דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבי פנאי יוקרתיים עד 150,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

רבות דובר על אופנת הג'יפונים, וככל הנראה הם כאן כדי להישאר. יצרני מכוניות היוקרה היו הראשונים לאמץ את אופנת רכבי הפנאי וזאת מבלי לגרוע מקו הדגמים הקיים. ב.מ.וו השיקה וממשיכה לחדש את קו דגמי ה-X שמיוצר במקביל לקו הסדרות הרגיל. אודי מחזקת את קו דגמי ה-Q ואפילו לקסוס חשפה לראשונה בתולדותיה רכב פנאי עם 7 מקומות (RXL). בהתאם לכך, שוק היד השנייה של רכבי הפנאי היוקרתיים פורח.

לשמחת הרוכשים הפוטנציאליים (ולצערם של המוכרים), ירידת הערך של רכבי היוקרה גבוהה למדי. נוכל למצוא פערים של עשרות אלפי שקלים בין שנתונים סמוכים, למרות שמדובר ברכבים מאותו הדור ובאותה רמת האבזור.

בכתבה זו סקרנו מספר רכבי פנאי בתקציב של עד 150,000 שקל. סדר המכוניות אקראי, וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית). נוסף על כך, במידה וחפצה נפשכם לרכוש רכב פנאי גדול או חזק יותר – פורשה קאיין למשל - תמיד ניתן לרדת יותר בשנתונים ולהגשים את החלום.

יש לזכור כי אחזקה של רכב יוקרה בדרך כלל תהיה יקרה יותר מזו של רכב עממי: עלויות הביטוח, הדלק, התיקונים וירידת הערך יהיו כולן גבוהות בעשרות אחוזים.

אודי Q3

מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 16.4 ק"מ לליטר (11 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 120,000-147,000 שקל לשנתונים 2014-2015

התשובה של אודי לג'יפונים הקומפקטיים. אודי Q3, שמבוסס למעשה על פולקסווגן גולף, מציע מנוע טורבו קטן ויעיל בעל ביצועים טובים למדי. נוחות הנסיעה טובה, והמימדים יספקו משפחה בת 4 נפשות. תא הנוסעים מרגיש ותיק: הנדסת האנוש מורכבת וגם ברמות הגימור הבכירות ישנן תופעות מוזרות כמו מחסור בבקרת שיוט או שקעי USB. חובבי הביצועים יוכלו לבדוק גם את גרסאות ה-2.0 ליטרים של ה-Q3, ולאמיצים מביניכם (או אלו עם תקציב גבוה יותר), נזכיר את אודי RSQ3 שמציעה הספק של 310 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות.

אודי Q3

אודי Q5

מנוע: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 225 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 12.6 ק"מ לליטר (9 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 139,000-150,000 שקל לשנתונים 2012-2013

אם תפתחו מילון, ככל הנראה תמונתו של ה-Q5 תופיע בסמוך לערך "רכב פנאי יוקרתי". אודי Q5 מיצב עצמו כאמת המידה לג'יפוני הפרימיום ולא סתם לקח לאודי כ-9 שנים להציג לו דור שני. בגרסאות הבסיס של ה-Q5 תמצאו מושבים חשמליים וגג פנוראמי, אך שקעי USB יעדרו מהרשימה. לצד זאת, נוחות הנסיעה טובה, המרווח הפנימי טוב מאוד, המנוע מייצר ביצועים טובים ותיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה. למעט עיצוב פנים מעט מיושן, מדובר ברכב מוצלח לכל הדעות.

אודי Q5

אינפיניטי FX37

מנוע: 3.7 ליטר, בנזין, 320 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 7 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 8.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 115,000-130,000 שקל לשנתונים 2010-2011

ככל הנראה רכב הפנאי הזה של אינפיניטי הוא בעל אפקט הנוכחות המרשים ביותר מבין שאר הדגמים בכתבה. עיצובו של אינפיניטי FX37 מרשים ונראה עדכני ומודרני גם היום, האבזור שופע וישנם גם חישוקים קלים בגודל של עד 21 אינץ'. ולא רק החזות ספורטיבית: נתוני הביצועים מעולים עם 320 כ"ס, מומנט של 36.7 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש שאורכת 6.8 שניות. למי שהנתונים של גרסת ה-37 מרגישים לו מעט חלשים, יש את גרסת ה-FX50 בעלת מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם 390 כ"ס ונתון מומנט העומד על 51 קג"מ ושניה פחות ל-100 קמ"ש. האופי ספורטיבי, ההגה כבד והרכב מתאים בעיקר לחובבי הנהיגה. הוא פחות יתאים למי שצריך רכב פנאי מרווח ונינוח למשפחה, וגם לא מצטיין בצריכת הדלק.

אינפיניטי FX37

ב.מ.וו X1

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 12.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 91,000-110,000 שקל לשנתונים 2012-2013

שלא בהתאם לקו דגמי ה-X של ב.מ.וו, ה-X1 מהדור הקודם התבסס על סדרה 3 - ולכן הוא מרווח יותר ממרבית מתחריו הישירים, אך הוא לא גבוה במיוחד. קצת כמו גרסת סטיישן מוגבהת. בשנתונים הללו עדיין מדובר על הנעה אחורית כך שהתנהגות הכביש שלו מצוינת. גרסת הבסיס של ב.מ.וו X1 מצויידת במנוע בנפח 2.0 ליטר, אטמוספרי, המספק 150 כ"ס ו-20.4 קג"מ, והאבזור עשיר למדי. ישנן גם גרסאות דיזל עם עוד כמה סוסים שהן גם חסכוניות יותר, וקחו בחשבון שבאף אחת מהגרסאות לא תמצאו חוויית ביצועים מסעירה. כך אתם יכולים, בתקציב של סופר מיני חדשה, לרכוש רכב פנאי ממותג יוקרתי.

במוו X1

ב.מ.וו X3

מנוע: 2.0 ליטר, טורבו-בנזין, 184 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 13.6 ק"מ לליטר (9 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 131,000-138,000 שקל לשנתונים 2012-2013

בהיררכיית הדגמים של היצרן הבווארי, ה-X3 מתמקם במרכז הטבלה של רכבי הפנאי. מדובר גם כאן בדגם המבוסס על סדרה 3, אך הוא גדול ומרווח בהרבה מה-X1. מדובר כבר בדור השני של ב.מ.וו X3 והוא ללא ספק איכותי וטוב מקודמו. נוחות הנסיעה מעולה וכך גם היכולת הדינאמית. שימו לב כי ישנן גרסאות דיזל ובנזין - לשתיהן נתון כ"ס זהה (184 כ"ס), אך לגרסה לוגמת הסולר נתון מומנט עדיף לעומת לוגמת הבנזין (38.7 קג"מ ו-27.5 קג"מ בהתאמה). נתון ההאצה ל-100 קמ"ש מקנה יתרון זעום של 0.2 שניות לגרסת הבנזין על פני הדיזל, אך נתון צריכת הדלק עדיף בגרסת הדיזל.

במוו X3

ג'יפ גרנד צ'רוקי

מנוע: 3.6 ליטר בנזין, 282 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 8.7 ק"מ לליטר (6 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 130,000-145,000 שקל לשנתונים 2011-2012

הגרנד צ'ירוקי הוא כמעט מילה נרדפת לשילוב בין יוקרה ויכולות שטח. לג'יפ גרנד צ'ירוקי יכולות שטח טובות מאוד בפני עצמו - מרווח הגחון עומד על 21.8 ס"מ, ישנו הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל וגם זוויות הגישה והנטישה טובות. עם זאת, הוא פחות מוצלח בשטח ממכוניות כמו ג'יפ רנגלר או טויוטה לנדקרוזר. 5 נוסעים יהנו ממרווח טוב מאוד ומתא מטען ענק, אך כדאי לדעת שבתוך העיר יהיה לא פשוט לתמרן את הרכב הגדול. חפשו גם את גרסת ה"Limited" המאובזרת יותר לעומת גרסת ה"Laredo". הלימיטד כוללת ריפודי עור, חימום למושבים מלפנים ומאחור, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס. כל זאת בנוסף לפנסי קסנון, מושבים חשמליים, חיישני גשם ותאורה ומסך מולטימדיה שיש בגרסת הבסיס. אם התקציב מאפשר, בשנתונים מתקדמים יותר (2014 ומעלה), הגרנד צ'ירוקי קיבל תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים שמשפרת את יכולות המנוע. כל אלו הופכים את הגרנד צ'ירוקי לאחד מרכבי הפנאי היוקרתיים שמצליחים לשלב בצורה מאוזנת את חיי היום-יום יחד עם יכולות שטח מכובדות - כל עוד תתמודדו עם צריכת הדלק.

גיפ גרנד צירוקי

וולוו XC60

מנוע: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 240 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 14.7 ק"מ לליטר (10 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 120,000-135,000 שקל לשנתונים 2012-2013

וולוו XC60 החדש הוכתר כרכב הבטיחותי בעולם. נחשו מה – זו לא הפעם הראשונה. גם הדור הקודם הוכתר ככזה. רכב הפנאי השוודי מצויד במנוע פורד שעבר עדכון קל והשתדרג ל-240 כ"ס והתיבה בשנתונים אלו היא רובוטית כפולת מצמדים. נוחות הנסיעה בוולוו XC60 גבוהה מאוד, המרווח נדיב, האבזור טוב והוא מרגיש בטוח מאוד ונשלט. אם התקציב מאפשר, העדיפו רכב משנתון מתקדם יותר שצויד בתיבת הילוכים פלנטרית, כך שלא תחוו רעידות במהירות זחילה והעברת ההילוכים תהיה חלקה יותר. בכל מקרה זהו רכב פנאי פופולארי למדי, כך שקל יחסית למצוא רכב במצב טוב.


וולוו XC60

לקסוס RX350

מנוע: 3.5 ליטר בנזין, 277 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 9.3 ק"מ לליטר (6 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 130,000-145,000 שקל לשנתונים 2011-2012

לקסוס RX הוא רכב הפנאי הגדול והמאוד אמריקאי של לקסוס. ל-RX350 הנעה כפולה, אך הוא לא מיועד לטיולי שטח. זהו רכב גדול מאוד, מרווח, נוח ומפנק. בידוד הרעשים טוב ונוחות הנסיעה העירונית מעולה הודות למתלים רכים. מנוע ה-V6 חזק ובזבזן. ללקסוס RX350 ישנה גם גרסת F-Sport שהיא בעלת עיצוב שונה וספורטיבי יותר וגם רשימת האבזור שלה ארוכה יותר. דגם מעניין נוסף הוא ה-450h - גרסתו ההיברידית של ה-RX שמציעה צריכת דלק עדיפה וגם אבזור עשיר יותר, אך המחיר יקר יותר בהתאם. שווה בדיקה.


לקסוס RX350

מרצדס ML

מנוע: 3.0 ליטר, טורבו-דיזל, 190 כ"ס / 3.5 ליטר, בנזין, 272 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 7 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 11.2 ק"מ לליטר / 8.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 140,000-150,000 שקל לשנתונים 2010-2011

מרצדס ML בדור השני שלו הציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הראשון. האבזור הבסיס עשיר וכולל חלון פנוראמי, מושבי עור עם כוונון חשמלי מלא, ומומלץ לחפש את הדגמים שבעליהם הראשון דאג לסמן "וי" במשבצת תוספת מתלי האוויר לשיפור הנוחות וצמצום רכינת הרכב. נתון מעניין שעלה מבדיקה באתרי מכירות הרכב הוא שבשנתון 2011 נפוצו בעיקר דגמי ה-3.0 ליטר דיזל, בעוד בשנתון 2010 נפוצו בעיקר דגמי ה-3.5 ליטר בנזין. הפערים באבזור זניחים לטובת גרסת הבנזין, אך גרסת הדיזל מציעה צריכת דלק עדיפה.


מרצדס ML

מרצדס GLK

מנוע: 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 170 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 7 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 15.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 140,000-145,000 שקל לשנתון 2013

ל-GLK חזות רבועית וקשוחה, ויש שיגידו שהוא לקח קצת מהגנים של ה-G קלאס האייקוני. אחרים יטענו כי הוא לא מספיק סקסי עבור רכב פנאי יוקרתי. מנוע הדיזל מספק על הנייר 170 כ"ס, אך נתון מומנט העומד על 40.8 הזמין כבר מ-1400 סל"ד נמוכים, מסייע להאיץ את מרצדס GLK ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות (ואחרי הכל אנו מדברים על רכב ששוקל 1880 ק"ג). האבזור עשיר מאוד ואיכות החומרים גבוהה. בנוסף לכך נציין למתעניינים כי ישנה גם גרסת בנזין בנפח 3.5 ליטר המספקת 306 כ"ס, אך היא כבר חוצה את גבולות התקציב.

מרצדס GLK

קאדילק SRX

מנוע: 3.0 ליטר בנזין, 265 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן (מבחן): 8.5 ק"מ לליטר (5.9 ק"מ לליטר)

טווח מחירים: 95,000-125,000 שקל לשנתונים 2011-2012

קאדילק SRX הוא קודמו בתפקיד של ה-XT5 במשבצת הג'יפון הקומפקטי, אך העיצוב נותן תחושה שמדובר ברכב גדול יותר. הקווים זוויתיים ועיצוב הפנים נותן תחושה יוקרתית ומרשימה, אם כי הנדסת האנוש מורכבת. יהיו שיגידו שתא הנוסעים שלו מעט מיושן. למנוע ה-V6 האמריקאי צליל מרשים אך בשידוך לתיבה אוטומטית מעט איטית ומשקל של כמעט שני טון, לא מדובר ברכב זריז במיוחד ובהתאם גם צריכת הדלק גבוהה יחסית. מנגד, בשיוט ארוך מתקבל רכב נעים, נוח ומפנק. רמת הגימור Luxury בעלת אבזור מכובד, אך רמת הגימור Premium מוסיפה עוד פינוקים כמו פנסי קסנון עוקבי פניה, חלון גג, מערכת מולטימדיה עם 10 רמקולים, בקרת אקלים עם 3 איזורים ועוד. אם תתקדמנו מעט בשנתונים (ובתקציב) תוכלו למצוא כבר מנוע בנפח 3.6 ליטר המספק 314 כ"ס, שבאופן מפתיע נתון צריכת הדלק הרשמי שלו טוב יותר ועומד על 9.6 ק"מ ליטר. לא אמרנו שהצריכה טובה, רק אמרנו שהיא טובה יותר מגרסת 3.0 הליטרים...

קאדילק SRX

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה