דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שירותי דרך: מה התקלה הנפוצה בישראל?

Getting your Trinity Audio player ready...

חברת שגריר, אחת מחברות שירותי הדרך הגדולות במדינה, פרסמה את נתוני שירותי הדרך אותם סיפקה בשנת 2017 - ומדובר בנתונים שמתבססים על 320 אלף קריאות לשירות. רוב הקריאות (57%) הסתיימו בשירותי גרירה, ו-43% הסתיימו בהתנעה או בתיקוני דרך קלים יחסית.

באופן שאולי לא מפתיע, מערכת החשמל תופסת את המקום הראשון עם 35.4% מהקריאות, שכן זוהי אחת המערכות המורכבות ביותר ברכב - וגם כזו שנוטה לתקלות מזדמנות, בעיקר בכל מה שנוגע למצברים שמתרוקנים. הנתון מהווה גידול קטן ביחס לשנת 2016 אז אחוז הקריאות עמד על 34.8%, אך בסך הכל מדובר במגמת ירידה כאשר בעבר הנתונים עמדו על 36.6% ב-2015, 44% ב-2014 ו-46% ב-2013.

תקלות במכלולי המנוע תפסו את המקום השני עם 18.6% (בדומה ל-2016). תאונות וגניבות היו במקום השלישי עם 13.1% מהקריאות (לעומת אירועים פלילים אחרים שצמחו ב-0.7% ועמדו על 2.6% מהקריאות). תקלות בתיבת ההילוכים ובמצמד תפסו נתח של 7.3% מהקריאות (בדומה ל-2016). לאחר מכן החלפת נורות ומגבים תפסו נתח של 6.1% ו-5.2% מהקריאות היו בגין תקר בגלגל.

שגריר - תקלות

בנוסף מדווחת שגריר כי 1,122 נהגים נתקעו עם רכבם בעקבות מילוי סוג דלק לא מתאים. נתון זה משקף עליה בסוג זה של קריאה, שכן הנתון עמד עמד על 1,100 קריאות ב-2016 ו-800 בלבד ב-2015. נציין כי אם גם אתם תדלקתם בסוג דלק לא מתאים, הימנעו מהנעת הרכב והזמינו שירותי גרירה – כך תימנעו מפגיעה משמעותית במכלולי מערכת הדלק והמנוע. את המקום השני תופס המצבר, כאשר 927 אנשים השאירו אורות דלוקים אשר גרמו להתרוקנות המצבר. במקום השלישי נמצאים 521 נהגים אשר נעלו את המפתח בתוך הרכב.

שגריר - שירותים

נתון מעניין נוסף הוא התפלגות הקריאות לפי שנת המודל של הרכב. באופן כללי ניתן לומר שככל שהרכב ישן יותר, כך כמות הקריאות רבה יותר. למשל רק 4.9% מהרכבים בשנתון 2017 נזקקו לשירותי דרך, לעומת 20.5% מדגמי 2008.

לצד זאת, אנו עדים לכך שבשנת 2013 ישנה ירידה משמעותית בקריאות השירות, והנתון עומד על 5.9% בלבד. ההסבר לכך הוא שזהו שנתון בו חלק מהרכבים עוברים לבעלות פרטית וחלקם מושבחים על ידי חברות ציי הרכב לפני המכירה - מה שעשוי לצמצם את קריאות השירות בתחומים של מגבים, מצבר, צמיגים ועוד.

בדגמים משנתוני 2007 ומטה, מדובר על נתח קריאות של 28.7%. נתון זה משקף צריכת שירותים גבוהה פי 5.8 ממודל 2017 – כלומר אחד מכל ארבעה רכבים נזקק לשירות אחת לשנה.

שגריר - מודל

שי אנגלר, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בשגריר: "תשומת לב בנושאים כמו מילוי נכון של דלק, מעקב אחר מד הדלק, שכחת מפתח, טיפולים מונעים ושוטפים והימנעות מבחינת ביצועים של רכב בדרכי שטח לא מתאימות יצמצמו מקרים של המתנה למכונאי או לגרר ויחסכו אי נעימות. מהירות הנסיעה הממוצעת בגוש דן, העומדת על 11 קמ"ש באזורים שונים, טומנת בחובה שני מרכיבים מרכזיים הקשורים בקשר הדוק לפעילות שגריר; מצד אחד נסיעה איטית בפקקים טומנת בחובה פוטנציאל גדול יותר לתאונות פח אל פח כתוצאה מאיבוד ריכוז או שימוש בסלולרי, ומצד שני מאתגרת את שגריר לעמוד ביעדי הגעה שנקבעו לאירועים בזמן הקצר ביותר".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה