק"מ לליטר / 9.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-80,000 שקל לשנתונים 2013-2014

במקרה הנ"ל יש לנו שניים שהם אחד. הגלקסי מבוסס על ה- S-Max, אך הוא גדול ומרווח ממנו בעוד ה- S-Max מתנהג ומרגיש ספורטיבי יותר. הגלקסי וה- S-Max מבוססים על מכונית המנהלים פורד מונדיאו, בניגוד לשאר המיניוואנים המוכרים המבוססים על מכוניות משפחתיות, מה שמקנה להם בסיס גלגלים גדול ומרווח פנים מכובד. רמת האבזור גבוהה והתחושה הכללית היא של רכב מנהלים שיכול להסיע גם שבעה נוסעים. מנגד, צריכת הדלק גבוהה יחסית ונשמעו גם לא מעט תלונות על מערכת מיזוג חלשה.

פורד S-MAX

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 15.3 ק"מ לליטר / 12.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-89,000 שקל לשנתונים 2013-2014

חביב הקהל. האאוטלנדר זוכה לביקוש גבוה מאוד כרכב חדש וגם כמשומש. בהתאם, שמירת הערך גבוהה גם בשוק המשומשות (על אף היצע גדול בחברות הליסינג). רמת האבזור טובה אך איכות החומרים (גם בדגמים החדשים) כבר מסגירה את גילו של הרכב שהושק לפני למעלה מ-5 שנים. העדיפו מכוניות שהגיעו עם מערכת המולטימדיה של כלמוביל, ה"קונקטד". המיצובישי מציע מרווח סביר בהחלט לנוסעים, אך תא המטען קטן כאשר המושבים בשימוש. חסרון משמעותי הוא היעדרם של פתחי מיזוג מאחור. נוחות הנסיעה טובה מאוד, ויש גם בונוס בדמותה של יכולת מסוימת לנסיעה בשבילים. החסרונות? הגיר הרציף נוטה להרעיש תחת עומס והאאוטלנדר נוטה לרכון בפניות, אך סך הכל מרגיש בטוח. בשוק מסתובבות מכוניות במגוון רחב של רמות אבזור, ויש גם גרסאות הנעה כפולה וגרסאות דיזל.

מיצובישי אאוטלנדר

קרייזלר גרנד וויאג'ר

מנוע: 3.6 ליטר בנזין, 279 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן / מבחן): 8.9 ק"מ לליטר /  6.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-90,000 שקל לשנתונים 2011-2012

המיניוואן האמריקאי הזה הוא הגדול מבין הרכבים כאן, גם מבפנים וגם מבחוץ. סידור המושבים מעט שונה, כאשר השורה השנייה בעלת שני מושבים והשורה השלישית מכילה שלושה מקומות ישיבה. האבזור שופע מאוד והתחושה היא של רכב מקטגורית הפרימיום. דלתות הצד הנעות על מסילה הינן חשמליות וכך גם דלת תא המטען. שימושי מאוד במידה ומגיעים בידיים עמוסות ילדים או מצרכים. המרווח כאמור מכובד מאוד והגרנד וויאג'ר מציע מקום לשבעה נוסעים וגם תא מטען עצום. וכמובן, יש גם חסרונות: צריכת הדלק גבוהה מאוד והתמרון בעיר מסורבל. רבות מהמכוניות הוסבו לגז במטרה להקל על הוצאות התדלוק.

קרייזלר גרנד וויאגר

פולקסווגן קאדי

מנוע: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס או 1.6 דיזל, 102 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים או DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר (דיזל: 17.8 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 60,000-70,000 שקל לשנתונים 2012-2013

ומה עם מי שצריך גם רכב מסחרי לעבודה וגם להסיע את המשפחה לטיול סוף שבוע או אירוע משפחתי? הקאדי מציע שני מושבים נוספים על חשבון תא המטען. את המושבים ניתן לקפל, אך לא בסגנון הנפוץ במיניוואנים, כך גם כשהם מקופלים, הם תופסים נפח רב מתא המטען. ניתן גם להסירם ולקבל את נפח ההטענה המלא. נוחות הנסיעה סבירה ואינה משתווה לרכב משפחתי, מאחר והקאדי נועד בראש ובראשונה לשאת משקל כרכב מסחרי, אך היא בהחלט מאוזנת. בדומה לשאר דגמי פולקסווגן, הנהג והנוסע ירגישו בנוחות מלפנים. גם לקאדי דלת הזזה, אם כי הכניסה לשורה השלישית מעט מסורבלת.

פולקסווגן קאדי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה