דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו סניק החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


רנו סניק היא מכונית חשובה, מאוד חשובה. היא למעשה הייתה הראשונה - באירופה לפחות - לקחת פלטפורמה של מכונית משפחתית, לשמור על כל החלקים במכאניים, להתפיח את המרכב כדי להפיק שימושיות גבוהה יותר, והרי לכם מכונית משפחתית סופר שימושית למשפחה עם 3 ילדים (או שני ילדים וחבר אחד ממש ממש טוב. אתם בטח יודעים על מי אני מדבר) עם טביעת רגל שלא גדולה משמעותית משל אותה משפחתית שבקושי הצלחתם להנדס פנימה גם את העגלה וגם את כל התיקים.

עכשיו חושפת רנו את הדור הרביעי של מי שהפכה לימים לאחד הלהיטים הכי גדולים שלה. במיוחד בתחשב בעובדה שבתחילה חשבו היושבים בראש החברה שיהיה מדובר במכונית נישה עם ביקוש צנוע, ביקוש שהתברר במהרה להיות פי חמישה(!) מהצפי.

רנו סניק 2016
רנו סניק החדשה, כל מה שהמשפחה צריכה? / צילום: רנו

הסניק החדשה - כמו קודמותיה - שואבת השראה ניכרת מהמגאן החדשה. ששואבת בתורה השארה מהקליאו הנוכחית. היא מקבלת את החרטום המשפחתי עם הסמל הקדמי הענקי, ופנסים משוכים לאחור. אבל שאר מבנה המרכב מזכיר הרבה יותר את הקדג'אר - או כל ג'יפון אחר - והרבה פחות מיניוואן אפרורי ומשעמם. הדודבן בקצפת העיצוב המוחצן הם חישוקי ה-20 אינץ', שיגיעו כסטנדרט בכל הדגמים.

אגב החישוקים, הם עוטפים בצמיגים במידה מאוד לא טנדרטית - 195/55R20. מחד, רנו מבטיחה שמידה זו תיתן את הטוב מכל העולמות - אחיזה, צריכת דלק ונוחות. מאידך, ניסינו למצוא צמיגים במידה כזו ולא הצלחנו גם באתרים בינלאומיים גדולים שמתמחים בנושא, מה שכנראה יהפוך אותם ליקרים מאוד בבוא היום.

רנו סניק 2016
רנו סניק החדשה. עיצוב שיותר קרוב לגי'פון מאשר למיניוואן אפרורי

גם עם הסניק החדשה, כמו עם קודמותיה, רנו חרטה על דגלה את עניין השימושיות. ולפחות על הנייר, נראה שגם הפעם היא לא עומדת לאכזב בתחום הזה. מעבר ל-572 הליטרים שבתא המטען, הסניק החדשה מציגה כל כך הרבה תאי אחסון ופתרונות שימושיים חכמים, שלמרות שלכל אחד מהם יש איזה "קטע" מגניב כזה או אחר, לא נוכל לתאר את כולם - אז נתמקד בשלושה.

תא הכפפות של הסניק זוכה לשם "מגירת החיים הקלים" או "מגירת חיים קלה", אנחנו לא ממש בטוחים. בכל מקרה, התא הזה מקורר ומואר כמובן, אבל גם נפתחת באמצעות חיישן וננעלת ברגע נעילת הרכב ומציעה נפח של 11.5 ליטר, שלושה יותר מתא כפפות סטנדרטי. הקונסולה המרכזית זזה קדימה ואחורה על מסילה, ומלבד שני שקעי USB בחלקה האחורי, היא גם מציעה תא אחסון בנפח של 13 ליטר. אחרונים חביבים הם המושבים האחוריים, או ליתר דיוק מנגנון הקיפול החשמלי שלהם - אותו אפשר להפעיל דרך כפתור בתא המטען (לא יותר מדי מרגש) או ממסך המגע של מערכת המולטימדיה (מאוד מרגש).

רנו סניק 2016
רנו סניק החדשה. מגירת החיים הקלים

אבל כולנו מבינים שמכונית משפחתית לא אמורה להיות קרון בקר שרק צריכה לדחוס כמה שיותר דברים לכמה שפחות שטח. אלא גם מכונית נעימה ומפנקת, ולא פחות חשוב - בטיחותית. לכן רנו התקינה בסניק גם מערך בטיחות אקטיבי הולם שכולל (כסטנדרט או בתוספת תשלום בהתאם לרמת הגימור) בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ועוד.

רנו סניק 2016
רנו סניק החדשה. וקונסולה מרכזית שנעה על מסילה

בצד הנוחות טיפלה רנו באמצעות שולחנות מתקפלים למושבים האחוריים, מושבים עם עיסוי (כן, קראתם נכון. עיסוי) מערכת מולטימדיה, וילונות למושבים האחוריים, תצוגה עילית, מערכת שמע של חברת BOSE ועוד.

רנו סניק 2016
רנו סניק 2016. ואפילו מושבים עם עיסוי

היצע המנועים של רנו סניק החדשה יכלול שני מנועי בנזין. שניהם בנפח 1.2 ליטר ומפיקים 115 ו-130 כ"ס, ושניהם ישודכו לתיבת הילוכים ידנית, כך שהסיכוי שיגיעו ארצה נמוך. שאר ההיצע כולל שישה שילובים של מנועי דיזל בהספקים של בין 95 ל-160 כ"ס ותיבות הילוכים ידניות או רובוטיות כפולות מצמדים.

לראשונה, תקבל הסניק גם גרסה היברידית "לייט", שתעשה שימוש במנוע טורבו דיזל עם 110 כ"ס ומנוע עזר חשמלי שיעזור להוריד את צריכת הדלק אבל לא יוכל להניע את המכונית לזמן ממושך בגלל שימוש בסוללה קטנה יחסית. מערכת ההיגוי לארבעת הגלגלים של רנו, שהוצגה גם ברנו מגאן, תעשה את דרכה גם לסניק ותאפשר כושר תמרון גבוה יותר במקומות צפופים. 

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה