דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הרכב 2014: המותגים הגדולים מתחזקים על חשבון הקטנים

Getting your Trinity Audio player ready...


חודש אוקטובר היה חלש יחסית במסירות הרכב החדש בישראל, ובמהלכו נמסרו 17,149 מכוניות חדשות. אמנם מדובר בנתון טוב בפני עצמו, אך השנה שנפתחה בסערה מסתיימת עם מספרים סבירים בלבד. ועדיין, בעשרת החודשים הראשונים של 2014 נמכרו בישראל כמעט 210,000 מכוניות חדשות - כמעט כמו הכמות שנמכרה בשנה שעברה כולה.

מניתוח של דו"ח מסירות הרכב עולה תמונת מצב מעניינת: בעוד השוק כולו גדל ב-13%, מי שהגדיל את נתח השוק שלו אלו בעיקר המותגים הגדולים והחזקים. למעשה, 7 מתוך 8 המותגים המובילים הציגו גידול בנתח השוק, על חשבון המותגים הבינוניים. מתוך 12 המותגים הבאים ברשימה, רק 2 רשמו גידול בנתח השוק.

במקום הראשון ניצבת עדיין יונדאי, למרות שנתח השוק שלה ירד משמעותית מ-15.7% ב-2013, ל-13.3% השנה. אבל אל תמהרו לרחם על כלמוביל: בזכות הצמיחה האדירה של מיצובישי, והשנה המוצלחת של מרצדס, הצליחה היבואנית לשמור על נתח שוק של 19.4% בסך הכל. או במילים אחרות: כל מכונית חמישית שעלתה על הכביש השנה, נמכרה על ידי כלמוביל.

צ'מפיון מוטורס, לעומתה, עברה שנה לא פשוטה: פולקסווגן, סיאט ואודי איבדו מנתח השוק שלהן, בעוד סקודה היא נקודת האור היחידה - עם שיפור של 0.2% בלבד.


סקודה. נקודת האור של צ'מפיון מוטורס / צילום: דנה גורלנד. בכותרת: cc-jenineabarbanel

טויוטה וקיה הציגו ביצועים יפים, ואילו בדלק מוטורס מאזדה זרחה עם עליה דרמטית בנתח השוק - וזה עוד לפני ההשקות הצפויות בקרוב של מאזדה 2 ומאזדה CX3. פורד אמנם חוותה שנה לא פשוטה, אך גם אצלה המצב צפוי להשתפר ב-2015 כאשר יגיעו לא מעט דגמים חדשים.

העליה המפתיעה ביותר, לפחות עבורנו, היא בשברולט - שלא עשתה מהלך יוצא דופן השנה, למעט השקת הטראקס בשלהי 2013. בפיג'ו וסיטרואן, לעומת זאת, יצטרכו לחכות לשנה הבאה כדי ליהנות מהפירות של הדגמים החדשים שהגיעו לאחרונה.


האם פיג'ו 308 החדשה תסמן את המפנה עבור היבואנית לובינסקי?

צפייה בתוכן שוק הרכב 2014: המותגים הגדולים מתחזקים על חשבון הקטנים

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה