בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ראיון: גלית עיני, סמנכ''ל שיווק ומכירות ב-UMI



שברולט החליטה לצאת מאירופה, ומסתבר שלשוק הישראלי זה דווקא יכול לעשות טוב. פגשנו את גלית עיני, סמנכ"ל UMI, לשיחה על העבר, ההווה והעתיד של שברולט



מאת: נועם ריין

שברולט פתחה את 2016 בסערה. אחרי שנה מנומנמת משהו ב-2015, לא פחות מארבעה דגמים חדשים נחתו על כבישי ישראל בפתיחת השנה הנוכחית: ספארק, מאליבו, אקווינוקס וקמארו. על הכוונת נמצאים מספר דגמים חדשים ומעניינים שכבר הושקו בחו"ל, ואם לשפוט לפי הצהרות היבואנית - אנחנו הולכים לראות לא מעט שברולטים חדשות על הכבישים בשנים הקרובות.

"זו אינה אותה שברולט שהכרנו", אומרת גלית עיני, סמנכ"ל שיווק ומכירות ביבואנית UMI. "ארבעה מוצרים חדשים, 3 מתוכם חדשים לגמרי, נכנסים לפרוטפוליו שלנו, ובעתיד יצטרפו מוצרים חדשים לרשימה. היצרנית מצהירה שעד סוף 2016 קרוב ל-90% מהרכבים שלה יהיו חדשים".

"הסיפור של שברולט די מוכר, בן למעלה ממאה שנה, וכמו כל המותגים גם שברולט עברה כמה מחזורי חיים. עכשיו אנחנו נכנסים למחזור חיים חדש, ובתוך שנה נראה את שברולט מטפסת. אפשר לומר שהפערים הצטמצמו - הספארק אמנם לעולם לא תהיה רכב ספורט אגדי, אבל היום היא והקמארו הרבה יותר דומות באופיין. שברולט של היום היא גם ספארק וגם קמארו".



איך את מסכמת את 2016 בינתיים? מה היו המהלכים החשובים בשוק ומה קרה אצלכם?
"אנחנו רואים שוק שממשיך לצמוח, ואי אפשר שלא לשאול עד לאן זה יגיע. הערכנו ש-2016 תהיה דומה ל-2015 בביצועים שלה, ושיימכרו בערך 260,000 מכוניות, אבל עכשיו אנחנו מכוונים קצת יותר גבוה.

איך הצרכן הישראלי תופס כיום את שברולט? מה החוזקות שלכם בעיני הלקוח הישראלי ומה נקודות החולשה?
"ראיתי לאחרונה את הקמפיין המצוין של סקודה, ואמרתי לעצמי שבעצם סקודה היא סיפור סינדרלה. זה היה מותג צ'כי קטן, שפתאום נרכש על ידי קונצרן ענק והגיע לקדמת הבמה.

"שברולט הוא לא סיפור סינדרלה. זה מותג אמריקאי ותיק, מוכר, ידוע. כשנעצור אנשים ברחוב ונשאל אותם על שברולט אז נשמע שתי דעות: הקהל המבוגר מדבר על מותג אמריקאי גדול, מרשים, עם מנועים גדולים וכו'. הקהל הצעיר יותר מדבר על שברולט החדשה, הצעירה, עם המנועים הקטנים. לשם אנחנו מכוונים. בסוף הציבור מבין ששברולט משנה את אופיה, והנתונים של החודש האחרון נותנים לנו בטחון בזה. יותר מ-50% מהלקוחות שלנו הם לקוחות חדשים. הספארק פותחת להם את השער הזה.


יחד עם הלקוחות שזוכרים את שברולט האמריקאית החזקה והגדולה, ואלו שמכירים את שברולט הצעירה והחדשה, יש כנראה גם לקוחות שזוכרים את האבאו והאופטרה, דגמים קוריאניים באיכות נמוכה יחסית. איך זה השפיע עליכם?
"האבאו והקרוז היו מכוניות שסבלו מנחיתות - האבאו מבחינת הבטיחות והקרוז מבחינת האמינות, אבל כל זה היה לפני עשור וזה מבחינתי הדבר החשוב. היום יש לנו מוצרים שאיתם אנחנו באמת יכולים לשנות את דעת הציבור. הקרוז והאבאו לא ימחקו מדפי ההיסטוריה, הן שם ואנחנו מסתכלים על זה בתור "מזג אוויר", משהו חולף. היתה נקודת זמן שבה זה הפריע, אבל זה היה שלב וזה יעבור.

"צריך גם להגיד שהיום הקרוז המשומשת היא רב-מכר. קרוז מודל 2011-12, במחיר של 45 אלף שקל, היא לחמניה חמה במגרשים. גם השירות ש-UMI נתנה לאותם לקוחות מאוכזבים היה מצוין. לקוחות שחוו תקלות עם האוטו והתאכזבו, יצאו בסוף מרוצים בזכות השירות".

מה המשמעות עבורכם של ההחלטה של שברולט לצאת מאירופה?
"זה לא ישפיע עלינו. אחד מהשינויים שחלו בשברולט זו ההחלטה שלא להישאר בשוק הפסדי, ואירופה היתה שוק כזה. אנחנו היום עובדים תחת חטיבת דרום אפריקה, והרבה יותר קל לעבוד תחת חטיבה רווחית מאשר תחת חטיבה הפסדית".



היום אתם מצטערים שויתרתם על אופל?
"לא רצינו לוותר על אופל, אבל זו לא היתה החלטה שלנו. נאלצנו לוותר על המותג. באותן שנים אופל עברה משבר גדול, לא היו לה דגמים רלוונטיים עבורנו, שער המטבע היה בעייתי וגם ג'נרל מוטורס כיוונה אותנו להתמקד בשברולט. הסיפור של אופל הוא ארוך ומורכב, אבל בסופו של דבר - אנחנו בהחלט מצטערים. אנחנו מאוד מעריכים את מה שעושה היום שלמה" (ש.י.ר יבואן אופל - נ.ר).

לאחרונה פורסם שרכשתם את החלק של קרדן ב-UMI. מה הרכישה תאפשר לכם שלא התאפשר עד כה?
"זה לא צפוי לאפשר משהו חדש. נמשיך לעבוד באותה צורה, כאשר קשרי העבודה בין UMI לבין אוויס לא צפויים להשתנות. אנחנו רואים בהם חברת ליסינג, ויחסי העבודה הם של ספק-לקוח. הנתח של אוויס מהפעילות של שברולט היה בשנה שעברה 10%, והשנה זה ירד ל-6.5%.

"מבחינה אסטרטגית, UMI כבר הרבה שנים רוצה להיות גורם מוביל בשוק. זה לא בהכרח אומר שנהיה ראשונים במכירות - כי כדי להוביל במכירות בישראל צריך להיות שחקן מאוד אגרסיבי בציי הרכב, ומאז המשבר של 2008 ג'נרל מוטורס אמרה שזה לא מעניין אותה. הם צריכים להביא כסף הביתה לבעלי המניות, ולמכור במחירים נמוכים זו בעיה מבחינתם. UMI לאורך השנים שאפה להיות יבואן ששם את הלקוח הפרטי במרכז. כל מה שבנינו, כולל מספר נקודות המכירה והשירות, מכוון עבור הלקוח הפרטי".

הספארק החדשה מציגה יכולות גבוהות וזוכה לביקורות חיוביות בעיתונות. מה צריך לקרות כדי שהמכירות ישתפרו ויגיעו לרמה של יונדאי i10 וקיה פיקנטו?
"כדי למכור 10,000 יחידות יש צורך ליצור דומיננטיות בציי הרכב, ואנחנו לא מתמקדים בזה. אנחנו בהחלט רוצים לכבוש נתח משמעותי בשוק הפרטי, כאשר פעילות הציים שלנו מתמקדת בעיקר בחברות ההשכרה. אנחנו רואים היום לקוחות עם פיקנטו שנכנסים אלינו, ואנחנו לא זולים יותר מהפיקנטו, כך שזה מאוד משמח אותנו. זה תהליך שנמצא בבניה, ואני חושבת שהוא יצליח".



למה מערכת המולטימדיה של הספארק לא תומכת גם במכשירים עם מערכת הפעלה של אנדרואיד?
"גוגל דורשת שניתן יהיה לחבר את הטלפון מבלי להידרש להורדת תוכנה, אבל היום בישראל צריך להוריד תוכנה כדי להשתמש במערכת, ועד שזה לא יפתר בצד שלהם - לא נוכל להכריז על זה. אבל בפועל, מי שיוריד את התוכנה יוכל להשתמש במערכת".

הספארק היא מוצר שמאוד מתאים לצרכן הישראלי, בטח לעומת הדור הקודם ששווק רק עם תיבה ידנית. אתם מצליחים להשפיע על היצרן כדי לקבל מוצרים מתאימים?
"לא בכל דבר אפשר להשפיע, אבל יש הרבה תחומים שבהם זה מתאפשר".

למשל?
"הגה מצופה עור. זה משהו שבעולם לא כל כך נותנים לו חשיבות, אבל לישראלים זה חשוב - אז הצלחנו לקבל את זה. היה פעם דגם חשוב שהודיעו לנו שמפסיקים לייצר אותו בצבע כסף, אבל בסוף הצלחנו לשכנע אותם אחרת".

הסוניק הצליחה בתקופה שמכרתם את גרסת הסדאן שלה ב-78 אלף. למה הפסקתם?
"כי היצרן הפסיק לייצר את הגרסה הזו. בכלל, הסוניק הוא דגם שגם ליצרן קצת קשה איתו. הוא יצטרך להשתפר".



מתי תגיע הקרוז החדשה? ומתיחת הפנים של הטראקס?
"אני מקווה שנפגוש פה את הקרוז לקראת החגים. הטראקס ינחת בתחילת 2017".

אתם פוגשים לקוחות שמאוכזבים מהמנוע החדש של המאליבו, ורוצים את המנועים הגדולים והחזקים יותר?
"כן, בהחלט. הלקוחות המסורתיים של מאליבו לא פעם מאוכזבים. אבל אז אנחנו מציעים להם לקחת את הרכב לנסיעת מבחן, והלקוח חוזר כשהוא מבין שזה באמת לא מנוע עם 200 כ"ס, אבל זה משהו אחר. זה רכב צעיר, מודרני, שיושב טוב על הכביש ונותן את התחושה הספורטיבית".



שני טרנדים נכנסו השנה בצורה משמעותית לשוק: מערכות מולטימדיה עם Waze ומערכות בטיחות מתקדמות. איפה אתם עומדים ביחס לזה?
יש לנו פתרון של Waze בהתקנה מקומית בכל הדגמים, אבל יש גם פתרון טוב יותר של מערכת מקורית מבית אפל. מבחינת מערכות הבטיחות, אנחנו מציעים את המובילאיי בתוספת תשלום של 300 ש"ח בכל המכוניות. מערכות מובנות מהיצרן מגיעות כיום בקדילאק, ואנחנו מנסים להביא את זה גם בדגמים הבאים של הקרוז והטראקס".

מה עוד נראה אצלכם בעתיד הקרוב, ואיפה תהיו מבחינת היקפי המכירות?
"נמשיך להרחיב ולשפר את היצע הדגמים שלנו. נשיק דגמים מתקדמים בטכנולוגיה, בנראות, ואנחנו מצפים להמשיך ולראות את שברולט האחרת גדלה ומתפתחת. השנה נגדל ב-40% ביחס למכירות בשנה שעברה, כאשר היעד הוא לטפס לחמישיה הראשונה".


צילומים: רונן טופלברג, אסף בר-שי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הקרוז 1.4 טורבו נמכרת ב 95K קמ בחברות הליסינג 0 קמ- עסקה טובה  במחיר עושק קונים מותגים אחרים. שאלות?

Nןטי,04.07.2016

2. לחמניה חמה במגרשים?  ומה עם מי שקנה את המנכונית בכ- 130,000 ש"ח והפסיד ...

יורם,06.07.2016
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים