בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קרבות הפרסום הגדולים של עולם הרכב

קרבות הפרסום


בתעשיית הרכב יש מספר יריבויות שנמשכות כבר עשרות שנים. קבלו את הפרסומות הכי עוקצניות ואת הטרולים הכי הגדולים של התחום



מאת מערכת iCar

ענף הרכב הוא תחום מאוד תחרותי, ויש בו כמה כוחות גדולים עם לא מעט אגו. בתחום היוקרה התחרות עוד יותר מצומצמת והשחקנים אמיצים. לא פעם משתמשות היצרניות השונות בפרסומות כדי לחבוט האחת בשניה ללא רחם, והתוצאה מבריקה - כמו שרק תקציבי ענק יכולים לייצר.

לרגל סוף החג והחזרה הקרבה לשגרה,חיפשנו עבורכם את הקרבות המפורסמים והמצחיקים מכולם. מפאת קוצר היריעה יש עוד הרבה פרסומות שלא נכנסו. מכירים פרסומת טובה יותר שפספסנו? שתפו אותה בעמוד הפייסבוק של iCar.


1. קרב לוחות המודעות בסנטה מוניקה
אולי המקרה המפורסם ביותר של קרבות פרסום הוא קרב שלטי החוצות בסנטה מוניקה, לוס אנג'לס, ארצות הברית. הכל התחיל במודעת פרסומת של אודי, שיצאה בהכרזה שעדיף לנהוג ב-A4 מאשר לשחק שח-מט. משם היא אתגרה את ב.מ.וו במשפט - "מה המהלך שלך" (באנגלית זה נשמע יותר טוב).

ב.מ.וו הגיבה במהירות עם שלט ענק בצד השני של הרחוב ובו תמונה של ב.מ.וו M3 והכיתוב "שח-מט". באודי לא ישבו בשקט ומיהרו להציב שלט חוצות עצום עם תמונה של אודי R8 והכיתוב "תחשבו שוב..." שהוחלף בהמשך ל-"החייל שלכם לא משתווה למלך שלנו". התגובה של ב.מ.וו הייתה בלון הליום ענק עם תמונה של רכבי הפורמולה של החברה.

(התמונה לא נמצאת בסרטון המצורף, אז צירפנו לכם תמונה בנפרד)

בהמשך הם פרסמו שלט נוסף של ה-R8 במקום אחר בעיר, ובו הכיתוב "תבדקו אם תו היוקרה שלכם לא חלף". וזכו למענה של שלט ענק מעל לסוכנות שלהם. משם הקרבות עברו לעיתונים עם ברכות הדדיות על זכיות בתחרויות והצגת ניצחונות גדולים יותר (למי יש יותר גדול?) ואז הצטרפו לקרבות עוד הרבה מותגים אחרים.

הסיפור הסתיים כאשר בנטלי פרסמה תמונה של המנכ"ל יושב על כורסה ועושה "אצבע משולשת"...

הכל (חוץ מהמנכ"ל של בנטלי) - בסרטון שלפניכם:




2. מרצדס מברכת את ב.מ.וו לכבוד יום ההולדת
באמת נחמדים שם במרצדס. לקראת חגיגות 100 השנים של ב.מ.וו, במרצדס הפיקו סרטון ברכה קצרצר עם מנגינת יום הולדת, ברכה ו... תזכורת קצרה לעובדה שהם חוגגים 130.




3. יגואר צוחקת על מרצדס, וחוטפת בחזרה
לפני מספר שנים הציגה מרצדס מערכת שנקראת Magic Body Control, שאמורה לשמור על יציבות הרכב בכל מצב. את ההדגמה הם ביצעו על חבורת תרנגולות מסכנות. ביגואר לא יכלו שלא לגחך, והציגו פרסומת תגובה שלועגת לפרסומת של מרצדס. במרצדס לא שקטו על השמרים והגיבו בפרסומת חתולית משהו ליגואר. שלושת הפרסומות, אחת אחרי השנייה, בסרטון שלפניכם:




4. אודי נכנסת בכולם
אודי נכנסה לחוג היוקרתיות רק בעשורים האחרונים. התהליך היה קשה, וכדי להשיג את המיצוב הדרוש הם לא היססו להיכנס באחרים. העניין הו, שהם ממשיכים לעשות את זה גם הרבה אחרי שהם כבר נכנסו לחבורה. למה? כנראה שזה פשוט כיף.

בסופרבול האמריקאי לפני מספר שנים, אודי הציגה את ה-A6 החדשה (דאז) ועל הדרך נכנסה בכל המתחרות. בסיפור, ג'ייסון סטיית'ם הוא הגיבור והוא בורח משלל מתנקשים שמנסים לחסל אותו בעשורים שונים. על הדרך הוא לוקח מכוניות יוקרה ומנסה לברוח איתן. המרצדס של שנות ה-70 מסיימת את חייה בתת היגוי, הב.מ.וו הבלתי נשלטת של שנות ה-80, שנלקחת מידיו של פלייבוי ברחוב, מאבדת אחיזה בהיגוי יתר, וללקסוס הגיבור לא מוכן להיכנס. את הסרטון המלא תוכלו לראות כאן:



הקו הקבוע אצל אודי הוא שקניה של אחת מהמתחרות היא מה שכולם עושים, ומה שנחשב למיינסטרים. עם הקו הזה הם הלכו בהרבה פרסומות, אבל זאת כנראה הטובה מכולן:



ואם על הדרך אפשר לשכנע את כולם שאתה מקסים והמתחרה שלך הוא "דושבאג" אמיתי, אז למה לא:




5. ב.מ.וו צוחקת על אודי
ב.מ.וו לא טומנים את ידם בצלחת, וגם הם יודעים להיכנס במתחרות - למרות שזה לא קורה הרבה. את ערכי המותג שלהם, ובעיקר את הדינאמיות והספורטיביות, הם העבירו באופן מאוד משכנע בסרטון הבא. ככה זה כשיש לך פרזנטורים בכושר טוב.



6. מרצדס לא אוהבת את מנכ"ל פוקלסווגן
מרצדס לא נוטה להשתתף בקרבות הפרסומות של המתחרות. עצם ההימנעות מהתחרות היא האמירה שלהם. משהו בסגנון של "אנחנו לא יורדים לרמה שלכם". אבל אם אפשר להכניס להם בקטנה, אז למה לא? בפרסומת "מצטער" שלהם מוצג נהג הנוהג ביער, כשלפתע הוא מוצא לצידו את מלאך המוות. הפרסומת המלאה לפניכם.

ומה הקשר לכתבה הזאת? רבים טוענים שהשחקן שמשחק את מלאך המוות דומה שתי טיפות מים לפרדיננד פיך, היו"ר המפורסם של קונצרן פולקסווגן. יחסי אהבה לא היו שם גם קודם.



7. ועוד פרסומות של אודי
כן, אודי ממש אוהבים את זה. על מנת לשווק את ה-A8 החדשה הם איפסו כוונות על מרצדס.

המסר – אל תקנו יוקרה ישנה. הכלים? עיצוב פרסומות מבריק וצוות שחקנים מעולה. התוצאה לפניכם.






8. לפעמים הסאטירה מגיעה מכיוון אחר לגמרי
ב-2012 הוציאה פולקסווגן סרטון מעולה על ילד מחופש לדארת' ויידר, שמנסה להפעיל את ה"כוח" שלו על הרכב המשפחתי. הפרסומת זכתה להצלחה גדולה וגררה כמה פרסומות המשך. לאחר משבר ה-"דיזלגייט" של פולקסווגן, ארגון גרינפיס "התלבש" על הפרסומת כדי להביע את דעתו על היצרנית הגרמנייה.





למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מגניב (לת)  

מוטי,16.04.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים