דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב השנה של iCar לשנת 2018

Getting your Trinity Audio player ready...



תחרות רכב השנה 2018 של iCar התקיימה זו השנה החמישית ברציפות. כמו בשנים קודמות, כדי להכריע בבחירת "רכב השנה" החלטנו שלא להסתפק בידע שנצבר אצלנו - והחלטנו להזמין את כל עיתונאי הרכב בישראל להשתתף בבחירת "רכב השנה".

36 עיתונאי רכב מנוסים נענו לאתגר, והשתתפו במשאל ענק לבחירת "רכב השנה". כתבי הרכב של ידיעות אחרונות ו-ynet, דה-מרקר, ערוץ הספורט, וואלה! News, מעריב, ישראל היום, ממגזיני הווה ועבר ומאינספור אתרי אינטרנט בתחום הרכב ענו על השאלון המקיף שהצגנו בפניהם, ובחרו את המכוניות המצטיינות לשנת 2018.

ועידת הרכב 2018

הבחירה נעשתה בשני מישורים. בכל אחת מ-10 הקטגוריות השונות שהוגדרו, בחרו העיתונאים את רכב השנה מתוך כלל המכוניות המשווקות בישראל באותה קטגוריה. הבחירה השניה, של תואר "רכב השנה 2018", נעשתה רק מתוך הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך שנת 2018.

ההכרזה על הזוכות בתחרות מכונית השנה נערכה בטקס חגיגי שהתקיים במסגרת ועידת הרכב של מידע כנסים, בנוכחות בכירי ענף הרכב, אנשי משרד התחבורה, יבואנים, קציני רכב ואנשי iCar. את הטקס הנחה אלי אילדיס.

מכוניות קטנות: סיאט איביזה

זו לא היתה הפתעה. הדור החדש של האיביזה נחת כאן בסוף השנה הקודמת, והצליח להרשים פעם אחר פעם במבחנים השוואתיים. זו מכונית סופר מיני מרווחת, חסכונית, שמצוידת באביזרי הבטיחות המתקדמים וגם משווקת במחירים בהחלט תחרותיים. כבונוס נספר גם שזו המכונית המחופשת ביותר באתר iCar בשנה החולפת.

מקום שני: סיטרואן C3

מקום שלישי: סוזוקי סוויפט

סיאט איביזה

מכוניות משפחתיות: יונדאי איוניק

הבחירה המתבקשת, ללא צל של ספק. האיוניק לא עשתה שום דבר שעוד לא ראינו לפני כן - אבל היא הראשונה שהצליחה לשלב מגוון רחב של יכולות, וגם להצליח במכירות בצורה שרק יונדאי מסוגלת. היכולות ההיברידיות שלה, עם צריכת דלק אמיתית של 20 ק"מ לליטר, הביאו ערך אמיתי לרוכשי הרכב. מערכות הבטיחות המתקדמות הן מהמובילות בקטגוריה, האבזור עשיר במיוחד, המרווח הפנימי נדיב ואפילו המחיר קרוב מאוד לזה של משפחתית "רגילה". 

מקום שני: מרצדס A קלאס

מקום שלישי: יונדאי i30

יונדאי איוניק

מכוניות מנהלים: סקודה סופרב

אחרי שנה אחת של הפוגה לטובת אלפא ג'וליה המפתיעה, סקודה סופרב מחזירה לעצמה את תואר רכב השנה בקבוצת המנהלים. זו לא רק המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה - היא באמת טובה. הסופרב מצטיינת במרווח פנימי מעולה ובאיכויות נסיעה משובחות שהפכו אותה לבחירה הנפוצה בקרב חברי הכנסת ושרי הממשלה. בגרסאות היקרות שלה היא גם משמשת אלטרנטיבה של ממש למכוניות המנהלים היוקרתיות.

מקום שני: אופל אינסיגניה

מקום שלישי: אלפא רומיאו ג'וליה

 סקודה סופרב

רכבי פנאי קטנים: קיה סטוניק

יש הרבה מאוד רכבי פנאי מצוינים שהגיעו לישראל בשנה החולפת - שניים מהם זכו במקום השני והשלישי. אבל נדמה שהסטוניק פיצח את הנוסחה והביא את מכלול התכונות שנדרשות מרכב מסוגו: הוא נראה מצוין, זריז, חסכוני בדלק ומאובזר בכל מערכות הבטיחות המתבקשות. תוסיפו לזה מחיר רכישה אטרקטיבי וקיבלתם להיט בטוח.

מקום שני: סיטרואן C3 איירקרוס

מקום שלישי: סיאט ארונה

קיה סטוניק

רכבי פנאי קומפקטיים: פיג'ו 3008

מי שקטף את תואר "רכב השנה" בשנה שעברה , נשאר בצמרת הקטגוריה גם בשנה הנוכחית. הג'יפון של פיג'ו הצליח להביא לקטגוריה הזו דברים שטרם נראו על הכביש: עיצוב חיצוני, ובעיקר פנימי, שיכול לבייש גם מכוניות יוקרה במחיר כפול; מנוע דיזל חסכוני כבר בגרסת הבסיס; ויש גם חבילת אבזור מרשימה, והשנה הוא גם עבר שדרוג נוסף באגף יחידות ההנעה. חבל רק שהמחירים מטפסים מדי כמה חודשים.

מקום שני: סקודה קארוק

מקום שלישי: דאצ'יה דאסטר

 
פיג'ו 3008

7 מקומות ישיבה: פיג'ו 5008

אחרי שה-3008 הרשים כל כך בתחומו, זה היה רק עניין של זמן עד שאחיו הגדול ישחזר את ההישג. הוא לא רק נראה נהדר: יש לו מנועים חסכוניים ויעילים, מערכות בטיחות מתקדמות וגם 7 מושבים נפרדים שמעניקים פתרון אמיתי למשפחות גדולות.

מקום שני: סקודה קודיאק

מקום שלישי: קרייזלר פסיפיקה

 
פיג'ו 5008

רכבי סאלון-פאר: אודי A8

אז אמנם הקואליציה של ראש הממשלה מתנדנדת, אבל המכונית שלו מעולם לא היתה טובה יותר. הדור החדש של ה-A8 הגיע לישראל במהלך השנה החולפת והצליח לשכנע שוב את מדינת ישראל שהוא הפתרון הטוב ביותר להסעת הבכירים. הפעם יש ל-A8 לא רק נוחות, מרווח ואבזור עשיר, אלא גם טכנולוגיות אולטרא-מתקדמות ויכולות כמעט אוטונומיות.

מקום שני: פורשה פנמרה

מקום שלישי: וולוו S90

 
אודי A8

רכבי פנאי יוקרתיים: וולוו XC40

הקטגוריה הזו מוכיחה שיותר זה לא תמיד עדיף. יש רכבי פנאי יוקרתיים גדולים, חזקים, מרשימים וטכנולוגיים יותר מהוולוו הקטן; שניים מהם נמצאים במקומות השני והשלישי. אבל ה-XC40 הצליח לתפור חבילה כל כך מוצלחת, עד שקשה לחשוב על מועמד ראוי ממנו לתואר: הוא פרקטי, נראה נהדר, מאובזר היטב ומציע כל טכנולוגיה אפשרית כמעט. בחירה קלאסית.

מקום שני: DS7 קרוסבק

מקום שלישי: אודי Q8

 
וולוו XC40

מכוניות ספורט: קיה סטינגר

מי היה מאמין שקיה תקטוף את הבכורה דווקא בקטגוריה הזו, שבה מתמודדות ענקיות כב.מ.וו ומרצדס, לצד יצרניות על כמו פרארי ואסטון מרטין. רגע, נבהיר: אף אחד לא טוען שקיה סטינגר היא מכונית ספורט טובה יותר מפרארי. אבל רמת הביצוע של הדגם הזה, שפותח על ידי מהנדסים של ב.מ.וו, היא בהחלט משהו שמצדיק את תואר רכב השנה. לא מאמינים לנו? קחו סיבוב ונדבר אחר כך.

מקום שני: לקסוס LC

מקום שלישי: ב.מ.וו M2

 
קיה סטינגר


טנדרים ומסחריות: פולקסווגן אמארוק

אחרי שנים של שליטה היילקסית בקטגוריה הזו, מתיחת הפנים שעבר האמארוק אפשרה לו לקחת את הבכורה השנה. מדובר בטנדר באמת יוצא דופן, ולא רק בגלל שהוא הרכב האירופאי היחיד בקטגוריה הזו שמשווק בישראל. יש לו מנוע V6 אימתני עם 224 כ"ס ויכולות מרשימות בצורה מעוררת הערכה.

מקום שני: טויוטה היילקס

מקום שלישי: סיטרואן ג'מפי

 
פולקסווגן אמארוק



רכב השנה 2018: וולוו XC40

המכונית שזכתה בתואר "רכב השנה" של אירופה, עושה זאת גם בישראל. המהפכה של וולוו, תחת הבעלות של קבוצת ג'ילי הסינית, החלה לפני 3 שנים עם השקת ה-XC90 החדש. הבשורות היו אז בעיצוב יוצא דופן, איכויות נסיעה מעולות וטכנולוגיות הנעה מתקדמות. לאט לאט קיבל כל קו המוצרים של וולוו את האופי החדש, והשנה זה כבר הגיע ל-XC40 - רכב פנאי קטן וחדש, שמביא את השפה של וולוו לרכב במחיר נגיש יחסית, במונחי עולם היוקרה. וזאת כבר בשורה אמיתית.

מקום שני: קיה סטינגר

מקום שלישי: סקודה קארוק

 
וולוו XC40

רשימת העיתונאים שהשתתפו במשאל (לפי סדר הא”ב):

1. אודי עציון, ידיעות אחרונות

2. אופיר דואק, ספורט 5, אתר The Car

3. אורן דורי, דה-מרקר, לשעבר אתר Yad2 ו-iCar

4. אייזיק דוידוביץ, אתר Drive Time ומגזין הרכב של עיתון הארץ

5. אייל לוי, מעריב

6. אילן פייביש, טורבו-מגזין

7. אלדר מנורי, Gear

8. אלעד שלו, אובר-דרייב, ישראל היום

9. אסף בר-שי, iCar, וואלה, פורבס, לשעבר מקור ראשון, דה-מרקר, מגזין הגה ועוד

10. אריק רוזנבלום, אתר דוגרי

11. בועז קורפל, ספורט 5, לשעבר גלובס

12. בוריס רוזנר, אתר Gear

13. גיא גיאור, מגזין אוטו

14. דובי זכאי, The Car, מעריב ומגזין טראק

15. דניאל סקלי, אתר iCar, לשעבר במגזין הרכב של עיתון הארץ

16. הלל פוסק, Ynet, לשעבר מגזין אוטו

17. חנן בראון, אתר Yad2, לשעבר מגזין הגה

18. ד”ר חנן גולן, מגזין טראק, לשעבר העורך הראשי בקבוצת מוטו תקשורת

19. טל אבן, iCar, מגזין הבנקאות הפרטית, Epoch Times ישראל, יועץ אישי בענף רכבי היוקרה

20. יואל שוורץ, וואלה! News, The Car, לשעבר עורך מוטוקאר ועורך אתר אוטו

21. יתיר דוידוביץ, iCar

22. כפיר כשריאן, ספורט 5, לשעבר גלובס

23. מולי גומא, iCar , לשעבר אתר Mako

24. נועם וינד, The Car, לשעבר אתר Mako ומגזין הגה

25. נועם קום, אתר אוטוקום, מנהל פורום “נוהגים הייטק”

26. נועם ריין, iCar

27. עזרי לוי, iCar

28. ערן אביבי, מגזין אוטו, מגזין רכב+ של עיתון הארץ

29. פבל צ’רניצקי, Carsforum, לשעבר אתר iCar ואתר Gear

30. צביקה בורג, לאשה, לשעבר Ynet

31. קינן כהן, וואלה! News, לשעבר Carsforum, עורך מגזין הגה, אתר Mako

32. רמי גלבוע, וואלה! News, אתר The Car, לשעבר מגזין הגה בשטח ודה מרקר

33. רן אלקובי, אתר קארטיוב

34. רן סגל, iCar

35. שי שיוביץ, אתר דוגרי, לשעבר אתר KML

36. ששי כהן, אתר Wheel

 
ועידת הרכב 2018

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה