דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2018, מחצית ראשונה: המכוניות הנמכרות בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

אם בתום הרבעון הראשון של השנה נרשמה דאגה מסוימת בקרב העוסקים בענף הרכב, הרי שסיכום המחצית הראשונה אמור לשחרר לא מעט אנחות רווחה. הישראלים עדיין קונים הרבה מאוד מכוניות חדשות: במחצית הראשונה של 2018 עלו על כבישי ישראל 168,197 מכוניות חדשות, ירידה של 3% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מתוך המספר הזה, קרוב ל-14% הן מכוניות היברידיות - נתון מרשים במיוחד, כאשר הדגמים הבולטים הם יונדאי איוניק וקיה נירו, זאת על אף השמועות שהופצו על קרינה אפשרית. רכבי הפנאי מתקרבים לנתח של 40% משוק הרכב עם למעלה מ-65,000 מסירות בסך הכל, וגם שוק היוקרה שומר על מספרים מרשימים.



אחרי רבעון ראשון שהסתיים בירידה, יונדאי רושמת זינוק משמעותי ברבעון השני ומסיימת את המחצית ביתרון בולט על פני קיה. זאת האחרונה, יחד עם טויוטה וסקודה, רושמת ירידות - אך כל השלוש נותרות בצמרת בשלב זה. מיצובישי מזנקת בזכות רכבי הפנאי החדשים - ה-ASX עם למעלה מ-2,000 מסירות, האקליפס עם 1,200 והאאוטלנדר עם למעלה מ-3,000 יחידות.

סוזוקי ורנו רושמות ירידות קלות, וגם אצל סיטרואן, הונדה, פולקסווגן ואודי מדובר בתקופה לא מוצלחת.

מחוץ ל-20 המתותגים המובילים שבטבלה ניתן למצוא את אופל שירדה בכ-30%, פיאט שאיבדה כמות דומה ופורד שירדה ב-44% וממשיכה את מגמת הצלילה. גם קדילאק ואלפא רומיאו רשמו ירידות של עשרות אחוזים. מנגד, מותגים כמו וולוו, אינפיניטי, סאנגיונג ופורשה רשמו עליות של עשרות אחוזים.

20 הדגמים הנמכרים בישראל

יונדאי איוניק מבצרת את מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל, עם יתרון של למעלה מ-2,000 יחידות על פני המשפחתית השניה ברשימה, סקודה אוקטביה. את הנתון המרשים הזה מציגה האיוניק עוד לפני שהחלו עיקר המסירות לצה"ל.

בקטגוריית המיני נמשכת השליטה הברורה של יונדאי i10 וקיה פיקנטו, כאשר שברולט ספארק שלישית עם כ-1,500 מסירות בלבד. בקטגוריית הסופר מיני היאריס מובילה עם קרוב ל-3,000 מסירות, ואחריה סיאט איביזה, ניסאן מיקרה, מאזדה 2 והונדה ג'אז.


בקטגוריית הג'יפונים הקטנים ניתן לציין את מיצובישי ASX שמתייצב במקום השני אחרי סוזוקי קרוסאובר. צמד המתחרים החדשים, יונדאי קונה וסיאט ארונה, רושמים מספר כמעט זהה עם כ-1,100 מסירות לכל אחד. יתר הדגמים בקטגוריה - ובהם מאזדה CX3, שברולט טראקס, הונדה HR-V, רנו קפצ'ור ופיג'ו 2008 נעים סביב ה-500 מסירות לכל אחד.

בקרב רכבי הפנאי הקומפקטיים נמשכת הדומיננטיות המדהימה של קיה ספורטז' ויונדאי טוסון. אחריהם יש את האאוטלנדר, הקשקאי, האקסטרייל, מאזדה CX5 ואחרים - כאשר המספרים המעניינים מחוץ לטבלה הם אלו של פיג'ו 3008 וסובארו XV שמגיעים כל אחד לכ-1,700 מסירות, סקודה קארוק שתוך זמן קצר התקרב ל-600 מסירות, דאצ'יה דאסטר ומיצובישי אקליפס קרוס עם 1,200 ושברולט אקווינוקס עם כ-850 מסירות.

מתקפת היברידיות

בסגמנט המכוניות ההיברידיות נרשמו בסך הכל למעלה מ-23,000 מסירות. את הטבלה מובילות יונדאי איוניק וקיה נירו, אחריהן טויוטה CH-R עם כ-3,100 מסירות, יונדאי סונטה עם כ-1,400 מסירות, טויוטה אוריס עם 1,100, טויוטה יאריס ופריוס עם 1,000 לכל אחת, ראב 4 עם 870, וקיה אופטימה ומיצובישי אאוטלנדר PHEV שרושמות כ-240 מסירות לכל אחת.

בתחום היוקרה עלו על הכבישים לא פחות מ-2,800 מכוניות היברידיות, מתוכן 900 של מרצדס, 700 של לקסוס, 600 של ב.מ.וו, 400 של וולוו, כ-150 של אודי ועוד כ-55 מכוניות היברידיות מתוצרת פורשה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה