בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

רכבי הפנאי הפופולאריים בישראל

רכבי פנאי


לפני 4 שנים מהפכת רכבי הפנאי הפכה לעובדה מוגמרת. בדקנו איזה דגמים הם הנמכרים ביותר מאז



מאת מערכת iCar
 
ישראלים אוהבים רכבי פנאי יותר מכל רכב אחר, ואת הטענה הזו מוכיחים מספרי המכירות שנה אחר שנה. ב-2018, למשל, תפסו רכבי הפנאי נתח של למעלה מ-41% ממכירות הרכב בישראל - מספר חסר תקדים.
 
בדרך כלל אנו נוהגים לערוך סיכומי מכירות על בסיס חודשי, ואחת לשנה אנחנו מציגים סיכומים מפורטים של המכוניות הנמכרות ביותר בכל קטגוריה. הפעם בחרנו לבצע סקירה מסוג שונה, ולבדוק מהם רכבי הפנאי הפופולאריים ביותר בישראל בשנים האחרונות.


 
נקודת הזמן שנבחרה היא בתחילת שנת 2015. אמנם, גם קודם לכן היו רכבי פנאי שזכו להצלחה, כמו למשל ניסאן ג'וק או סוזוקי קרוסאובר, אך בינואר 2015 נפל דבר בישראל: קיה ספורטז' (מהדור הקודם) החל להימכר בגרסת 1.6 ליטרים במחיר של 135,000 שקלים, סכום דומה לזה של מכונית משפחתית. המהלך ההוא של קיה גרר אחריו את השוק כולו, ובתוך זמן קצר ירדו המחירים של רכבי פנאי רבים והמכירות זינקו - על חשבונן של המכוניות המשפחתיות.
 
אז ישבנו על טבלאות האקסל השנתיות, ספרנו וחישבנו, ומצאנו את רכבי הפנאי הפופולאריים ביותר בישראל בכל גודל שהוא - החל מינואר 2015 ועד לסוף חודש מאי 2019.
 
 
מה ניתן להבין מהמספרים האלו? קודם כל, הספורטז' מצליח לשמר את מעמדו באופן עקבי כרכב הפנאי הנמכר בישראל, בפער משמעותי מעל כולם, כאשר הטוסון מיד אחריו. לעזרתה של קיה ספורטאז' עמד במהלך השנים יתרון ברור בתחום מערכות הבטיחות וגם יתרון במחיר. 


 
האאוטלנדר הוא הבחירה הברורה של משפחות עם 4-5 ילדים. דגם 7 המושבים שנמצא אחריו ברשימה הוא ניסאן אקסטרייל, עם כ-9,000 יחידות באותה התקופה.
 

רכבי הפנאי ההיברידיים לא היו כאן במשך כל אותה תקופה. קיה נירו הגיע ארצה בסוף 2016, טויוטה C-HR הצטרף ב-2017 ושניהם השיגו מספרי מכירות מרשימים בתוך זמן קצר.


 
הציבור מעדיף באופן ברור את רכבי הפנאי הקומפקטיים-משפחתיים על פני רכבי הפנאי הקטנים, שנמכרים במספרים נמוכים משמעותית: ניסאן ג'וק רשם בתקופה המדוברת רק 5,400 מסירות, ואילו סוזוקי ויטרה חצה במעט את רף 10,000 היחידות. אגב, אם נחבר את המספרים של הקרוסאובר והויטרה, יעברו השניים במעט את המכירות של האאוטלנדר.
 
ויש עוד כמה עובדות מעניינות: ניסאן קשקאי הותיק עדיין ממוקם מעל שני הדגמים של טויוטה; פיג'ו 3008 החדש רשם כבר כמעט 7,000 מסירות בתוך פחות משנתיים וחצי; הספורטז' בראש הטבלה מוביל את הרשימה עם יתרון של כ-46% על פני הרכב שאחריו, הפער המשמעותי ביותר בין שני רכבים סמוכים; ואילו סוזוקי איגניס הקטנה והזולה מתקרבת ל-5,000 מסירות, קצת פחות מטויוטה לנדקרוזר שעולה כמעט פי 4 ממנה.

 
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מי צריך ג'יפונים  אני טוב לי בדלתא 88 שלי

איתן,12.06.2019

2. שכחתם את פיג'ו 3008 ואת ה5008 (לת)  

,12.06.2019

3. הרבה רכב לשקל  מאוד ברור למה הספורטאז' לקח בענק, זה השילוב שישראל...

מאור,13.06.2019

4. לא סתם הספורטאז' לוקח את הקטגוריה שלו בשוק  אין עוד הרבה רכבים אמינים ומשתלמים כמו הספורטאז' ו...

אלירן,13.06.2019

5. אני  קיה ויונדאי רכבי שטח גרועים זוללי דלק עיצוב גרוע

עגלות קיה ויונדאי,21.06.2019

6. רכב שטח היברידי, אין להם!  למה רק לטויוטה וליותר יקרים יש רכב שטח היברידי גדו...

יוסי,23.06.2019

7. משעול הארי 18  רכב הכי מכוער חזיתית בג'פונים ממש.איך קונים אותו ...

איציק,25.06.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים