בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

2017: הישראלים קונים יותר אירופאיות

משפחתיות אירופאיות


נתח השוק של המותגים האירופאים נמצא בעליה, על חשבון היפניות והקוריאניות. וגם: מי היבואנים שמאבדים גובה?



מאת נועם ריין

שנת 2017 נכנסת לישורת האחרונה, ונדמה כי לפחות את חלק מהנתונים ניתן כבר להתחיל לסכם - שכן חודש דצמבר באופן מסורתי הוא חודש חלש מאוד במסירות הרכב, ומרבית הלקוחות מעדיפים באופן טבעי להמתין עם קבלת הרכב לינואר 2018.

נתוני מסירות הרכב של החודשים ינואר - נובמבר 2017 מצביעים על המשך מגמת הירידה הקלה של השנה הנוכחית לעומת 2016: ב-11 החודשים הראשונים של 2017 עלו על כבישי ישראל  275,765 מכוניות חדשות, ירידה של 1.4% בסך הכל. חודש נובמבר עצמו היה חלש יחסית עם 17,788 מסירות - ירידה של כ-15% לעומת נובמבר שעבר.

יותר אירופאיות - על חשבון כל היתר
הנתונים, שככל הנראה לא ישתנו יותר מדי עד סוף השנה, מאפשרים הצצה מסקרנת על השינויים ביחסי הכוחות בשוק הרכב הישראלי. ביחס לשנה שעברה, נרשמה עליה של 2% בנתח השוק של המכוניות האירופאיות, שכיום תופסות שליש מהמכירות. היפניות עדיין מובילות, אך עדיין בירידה קלה - ואילו צמד הקוריאניות לבית קיה ויונדאי שמוליכות את השוק תופסות את המקום השלישי בפער קטן - נתון מרשים כשמדובר על שני מותגים בלבד.

לצורך החישוב לא בדקנו את ארץ הייצור של כלי הרכב - הרי דגמים רבים של מותגים יפניים וקוריאניים מגיעים לישראל מאירופה, ופעמים רבות הלקוח כלל לא מודע לכך. הטבלה מתייחסת לארץ המוצא של המותג, כלומר: מותגים כמו טויוטה, ניסאן, הונדה, מיצובישי וסוזוקי נחשבים כיפניים לצורך העניין; פולקסווגן, רנו, אופל וסיטרואן הם אירופאיים; יונדאי, קיה וסאנגיונג הם מותגים קוריאניים, ואילו שברולט, פורד וג'יפ הם מותגים אמריקאיים.

ארץ מוצא

מכוניות אירופאיות

יבואני הרכב: כלמוביל מאבדת גובה, קרסו מזנקת
בדירוג יבואני הרכב אין שינויים משמעותיים. כלמוביל עדיין מובילה את השוק, צ'מפיון מוטורס בעקבותיה וגם ביתר חלקי הטבלה אין תחלופה. אבל מעניין לראות שחלק מהיבואנים שינו בצורה מוחשית את נתח השוק שלהם, מה שאולי יצביע בעתיד על שינויים במיקומים. כלמוביל, שמובילה את השוק בפער ענק, איבדה חלק משמעותי מנתח השוק שלה - בעיקר בשל העובדה שמיצובישי צנחה השנה בקרוב ל-40%, כאשר גם יונדאי ירדה בכ-2,000 מסירות.

בצ'מפיון מוטורס נרשמו עליות בסקודה ואודי, לצד ירידות בפולקסווגן ובסיאט. בעוד אצל פולקסווגן זוהי כבר מגמה של מספר שנים, בסיאט מצפים לעליה בשנה הקרובה בשל ההשקה האחרונה של האיביזה, הגעתה הצפויה של הארונה ושחרור מלאי גדול יותר של סיאט אטקה.

נתוני מסירות יבואנים

בטלקאר וביוניון מוטורס השינויים קטנים יחסית: בעוד קיה המשיכה לרשום מספרים גבוהים בספורטז' ובפיקנטו, אך בכל זאת איבדה כ-2,000 מסירות, טויוטה התחזקה השנה בזכות ההשקה של ה-C-HR.


קרסו רושמת שנה משמעותית של התחזקות בכל המותגים, כאשר רנו וניסאן התברגו חזק בעשיריה הראשונה עם 13,819 ו-12,628 מסירות בהתאמה.

רנו גרנד קופה

מכשירי תנועה, שאיבדה השנה את ג'יפ וקרייזלר לקבוצת סמל"ת, רושמת התחזקות משמעותית עם מותג אחד בלבד - שמתמקם במקום החמישי בישראל עם נוכחות בשני סגמנטים בלבד, המכוניות הקטנות ורכבי הפנאי הקטנים. זאת בזכות ההשקות האחרונות של סוזוקי קרוסאובר בגרסת הטורבו, סוזוקי בלנו, הסוויפט החדשה וסוזוקי איגניס.

אצל סמל"ת, לעומת זאת, תוספת המותגים לא התבטאה בתוספת כוח ליבואן. ג'יפ אמנם רשמה קרוב ל-1,000 מסירות, אך סובארו ירדה בכ-14% וגם פיאט ירדה במעט.

* בשנת 2016 מותגי ג'יפ, קרייזלר ודודג' שווקו על ידי מכשירי תנועה.
** בשנת 2016 המותג יגואר שווק על ידי "מאיר".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מרחם עליהם  אלו קנו אירופאיות יבלו אחרי מספר שנים במוסך עליו...

יוסי,05.12.2017

2. לובינסקי קרסו מוכרים לחברות ליסינג בלבד  יבואני פח העושקים את הלקוח הפרטי. שומרי נפשם וכספם...

ביקור חולים,09.12.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים