דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט קרוז החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

כבר יותר מ-7 שנים עברו מאז רכשה ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב האמריקאית, את דייהו הקוריאנית. אחת המשימות שטרם הושלמו על-ידי ג'נרל מוטורס הוא החלפת קו הדגמים הישנים של דייהו. אביאו, אופטרה, ויואנט ואפיקה אמנם הושקו ושווקו תחת השם שברולט אך היו תכנון קוריאני עצמאי. שברולט אופטרה היא משפחתית ממוצעת, שניסתה להתחרות במיטב תוצרת אירופה – בעיקר בעזרת העיצוב מבית ג'וג'ארו (גם אם התוצאה לא היתה מבריקה). מבחינת ניהוג, איכות וליטוש התקשתה אופטרה להתמודד עם העילית של הדגמים היפאנים והאירופאים. בישראל זכתה האופטרה להצלחה לא רעה, בעיקר בשוק ציי הרכב, אבל באירופה, שוק הרכב העיקרי לו היא יועדה - כשלה.

כעת, מבטיחים ג'נרל מוטורס, מדובר במשהו שונה לגמרי. לא רק בזכות תכנון חדש, אלא גם שם חדש: שברולט קרוז (Cruz).

שברולט קרוז החדשה - מבט קדמי
שברולט קרוז והגריל המוכר של שברולט. צילום: יצרן

שברולט קרוז החדשה שונה לחלוטין בעיצובה מהאופטרה האנמית, ומזכירה דווקא את האפיקה, מכונית המנהלים של שברולט-קוריאה - בעיקר מאחור. מלפנים הקרוז נושאת את קו העיצוב הנוכחי של שברולט, הכולל גריל "פעור" עצום וסמל שברולט גדול וזהוב. הקווים הכלליים אירופאים למדי, ואכן שברולט מכוונים בעיקר ליבשת הקלאסית. המפקפקים יוכלו לומר כי היא תערובת של עיצוב מרצדס C קלאס והונדה סיוויק, אך ללא ספק התוצאה טובה בהרבה מהאופטרה הקודמת, והכי חשוב: לשברולט קרוז החדשה יש נוכחות.

אבל כדי להצליח באירופה צריך יותר, והפעם – לפחות כך נראה – שברולט עשו את שיעורי הבית. הקרוז מציעה 3 מנועים שונים: מנוע 1.6 ליטרים עם 112 כוחות סוס, מנוע 1.8 ליטרים עם 140 כוחות סוס מרשימים, ומנוע טורבו-דיזל החיוני להצלחה בשוק האירופאי - 2.0 ליטר ו-150 כוחות סוס. החדשות הטובות ממשיכות גם לתיבות ההילוכים: תיבה אחת היא חמש הילוכים ידנית, והשנייה היא אוטומטית מודרנית בעלת 6 הילוכים.

בתחום הבטיחות, הקרוז תציע את מגוון מערכות הבטיחות הסטנדרטיות כיום ו-6 כריות אוויר. ג'נרל מוטורס לא מפרסמים נתונים טכניים נוספים, וסביר להניח שנקבל תזכורת מחודשת על הקרוז, בתוספת פרטים נוספים ומידות, בסמוך לחודש אוקטובר, בו תערך תערוכת פריז, שם תוצג רשמית הקרוז החדשה.

Chevrolet Cruz 2009

שברולט קרוז במבט אחורי. צילום: יצרן

אז מה איתנו? אל דאגה, הקרוז תגיע אלינו מיד לאחר ההשקה האירופאית – בסביבות חודש מרץ. על תג המחיר אין מידע, אבל יבואן שברולט לישראל, UMI, מתכוון לשווק את הקרוז במקביל לאופטרה הישנה, שתמכר בעיקר לציי רכב (בדומה למהלך של מיצובישי ישראל עם הלאנסר החדשה, שמשווקת במקביל לישנה). מהלך זה רומז על כך שמחיר הקרוז יהיה גבוה משל האופטרה הישנה, אך בוודאי נמוך משל האפיקה. כלומר, סביר להניח כי הקרוז תתחרה בישראל בפלח המשפחתיות הפרטיות הצומח בישראל, כאשר מלכת הקטגוריה ללא עוררין היא ההונדה סיוויק (שנמכרת גם לציי רכב – קבוצה 3). מתחרות נוספות הן הלאנסר החדשה וגם הגולף ג'טה של פולקסווגן והאוקטביה של סקודה.

לדגמי שברולט בישראל - שברולט

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שברולט מחמיצה את קב' 2 ? 
    בעל אופטרה גאה, 14-01-2009

    לפי הכתבה שברולט לא תיוצג בק' 2 הפופולרית כל כך בציי הרכב השונים.
    לדעתי זה מאוד חבל , כמו שהקרוז ניראת ניראה לי שהיו המון קופצים אם היא תתומחר לקבוצה.
    טוב....נעבור לטויוטה , חבל.

    סגור תגובה

  • 2. ל-1 
    בני, 14-01-2009

    יבואן שברולט כבר הודיע שהקרוז תמכר בקבוצה 2...

    סגור תגובה

  • 3. כישלון  
    שי גלב, 25-01-2010

    יש לי קרוז 1600 דגם מפואר באופן פרטי . שעלתה לכביש ב חודש אוגוסט 2009 לסיכום הייתי אומר שמי שחושב לקנות את הרכב הזה חושב בדיוק ברגע זה לקנות את טעות חייו בכסף !!!
    אני מבלה ימים במוסך המרכזי בראשל"צ מתחת לאולם התצוגה , המשרדים , ההנהלה והשירות הספקתי להכיר את כל המנהלים בשמות הפרטיים ועד כדי כך שכולם כבר קוראים לי בשמי .
    הרכב מייצר תקלות מכל הסוגים במנוע, בגיר , במחשב
    הוחלפו כבר באוטו אין ספור רכיבים שונים בינהם לוח שעונים , הגה, מרימי "קמשפט" אני בהליך משפטי מולם אז תשוב פעמיים לפני שאתה קונה את ה-_ _ _ הזה !!!

    סגור תגובה

חזור למעלה