דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב יוקרה מיד שניה: כללי זהב לרכישה נבונה

שוק רכבי היוקרה מציג בשנים האחרונות צמיחה עקבית. היצע הדגמים גדל באופן משמעותי, יצרנים רבים משיקים דגמים חדשים בקטגוריות הפנאי השונות והמחירים נעשים נגישים מבעבר, כך שיותר ויותר לקוחות מרשים לעצמם להגשים חלום ולרכוש מכונית יוקרתית. גם סביבת המימון הנוחה בשוק מאפשרת ללקוחות רבים לרכוש מכוניות יוקרה מבלי "לקרוע" את הכיס.

מתחילת השנה הנוכחית חל גידול לא מבוטל במכירות של מספר מותגי יוקרה, בהם לדוגמא וולוו (7%+), לקסוס (12%+) וכך גם אצל לנדרובר ו-DS. הגידול במכירות הרכב החדש גרם לכך שהיצע רכבי היוקרה שמגיע לשוק היד השניה גדול כיום מאי פעם, כך שבמחיר של משפחתית עממית חדשה תוכלו לקנות מכונית חזקה, גדולה, איכותית ומפוארת בהרבה. 

במקביל לעליה במכירות הרכבים החדשים, התעורר בשנים האחרונות גם שוק היד השניה של מותגי הפרימיום. כידוע, רכישת רכב מיד שניה מלווה בחששות ולעיתים אף בלבול רב. לתוך עולמות הרכישה המסורתיים צמחו בשנים אחרונות אולמות מכירת רכב משומש של חברות הליסינג והטרייד-אין הגדולות. אלו מתאפיינים בחוויית רכישה השואפת להתקרב לחוויית הרכישה של רכב חדש, תוך הנמכת רמת החרדה האופיינית לרוכשי רכב משומש והגברת האמון במוכר ובאחריותו לרכב הנמכר.   

הבנה הזו הביאה לכך שלצידם של המגרשים הפרטיים וחברות הליסינג הפועלות בשוק, נכנסו גם יבואני רכבי היוקרה לעולמות היד השניה, שם הם שואפים להציע ללקוחות חווית קניה מליגה אחרת, הליגה של מותגי פרימיום.

מכירות חמשת מותגי היוקרה המובילים:

 

בהכנת כתבה זו נעזרנו במקצוענים של חברת לקסוס בישראל, שאפשרו לנו להציץ לתוך עולמות התוכן והנתונים של רכבי יוקרה מיד שניה. "אנחנו מוכרים כאן מכוניות של לקסוס בלבד", מסביר אוהד גל, מנהל מחלקת לקסוס סלקט, האחראי על מכירות לקסוס מבעלות קודמת בלקסוס ישראל. "לקוחות מבינים היום שרכב יוקרה זה לא רק מנוע ואביזרים, והם מחפשים גם חווית רכישה שונה לחלוטין ומצפים לתמיכה איכותית לאורך זמן".

נראה כי בנוסף לטיפים הרגילים של רכישת מכונית מיד שניה, וההמלצות הקבועות של בדיקה במכון ועיון בהיסטוריית הטיפולים, יש עוד כמה דברים שחשוב לבדוק ברכישת מכונית יוקרה. שנצא לדרך?


יש הרבה מערכות ברכב - בדקו את כולן

כאשר ניגשים בפעם הראשונה אל המכונית, יש מספר בדיקות שתוכלו לבצע באופן עצמאי. כמו בכל מכונית, מומלץ לבדוק את מערכות התאורה, המיזוג והמולטימדיה, אך ברכבי יוקרה יש בדרך כלל מספר גדול יותר של מערכות. בדקו את פקדי השליטה השונים של המולטימדיה - גלגלות השליטה, מסך המגע ופד המגע, בדגמים שמצוידים בכזה; בדקו את המושבים החשמליים והזכרונות, מערכות החימום והאוורור של המושבים, מצלמות החניה והחיישנים השונים, לוח המחוונים והמסכים הדיגיטליים, גגות השמש אם ישנם, וילונות חשמליים והרשימה עוד ארוכה.

"אנו מבצעים לכל רכב מבעלות קודמת 105 בדיקות קפדניות על פי הנחיות היצרן באמצעות צוותים מוסמכים ובהתאם להן משלימים ומסדרים את כל הטעון תיקון או חידוש טרם מכירת הרכב ", מסביר אוהד. "גם כאשר אנחנו פוגשים פה מכוניות בנות 4 או 5 שנים, רשימת האבזור של מכוניות יוקרה מהשנים ההן כוללת לא מעט פיצ'רים וחשוב לבדוק שהלקוח יוכל ליהנות מהם גם היום".

במידה ורוכשים רכב יוקרה מאדם פרטי לא תמיד תשימו לב לכל המערכות במבט ראשון ולכן לא תמיד תוכלו לוודא את תקינותן. גם במכון הבדיקה יתרכזו ככל הנראה בפרט במערכות הרכב העיקריות. לכן מומלץ להצטייד במפרט של הרכב ולעבור על המערכות אחת אחת, גם כדי לבדוק את תקינותן וגם כדי ללמוד את אופן ההפעלה.

של מי היה הרכב הזה?

היקף המכירות של שוק היד השניה בישראל גדול פי 5 משוק הרכב החדש. המשמעות היא שכל מכונית עוברת במהלך חייה 4 או 5 בעלים שונים, וכשמדובר ברכבי יוקרה - זה לפעמים קורה בתוך זמן קצר במיוחד. בשל כך בדקו היטב את מספר הבעלים הקודמים של הרכב וכמו ברכישה של כל רכב שהוא, רצוי להשוות את מספר הקילומטרים שהרכב נסע מול הנתון שהוקלד ברשיון הרכב במבחן הרישוי האחרון. "שווה להשקיע קצת יותר ברכב שלא החליף יותר משני בעלים", אומר אוהד. "בעלי רכב יוקרה מתאפיינים בהחלפת רכבים בתדירות גבוהה יחסית ולעיתים דוחים חלק מפעולות האחזקה במטרה להעביר את עלות הטיפול לבעלים הבאים. זו אחת הסיבות שאנו בוחרים בקפידה את הרכבים שאנו קונים, ומתמקדים במכוניות שלא החליפו יותר משתי ידיים ושלא נסעו יותר מ-125,000 ק"מ. אך אין זה אומר שלא ניתן למצוא מכוניות טובות שלא עונות על הקריטריונים המחמירים הללו".

כמובן, מכונית שנסעה פחות מהממוצע תימכר בסכום גבוה יותר - אך פעמים רבות משתלם לשלם את הפרמיה הנדרשת תמורת מכונית בעלת נתונים קרובים יותר לזה של רכב חדש.

 
 

מישהו מטפל בך

רכבי יוקרה הם חוד החנית של תעשיית הרכב ולא פעם נמצא בהם מערכות מתקדמות וטכנולוגיות מורכבות שאינן נפוצות ברכבים עממיים. לכן, אחרי שבדקנו את היסטוריית הטיפולים ומצאנו שהרכב טופל בזמן, חשוב גם לבדוק היכן טופל. העדיפות היא לרכבים שטופלו במוסך היבואן הרשמי אשר פועל בקשר רציף מול היצרן, מתעדכן ישירות בתכנים המקצועיים ומחזיק בידע ובניסיון בטיפול במערכות השונות - גם כאלו שחדשות יחסית בשוק.

"מרבית המוסכים, גם הפרטיים וגם של חברות הליסינג בארץ, בעלי ידע ומיומנות טובה בדרך כלל בטיפול ברכבים הנפוצים ופחות ברכבי היוקרה", מסביר אוהד גל, מנהל מחלקת לקסוס סלקט. "טיפול  במוסך היבואן בו מכירים היטב את הדגם ואת המערכות שבו - יבטיח בסיכוי גבוה יותר שמערכות הרכב, גם המיוחדות שבהן, ימשיכו לעבוד כהלכה לאורך זמן.

לכן חשוב לנו להציג ללקוח היסטוריית טיפולים ותיקונים מלאה של הרכב".

יחד עם זאת, ישנם מוסכים פרטיים ואיכותיים המתמחים ברכבי יוקרה של יצרן ספציפי או יותר. ככל שהרכב טופל במוסך כזה וניתן לקבל מידע אמין לגביו, יש בהחלט מקום להנמכת החשש שהרכב המועמד לרכישה לא טופל היטב או שלא בהתאם להנחיות היצרן.





שימו לב לפרטים הקטנים

איכות הנסיעה ברכבי יוקרה מושפעת ממגוון מכלולים ברכב אשר נבחרו בקפידה על-ידי היצרן כדי ליצור חווית נסיעה ברמה גבוהה. למשל, לעיתים מנועים מתקדמים ידרשו מצתים איכותיים יותר, ולשם שמירה על בידוד הרעשים הרצוי או אחיזת הכביש בדגמים עם אופי ספורטיבי יש לבחור בצמיגים באיכות גבוהה ולעיתים גם מדגמים ספציפיים.

"יצרני היוקרה בוחרים את החלקים באופן מאוד מדויק. כל רכיב במכונית אמור לשרת מטרה מסוימת, ולכן מאוד מומלץ להשתמש רק בחלקים מקוריים", מסביר אוהד. "בלקסוס סלקט אנו מקפידים להרכיב על כל רכב משומש שנמכר רק את הצמיגים מהדגם המקורי, ממש כמו הצמיג שאיתו הרכב יצא משערי המפעל - זאת על מנת להבטיח שקט בנסיעה וביצועים מיטביים".

שימוש בחלפים איכותיים הוא ערובה לשמירה על איכות הרכב לאורך זמן. ודאו כי הרכב שאתם מעוניינים לרכוש טופל לא רק בידיים הנכונות, אלא גם כי הותקנו בו החלפים המתאימים אחרת אתם עלולים להתאכזב ולגלות שקניתם רכב עם רמת נוחות ובידוד גבוהה, שנפגעה בגלל שימוש ברכיבים נחותים.

חבילות, אביזרים ותוספות

לעומת רכבים עממיים אשר משווקים במספר מצומצם של רמות גימור שנקבעו מראש, אצל רכבי היוקרה המצב מורכב יותר. לא פעם נמכרים כלי הרכב עם חבילות אבזור שונות, בנוסף לרמת הגימור הספציפית של הרכב. "לעיתים אלו חבילות של אביזרי נוחות, לפעמים מדובר בחבילות עיצוב ובחלק מהמקרים ישנן חבילות שנועדו לשדרג את היכולת הספורטיבית של הרכב", מסביר אוהד . "יש גם מקרים בהם לקוח מבקש אבזור ייחודי בהזמנה אישית, ואז תמצאו מכונית ייחודית שאין עוד כמוה על הכביש".

לפני הרכישה חשוב לשים לב לרמת הגימור של הרכב אותו אתם רוכשים, לתוספות אבזור הקיימות ברכב ולמחיר המתאים במחירונים. בנוסף לכך, יתכן ותמצאו הבדלים גם בין חברות היד השניה השונות - דגמי יוקרה מסויימים נמכרו לחברות הליסינג עם רמת גימור נמוכה יותר, כך שהסיכוי למצוא רכב מאובזר היטב יעלה ככל שתרכשו רכב ממוכר פרטי (כדאי לוודא שהוא זוכר ומודע לכל רכיבי האבזור) או אם תחפשו אותו במחלקות הטרייד-אין של היבואן.

לוקחים אחריות

כיום מקובל שחברות הטרייד-אין והיד השניה מעניקות אחריות על רכבים שסיימו את תקופת אחריות היצרן. לרוב מדובר באחריות בסיסית הכוללת מספר מכלולים בלבד, ואם תאלצו להשתמש בה יתכן ותופנו למוסכים שאינם מורשי היבואן - כך שאולי כלל לא תרצו לנצל את האחריות ולהפקיד את מכונית היוקרה במוסך כללי שאינו מנוסה בטיפול בדגם.

"בחברות הטרייד של מותגי היוקרה הדבר בדרך כלל שונה. אנחנו בלקסוס סלקט למשל מקפידים להעניק ללקוחות היד השניה אחריות מלאה שזהה לחלוטין לאחריות היצרן", מסביר אוהד.

תקופת האחריות למכונית מיד שניה היא קצרה יותר, כמובן, מזו של רכב חדש - אך בכל מקרה, במידה ורוכשים רכב יוקרה מיד שניה מגוף שמעניק אחריות חשוב לבדוק מה היקף האחריות ולוודא מי הגורם המטפל בתקופת האחריות.

חוויית רכישה טובה 

בואו נודה על האמת - אנחנו רוכשים מכונית יוקרה שאמורה לספק נוחות, בטיחות, ביצועים ושימושיות, לחווית נסיעה טובה יותר מזו של מכונית עממית. עולם החוויות ברכישת בעלות על רכב יוקרה אינו מסתכם אך ורק ברכב עצמו ובנסיעה בו, אלא  בא לידי ביטוי גם בתהליך הרכישה עצמו. לא במקרה יבואני הרכב משקיעים משאבים משמעותיים באולמות התצוגה, בנוחות ובחווית הלקוח, וכשמדובר במותגי יוקרה - זו כבר אופרה אחרת.

"כשאנחנו קונים מכונית עממית אנחנו רגילים למקומות שלוקחים את אותנו למגרש בחוץ ומסתובבים בין המכוניות שעומדות בשמש, שזה בסדר גמור כמובן, אבל במכוניות יוקרה יש ציפיה למצוא את הרכב בסביבה אחרת, כזו שדומה יותר לחווית רכישה של רכב יוקרה חדש. לכן החלטנו למקם את כל המכוניות שלנו באולמות תצוגה ממוזגים ונוחים", מסביר אוהד מלקסוס. "ברכב יוקרה החוויה לא אמורה להסתיים עם העברת התשלום. לאחר הרכישה מועמד לרשות הלקוח מוקד שירות שזמין 24/7, עונה על כל שאלה ומספק שירותי דרך במקרה של תאונה או תקלה. לקוח צריך לדעת שאם הוא קונה מכונית יוקרה זה לא מתבטא רק בריפוד יותר טוב לכסא - זו חוויה שלמה של קניה ותמיכה איכותית שבאה אחריה".

 

לסיכום, יותר רכבי יוקרה משומשים וצעירים יחסית נכנסים לשוק היד השניה כיום ומאפשרים לרוכשים המעוניינים בחוויה משודרגת לרכוש רכב איכותי ומתגמל יותר מרכב עממי סטנדרטי. יחד עם זאת, אם רכישה של רכב עממי יכולה להיתפס כתהליך מבלבל בסיכון גבוה, רכישת רכב יוקרה מקפלת בתוכה דרישה לתשומת לב מוגברת למספר רב יותר של נתונים, הן לגבי הרכב עצמו והן לגבי הגוף המוכר והמתחזק. בסופו של דבר, בניהול נכון ולא בהכרח מורכב מדי, תוך מודעות למספר תחומים שהוצגו בכתבה זו, ניתן לרכוש רכב יוקרה במחירים ברי הישג וליהנות מחוויה טובה גם בתהליך החיפוש והרכישה וגם מרכישת שקט נפשי בתקופת השימוש השוטף שלאחר הרכישה.

שתהיה נסיעה חווייתית ובטוחה.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה