דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2018, רבעון ראשון: רגיעה בשוק הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הרבעון הראשון של שנת 2018 ממשיך את מגמת ההאטה שבה הסתיימה השנה הקודמת. 94,340 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל ב-3 החודשים הראשונים של השנה, ירידה של 4.4% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2017. מובילות השוק הן עדיין יונדאי וקיה, אך שתיהן רשמו ירידה קלה במסירות - כפי שחוו כמעט כל המותגים האחרים.

20 המותגים הנמכרים בישראל

בקונצרן יונדאי-קיה הקוריאני יכולים להיות מסופקים, למרות הירידה הקלה במכירות. זאת בשל העובדה שהירידה עצמה קטנה מהירידה הכללית בשוק, כלומר - שני המותגים הגדילו את נתח השוק, וגם בשל העובדה ש-5 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל הם מתוצרת יונדאי וקיה (טבלה מפורטת בהמשך).

מניתוח טבלת המכירות, ללא מותגי היוקרה אליהם התייחסנו בנפרד, עולה כי מספר יבואניות חוו פתיחת שנה לא מוצלחת במיוחד. צ'מפיון מוטורס רשמה ירידה אחידה של כ-10% בכל ארבעת המותגים שברשותה (פולקסווגן, סקודה, סיאט ואודי). ירידות משמעותיות נרשמו גם בקבוצת פיג'ו-סיטרואן, סמל"ת (פיאט, סובארו, ג'יפ ואלפא רומיאו) וכן באופל ובשניים ממותגי קבוצת קרסו - רנו ודאצ'יה.

מנגד, מאזדה רושמת התאוששות מדהימה עם עליה של 23.2%, הרבה בזכות ה-CX5 החדש שהגיע לישראל בקיץ הקודם. מיצובישי מטפסת הודות להשקת ה-ASX שרושם מספרי מכירות נאים, ואילו בטויוטה, סוזוקי, שברולט והונדה השינויים מינוריים.




10 מותגי היוקרה הנמכרים בישראל

בשוק היוקרה המצב הרבה יותר אופטימי. כמות המכירות הכוללת בשוק היוקרה נותרה זהה כמעט לחלוטין (20 יחידות פחות) ואילו נתח השוק של מותגי היוקרה עלה מ-7.1% ל-7.4%. מרצדס ממשיכה להוביל את השוק, ומגדילה את הפער מאודי שבמקום השני. התחזקות נרשמה אצל ב.מ.וו, וולוו ולקסוס, וגם כאן מותגי קבוצת סמל"ת חוו ירידה משמעותית - למרות ההשקות של הדגמים החדשים באלפא רומיאו. 

 

20 הדגמים הנמכרים בישראל

ברשימת הדגמים המובילים ישנן שתי מגמות בולטות: האחת היא ההשתלטות המוחלטת של יונדאי וקיה על החמישיה המובילה, תוך דחיקה של טויוטה קורולה ומיצובישי אאוטלנדר הרחק לאחור. השניה היא ההתחזקות של הדגמים ההיברידיים: לראשונה אי פעם, מכונית היברידית - יונדאי איוניק  - מובילה את שוק הרכב. קיה נירו וטויוטה C-HR משלימות את הרשימה המכובדת ומתברגות שתיהן בעשיריה הראשונה.

העשיריה השניה שייכת לקבוצת קרסו, שהכניסה פנימה 3 דגמים של ניסאן וכן את רנו גרנד קופה. מתוך 20 הדגמים המובילים, 9 הם רכבי פנאי, 6 הן מכוניות משפחתיות ועוד 5 הן מכוניות קטנות. היצרנים היפניים שולטים ברשימה עם 10 דגמים מתוך ה-20 המובילים, לקוריאניים יש 6 נציגים (מתוכם 5 במקומות הראשונים), ואילו האירופאים הסתפקו ב-4 דגמים בלבד - מתוכם 3 של קבוצת פולקסווגן.


 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה